Naar aanleiding van wat moderatoropmerkingen in het topic
[VSW] afleiding voor paard in stal wil ik toch wel even kritisch reageren op de actie van de mod.
Bokt is een paardenforum. We zijn het er vast allemaal over eens dat voor een paardenliefhebber het welzijn van het dier voorop moet staan.
Maar op het moment dat er "klare taal" wordt gesproken (" er geen doekjes omheen windt") wanneer het welzijn duidelijk in het gedrang is, dan wordt er een dreigbericht verstuurd dat je solliceert naar een OW.
Waarom???
Ik ben geen psycholoog, ik ben paardenliefhebber. Een paardenliefhebber met een mening. Deze mening verkondig ik in keurige Nederlandse bewoordingen. Het zijn niet de liefste bewoordingen, maar waarom moet de boodschap dat dit niet erg diervriendelijk is (waar we het bijna allemaal wel over eens zijn) tot in den treure in fluweel verpakt worden?
Ik zeg al, ik ben geen psycholoog. Ik geloof dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken, en dat iemand soms even goed wakker moet worden geschud. Ik scheld niet, ik blijf netjes, maar zeg wel waar het op staat.
Als ik dan de mod aanspreek op de in mijn ogen nogal slappe opmerking dat we "op een respectvolle, inhoudelijke en vriendelijke toon uit moeten leggen waarom het niet goed is" en moeten "proberen ons in te leven in de andere persoon" in plaats van in het paard waar het om draait, dan krijg ik zowaar een dreigbericht dat ik bijna een OW aan mijn broek krijg als ik nog langer het beestje bij het naam noem in het betreffende topic.
Come on, iemand opent een topic, vraagt om advies, krijgt heel goed advies maar helaas is dat niet hetgeen ze had willen horen. Tsja, dat heb je soms nou eenmaal. Daar leer je van: omgaan met kritiek, conclusies trekken, en wie slim is, die doet er ook nog wat mee.
Maar op Bokt zijn we bang om dat te laten gebeuren. Pakken we het pedagogisch verantwoord aan. Erg jammer, (weer) een gemiste kans.