Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jiehaaa

Re: Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 18:16

Schimmelig schreef:
Sjah, HBO... redelijk IQ, maar soms ook met een behoorlijke dip in het EQ Tong uitsteken Haha! No offence

Haha, hier idem! Haha!

Waarom heb je niets gezegd in het topic? Je kan heus wel wat opmerken, rekening ermee houdend dat ze nog maar 11 is. Of was je bang dat de diplomatie je in de steek zou laten?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:17

Precies, je kunt ze beter zoete koek verkopen dan betonhamers, als je er iets mee bereiken wil Ja

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:18

jiehaaa schreef:
Schimmelig schreef:
Sjah, HBO... redelijk IQ, maar soms ook met een behoorlijke dip in het EQ Tong uitsteken Haha! No offence

Haha, hier idem! Haha!

Waarom heb je niets gezegd in het topic? Je kan heus wel wat opmerken, rekening ermee houdend dat ze nog maar 11 is. Of was je bang dat de diplomatie je in de steek zou laten?

Het topic gaat nu al de goede kant op. Dan kun je het beter met rust laten ipv het weer oprakelen Knipoog
Tenminste, op het moment dat ik het zag staan.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 18:19

Cayenne schreef:
Dat topic zag ik net ook inderdaad. Dan vind ik dat mensen een stuk tactischer om de hoek kunnen komen.
Dat helpt (ook in de meeste oudere gevallen Clown ) veel meer dan gelijk een hoop verwijten in het rond slingeren. Daar creeer je alleen maar meer afkeer mee.

Nou, zo tactisch zijn ze daar nou ook weer niet hoor...

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 18:21

Cayenne schreef:
jiehaaa schreef:

Het topic gaat nu al de goede kant op. Dan kun je het beter met rust laten ipv het weer oprakelen Knipoog
Tenminste, op het moment dat ik het zag staan.

Dat ben ik met je eens, zodra het weer goed loopt, lekker laten gaan. Maar ik vroeg me wel af waarom Schimmelig daar niet direct had gereageerd toen ze het las.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:21

jiehaaa schreef:
Schimmelig schreef:

Haha, hier idem! Haha!

"Akoesiekoesiekoesie, liefffff puppy, straks pootjes auwww!" Tong uitsteken Haha!

Jonge pubers, ben er nog niet achter hoe ik met die leeftijd om moet gaan Nagelbijten / Gniffelen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 18:22

Schimmelig schreef:
Precies, je kunt ze beter zoete koek verkopen dan betonhamers, als je er iets mee bereiken wil Ja

Dat verschilt per situatie. Koekje erbij? Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:23

jiehaaa schreef:
Schimmelig schreef:

Dat verschilt per situatie. Koekje erbij? Haha!

Hmm, je zou het ook zo kunnen bekijken...
Hoe zou jijzelf aangesproken willen worden in een situatie waar je je van geen kwaad bewust bent? Lachen

Vliegen lok je met stroop of zoiets, wie kent dat spreekwoord!? Tong uitsteken

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 18:25

Dat vind ik dan ook heel wat anders, als je je van geen kwaad bewust bent.
Dat geldt inderdaad voor het dalmatier-topic. Niet voor het paard op stal-topic, en ook niet voor vele anderen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:26

Precies Schimmelig Ja Zo moet je ook denken.

Wanneer ik in een situatie zou zitten waarvan ik me geen kwaad bewust ben, dan zou ik ook bijna van mijn stoel vallen wanneer er op mij gereageerd zou worden zoals in voorgaande topics.
Dan zou ik eerder zoiets hebben van Doei, doei ipv de raad aannemen.
Wanneer het op een 'normale' manier wordt gebracht, dan komt het heel anders over, en ga je vanzelf nadenken of het ook anders kan. Desnoods stuur je dan nog een pbtje ter advies of extra hulp.

In het geval van de beginpost was de TS al op de hoogte, maar dan is het nog geen reden om gelijk in de nek te springen Clown
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 06-01-08 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:27

jiehaaa schreef:
Naar aanleiding van wat moderatoropmerkingen in het topic [VSW] afleiding voor paard in stal wil ik toch wel even kritisch reageren op de actie van de mod.

Bokt is een paardenforum. We zijn het er vast allemaal over eens dat voor een paardenliefhebber het welzijn van het dier voorop moet staan.

Maar op het moment dat er "klare taal" wordt gesproken (" er geen doekjes omheen windt") wanneer het welzijn duidelijk in het gedrang is, dan wordt er een dreigbericht verstuurd dat je solliceert naar een OW.

Waarom???

Ik ben geen psycholoog, ik ben paardenliefhebber. Een paardenliefhebber met een mening. Deze mening verkondig ik in keurige Nederlandse bewoordingen. Het zijn niet de liefste bewoordingen, maar waarom moet de boodschap dat dit niet erg diervriendelijk is (waar we het bijna allemaal wel over eens zijn) tot in den treure in fluweel verpakt worden?

Ik zeg al, ik ben geen psycholoog. Ik geloof dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken, en dat iemand soms even goed wakker moet worden geschud. Ik scheld niet, ik blijf netjes, maar zeg wel waar het op staat.

Als ik dan de mod aanspreek op de in mijn ogen nogal slappe opmerking dat we "op een respectvolle, inhoudelijke en vriendelijke toon uit moeten leggen waarom het niet goed is" en moeten "proberen ons in te leven in de andere persoon" in plaats van in het paard waar het om draait, dan krijg ik zowaar een dreigbericht dat ik bijna een OW aan mijn broek krijg als ik nog langer het beestje bij het naam noem in het betreffende topic.

Come on, iemand opent een topic, vraagt om advies, krijgt heel goed advies maar helaas is dat niet hetgeen ze had willen horen. Tsja, dat heb je soms nou eenmaal. Daar leer je van: omgaan met kritiek, conclusies trekken, en wie slim is, die doet er ook nog wat mee.

Maar op Bokt zijn we bang om dat te laten gebeuren. Pakken we het pedagogisch verantwoord aan. Erg jammer, (weer) een gemiste kans.

Ik had het echt niet beter kunnen verwoorden en ben het dan ook roerend met je eens!
Ook ik hou me vaak in met mijn antwoorden, of reageer helemaal niet in een topic uit angst dat het mis gaat. Inderdaad erg jammer!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:29

Schimmelig schreef:
Ok, voorbeeld dat meer in de buurt komt:
[BB-ITP] Dalmatierpup Nina @ Springwerk!

TS is geboren in 1996, dus hou ik wijselijk mijn handen in mijn zakken Tong uitsteken
Door andere bokkers wordt er flink op de betonnen plaat ingehakt Nagelbijten / Gniffelen

Op dit topic heb ik gelijk getemd. Ben benieuwd.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:31

jiehaaa schreef:
Dat vind ik dan ook heel wat anders, als je je van geen kwaad bewust bent.
Dat geldt inderdaad voor het dalmatier-topic. Niet voor het paard op stal-topic, en ook niet voor vele anderen.

Ik vind 'bewust zijn' van iets, wel iets anders dan 'er eens over gelezen te hebben, of het wel eens gezien te hebben'. Hoeveel mensen zijn er nu echt bewust van wat er gebeurt met een paard als dat 24/7 op stal staat? De gemiddelde puber weet - denk ik - niet precies hoe zoiets zit. De spieren verteren, de benen worden dik, het paard ontwikkeld allerlei "stalondeugden" (ook zo'n rot term, want dat is het natuurlijk niet), etc etc. Ik denk dat als je op een redelijke manier iemand de gevolgen van zijn acties kenbaar maakt je dan meer gedaan krijgt op dit gebied, maar dat is mijn mening Tong uitsteken

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 18:35

aerdenhout1 schreef:
Ik had het echt niet beter kunnen verwoorden en ben het dan ook roerend met je eens!
Ook ik hou me vaak in met mijn antwoorden, of reageer helemaal niet in een topic uit angst dat het mis gaat. Inderdaad erg jammer!

En dat is nou zo ontzettend zonde, ik merk dat zelf ook, dat ik soms maar gewoon bewust een topic oversla omdat ik weet dat als ik daar mijn mening geef, ik daar door een mod op teruggefloten wordt. Terwijl ik wel denk dat ik een goede inhoudelijke bijdrage aan de betreffende discussie kan leveren.
Laatst bijgewerkt door jiehaaa op 06-01-08 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 18:40

Schimmelig schreef:
Ik vind 'bewust zijn' van iets, wel iets anders dan 'er eens over gelezen te hebben, of het wel eens gezien te hebben'. Hoeveel mensen zijn er nu echt bewust van wat er gebeurt met een paard als dat 24/7 op stal staat? De gemiddelde puber weet - denk ik - niet precies hoe zoiets zit. De spieren verteren, de benen worden dik, het paard ontwikkeld allerlei "stalondeugden" (ook zo'n rot term, want dat is het natuurlijk niet), etc etc. Ik denk dat als je op een redelijke manier iemand de gevolgen van zijn acties kenbaar maakt je dan meer gedaan krijgt op dit gebied, maar dat is mijn mening Tong uitsteken

Mijn mening: je moet beginnen met watjes, zoals RK het treffend verwoorde, en als dat niet werkt, mag je de watjes laag voor laag verwijderen.

Ik respecteer je mening hoor, ben het alleen niet geheel met je eens Haha! .

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:42

Ok no problem, maar denk je dat als iemand de kennis bezit, zoals jij en ik hem bezitten Tong uitsteken diegene zijn "fouten" nog eens herhaalt?

Hoe jij diegene de kennis bij wil brengen is natuurlijk aan jou, door schade en schande ben ik wijs geworden en zie soms dat mijn eigen manier, dus de manier waarop ik het het liefst zou doen, niet werk... dan doe ik het anders. Durf ik best toe te geven Tong uitsteken

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:43

Nog even voor de duidelijkheid: er zijn geen OW's gegeven voor het topic waar dit allemaal om begonnen is.

Ten tweede: een moderator geeft nooit uit zichzelf direct een OW zonder eerst met andere moderators overlegd te hebben. Daarnaast hebben we nog wat richtlijnen als niet modereren in topics waar je zelf in mee discussieert of niet modereren als het gaat om vrienden/vijanden.

Dit om inderdaad zo helder mogelijk te blijven.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:45

Het is eigenlijk hetzelfde wanneer er een topic wordt geopend door iemand die een SA zou kunnen zijn.
Dan wordt er gelijk PENNY geroepen en storten 20 bloeddorstige bokkers zich op die persoon, terwijl het misschien echt een jong meisje is die zich van geen kwaad bewust is.

Voorbeeld: [VSW] Ik heb net een pony

Dat vind ik verre van netjes. Zelfs wanneer je denkt dat het een SA is, dan TeM je gewoon en dan kan een mod het uitzoeken. Maar in plaats van gelijk te gaan rellen terwijl die persoon misschien echt hulp nodig heeft, dat vind ik niet kunnen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:48

Ja precies, in sommige gevallen kan de discussie best wat steviger, maar in andere gevallen kan dat eigenlijk niet.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:49

Cayenne schreef:
Het is eigenlijk hetzelfde wanneer er een topic wordt geopend door iemand die een SA zou kunnen zijn.
Dan wordt er gelijk PENNY geroepen en storten 20 bloeddorstige bokkers zich op die persoon, terwijl het misschien echt een jong meisje is die zich van geen kwaad bewust is.

Voorbeeld: [VSW] Ik heb net een pony

Dat vind ik verre van netjes. Zelfs wanneer je denkt dat het een SA is, dan TeM je gewoon en dan kan een mod het uitzoeken. Maar in plaats van gelijk te gaan rellen terwijl die persoon misschien echt hulp nodig heeft, dat vind ik niet kunnen.

Pennybloed Vingers aflikken

Nee hoor, ben het met je eens! Dat mensen daar tijd in willen stoppen, haha Nagelbijten / Gniffelen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 18:54

Apple schreef:
Nog even voor de duidelijkheid: er zijn geen OW's gegeven voor het topic waar dit allemaal om begonnen is.

Klopt Apple, en dat heb ik zelf ook al meerdere malen benadrukt. Maar dat is alleen omdat de betrokkenen zich als zoete kindertjes hebben teruggetrokken. Wat IMO niet had gehoeven, want ik zie (nog steeds) het probleem niet.

Maar dat doet er niet toe, het gaat erom dat de OW's er wel aan zaten te komen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:55

ach over het algemeen zoek ik mijn discussiegenoten wel uit Lachen Lachen en dan kan het wel eens hard en of grof gaan........ maar in de regel kan ik best met mijn "tegenstanders" door een deur. Er zijn er maar heel, heel weinig van alle mensen waar ik mee in de clinch heb gelegen waarbij ik denk "joh, je hebt ze niet allemaal op een rijtje" deze mensen negeer ik tegenwoordig gewoonweg Lachen

Helemaal niks mis met een pittige discussie, kan ze zat hebben hier op bokt........

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik mij absoluut niet kan herinneren met wie ik het gisteren oneens was Lachen Lachen helaas is dat soms omgekeerd niet het geval Lachen Lachen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:57

Maar KiWiKo, jij bent ook nog eens bemiddelaar.
Dan zul je toch niet zo hard en/of grof uit de hoek kunnen komen. Dat vind ik dan niet erg professioneel. Vooral omdat je misschien ooit voor die persoon (waarmee je in discussie bent geweest op een bepaald moment) misschien ooit nog moet bemiddelen.
Ik vind dat je wat dat betreft een voorbeeldfunctie hebt Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:57

JIehaa, het geeft dus ook aan dat de voorbeelden die Kawa aanhaalde dus ook gewoon geplaatst mogen worden zonder dat het tot een OW leidt Lachen.

Logisch dat er een moderatoropmerking komt, het is een kleine stap van "ik vind..." tot "jij bent.." en dan moeten we wel met OW's gaan gooien.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 19:00

Kleine stap prima, maar grijp dan pas in als het zover komt...