Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zobras

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 07:53

Amanda, misschien wel. Maar dan moeten ze wel casus toevoegen van wat fout is, niet wat goed is.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 07:59

Hoezo?
Gewoon een casus w.b. het beleid bij een ban of OW.
Of meerdere.
Bij een duidelijke ban/OW, bij een twijfelgeval, bij een geval waarbij niet iedereen van het team met elkaar eens is.
En dan een link naar de mids, waar staat wat je kunt doen als je het er niet mee eens bent.
Staat daar de werkwijze + tijdsbestek wel bij vermeld?
Dat voorkomt dan wss ook wat ongeduld, mocht je na een paar dagen nog geen antwoord hebben.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:02

Eleonoor schreef:
Dan draaien jullie nog om de vraag heen, wat is de basis voor een OW of Ban???

Destijds heb ik zelf engelen geduld gehad en zelfs na herhaling van mijn vraag is nooit antwoord gekomen van een Mod. Dat is geen goede reclame, ook van een mod zou bijvoorbeeld eens een excus mogen komen, toch?

Maar nu waren jullie verhalen op gespeeld alsof iemand dus in het verleden een eerdere probleem heeft gehad en daarom meer in de picture staat bij de mods. Maar, het kan ook zo zijn (eigen ervaring) dat je reageerd op iemand zijn verhaal waarmee de mod team problemen heeft en je daarmee je vingers brand. Ook dat is een stuk wat heeft te maken met de emoties die op dat moment hoog oplopen. Vraag me dus af, in hoeverre het mod/mid team daar goed mee omgaat? Want laten we eerlijk zijn, er zullen heus gebruikers zijn die met argusogen worden gevolgd.

Wie is nu een hoofdmod en een gewone mod? Dit is voor mij een nieuw gegeven (sorry kom hier nogal erg weinig na dat incident, maar zoals je merkt, het zit me nogal hoog).

Laat het wel duidelijk zijn, dit verhaal is deels persoonlijk, maar ook deels een lering voor anderen (zo zie ik het) om te laten zien hoe het kan gaan.

Eleonoor, eerst wil ik je verwijzen naar de post van Ellende op pagina in, op 19-06-07 21:01 gepost.
De basis voor een OW of ban is heel simpel. Lees de boktregels, alles wat in strijd is met de boktregels ligt aan de basis voor een OW of ban. Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:07

Alleen heb ik en vele bokkers met mij moeite met het bansysteem. Bij jullie ook wel bekend denk ik. Het bansysteem tot en met OW 3 ...daar is nog wel wat voor te zeggen. Maar een ban van een maand of langer werkt m.i. averechts. Ik denk dat een ban ná OW 3 van steeds een week voldoende is om mensen "af te laten koelen". Heb je b.v. 10 of meer bans binnen een half jaar te pakken dan mag je wat mij betreft iemand rustig op een ban van 3 maanden zetten of erger.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:07

Nou inderdaad je slaat de spijker op zijn kop. Ik vind namelijk ook dat er vaak niet neutraal gemodereert word! Leden met een duizendaantal berichten en grote naamsbekendheid kunnen vaak heel veel zeggen en doen en als er dan al een keer iets aan gedaan word blijft het bij een (on)officiele waarschuwing.

Leden die korter lid zijn en niet zo bekend worden veel sneller afgerekend als ze iets verkeerd zetten.

Vind bokt een heel leuk forum, maar hier stoorde ik mij inderdaad ook al enige tijd aan dat er geen neutrale lijn is in het modereren en dat het lijkt alsof er soms een soort van vriendjespoliteik heerst!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:22

@Sony: Wat jij nu beweert staat bijna haaks tegenover wat RunningKawa eerder in dit topic beweert Haha!

Leden met een duizendaantal berichten en naamsbekendheid
hebben juist om die reden het gevoel dat er meer op ze gelet wordt en dat ze juist met minder wegkomen. Als je wat minder bekend bent, of helemaal niet bekend bent, kun je redelijk anoniem bokken denk ik? Als je geen heel rare dingen doet dan tenminste... Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:25

Cer schreef:
@Sony: Wat jij nu beweert staat bijna haaks tegenover wat RunningKawa eerder in dit topic beweert Haha!

Leden met een duizendaantal berichten en naamsbekendheid
hebben juist om die reden het gevoel dat er meer op ze gelet wordt en dat ze juist met minder wegkomen. Als je wat minder bekend bent, of helemaal niet bekend bent, kun je redelijk anoniem bokken denk ik? Als je geen heel rare dingen doet dan tenminste... Knipoog

Aarrrrrchchch je geeft het toe!!! Boos! Haha! Haha! Haha!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:28

Wat geef ik toe? Dat mensen altijd het 'gevoel' hebben dat er extra op ze gelet wordt?? Haha! Tong uitsteken
Overigens, door veel in dit topic te posten, werk je zeker aan je naamsbekendheid ROFL

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:30

* verlaat geshockeerd het topic* Boos! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:37

Ik ken niemand die topics dermate verziekt dat heel bokt denkt, gatverrrr. Gaan we zulk soort mensen krijgen, moet je met bans gaan werken. Al het overige vind ik koffiegeleuter en bokkertjes pesten.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:41

Ellende schreef:
Naadje24: dat is jou mening daarover Knipoog Ik wil en kan hier niet ingaan op individuele gevallen, maar in het merendeel van de OW's waar mensen klagen dat wij te streng zijn gaat het vooral om de tóón van de berichten waar mensen een OW voor krijgen.

Oke, ik heb nog niet het hele topic door gespit, maar hier wil ik toch vast op reageren... Toon is in geschreven tekst imo nl. niets meer dan een kwestie van interpretatie... en wat jullie wellicht als negatieve toon zouden kunnen interpreteren, ziet een ander misschien simpelwg als een duidelijke, eerlijke mening... Als de "toon" van een bericht als reden voor een OW kan zijn vind ik dat eigenlijk geen beste zaak... zouden jullie dan de betreffende 'poster' van het bericht niet beter eerst kunnen vragen of zij / hij het bericht (en de "toon") toe wil lichten... want wellicht heeft deze het anders bedoeld dan jullie het interpreteren...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 08:58

Cer schreef:
Wat geef ik toe? Dat mensen altijd het 'gevoel' hebben dat er extra op ze gelet wordt?? Haha! Tong uitsteken
Overigens, door veel in dit topic te posten, werk je zeker aan je naamsbekendheid ROFL

Dan mag ik wel uitkijken als TS Haha!

Vikki: dat is inderdaad zo.
Daarom werk ik veel met smileys, wat al vaak de toon van je bericht duidelijker maakt.
Als er geen smileys in een bericht staan is de toon niet duidelijk en is het inderdaad maar net zoals je interpreteert.
En wanneer het een duidelijke mening is, zonder de fluwelen lakens kan het heel aanvallend overkomen voor sommige mensen, terwijl het misschien niet eens zo bedoeld is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:10

Dat ben ik zeker met je eens vikki
Niet iedereen is even kundig in zeggen op schrift wat de bedoeling is ook al doen ze wel hun best

ff recent voorbeeld, hoop dat dat mag, maar geeft hopelijk duidelijkheid

Voorbeeld is griebels
Zat in een topic over rad honden die zonder papieren afgemaakt worden op hun ras.
Griebels is een grote dierenvriend en voor haar zijn dieren en mensen gelijk.

Ze haalt daarbij aan dat hitler de joden dode om hun ras. Waar iedereen natuurlijk van zegt, dat kan toch niet, iemand doden omdat ze toevallig joods zijn.
Ze haalt op diezelfde manier turken erbij, alleen onhandig geschreven, maar toch als je haar bericht goed leest bedoel je juist dat ze zegt, ook die mensen ga je toch niet vermoorden omdat ze turk zijn en er toevallig mensen nu leven die vooroordelen naar hen toe hebben.
En zo vind ze dat je pitbull achtige honden ook niet mag doden, omdat er een paar slechte tussen zitten, maar dat maakt toch niet alles slecht, net zoals bij turken.

Had ze nu gezegd ipv turken, verzin maar wat, rassen met spleetogen, was het oke geweest, omdat daar in nederland nooit wat verkeerds over gezegd wordt.

Nu wordt dit getemd, bericht wordt gelezen en men ziet turk en hitler staan en leest totaal niet de context van het bericht.
Gaat meteen uit van het slechte, ipv eens na te vragen, bedoel je dat als discriminatie?
Wat overigens toen ik dat bericht de eerste keer al las, ik snapte wat ze daar bedoelde.
Ongelukkig voorbeeld misschien, maar is een ongelukkig voorbeeld reden voor een OW?
Persoonlijk vindt ik dan gewoon dat er niet goed gelezen is door de mods en ook geen moeite gedaan is richting gebruiker van, hoe bedoel je dat.
Lijkt me dat dat best anders kan

Nu ik toch bezig ben
NM is een forum waar het vaak over politieke dingen gaat en dus fel.
Moet kunnen.
Nu zitten er bijv 10 mensen in een topic dat gaat over buitenlandse mensen, praten over intrigeren enz. Het is fel, maar loopt goed, iedereen draagt argumenten aan.
Nu komt bokker 11 binnen, alle buitenlanders k..volk en dat moet je buiten gooien.
Dat gaat natuurlijk te ver, kun je niet maken om te zeggen.
Hup slotje en de 10 bokkers die het wel goed konden worden gestraft door bokker 11 en misschien ondertussen bokker 12 die achter bokker 11 grof aan hobbelt.

Is dat eerlijk voor die eerste 10, die wel weten hoe je moet discussiëren?
Ik vind van niet
Gooi de berichten van bokker 11 en aanhang naar de mesthoop, hulk een keer dat er gesplit is en dat volgende zelfde berichten ook verwijderd worden.
Dan gaat het door die eerste 10 weer goed en bokker `13 komt aan, alle buitenlanders dit en dat…zeg dan niet, we hebben al gehulkt, slotje.
Nee verwijder dat bericht en laat de fatsoenlijke bokkers verder gaan.
Een slotje heeft geen nut, mogen is er een ander nieuws bericht met hetzelfde onderwerp, dus toch weer een nieuw topic. Plus zo ben je eerlijk tegen mensen die wel weten hoe het hoort

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:12

Amanda schreef:
Cer schreef:

Dan mag ik wel uitkijken als TS Haha!

Vikki: dat is inderdaad zo.
Daarom werk ik veel met smileys, wat al vaak de toon van je bericht duidelijker maakt.
Als er geen smileys in een bericht staan is de toon niet duidelijk en is het inderdaad maar net zoals je interpreteert.
En wanneer het een duidelijke mening is, zonder de fluwelen lakens kan het heel aanvallend overkomen voor sommige mensen, terwijl het misschien niet eens zo bedoeld is.

Ook dat is zo Ja
Ik werk ook veel met smileys om duidelijk te maken wat de toon van mijn bericht is, omdat je het naemlijk niet kunt horen.
Toch lezen mensen daar overheen en dat vind ik niet prettig, dat maakt juist dat je kunt zien of de schrijver het vriendelijk in zijn hoofd heeft zitten wat hij schrijft, of niet

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:16

Tja maar sommigen hebben de smiley weergave uitgeschakeld en dan krijg je vreemde toestanden. En veel onbegrip. Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 09:19

O ja, dat kan ook nog. De weergave uitschakelen.
Die functie moet eruit Haha!
Lang leve de smileys Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:20

Kan dat, smileys uitzetten?
Wist ik niet.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:21

Ook ik vind dat " bekende" bokker s vaker worden afgestraft. In veel topics die bijna uit hand lopen zie je een groene waarschuwing, of krijgen mensne via pm een tip om even op te letten met wat ze zeggen. Ik krijg ruim week later ineens ow, boem paf,,,,

Ook is werken zonder emotief vaak moeilijk voor anderen. Vaak typ je iets snel, mss ook onhandig en vatten anderen dat verkeerd op, nadeel van typen.

Is vervelend, als je andere topics bekijkt, die in mijn ogen veel harder zijn dan bep opmerkingen die mensne maken die een ban krijgen, en die topics blijven gewoon open.
Of topics, toendertijd met paloma, die door mensen verziekt worden, slotje erop, klaar

mensen die dus willen weten hoe het verder gaat, of die wel netjes on topic bleven krijgen dus geen kans meer om te reageren.

of mensen die extra via pm gemene dingen zeggen en uitlokken, en als je dat doorgeeft, kan er niks mee gedaan worden. Als zo iemand erna reageerd op jouw topic of ergens anders, is het moeilijk om netjes te blijven. Zeg je dan iets verkeerd, bam..... ow of slotje, terwijl eigenlijk juist uitgedaagd is door diegene en die lekker door kan gaan.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 09:25

Voor het laatste voorbeeld dat je geeft moet je contact opnemen met een mod als dat gebeurt.
Lukt dat niet, dan met een mid.
Dan wordt het in ieder geval besproken en gekeken of er wat veranderd kan worden.
Dat zijn de acties waar we in dit topic een oplossing aan het zoeken zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:29

Maar als de OW dan al een feit is Amanda?
Ik vond me van de week ook uit de tent gelokt en me netjes gedragen voor hoe ik me innerlijk voelde.
Dan krijg je onverwacht een pb met een OW erin en als je dan de pb leest heb je de OW al.
Er werd nog een pb op mijn pb gestuurd, maar die kon ik pas lezen toen ik weer online kon...Dus enige uitleg geven is dan dus niet aan de orde.
Is ook eerder niet naar gevraagt, dat is achter de schermen besloten.

En dat is niet om te klagen over mijn ow, want dat heb ik bij de mids neer gelegd, dus wil het er hier niet over hebben, maar wel gewoon een praktijk voorbeeld

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 09:32

Okee, maar dan heb je al een ban en is het niet mogelijk contact op te nemen.
Dat is een ander verhaal dan wanneer je een OW hebt en verder nog niets. Dat is het voorbeeld wat Lynn_nikita aanhaalt.
In dat geval kan je dus gewoon contact opnemen met een mod of mid en zou de OW teruggedraaid kunnen worden.
Wanneer je een ban hebt gaat dit niet.
En dat is nou een punt waar het hele topic om draait.
Dat stukje beleid klopt niet.
Al is je ban onterecht, de ban heb je al en kan niet meer teruggedraaid worden.
Daarom: liever een dag langer overleg, maar dan wel goed overleg dan kort overleg en een overhaaste beslissing.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 21-06-07 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:32

hoi ik vin idd dat je hier op bokt eigenlijk geen echte eerlijke mening mag geven laatst kreeg ik ook zomaar een waarschuwing een forumwaarschuwing is dat hetzelfde als een ow??
maar oke ik vind dat bokt eigenlijkt mensen wel een mening moetkunnen laten geven als deze nu fel is of niet als het uit de hand loopt kunnen ze altijd nog wat doen toch?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:33

ik heb toen ik meerdere keren via pm bedreigd werd ( ook via topic zelfs) een mid en mod gewaarschuwd, Meerdere zelfs. pas na 2 dagen kreeg ik bericht terug en kwam slotje op dat topic. Is heel frustrerend, vooral in dat topic omdat ik juist erg vond wat gebeurd werd en ik niks verkeerds gezegd had. ik werd persoonlijk aangevallen en bedreigd, en temde me rot maar niks. En dan mag je natuurlijk niks terug zeggen

maar dat topic was uitzondering.

gaat me erom dat als je iets zegt, verkeerd geinterpeteerd (kan) worden, en dat je dan ow krijgt zonder dat even gezegt word, hey je gaat te ver, wis het of kijk uit wat je zegt
Vaak heb je zelf niet in gaten dat je toch net te ver gaat, of ben je zo kwaad om een bep, ow omdat het heel dicht bij je staat dat je je gevoelend uit en dat mag dus niet blijkbaar

ook vind ik nog steeds dat er veel onderscheid gemaakt word. Sommige dingen die ik persoonlijk echt een ban waard vind, blijven gewoon doorgaan, en dan word 1 klein dingetje verkeerd geplaatst of gezegd en heeft diegene een OW te pakken

is vaak meten met 2 maten op bokt en dat stoort me
en dat mods en mids vaak dagenlang niks laten horen, je krijgt pm en hebt de ow al te pakken, zoals rk zegt, en dan moet je maar afwachten of je bericht terug krijgt.

ik kreeg bericht terug, 1 dag voordat mn ban weer afliep

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:34

Amanda schreef:
Okee, maar dan heb je al een ban en is het niet mogelijk contact op te nemen.
Dat is een ander verhaal dan wanneer je een OW hebt en verder nog niets. Dat is het voorbeeld wat Lynn_nikita aanhaalt.
In dat geval kan je dus gewoon contact opnemen met een mod of mid en zou de OW teruggedraaid kunnen worden.
Wanneer je een ban hebt gaat dit niet.
En dat is nou een punt waar het hele topic om draait.
Dat stukje beleid klopt niet.
Al is je ban onterecht, de ban heb je al en kan niet meer teruggedraaid worden.
Daarom: liever een dag langer overleg, maar dan wel goed overleg dan kort overleg en een overhaaste beslissing.

ik kon idd na openen van mn pm nog anderhalve dag op bokt, maar werd nisk gedaan met mijn pm.
kreeg in elk geval pas reactie nadat mn ban al 5 of 6 dagen ingegaan was
ik zou graag bericht willen krijgen van mid of mod, dat bericht omnvangen is en wat ze er mee gaan doen. Nu moet je maar afwachten in hoop dat het bekeken word

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 09:35

Nogmaals, dat is waarom ik dit topic gestart heb.
Maar geef niet alleen voorbeelden over je eigen situatie, maar geef ook een mogelijke oplossing of tip.
Voorbeelden zijn er genoeg, maar daarmee kom je niet tot een beter beleid.