[dienstmededeling] Update Boktregels - input is welkom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prima

Re: [dienstmededeling] Update Boktregels - input is welkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:30

Wanneer escaleert iets is dan de vraag. Ingrijpen (weghalen berichten of ow of bans) gebeurt mijn ziens te vlug.

Door iets later in te grijpen laat je mensen iets vrijer. Hierdoor lossen dingen ook vlugger op. Ik denk juist dat er minder discussie is, omdat het overduidelijk was, dat er ingegrepen moest worden. Nu wordt er vaak ingegrepen om de 'temmer' tevreden te stellen vaak geheer overdreven en onnodig.

Laat mensen sowieso iets vrijer zijn. Dat werkt....bevrijdend Haha!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:00

Kijk dit soort regeltjes:
Per gebruiker is maximaal 1 topic per evenement toegestaan op EV Je mag als je meer foto's hebt, die wel in het topic plaatsen dmv links.

Hier een slotje.

Erg jammer...

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:04

Om eerlijk te zijn snap ik dat regeltje wel, anders krijg je heel veel topics over hetzelfde en het kan toch net zo goed allemaal in 1 topic. En dat de foto's in links moeten vind ik ook begrijpelijk, ivm server ruimte.
Zou je kunnen uitleggen waarom je dat regeltje zou schrappen?
Niet aanvallend bedoeld Lachen

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 09:27

Ik vind het eigenlijk ook wel een goed regeltje.
Precies zoals Sweetheart ook zegt:teveel serverruimte,en teveel topics over 1 onderwerp bij EV.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 10:58

Ik snap dat regeltje ook wel. Ik snap alle regeltjes wel. Ik snap ook alle regeltjes van de overheid wel.
Vervelende aspecten:
-Je moet dan vervolgens als link je foto's plaatsen, omdat toevallig 1 iemand je voor is geweest.
-Verder meer beheerlast voor mods.
-Minder vrijheid in je handelen
-Eerst uitzoeken hoe je je bericht moet plaatsen, terwijl je het liefst je foto's gewoon wil laten zien
- in kader van mijn voorstel voor regelvermindering, vind ik deze er goed bijpassen.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:02

Prima schreef:
-Je moet dan vervolgens als link je foto's plaatsen, omdat toevallig 1 iemand je voor is geweest.

Dat maakt toch niet uit? Elke gebruiker mag per evenement 1 fototopic openen. Dus als Jan, Klaas en Piet allemaal naar Jumping Amsterdam zijn geweest mogen zij allemaal een fototopic openen. Het is niet zo dat jij geen zichtbare foto's meer mag plaatsen omdat Klaas toevallig al een fototopic van hetzelfde evenement heeft lopen.

Zo zat het toch, of sla ik hier de plank volledig mis?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:05

Ik begrijp je wel, maar ben het toch niet helemaal met je eens, want als er teveel server ruimte in beslag wordt genomen, kan het best eens zijn dat bokt er weer vaker uitligt en dan krijgen we daar ook discussie over... snap je? Plus, is het nou zo'n kleine moeite om de foto's is links te plaatsen, de meeste uploadsites geven gelijk alle manieren van plaatsen in de vorm van een link aan, je moet nu alleen even een andere link kopieeren.

En regel die wat mij betreft wel geschrapt mag worden is dat je een SA moet aanvragen. Zolang het geen relaccount is of een account tijdens een ban, kan iedereen zeggen, o maar dat is mijn zusje of iets in die strekking, dat valt niet te controleren. Op het moment dat je erachter komt dat het een rel account is dan ban je die. Misschien zit er nog veel meer achter de aan vraag van een SA, maar ik zou het 123 niet weten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:16

Dat gezeur over serverruimte vind ik zo'n onzin! Dan moeten ze potverdikkie al die dubbele accounts en niet geactiveerde accounts eens verwijderen. Dát scheelt pas serverruimte.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:20

Ik snap wat je zegt sammie, maar als ze het nou eens allebei doen, dat scheelt helemaal een hoop Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:23

of bokt gelijk opdoeken.... Pling

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:24

Alane schreef:
of bokt gelijk opdoeken.... Pling

Verward En dat slaat op.......? Gaaaap

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:28

ben je verlost van alles.. voldoende serverruimte, geen regels meer nodig enz enz....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:45

Sammie schreef:
Dat gezeur over serverruimte vind ik zo'n onzin! Dan moeten ze potverdikkie al die dubbele accounts en niet geactiveerde accounts eens verwijderen. Dát scheelt pas serverruimte.

Het wordt een erg technisch verhaal, maar in de database nemen ongeactiveerde accounts niet zoveel plaats in. En volgens mij is het ook niet zozeer de serverruimte, maar de rekensnelheid die er moeite mee heeft. Dat merk je duidelijk in posts met veel afbeeldingen, die laden bijna niet. Ik weet alleen niet precies waarom dat zo is.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 12:48

@Sammie: ongebruikte accounts worden niet verwijderd omdat ze maar een paar bytes in beslag nemen en het verwijderen ervan vrij lastig is, veel tijd kost. Bart is de enige die dat kan, dus andere dingen hebben op dit moment voorrang.

@Sweetheart: in principe zijn sa's gewoon niet toegestaan, de uitzondering daarop zijn 'probleemsa's'. Het lastige daarvan is dat sommige mensen al vinden dat je een sa kan aanmaken als je een vriendin heb die een vriend heeft wiens vriendin vreemdgaat. Om dat een beetje te kunnen sturen is die regel er.

Prima: je opmerking over de fotoregels is duidelijk, meer voorbeelden van regels die er niet zouden moeten zijn, zijn nog steeds welkom.

Je suggestie over zaken meer hun beloop laten vind ik interessant, maar wel erg lastig uitvoerbaar. Om de simpele reden dat ik bang ben dat je op een soort glijdende schaal terecht komt. Als je één keer een ruzie op het forum uit laat vechten is de lucht tussen die twee gebruikers daarna misschien geklaard, maar mogen de volgende twee gebruikers het dan ook?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:50

Waarom zijn sa's eigenlijk niet toegestaan? Dat valt toch ook bijna niet te controleren?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:57

Ellende schreef:
Je suggestie over zaken meer hun beloop laten vind ik interessant, maar wel erg lastig uitvoerbaar. Om de simpele reden dat ik bang ben dat je op een soort glijdende schaal terecht komt. Als je één keer een ruzie op het forum uit laat vechten is de lucht tussen die twee gebruikers daarna misschien geklaard, maar mogen de volgende twee gebruikers het dan ook?

Ik heb zelf de indruk dat het absoluut niet helpt, maar dat de zaken juist meer uit de hand lopen, en de onvrede groter is. Zowel met elkaar als met het modteam.

Iets dergelijks zag je ook op bijvoorbeeld HAW dat een jaar geleden wegens te weinig mods maar nauwelijks gemodereerd werd - dat gaf absoluut niet de indruk dat het rustig uitstierf, integendeel. De discussies waren soms tientallen pagina's lang op zeer onaangename wijze, en de ruzies breidden zich uit naar andere topics. Het liep steeds meer uit de hand en dit kwam pas weer een beetje tot rust toen het weer veel structureler werd bijgehouden.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 13:08

sweetheart schreef:
Waarom zijn sa's eigenlijk niet toegestaan? Dat valt toch ook bijna niet te controleren?

Goede vraag Lachen

Het overgrote merendeel van de schaduwaccounts die worden aangemaakt, worden 'misbruikt'. Er wordt bijvoorbeeld mee gekloot om dat mensen zich vervelen (net doen alsof ze penny's zijn - en dat was de eerste keer grappig, maar nu.. Slapen ) ze worden gebruikt om ruzie mee te maken, er worden dingen gezegd die mensen niet onder hun eigen account durven (bijvoorbeeld negatieve dingen over hun staleigenaar, of geroddel over 'vriendinnen') en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:04

Of ze worden gebruikt om stemmen te krijgen bij stemtopics. Of bij de boktpaardverkiezing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:08

Elaine schreef:
Of ze worden gebruikt om stemmen te krijgen bij stemtopics. Of bij de boktpaardverkiezing.

Maar die komen er niet meer dus ja Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:09

0ojannekeo0 schreef:
Elaine schreef:

Maar die komen er niet meer dus ja Knipoog

Oh nee? Ik geloof dat er toch echt nog wel veulenverkiezingen zijn enzo Clown
Dus waar haal je die wijsheid vandaan?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:12

Prima schreef:
Kijk dit soort regeltjes:
Per gebruiker is maximaal 1 topic per evenement toegestaan op EV Je mag als je meer foto's hebt, die wel in het topic plaatsen dmv links.

Hier een slotje.

Erg jammer...

Inderdaad jammer.
Zeker als je bijvoorbeeld een aantal dagen op een evenement aanwezig bent om foto's te maken.
Dan is het onhandig om maar 1 topic te hebben.
Het is handiger, en volgens mij ook overzichtelijker, om bijvoorbeeld te splitsen in springen en dressuur.

Als je pech hebt krijg je er zelfs een UN voor Verward

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:22

is het dan niet makkelijker om voor bv. de grote evenementen een (tijdelijk) subforum aan te maken op EV? of is dat technisch te moeilijk?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:26

Dat is inderdaad ook een idee.
En dan niet 1 topic per persoon, per evenement, maar bijvoorbeeld 1 topic per dag of per onderdeel.
Zo kan je ook splitsen, blijft het overzichtelijk en hoef je niet 100 foto's als link in 1 topic te proppen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:31

Amanda schreef:
Dat is inderdaad ook een idee.
En dan niet 1 topic per persoon, per evenement, maar bijvoorbeeld 1 topic per dag of per onderdeel.
Zo kan je ook splitsen, blijft het overzichtelijk en hoef je niet 100 foto's als link in 1 topic te proppen.

Dus als ik jou goed begrijp bedoel je dus:
Dat 1 iemand van de ochtend foto's plaatst(van het desbetreffende evenement) en een ander van het middag deel etc. etc.
Zodat je niet 3 verschillende topics van 3 verschillende bokkers krijgt allemaal over hetzelfde onderdeel.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:01

Nee, dat bedoel ik niet, maar is misschien ook wel een goed idee.
Maar dan zou ik het dus per dag+onderdeel doen.
Dus dag 1 - springen, dag 1-dressuur, dag 2-springen, enz.
Dat iedereen daarin kan posten. Zowel foto's als commentaar en verslagen.

Of gewoon 1 topic per persoon, met alle foto's en verslagen.
Maar dan geen foto beperking van 15 foto's, maar bijvoorbeeld 1 foto per combinatie en de rest als link.
En dan niet splitsen per dag, maar per onderdeel is wel handig.
Dus nu bijvoorbeeld met JA 1 topic over de dressuur, 1 over springen, per persoon.