IcePrincess schreef:Eerste is een fout vanuit het paard en op te lossen door het paard te trainen, tweede is een fout van de ruiter en dus oplossen door de ruiter te trainen.
Met je 2e stelling ben ik het niet helemaal eens
! Er kan ook andere "fout" zijn. Mijn vorig paard heeft jaren zo gelopen, toen ik hem eindelijk er door heen gereden kreeg, kon hij worden afgemaakt. Wat bleek; dit was zijn zelfbescherming, ik had die doorbroken waardoor hij heel lief het eindelijk goed deed (ontspannen, in aanleuning, super voor het been, kortom: echt een heel fijn te rijden paard wat op mm hulpen reageerde) maar daardoor kwam zijn lichamelijk gebrek naar boven.....
Ptries schreef:Ik zou er ook niet trots op zijn, maar ik zou me er ook niet voor schamen. Er is niemand met een paard dat altijd perfect loopt en er is geen ruiter die altijd perfect rijdt. Ik heb ook wel foto's van mezelf dat ik denk "jezus, dat ziet er echt niet uit" maar dat betekent nog niet dat het over de hele lijn slecht gaat of dat er nooit verbetering in zal komen. Ik heb er nooit moeite mee om ook de slechtere beelden te laten zien, omdat het rijden een weg met je paard ergens naartoe is en iedereen leert elke dag weer dingen bij. Zolang de wil er maar is om te leren van je fouten, is het beslist geen schande als je fouten maakt.
Ik deel jouw mening helemaal! Als ik voor mezelf spreek: ik ben nou eenmaal geen Anky
!!