Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loizy schreef:Ik snap het wel, maar jij bekijkt het vanaf jou uitgangspunt.
Ik ben volgens mensen daar ook 'gehandicapt' en zou het leuk vinden als dit komt.
Gewoon om samen verhalen te delen, over gehandicapte mensen én paarden.
Het lijkt mij gewoon een punt waar je begrepen word en meer kan vertellen dan bijv. hier.
Als dat gebeurt zal ik daar regelmatig zijn, maar dat betekend niet dat ik me bedenk om andere berichten te plaatsen.
Dit is een beetje het hokjesgevoel, wat ik niet echt vind, omdat je nietzozeer gediscrimineerd word, maar juist uitgenodigt tot een topic waar mensen reageren die je begrijpen en hetzelfde hebben.
Katia_harry schreef:Bijvoorbeeld: je begeleidt je paard vanuit de stal naar de piste, onderweg kom je hooi tegen, dus je moet zeer kordaat leiden of je paard volgt niet meer; eenmaal in de piste is dat niet meer nodig want er zijn geen prikkels meer voor het paard. Zo kan je nog wel situaties opnoemen... Dit is moeilijk te scheiden voor sommige gasten.
Ik hoop echt dat dit forum kan opgestart worden!! (Ik heb de indruk dat men in Nederland toch wel al een pak verder staat in het aangepast paardrijden of hoe je het ook wil noemen)
Katia_harry schreef:Ik vind het nu al geweldig!!
Deze jongen rijdt al zeer lang paard, dus hij teert op enorm veel (verkeerd) aangeleerde gewoontes. Hij heeft ook veel angsten i.v.m. rijden die hij volgens mij soms projecteert op de grond. Hij was tevens ook mijn eerste 'echte' ruiter dus ik heb ook wel wat fouten gemaakt. Oefeningen op de grond zijn ook zeer moeilijk voor hem. (past ook niet echt in zijn patroon)
Ik zal me nog even inhouden en eens het van start gaat, val ik jullie wel verder lastig...