Goed bedoelde acties niet toegestaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flowerpull

Re: Goed bedoelde acties niet toegestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 00:23

En toenstraks was het nog dat het niet is toegestaan? Ik word er kierewiet van Nagelbijten / Gniffelen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 00:34

Karl66 schreef:
Nouks, ik geloof niet dat wij elkaar tegenspreken. Ook als er een geschreven regel komt, dan zullen we nog steeds bij elk individueel geval bekijken of het topic vanwege de reden achter de regel gesloten moet worden of dat het topic open kan blijven omdat we denken dat het geen problemen met de reden achter de regel zal geven.

Ons doel is namelijk helemaal niet om inzamelingstopics te sluiten. Ons doel is om een problematische nasleep te voorkomen.

hmm vraag me dan toch af hoe je dit topic na sluiten van de actie noemt ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 00:40

Flowerpull schreef:
En toenstraks was het nog dat het niet is toegestaan? Ik word er kierewiet van Nagelbijten / Gniffelen

Dabedoellik. Nu wordt er weer gezegd dat "ze" elkaar niet spreken, maar ik geloof dat uit mijn quotes op vorige pagina wel iets anders blijkt.... Nagelbijten / Gniffelen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 00:54

Wie spreekt volgens jou elkaar tegen? Wat staat mijn quote daar dan bij? En waarom ga je niet in op mijn vragen? Lachen

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 01:04

Ik vraag mij af hoeveel van de mensen die hier op bokt zitten te zeuren al naar de mogelijkheid hebben gekeken om zelf een forum/site te maken voor Swieb.
Ik denk vrij weinig...
Altijd makkelijk om ergens over te zeuren, maar ga dan een nuttige actie ondernemen als het je echt stoort...

Swieb heeft meer aan die site, dan aan het feit dat 'jullie' gelijk krijgen op Bokt, toch Lachen ?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 02:09

ruitje schreef:
Ik vraag mij af hoeveel van de mensen die hier op bokt zitten te zeuren al naar de mogelijkheid hebben gekeken om zelf een forum/site te maken voor Swieb.
Ik denk vrij weinig...
Altijd makkelijk om ergens over te zeuren, maar ga dan een nuttige actie ondernemen als het je echt stoort...

Swieb heeft meer aan die site, dan aan het feit dat 'jullie' gelijk krijgen op Bokt, toch Lachen ?

Ga helemaal met Ruitje mee...

Ik ben tegen een vaste regel die zegt dat alle inzamelacties verboden zouden worden, dit om te voorkomen dat bijv een inzamelaktie voor een rouwboeket niet meer mogelijk zijn.

Ik ben ook tegen een 'bedel' (sub)forum. die wordt op een gegeven moment net zo verafschuwd als de telefoontjes onder etenstijd van gelduitleeninstanties enzo...

Ieder huisje heeft zijn/haar kruisje, en ook ik kan een verhaal vertellen en heb nog steeds geen geldboompje in mijn tuin. En ken ook verhalen van derden die je ogen met tranen zullen vullen. Waar blijven we dan op bokt?

Zou het in het geval Swieber gaan over de terug koop van het paard, had ik met alle plezier en gegunt geld willen geven... maar voor een zadel? neuh... (is mijn persoonlijke mening) zou het wwer gaan om een operatie? Yep ben ik van de partij.

Mensen die het Swieber-topic volgen kunnen iets in hun onderschrift zetten, mensen die willen schenken kunnen dan pb-en als ze willen schenken.

Ik leef mee met Swieber, en het is niet van dat ik het niet gun... maar zoals eerder geschreven een zadel is extra luxe en geen (eerste) levensbehoefte...

samengevat:
Ik ben ervoor dat de mods/beheer, na intern overleg, moeten kunnen beslissen of een inzameltopic mag of niet.
ben tegen een 'bedel'(sub)forum

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 09:34

Ik heb in mijn onderschrift duidelijk iets staan,waar mensen als ze willen op kunnen reageren.Waar ik een beetje heel erg flauw van wordt is het hele blablabla verhaal over nasleep e.d,ik heb in eerdere berichtjes toch DUIDELIJK vermeld dat de levering van het zadel 100 % gegarandeerd wordt door Natasja Beverloo van Barefoot Belgie,ik heb daar zwart op wit toezeggingen van.Je denkt toch zeker niet dat zo'n vrouw die vorig jaar een (goede)zaak opzet zit te wachten op negatieve reclame door haar afspraak niet na te komen.En over dat jullie als team achter de schermen vanalles moeten regelen:daar heb ik maar een woord voor: Koe sh*t.Ik heb het nu over dit specifiek geval,ik heb vanaf begin de verantwoording op me genomen,heb aangegeven hoe de actie voor bijv. het zadel ging verlopen en toch ook duidelijk vermeld,dat ongeacht hoe de actie liep,ik desnoods zelf garant zou staan voor het geld.Wat wil je nog meer:moet ik een handgeschreven brief sturen(aangetekend uiteraard anders krijg je weer gezeik dat hij zogenaamd niet is aangekomen)met handtekening.En nog iets:sommige mensen vallen over het feit dat een paard een luxe is en zo ook een zadel.Maar de geestelijke hel waar het hele gezin de afgelopen bijna drie jaar doorheen is gegaan weegt daar echt niet tegen op.Tuurlijk is het het belangrijkste dat Swieber veilig en wel thuis is,ik weet ook wel dat mensen zelf voor een zadel kunnen sparen/betalen,MAAR,weer iets wat ik al tig keer heb verteld:het gaat er mij helemaal niet om of degene dat wel of niet kan,dat interesseert me geen bal.Ik vind gezien de afgelopen jaren van vechten,nooit opgeven en zo kan ik nog wel uuuuuuuuuuuren doorgaan,dat ze dat zadel gewoon verdient,gewoon als extra lichtpuntje en om te laten weten dat ik/wij ontzettend meeleven.Doe je niet mee:prima,maar alsjeblieft,dat gezeur continu Slapen .Ik ben normaal niet zo fel hoor Bloos ,maar ik had never nooit gedacht dat er mensen zo door zouden zagen,het enige waar ik van te voren over nadacht was het feit dat ik tig mailtjes/telefoontjes zou maken om achter een zadel aan te gaan,gelukkig kreeg ik meteen een superreactie van Natasja Beverloo,maar nu heb ik het gevoel dat ik constant tegen allerlei onbegrip e.d. moet opboksen,bah,ik word daar zo flauw van.Ik heb alle berichtjes gelezen die de moderators hier vermelden,ONZINONZINONZIN,ik wil nog eens er niet meer aan beginnen om dingen te weerleggen,zo simpel word ik er van.Ik heb Karl ook een mailtje gestuurd met het een en ander,en nog lees je dan weer berichten dat er weer iets anders wordt verteld.Jeetje,ze l*llen mee,maar hebben volgens mij lang niet alles goed gelezen over juist DIT specifiek geval/actie.Voor alle medestanders:lees mijn onderschrift alsjeblieft en als je mee wil doen:heeeeeeeeeeel graag,en voor de zeurpieten die het niet helemaal begrijpen:lees aub alle berichtjes dan nog eens keertje goed,ik zeg niet dat jullie mee moeten doen,hoeft helemaal niet,het is wat mij betreft echt de bedoeling dat het van mensen afkomt die Swieb wel willen steunen,en de hele gedachtengang erachter wel begrijpen,en dan heb ik het nogmaals niet over geld,groetjes Linda
O,enne,of mijn mailtje nog niet lang genoeg is:ik lees wel eens dat er ergere dingen zijn,nou ik wil ook best vertellen wat IK in mijn leventje al heb meegemaakt:papa die vroeger behalve zijn vrouw ook zijn dochters afsloeg,ik die vanaf 14 het hele huishouden draaiende hield,gigantische financiele problemen vroeger(waardoor de deurwaarders bij mijn moeder de deur platliepen)paard wat is gestolen en na 4 jaar nog geen spoor,mijn oudste zoon die door allerlei problemen zelfmoord heeft proberen te plegen,relatie die niet zo geweldig liep,waardoor ik zwanger en wel er alleen voor stond met mijn kleine mannekes en zo kan ik nog uuuuuuuuuuren doorgaan.Ik weet het,voordat DAAR weer rare reacties opkomen,het is waarschijnlijk veel te persoonlijk,normaal ben ik niet zo open op internet,maar zo zijn er nog tig voorbeelden,die wil ik uiteraard toelichten áchter de schermen',maar wat ik hiermee wil zeggen:elk huis heeft zijn kruis en wat voor een ander niet te bevatten is,is voor weer een ander reden om er voor te knokken,ik wil een en ander niet met elkaar vergelijken,maar door een geestelijke hel gaan(zoals in het geval van Swieb)vind ik net zo erg,en je kunt er pas over oordelen als je ZELF in haar schoenen hebt gelopen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:13

tyleysmiley, kan je die mail nog een keer sturen? Die heb ik namelijk niet ontvangen.

Het topic ging niet alleen om het inzamelen van geld voor een zadel, maar was om te beginnen geopend om spulletjes voor Swieb in te zamelen en daar komen meestal de grootste problemen vandaan. Het feit dat Barefood Belgie een zadel wil leveren verandert dus niet veel aan onze reden om het topic te sluiten.

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:45

Mag er dan wel een topic worden geopend om geld in te zamelen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:55

ik vind het stom dat bokt niet toestaat dat je als mens een ander mens helpen wilt.

gaat het om geld inzamelen voor een boktserver dan mag dit wel.

hoe bedoel je egoistisch??????

Citaat:
Nouks, achter de schermen gebruiken wij het als regel. Pas sinds dit topic komen wij erachter dat het niet in de regels staat en we zijn dus op dit moment ook aan het kijken of het en hoe het dan in de regels moet komen te staan.

dat noem ik valsspelen en de regels veranderen onder een wedstrijd mag niet Knipoog

je kunt het toch niet gaan maken om als bokt moderatorwhatever te besluiten dat het je niet aanstaat ,de boel te sluiten en snel de regels te veranderen????

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:57

he jongens, hebben jullie al gelezen dat Swieb thuis is.
Wat een wereldnieuws en wat moet dat een hoop positieviteit hier brengen. Haha! Hyper!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:00

oh ja hoor ellepel dit mag wel, want als mod/beheerder/bemiddelaar sta je onder en boven de "regels" van bokt... Misselijk

het gaat me nu niet meer om swieb enzo, maar om het feit dat hier maar een rare gang van zaken is....

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:48

sexy_back schreef:
@ sterre: nou en? dan maar geen bokt...

Ook okay, maar dan ook niet z**ken Gaaaap ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:50

ruitje schreef:
Ik vraag mij af hoeveel van de mensen die hier op bokt zitten te zeuren al naar de mogelijkheid hebben gekeken om zelf een forum/site te maken voor Swieb.Ik denk vrij weinig...

ik heb daar totaal geen verstand van, als iemand dat hier kon, dan was dat al gebeurd denk ik.

Suzie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:57

geld inzamelen om bokt te behouden mag dan weer wel Clown

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:10

idd lijkt nu als er met twee maten word gemeten...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:12

sexy_back schreef:
oh ja hoor ellepel dit mag wel, want als mod/beheerder/bemiddelaar sta je onder en boven de "regels" van bokt... Misselijk

het gaat me nu niet meer om swieb enzo, maar om het feit dat hier maar een rare gang van zaken is....

alle boktmodjes voor straf een hele dag in de hoek staan Whoosh! Whoosh!

maar ja kunnen nog wel tig pagina's volkletsen, ze doen toch wat ze zelf willen.

zo is bokt nou eenmaal. vrijheid van meningsuiting kennen ze hier niet Tong uitsteken

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:00

ellepel schreef:
sexy_back schreef:

alle boktmodjes voor straf een hele dag in de hoek staan Whoosh! Whoosh!

maar ja kunnen nog wel tig pagina's volkletsen, ze doen toch wat ze zelf willen.

zo is bokt nou eenmaal. vrijheid van meningsuiting kennen ze hier niet Tong uitsteken

om over democratie nog maar te zwijgen...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:05

Afgod

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:31

ik denk dat ik maar naar steigeren ga.... Haha!
sorry kon het niet laten

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:54

Ik ben even gaan neuzen, ik kan geen fora maken, maar kunnen we niet zoiets maken?:
http://inzamelingvoors.forum2go.nl/

Dit is even een voorproefje. Ideeeen voor fora daar zijn welkom via mn PB-box Lachen

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:59

Haihai,ik weet niet of jullie interesse hebben:ik lees al een aantal maal dat er een forum geopend 'moet' worden voor Swieb,in mijn eerdere berichtjes staat het een en ander in voor als je een bijdrage zou willen leveren aan het zadel,misschien heeft iemand zin om mijn berichtjes terug te lezen.Sorry dat ik niet zo technisch ben,anders had ik vast en zeker een link geplaatst,groetjes Linda

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 05:12

Nouks schreef:
Hmmm.... Ik kan me herinneren dat het geld-inzamel-topic-voor-nieuwe-server-voor-Bokt wel was toegestaan...

Nu snap ik best dat die wel toegestaan was, maar toch: ben benieuwd naar de resen om deze topics niet toe te staan.

Dat was inderdaad toe gestaan, daarom snap ik ook niet waarom dat dat dan niet mag voor Swieb

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 05:46

In Plaats van modder over en weer naar iedereen en jan en alleman te gooien, met wie er nou gelijk heeft en wie niet, kunnen jullie ook de moderators helpen met miss nieuwe regels op te stellen, van welke wel en welke niet. Dit blijft toch anders een wel us niet us spelletje...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 10:24

Ten tijde van BvA was ik nog geen mod.. wat ik wel begrijp uit wat de andere mods hier toelichten is dat het lijkt te gaan om het geregel achteraf.

EA kent dat gedoe ook. Bokkers doen onderling een transactie, maar als dat misloopt komen ze wél bij de mods verhaal halen. Want de transactie verliep dan toch via bokt en de mods moeten het oplossen. Dat komt toch wel regelmatig voor.

Op het moment dat er geld ingezameld werd voor de bokt server, en het toegezegde geld zou niet gestort worden (aan bokt) bij wíe had bokt (het beheer) dan moeten gaan zeuren? Bij bokt (het beheer) zelf? En dat is het verschil.. Dat is niet egoistisch gedacht, dat is afhandelingstechnisch gewoon verschillend.

Op het moment dat er een andersoortige inzamelingsactie is waarbij toezegde gelden of materialen niet uitgeleverd worden, ook als is dat door bokkers onderling, wordt er toch geprobeerd het via de mods voor elkaar te krijgen. Terwijl die er uiteindelijk ook niet veel aan kunnen doen. Maar dat is dan wel de eis: 'Luister, het is via bokt gegaan, jullie regelen het maar'. Als dat niet lukt (omdat wij niet weten wat precies de afspraak was bijvoorbeeld) dan doen we het ook niet goed.

Dat is een beetje de twijfel die er dan is ivm met dit soort topics. En het is wel jammer dat er weinig tijd gegeven wordt om de regels aan te passen of een systeem te bedenken om het eventueel wel vorm te kunnen geven.