Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Vrag je af warom je op bokt topics leest: om de mischien aanwezige schrijffouten of om de inhoud?
Lielle schreef:Citaat:Vrag je af warom je op bokt topics leest: om de mischien aanwezige schrijffouten of om de inhoud?
Staan jullie er wel eens bij stil dat het voor mensen met een sterk ontwikkeld taalgevoel niet mogelijk is om de tekst nog op inhoud te lezen als die wemelt van de taalfouten? Die springen er voor mij uit alsof het led lichtjes zijn, en dan al helemaal als er ook geen gebruik wordt gemaakt van leestekens, hoofdletters etc. Ik praat niet over een enkele d of t, maar over teksten als
me moeder heeft gistere egt de smit gebelt.
Melody21 schreef:maar er zijn toch mensen die nog erger dyslectisch zijn dan jij?Of minder goed weten hoe ze hun tekst zo goed mogelijk kunnen schrijven(misschien minder begeleiding gehad ofzo) moeten die dan maar niets meer schrijven. omdat jij daar niet tegen kan?
Sniesjuhh schreef:Mijn moeder zegt altijd, dyslexie bestaat niet. Het is gewoon een teken dat je te weinig leest en zo dus te weinig woordkennis hebt. Eigenlijk kan ik me hier best in vinden, zeker als ik naar mezelf kijk. Heb er vaak ook moeite mee, maar als ik dan even nadenk kom ik toch tot de conclusie dat ik in heel mijn leve misschien nog maar tussen de 5 en de 10 boeken heb gelezen!!!
Chrisssss schreef:Ik neem aan dat iemand niet zomaar de zin "sorry, ik heb dyslexie" gebruikt of ben ik nu te goedgelovig?