Algemene vraag over mensen beschuldigen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Masada

Re: Algemene vraag over mensen beschuldigen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:07

Sorry Barmat, jij bent het wel met RK eens.
Voor de rest hoor ik niet zoveel bokkers die jullie mening delen dus vandaar dat ik mijn conclusie trok dat de andere bokkers het niet zo hoog hebben zitten als jullie.
Er zijn volgens mij maar enkele bokkers die het echt zo vervelend vinden als wat er in de openingspost staat.
Ik heb ook mijn mening al voldoende gegeven en wil het hierbij laten.
Ik deel dus de mening niet die in de openingspost die door RK is geschreven.
Ik voel en wordt door niemand aangevallen.
En daarbij ben ik hier niet om mijn gelijk te halen.
Ik heb genoeg gezegd en vind het zonde van mijn tijd om nog te posten in dit topic.
Doei Doei!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 08:08

Ik vraag me af of mensen met dit topic bereikt hebben wat ze voor ogen hadden?
Na een korte periode over 'algemene' dingen te hebben gediscussieerd, werd al snel duidelijk dat er wat anders dwars zat. Nu gaat het alleen nog over mensen die in readers geloven en mensen die er sceptisch tegenover staan.

Ik vind er niets algemeens meer aan en vraag me af wat nu jullie bedoeling is?
En kom niet aan dat het met voorbeelden gemakkelijker praat, dat stadium zijn we inmiddels wel voorbij. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:58

Dat mag jij voorbij vinden, maar het zal zo vast met meer dingen zijn, maar als je daar niet in zit valt dat minder op.
Ik kan nog wel een voorbeeld aanhalen, maar dat zal het topic niet in goede sfeer brengen, dus doe ik dan ook niet Lachen En dat is geen read voorbeeld Lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:04

Ook zijn er topics waar mensen een vraag stellen en aan het eind gaat het heel ergens anders over.Dan wordt de topic starter van van alles beschuldigd.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:30

runningkawa schreef:
Dat mag jij voorbij vinden, maar het zal zo vast met meer dingen zijn, maar als je daar niet in zit valt dat minder op.Ik kan nog wel een voorbeeld aanhalen, maar dat zal het topic niet in goede sfeer brengen, dus doe ik dan ook niet Lachen En dat is geen read voorbeeld Lachen

Dat begrijp ik wel, maar de opzet voor dit topic was toch in zijn algemeenheid bedoelt? En niet om ongenoegen over specifieke topics verder uit te diepen? Want dan heb je niet zoveel aan de mening van users die dat niet hebben meegekregen en kun je het misschien beter kortsluiten met de mods van het forum waarop het geplaatst is?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:32

Ann schreef:
runningkawa schreef:
Dat mag jij voorbij vinden, maar het zal zo vast met meer dingen zijn, maar als je daar niet in zit valt dat minder op.Ik kan nog wel een voorbeeld aanhalen, maar dat zal het topic niet in goede sfeer brengen, dus doe ik dan ook niet Lachen En dat is geen read voorbeeld Lachen

Dat begrijp ik wel, maar de opzet voor dit topic was toch in zijn algemeenheid bedoelt? En niet om ongenoegen over specifieke topics verder uit te diepen? Want dan heb je niet zoveel aan de mening van users die dat niet hebben meegekregen en kun je het misschien beter kortsluiten met de mods van het forum waarop het geplaatst is?

Dat bedoel ik dus ook. Dat het niet goed zit tussen readers en niet-readers weten we nou wel Lachen Maar je hebt toch echt duidelijk in de beginpost gezet dat het over het probleem in het algemeen gaat. Dan had je beter een mod kunnen pben. Nu blijft het steeds een herhaling van 10+ pagina's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:33

Maar users zijn toch vrij om als ze zelf een voorbeeld hebben dit ook aan te dragen?
Nergens zeg ik, of andere, het mag alleen om de readers gaan. Maar vind dat wel een duidelijk voorbeeld met daar mag geschopt worden...maar in een ander topic over bijv buitenlanders mag het niet.
Dat is raar...en zo zijn er meer topics. Alleen dat van de readers loopt gewoon al lang in diverse topics, dus valt het daar vaak op Lachen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:39

Het valt sommige -betrokken- users misschien op? Ik vind het inmiddels een storm in een glas water. Bloos Daarom zou ik nu liever op een ander voorbeeld/ iets algemeners verder gaan. *Gaat zoeken* Clown

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:45

Vergeet mijn voorbeeld niet over mij en mijn Shire, dat had niets met readers te maken Knipoog

Overigens word ik in mijn fototopic ook aardig beschuldigt nu (zie onderschrift) en ook dat gaat weer over die Shire *zucht*
Maar met name "in zijn algemeenheid" ja ja (niet dus) over dat er mensen zijn die te zwaar zouden zijn voor hun paard Lachen

het lijkt nu wel barmat-pest-week (en het is pas maandag, kan leuk worden)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:50

Ik ben nog bezig dat topic bij te lezen, maar wat ik er nu van mee krijg: laat toch waaien zulke berichten? Je weet zelf wel beter. Het zegt alleen maar iets over degene die ze post, zoiets zou ik me echt niet persoonlijk aantrekken. Je hebt getemd, het heeft de aandacht van een mod (die wel ingrijpt als dat nodig mocht zijn), klaar. Niet druk over (proberen te) maken. Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:58

Dat valt soms niet mee als mensen je direct in je hart proberen te raken Knipoog Maar ik snap wat je bedoelt Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:06

Dat is zo Ann, ook mee eens
Maar dat lukt je 1x , 2x 3 x....maar hoe veel vaker dan nog meer?
Water bij de wijn...maar het water is op
Als een korreltje zout...jee heb al een hele pallet verbruikt aan zout...Een keer is het genoeg.

Krijg zojuist ook al weer een pb omdat mensen het in het topic niet durven aanhalen dus je maar per pb willen steken. En ik snap dat daar niets aan gedaan kan worden, maar dat werkt wel door in het gewone topic. Daar zeggen mensen dan voor de vorm ik vind, of mijn mening, maar per pb krijg je de niet aangepaste versie wel even.
Dus vandaar dat het niet valt onder niet aangevallen worden, maar weten dat het aangevallen is.

Natuurlijk Ann, zegt het meer over die persoon dan over jezelf, maar is dat gezellig?
Dan komt toch mijn eerste bericht weer naar boven
Je mag geen naam noemen en een aanval doen,
Maar je mag wel een groep aanvallen...
Of as je het netjes en slijmerig verpakt mag het ook....alsof het dan anders bedoeld wordt...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:11

Maar waar maak jij op uit dat groepen wel mogen worden aangevallen dan? Dat pik ik niet zozeer op?
Ik heb het gevoel dat sommige dingen te persoonlijk worden opgevat. Iets kan je pas raken als jij dat zelf toelaat, maar dat kan ik ook gemakkelijker zeggen door mijn eigen houding over sommige zaken natuurlijk. Als users de boktregels overtreden, worden ze daar echt wel op aangesproken is mijn idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:16

Dat gevoel had ik ook, maar toch bliijkt dat niet terecht te zijn Lachen
Tenminste voor sommige geroepen.
Eén daarvan is de groep die zich bezig houd met het alternatieve (een andere groep heb ik per pb kenbaar gemaakt )
Of dat nu readen is, of een osteopaat bij je paard laten komen, dat zijn niet de regulieren wetenschappelijk bewezen dingen, dus die mag je neer sabelen en ervan zeggen wat je wilt...blijkbaar...
En dat mag dus met woorden als bedrieger, naievelingen enz. Lijken me geen woorden die goed doen aan een gewone discussie Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:10

Barmat schreef:
Overigens word ik in mijn fototopic ook aardig beschuldigt nu (zie onderschrift) en ook dat gaat weer over die Shire *zucht*
Maar met name "in zijn algemeenheid" ja ja (niet dus) over dat er mensen zijn die te zwaar zouden zijn voor hun paard Lachen

het lijkt nu wel barmat-pest-week (en het is pas maandag, kan leuk worden)

In dat topic vráág je notabene om reacties op je gewicht....zie pagina 5:

Barmat schreef:
Vinden nog meer mensen dat ik te zwaar zou zijn voor Chad? Mag gerust gezegd worden, ik ben niet van suiker Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:45

Slimmerik - maar heb je nooit gehoord van de opmerking: De toon maakt de muziek?

Denk het niet gezien je reacties Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:11

Rk ik ben het ook met je beginpost eens.

Ik zie het ook vaker.
Dit voorbeeld is me bij gebleven en dat was van hopla, aangezien ze daar zelf mee kwam in dit topic, vind ik
dat ik dat mag gebruiken Haha!

ALS VOORBEELD:
In het topic over de chronisch zieken in de ziektewet of met een uitkering. Dat zijn profiteurs etc. Want ze kunnen "bokken" en "paardrijden". Ik vind dat je met zo'n opmerking zéker en grote groep PERSOONLIJK aanvalt.

Wat "bokken" doen de mensen op bokt allemaal Pling
(of het nu veel is of weinig.)
Paardenliefhebbers zijn we ook allemaal, dus de kans dat ze een x op het paard zitten (of hobbelen) is ook zeer groot.
(Of dat nu veel is of weinig.)

En dan.....als jij echt niet kan werken, bedoel ik je niet. Wat is dan de bedoeling? Dat iedereen " uit de kast komt"
om te vertellen dat ze lekker een uitkering hebben en kunnen doen wat ze willen???? Of wil je dat mensen gaan zeggen dat ze het met je eens zijn....... Dat "gezonde bokkers" dat "gevoel" ook hebben, dat de chronisch zieke niet zo ziek zijn?

Volgens mij is het gewoon wat uitlokken, mar om welke reden is mij nog niet duidelijk.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:14

superwoman schreef:
Volgens mij is het gewoon wat uitlokken, mar om welke reden is mij nog niet duidelijk.

Zoiets hoeft i.m.o. niet perse uitlokking te zijn. Het kan ook een emotie zijn die op dat moment speelt omdat men een situatie als oneerlijk beschouwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:19

Misschien ook wel een beetje onbegrip. Wij kennen allemaal wel eentje in onze omgeving die onterecht een uitkering heeft, maar ik denk dat er genoeg bokkers aan het woord zijn geweest die hun situatie hebben uitgelegd en dan nog krijgen ze kritiek waardoor ze ellenlang in herhaling moeten blijven treden. Dat vind ik eigenlijk onrespectvol, net alsof die mensen een totaal kwaliteit van het leven onthouden moeten worden, ze zijn immers ziek en ziek is niets kunnen. En niets is niets. Gelukkig is het niet zo zwart, is er nog een grijs gebied en voor de een breder dan voor de ander.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:22

Schimmelig schreef:
superwoman schreef:

Zoiets hoeft i.m.o. niet perse uitlokking te zijn. Het kan ook een emotie zijn die op dat moment speelt omdat men een situatie als oneerlijk beschouwd.

Als het om een moment gaat okey,dat kan ik begrijpen, maar dit was geen moment Knipoog
Ik neem aan dat wanneer mensen hebben gereageerd dat het kwetsend over komt, je je berichten iets bij stelt.
Maar nope, totaal niet.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:24

russel schreef:
Misschien ook wel een beetje onbegrip. Wij kennen allemaal wel eentje in onze omgeving die onterecht een uitkering heeft, maar ik denk dat er genoeg bokkers aan het woord zijn geweest die hun situatie hebben uitgelegd en dan nog krijgen ze kritiek waardoor ze ellenlang in herhaling moeten blijven treden. Dat vind ik eigenlijk onrespectvol, net alsof die mensen een totaal kwaliteit van het leven onthouden moeten worden, ze zijn immers ziek en ziek is niets kunnen. En niets is niets. Gelukkig is het niet zo zwart, is er nog een grijs gebied en voor de een breder dan voor de ander.

Maar dat onbegrip kán ook over en groep buitenlanders gaan met en uitkering, maar dat mag je niet verkondigen op bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:27

Ik denk dat als je het nuanceert, dus de groep buitenlanders die uitkerings- en kinderbijslagfraude pleegt, waarvan we toch wel weten dat die stapel dossiers zo inmens groot zijn en die achterstand bijna niet te doen is, dan mag het wel. Maar om generaliserend te gaan praten, is idd not done.

Dus als we daar een topic over gaan starten, dan zal het wel kunnen. Ik heb familie die als rechercheur bij de Sociale Verzekeringsbank werkt en als hij zijn verhalen verteld, Lips are sealed Lips are sealed , maar dan moet je daar specifiek een topic over starten.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:29

Russel en superwoman,
Ik geloof niet dat dit topic bedoeld is om mij nu af te vallen.
Als je het topic goed had gelezen dan zou je tot een andere conclusie zijn gekomen.
Ik heb het in het topic nml. helemaal niet over de bokkers gehad die echt iets mankeren.
Maar ik weet zeker dat er een paar bokkers zijn die werkelijk niet zo ziek zijn als dat men beweerd te zijn.
En laat ik het nu net over die paar bokkers hebben gehad.
Ik heb een heleboel reacties gehad van bokkers zoals bijv. @barmat die gewoon echt iets heel vervelends heeft.
Zij hoeft zich dan ook niet aangesproken te voelen.
En zo zijn er meer.
En nu graag weer ontopic.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:30

russel schreef:
Ik denk dat als je het nuanceert

Maar dat kon over de chronisch zieke ook.
Ik weet zeker dat er dan (bijna) niemand gekwetst zou zijn.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:30

Zolang je je bij de feiten houdt moet het geen probleem zijn, maar generaliseren is uit den boze.