Discussie over nieuws op VN.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Discussie over nieuws op VN.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 10:51

Wellicht net als in de krant toch alles meer opdelen?
Voorpagina,
soort van stadt en streek (ON)
Buitenland (verongelukte paarden in amerika)
Sport
community
....

Dan is het snel te vinden voor iedereen en wordt je niet overspoelt met alles door elkaar Lachen

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:59

ThePast03 schreef:
Wel vind ik dat het aankondigen van uitzendingen gewoon op Entertainment thuishoort en welke hengsten zijn goedgekeurd bij Fokkerij en Afstamming.
Dat houdt het een stuk overzichterlijker.

Just my 2 cents.

Hier ben ik het wel mee eens. Een groot aantal berichten komt gewoon van de site van het KWPN af en dat nieuws wordt toch al besproken of FA. Ik vind het zelf dan niet nodig om het op de voorpagina te zien.

Ook vind ik het vreemd dat er topics van ON op slot gaan omdat er een topic wordt geopend op VN. Vervolgens gaat het topic op ON op slot, terwijl deze er al eerder staan. Het is toch het beleid dat het nieuwste topic op slot gaat en het oude open blijft?

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 12:01

sporter schreef:
Ik vind het eigenlijk wel makkelijk en interresant die Hengstenkeuringen op VN Vork

Dat kan wel, maar dan moet je het voor alle stamboeken doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 12:44

Er wordt al hard aan gewerkt om dit voor alle stamboeken te doen, maar zoals al werd gezegd is het heel moeilijk om bij alle stamboeken nieuws weg te krijgen Lachen Daarom willen we er juist graag meer correspondenten bij.

Dat er zoveel nieuws over met name het KWPN staat, is omdat het makkelijker bereikbaar is Lachen

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 12:56

Yootha schreef:
Ook vind ik het vreemd dat er topics van ON op slot gaan omdat er een topic wordt geopend op VN. Vervolgens gaat het topic op ON op slot, terwijl deze er al eerder staan. Het is toch het beleid dat het nieuwste topic op slot gaat en het oude open blijft?

Dat is ook niet zoals het imo hoort te gaan. Ik heb wel eens zelf geopende topics weer weggegooid zodat het topic dat op ON stond, naar VN kon.
Anders ontneem je de bokkers denk ik elke motivatie om nieuws te plaatsen, dunkt me. Ja

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:34

runningkawa schreef:
Voorpagina,
Sport
community
....

Dan is het snel te vinden voor iedereen en wordt je niet overspoelt met alles door elkaar Lachen

Stadt? Bloos!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:35

Yootha schreef:
sporter schreef:
Ik vind het eigenlijk wel makkelijk en interresant die Hengstenkeuringen op VN Vork

Als je van de IHW - keuring(en) deze gegevens aan ons doorspeelt of als deze op de site van het IHW zet dan is dat echt geen probleem. Er worden geen stamboeken/rassen voorgetrokken, maar als er geen nieuws over te vinden is dan kunnen wij daar verder ook niet veel mee.
De laatste 'uitslagen' op de site van het ihw zijn van 24 feb. 07 en enkel de melding 16 feb is de hengstenkeuring is wat weinig.

Yootha schreef:
Klopt is idd vreemd, maar imo niet altijd. In principe kijken we eerst op ON, een enkele keer vergeten we dat of we kijken er gewoon overheen. Dromen (dat kan ook met VN gebeuren Nagelbijten / Gniffelen)
Maar soms kan het ene bericht 'van ons' net meer info bevatten of op een andere manier completer zijn. Het gebeurt vaker dat het nieuws al enkele dagen op VN staat en daarna door bokkers op ON wordt gezet. Maar liever dat ze het plaatsen dan niet, maar dan gaat er helaas wel een slot op.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:36

Yootha schreef:
sporter schreef:

En daarom past het beter in de Rassenpraat of Fokkerij & Afstamming, als je voor alle goedkeuringen van allerlei stamboeken een bericht gaat plaatsen op VN raakt het ook overvol..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:41

patsur schreef:
runningkawa schreef:
Voorpagina,
Sport
community
....

Stadt? Bloos!!

haha, sorry, dat is wel mijn grootste typo tot nu toe Lachen

Maar zou je het wat vinden meer opsplitsing voor meer duidelijkheid?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-01-08 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:42

@patsur Zoveel nieuws is dat ook weer niet Haha!. In het voorjaar meer met de goedkeuringen, maar het is niet zo dat er dagelijks stamboeknieuws is. (puur gerateerd aan dat stamboek/ras)

Een kwpn'er die een wedstrijd wint valt daar imo niet onder, ookal kan de bron wel het kwpn zijn.

Hoe zie je dat eigenlijk voor je patsur. Een verzamelinglink op die fora of elke keer een nieuw topic in die fora? Terwijl als je kijkt naar de kwpn hengsten die aangewezen zijn al een (groot) topic overloopt. Een topic die veel inhoudelijker is over de betreffende hengsten en soms erg kritisch kan zijn. Moet daar dan een apart topic geopend worden, met enkel dat betreffende nieuws? Dan lopen er 2 topic's. Dat is niet handig en iemand die het wel wil volgen maar niet zo nodig al dat gedoe wil lezen/ mee wil discusseren over hoe traag, lelijk en lomp die ene hengst wel niet was, kan dan nergens terecht. Sterker nog die mensen kijken wrs ook zelden op die specifieke fora, dus aan die mensen gaat het dan compleet voorbij als er geen connectie is met de VN. Ik zie niet echt een manier om het zo op te lossen met wat jij aandraagt..

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:49

Sammie schreef:
@patsur Zoveel nieuws is dat ook weer niet Haha!. In het voorjaar meer met de goedkeuringen, maar het is niet zo dat er dagelijks stamboeknieuws is. (puur gerateerd aan dat stamboek/ras)

Een kwpn'er die een wedstrijd wint valt daar imo niet onder, ookal kan de bron wel het kwpn zijn.

Hoe zie je dat eigenlijk voor je patsur. Een verzamelinglink op die fora of elke keer een nieuw topic in die fora? Terwijl als je kijkt naar de kwpn hengsten die aangewezen zijn al een (groot) topic overloopt. Een topic die veel inhoudelijker is over de betreffende hengsten en soms erg kritisch kan zijn. Moet daar dan een apart topic geopend worden, met enkel dat betreffende nieuws? Dan lopen er 2 topic's. Dat is niet handig en iemand die het wel wil volgen maar niet zo nodig al dat gedoe wil lezen/ mee wil discusseren over hoe traag, lelijk en lomp die ene hengst wel niet was, kan dan nergens terecht. Sterker nog die mensen kijken wrs ook zelden op die specifieke fora, dus aan die mensen gaat het dan compleet voorbij als er geen connectie is met de VN. Ik zie niet echt een manier om het zo op te lossen met wat jij aandraagt..

Als je ziet hoeveel berichten er waren over aanwijzingen, goedkeuringen, merries die keur zijn geworden etc, en dan alleen al van het kwpn vind ik dat toch een groot aantal. Andere stamboeken zijn natuurlijk niet zo megagroot, maar ik heb ook geen behoefte om zulke berichten te lezen over bijvoorbeeld een new forest pony op de voorpagina.

Ik zie eigenlijk gewoon een nieuw kopje binnen bijv. FA. Je hebt daar nu [F-AM] Algemeen, [FB] Familiebanden, [EHK] Exterieur en Hengstenkeuze, [KS] Kraamstal, [KS-ITP] Kraamstal In The Picture.. En dan staat er gewoon FN fokkerijnieuws ofzo bij?
Mensen die daadwerkelijk geinteresseerd zijn in het lezen van fokkerijberichten kunnen dan daar terecht. Ze gaan immers toch die kant op als hun interesses daar liggen..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:55

Ik zou het jammer vinden als het nieuws allemaal een eigen plekje krijgt ipv gewoon lekker op VN.
Iemand had het over het luchtige bericht bij het RTL ontbijtnieuws en daar vergelijk ik sommige onderwerpen wel mee.

Ik vind het bijvoorbeeld erg leuk om te lezen dat een nederlands minipaard kampioen wordt maar als het op rassenpraat zou staan gaat het langs me heen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:59

De merries die keur zijn geworden vind ik dus geen stamboek/fokkerij nieuws, maar community nieuws. Het ging immers om merries van bokkers die keur zijn geworden. Dat er niemand reageerde vanuit andere stamboeken (want er zijn ook anders stamboeken die ibop's en abop's organiseren) dat is dan pech.

Het nieuws op die manier opsplitsen.. Flinke kanttekeningen bij (momenteel). Het wordt erg onoverzichtelijk al die verschillende nieuwsfora en interesse is dus een breed woord om op die manier uit te leggen, want ik vind het wel leuk om horen/lezen dat er bij het New Forst/ Shetten een keuring is, maar ik zou daar niet voor naar een apart nieuwssubforum gaan. Maar ik zou het best willen lezen/weten. (edit: Katja haalt dat ook aan) Bovendien zou er op deze manier geen enkel algemeen nieuws zijn voor de VN.

Van het kwpn en de anky kur waren er idd veel berichten over de hengsten die doorverwezen zijn, maar dat heb ik eerder al uitgelegd. Momenteel kan dat niet anders, omdat VN een forum is waar het laatst geplaatste topic bovenaan blijft staan en niet het laatst geplaatste bericht. Updaten in een eerder geplaatst bericht werkt dan niet.

p.s. als de reactie waar je op reageert nog de laatste post is hoef je niet te quoten. Gewoon reply of even @huppeldepup bokker werkt ook. Dat leest wat makkelijker dan al die quotes tussen door. (of even kort aanhalen waar je precies op wilt reageren) Haha!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:07

@ Sam; heb je gelijk in dat quoten, ik betrap me er iedere keer op maar dit topic liep eerst zo storm, dat ik automatisch op de quoteknop druk Lachen

Maar, je kunt ook tabbladen maken boven het nieuws zeg maar, net zoals op het forum. En dan onderscheid maken in verschillende dingen. En dan daar de berichten zoals ze nu staan Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:12

Wat mij een mooie oplossing lijkt is verschillende categorieën en dat je dan kunt aangeven welke je allemaal wilt zien op VN. (geen idee of het technisch mogelijk is)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:17

De titels van VN zeggen toch al genoeg of je dat wel of niet wilt lezen? Ik vind het echt muggenzifterij.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:20

Dat zou mooi zijn Kat, maar ik vraag me ook af of het inderdaad mogelijk zou zijn met zoveel leden. En, of het nog te veranderen is want ik wil nog wel eens wisselen..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:25

Of mensen moeten gewoon wat verdraagzamer worden en verder scrollen als ze het niet willen lezen. Snap echt het probleem eerlijk gezegd niet. In de wereld duizende erge problemen, en hier echt een probleem van maken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:27

Dat snap ik inderdaad ook niet. Er zit een scrollwieltje op een muis, en wat is nou de moeite om even verder te kijken?
Maar op zich zou het een idee zijn om verschillende categorieen te maken. Ik denk alleen niet dat dit in de nabije toekomst al mogelijk is. Misschien met de nieuwe layout.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:00

katiavl; zo valt overal wel wat op te zeggen. Iemand anders heeft het altijd wel slechter in de wereld..

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:04

En bovendien wordt er GEVRAAGD wat we liever anders zouden willen zien, dus daar wordt op geantwoord.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:05

En dat lijkt mij dan ook erg goed, dames Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:10

@sjoert
Alleen als we er wat van zeggen moeten we maar door scrollen en denken aan alle ergere dingen in de wereld Haha!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:53

RK, het kan zijn dat ik het verkeerd gelezen heb dit topic ( *LOL* ), maar volgens mij is er gezegd dat de opm verkeerd opgevat is en dat we er zand over moeten gooien. Laten we dat doen. Tong uitsteken

Ideeen worden erg op prijs gesteld! Ja
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 06-01-08 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:55

Sjoert, ik heb nergens zoiets gelezen hoor, ook niet na de opmerking van katiavl & Cayenne. Lijkt me dat RK daar op doelde.