nog steeds met 2 maten meten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

Re: nog steeds met 2 maten meten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 09:44

Bemiddelaars gaan niet actief op zoek naar zaken om te bemiddelen, maar handelen vanuit een verzoek tot bemiddeling. Dat is naar mijn weten nog niet binnengekomen.

En @Vikki: er zijn inderdaad een hoop ergere dingen dan mensen die even een knuppel in een hoenderhok gooien, maar dat is ook niet de reden dat Bas en Marreke geband zijn.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 09:50

De ban van Desiree is ingetrokken zover ik weet..... maar ze kiest ervoor niet meer te beginnen omdat ze vooraf weet dat bij het minste of geringste, het toch weer permanent exit is. Dat heeft ze trouwens ook van het mod team te horen gekregen. Is dus niet echt een uitnodiging om weer te gaan bokken.
Kijk dan kunnen de bemiddelaars wel vinden dat je in haar geval b.v. een onterechte ban hebt, maar de moderators hebben dan toch het laatste woord.

Stel dat Marreke opzettelijk haar account heeft uitgeleend en dat gedaan heeft omdat ze wist dat dat 1 of 2 OW's zou opleveren maar dat ze dat ervoor over had.

Gaan de mods ze permanent bannen!! Verward

Maar mocht ze idd van b.v. de mids terugkomen dan zal het nooit meer plezierig bokken worden. Ieder grapje die ze zou maken wordt met een ban beloond. Er zijn er diverse hier die daar over mee kunnen praten Bloos

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 10:18

Slimmerik: het gaat niet om 'grapjes' of om 'minste of geringste' maar om een overtreding van de regels. Er zijn 10.000 bokkers die jarenlang plezierig bokken en nog nooit een Ow gekregen heeft.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 10:19

Ellende schreef:
Bemiddelaars gaan niet actief op zoek naar zaken om te bemiddelen, maar handelen vanuit een verzoek tot bemiddeling. Dat is naar mijn weten nog niet binnengekomen.

En @Vikki: er zijn inderdaad een hoop ergere dingen dan mensen die even een knuppel in een hoenderhok gooien, maar dat is ook niet de reden dat Bas en Marreke geband zijn.

Ellende; dat zie jij niet als de reden... maar ik -en noem me desnoods maar gek- zie eigenlijk echt niet goed in wat Bas gedaan heeft dat zo erg is en wat dan dus de echte reden zou kunnen zijn... (en ik ken heel Bas verder niet hoor, ik denk dus dat ik behoorlijk objectief ben... maar goed, het kan ook heel best dat ik niet alle topics / redenen mee heb gekregen... kan bokt helaas niet meer volledig bij houden) Maar goed, wie ben ik... Haha! Ik vind dat er absoluut wel ergere dingen zijn 'gebeurd' op bokt waarvoor geen permanente bans zijn uitgedeeld, maar ja... dat is slechts mijn persoonlijke mening. Kan een verzoek tot bemiddeling trouwens alleen in worden gediend door de persoon voor wie bemiddeld zou moeten worden, of kan ik ook verzoeken om bemiddeling voor Marreke ? Want als dat laatste het geval is... Haha!

Menno schreef:
Een goede oplossing zou zijn dat het bokt-team de permanente ban van Marreke ongedaan maakt, met het verzoek dat ze haar wachtwoord aanpast.

Komt Bas wederom terug op het account van Marreke, dan alsnog een definitieve permanente ban voor Marreke, maar ik mag aannemen dat het niet meer zo ver zal komen... Lachen

Dat zou best een acceptabele oplossing zijn lijkt mij...

*Edit: lees net dat Desiree al "ont-banned" is... Lachen
Laatst bijgewerkt door vikki op 11-12-06 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 10:23

Ellende schreef:

De reden van Marreke staat in het topic uitgedeelde bans en waarschuwingen. Als dat dus niet de reden is, is het misschien wel slim om dat aan te passen (om dit soort discussies te voorkomen).

Zoals het er nu staat is het wel met twee maten meten.

Jammer dat er niet duidelijk op de vraag van TS wordt ingegaan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 10:34

Nee, dat begrijp ik wel maar ik bedoel daarmee dat als je b.v. de straf uitgezeten hebt van één jaar niet bokken je bij het minste of geringste direct weer voor lange tijd geband wordt. Voorbeeld: SP

Ik ga het niet opnieuw weer uitleggen dat heb ik al zo vaak gedaan ...

Ook ik vind de ban van Bas volledig terecht maar de ban van Marreke vind ik persoonlijk belachelijk. En dan kun je wel zeggen dat er meer aan de hand was maar zolang ik daar geen bewijzen van zie heb ik er mijn bedenkingen bij. Ik vind eigenlijk dat we meestal met zo'n verhaal afgescheept worden.

Maar bokt is géén democratie en jullie zijn de gastvrouwen van dit topic en beslissen dus wie wel en wie niet binnen mag komen.

Edit: Misschien dat jullie haar bannen n.a.v. pb verkeer want daar hebben we natuurlijk geen inzicht in maar ik dacht dat je n.a.v. pb's niet geband kunt worden.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 10:53

@Vikki: de redenen staan inderdaad in het topic op Forumzaken:
Bas: aanmaken sa's tijdens ban
Marreke: uitlenen account
Voor de rest kan ik me voorstellen dat je nieuwsgierig bent naar waarom Bas precies geband is, maar waarom iemand geband is, brengen we in de regel niet in detail naar buiten. En een bemiddelingsverzoek voor iemand anders indienen is niet mogelijk.

@Slimmerik: het is niet het minste of het geringste: je wordt geband als je weer een OW krijgt. Zo hebben we het systeem ingedeeld, in plaats van een permanente ban, kunnen mensen na een jaar weer terugkomen. Op voorwaarde dat ze zich nu wel aan de regels houden.

Ik kreeg de vraag om nogmaals in te gaan op de vragen van de TS:

luxje schreef:
Hoe kan het toch dat de regels door de verschillende moddies telkens zo verschillend worden geïnterpreteerd?
En wat kun je hier als "normale" gebruiker tegen doen?

De regels worden niet verschillende geïnterpreteerd door verschillende moddies. Er is geen sprake van ‘willekeur’ in de zin van: “Als mod X je betrapt op het uitlenen van je account krijg je alleen een OW, maar zorg dat Ellende het niet ziet, dan heb je gelijk een permanente ban te pakken!!”. In principe zijn er regels voor sancties voor overtredingen, maar daar kunnen wij altijd vanaf wijken. Op het moment dat iemand een persoonlijke vete uitvecht op bokt, staat daar in principe een OW voor. Maar op het moment dat iemand ervoor kiest om een persoonlijke vete op een gruwelijk vervelende manier uit te vechten, alle mogelijke ziektes erbij haalt, in elk topic gaat lopen spammen, etc etc, kunnen wij ervoor kiezen om gelijk een (afkoel)ban te geven. Dit staat ook duidelijk in de regels vermeld.

Wat kun je hier als normale gebruiker aan doen: je aan de regels houden.

Is er dan sprake van meten met twee maten: Nee, we houden ons aan één maat en die is dat elke situatie apart beoordeeld wordt.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:03

Maar wat heeft Marreke dan meer fout gedaan dan alle andere bokkers die voor het uitlenen van hun account en dag of een week een ban kregen.

Naar mijn weten is Marreke zelf altijd een nette bokker geweest.

Wat jij zegt over een persoonlijke vete op een "gruwelijke" manier uitvechten is imo niet iets wat Marreke gedaan heeft.

Een ban voor Marreke van een dag of week was hier volgens jouw laatste uitleg over de regels terecht geweest, maar jullie hebben er een permanente voor gegeven.

Je geeft zelf aan dat de reden bij bans en waarschuwingen de juiste is. Waarom dan toch niet volgens de regels straffen.

Het lijkt er nu gewoon op dat het pesterijen richting Marreke en Bas232 worden.

Bas doet dit, hem kunnen we niet straffen dus pakken we Marreke maar. Volgens mij kom je zulke dingen tegen in de kleuterklas en hoort dit imo niet op bokt te gebeuren.
(ik bedoel dit niet persoonlijk).

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:15

@Mistic: het persoonlijke vete voorbeeld was precies dat: een voorbeeld. Marreke is naar mijn weten ook altijd een nette bokker geweest, en heeft geen nare persoonlijke vetes uitgevochten. Als je dat uit mijn post haalt: dat was niet zo bedoelt.

We hebben Marreke niet geband om Bas te pesten. De reden dat we haar permanent hebben geband en andere bokkers enkel een OW gekregen hebben, is niet iets wat we openbaar op FZ zetten. Dat is bekend bij de moderators die ermee bezig geweest zijn, en blijft binnen het team / eventueel de bemiddelaars als er een verzoek binnenkomt.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:19

Is het dan niet slim om de reden van de ban in het topic bans en waarschuwingen aan te passen?

Het geeft dus zoals het er nu staat voor ons een vertekend beeld en krijg je dit soort discussies.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:34

Ellende schreef:
We hebben Marreke niet geband om Bas te pesten. De reden dat we haar permanent hebben geband en andere bokkers enkel een OW gekregen hebben, is niet iets wat we openbaar op FZ zetten. Dat is bekend bij de moderators die ermee bezig geweest zijn, en blijft binnen het team / eventueel de bemiddelaars als er een verzoek binnenkomt.

En dat is dus precies wat het beleid op bokt zo ongelooflijk krom maakt... Vinden jullie het gek dat ik daar dus echt niets van snap? Er wordt zichtbaar met 2 maten gemeten, er worden verschillende straffen uitgedeeld voor dezelfde 'overtredingen' en vervolgens wordt daar geen (zinnige) uitleg over gegeven... Jullie moeten je zelf toch ook wel snappen dat dat vreemd overkomt... alsof er een beetje met de natte vinger bans worden uitgedeeld...? Niet l*llig bedoeld verder hoor... maar ik ben wel benieuwd of jullie begrijpen dat ik (en waarschijnlijk ook wel anderen met mij...) dat raar vind.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:39

Moet alles op bokt staan soms?
Jij hebt toch ook dingen die je niet openbaar zegt. En de mods en mids zijn bij mij ook maar mensen Sigaar
Die zullen dat ook wel hebben

Wilt marreke onbant worden zal ze dat wel zelf uitzoeken. En een bericht sturen naar de mids. Inplaats van hier een rel te starten over de leiding van bokt

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:46

Ja Ik mèt jou.

Wat heeft het melden van redenen voor OW's en bans voor zin als je niet
de werkelijke reden opgeeft?

@katiavl

Natuurlijk houden mods dingen voor zichzelf; heb ik geen probleem mee.
Maar openheid van zaken suggereren m.b.t. reden tot uitdelen van bans
en die dan toch achterhouden maakt ze voor mij weer net zo ongeloofwaardig
als voorheen.

Dát is wat de 'rel' (valt trouwens wel mee, dacht ik?) maakt, niet de opmerkzaamheid
van TS.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:52

ben het wel met je eens.
Maar als ze zo graag wilde terugkomen, had ze toch al lang een email geschreven met de situatie naar de mids? Daarom vind ik het raar om te discussieren over iemand die niet kan meelezen...
En te vragen of de mods voor al hun acties. Een uitgebreide uitleg gaan geven. Doe ik ook niet in het dagelijks leven

Hopelijk begrijp je me Vriendjes zijn? i like peace maar hou van een discussie Haha!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:54

Ik heb al uitgelegd dat er niet met twee maten gemeten wordt: elke situatie wordt apart beoordeeld.

Wat moet er veranderd worden aan de redenen in het OW topic op Forumzaken? De redenen die er nu staan zijn, in het kort, de redenen waarom beide personen geband zijn. De volledige redenen zijn bekend binnen het team, zoals dat bij elke ban het geval is.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:55

katiavl schreef:
Moet alles op bokt staan soms?
Jij hebt toch ook dingen die je niet openbaar zegt. En de mods en mids zijn bij mij ook maar mensen Sigaar
Die zullen dat ook wel hebben

Wilt marreke onbant worden zal ze dat wel zelf uitzoeken. En een bericht sturen naar de mids. Inplaats van hier een rel te starten over de leiding van bokt

Wie is er hier in hemelsnaam een rel aan het starten??? Verward Ik vraag me alleen oprecht af of de moddies begrijpen dat ik het verschil tussen een ban van 1 week en een permanente ban voor een zelfde overtreding echt niet begrijp... Ik geloof niet dat ik aan het "rellen" ben (dat heb ik in mijn hele bokt "carriere" nog nooit gedaan, is niet de aard van het beestje Haha! ) . Als mensen bij mij ergens nieuwsgierig naar zijn, mogen ze ook vragen stellen, niets ergs aan als dat gewoon op een nette volwassen manier gebeurt... Haha! Ik geloof niet dat Ellende zal denken dat ik haar en haar mede moddies aan wil vallen met mijn vragen, ik denk zelfs dat ze best zal (zullen) begrijpen waarom ik me bepaalde dingen af vraag... Haha! . Ik denk dat het voor het bokt beleid alleen maar positief is als er zo nu en dan vragen over worden gesteld omdat er onbegrip is van sommige gebruikers... Je zal mij echt niet horen zeggen dat ze hun beleid moeten veranderen, maar het is imo echt niet slecht om de moddies af en toe eens stof tot nadenken te geven. Er is immers altijd ruimte voor verbetering en ik denk dat input van gebruikers daar heel goed aan bij kan dragen Haha! .

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:58

Ellende schreef:
Ik heb al uitgelegd dat er niet met twee maten gemeten wordt: elke situatie wordt apart beoordeeld.

Wat moet er veranderd worden aan de redenen in het OW topic op Forumzaken? De redenen die er nu staan zijn, in het kort, de redenen waarom beide personen geband zijn. De volledige redenen zijn bekend binnen het team, zoals dat bij elke ban het geval is.

Maar leg dan eens uit waarom JIJ dat niet "met 2 maten meten" vindt... Een beetje een simpel voorbeeld, maar als ik bv een fles cola koop voor 1 euro, en jij moet er 2 euro voor betalen... dan is dat toch ook vreemd? Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe andere moddies hier tegen aan kijken... Jij en ik verschillen iig duidelijk van mening Haha! (maar ik vind je er niets minder aardig om natuurlijk Knipoog )

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:05

Daar zit dus het verschil: Als ik naar de AH ga en een fles cola koop betaal ik daar hetzelfde voor als jij omdat het om precies dezelfde fles cola gaat. (er vanuit gaande dat we allebei van CocaCola houden en niet aan de Pepsi met citroen gaan of iets).

Boktregels, én overtredingen van boktregels, zijn niet zo éénduidig. Iedere situatie is verschillend, en om goed te moderaten moeten we die verschillen ook in acht nemen. Daarom kunnen we niet blind op elke overtreding dezelfde sanctie zetten, dát zou pas willekeur zijn.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:12

Ellende schreef:
Daar zit dus het verschil: Als ik naar de AH ga en een fles cola koop betaal ik daar hetzelfde voor als jij omdat het om precies dezelfde fles cola gaat. (er vanuit gaande dat we allebei van CocaCola houden en niet aan de Pepsi met citroen gaan of iets).

Boktregels, én overtredingen van boktregels, zijn niet zo éénduidig. Iedere situatie is verschillend, en om goed te moderaten moeten we die verschillen ook in acht nemen. Daarom kunnen we niet blind op elke overtreding dezelfde sanctie zetten, dát zou pas willekeur zijn.

Als ik nou van mierenn**kerij zou houden zou ik zeggen dat dat niet kan... dat wij allebei precies dezelfde fles cola kopen (dan zouden we hem samen moeten kopen en moeten delen Tong uitsteken ), maar oke, nu even alle gekheid op een stokje... Precies dezelfde tekst als reden van de ban, dat geeft het idee dat het ook om precies dezelfde reden gaat... Misschien een ideetje om er dan bv een + tekentje bij te zetten zodat duidelijk is dat er meerdere factoren mee spelen. Dat geeft misschien net dat kleine beetje meer duidelijkheid waardoor er net iets meer begrip is. Desalniettemin hoop ik iig dat Marreke om bemiddeling vraagt (aangezien ik het niet voor haar mag doen), want ik ben nog steeds van mening dat dat geen overbodige luxe zou zijn voor deze ban situatie. De oplossing die Menno aan heeft gedragen vind ik best een mooi altenatief voor een permanente ban...

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:22

Ellende schreef:

Maar voor de reden die voor Marreke genoemd staat (account uitlenen)
is nog nooit iemand permanent geband. Dát roept vragen op, dáár gaat het in dit topic om.

Om in de cola-vergelijking te blijven: voor een 33cl flesje betaal je evenveel als voor
een 2 liter fles. Knipoog

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:30

En dáár kan/wil ik dus geen antwoord op geven: dat ligt aan de omstandigheden. Die zijn bekend bij Bas/Marreke, bij de moderators en die kunnen bekend worden gemaakt aan de bemiddelaars.

Het idee om een +je bij de reden te zetten kan misschien meer duidelijkheid scheppen, maar over het algemeen... ik vraag me een beetje af of het echt nodig is: in dat veld staat eigenlijk altijd een kleine samenvatting van de ban reden (behalve dan schaduwaccount). Is het dan niet dubbelop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:32

Ik vind dat bokt het naar zijn bokkers verplicht is om openheid van zaken te geven als een bokker geband wordt en er onduidelijkheid bestaat. In mijn optie kan Marreke het nooit zo bond gemaakt hebben dat het uitlenen een permanente ban kan opleveren.

Alleen Marreke kan de wens uiten om juist geen openheid van zaken te geven, maar kennelijk leeft er onduidelijkheid. Het uitlenen van een account binnen huiselijke kring is niet zo moeilijk. Als ik bokt opstart zijn alle passwoorden al ingevuld, dus zit ik meteen in het begin scherm, dus als er meerdere binnen 1 huis bokt gebruiken is een foutje snel gemaakt. Dus uitlenen van account vind ik best een precair item. Nou heb ik niet gelezen wat er dan door wie gezegd is op het account van Marreke. Daar gaat het dan ook niet om.

Het gaat er om dat het bij iedereen duidelijk is, zodat er begrip voor het beleid is en dat is er kennelijk niet, steeds weer een discussie zoals deze is toch niet goed, lijkt mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:38

Ach ik begrijp nu dat Bas via het account van Marreke laat weten dat zijn beveiliging niet werkt en dat IP bans niet werken. Wat zielig om dan permanent te gaan bannen, lijkt net alsof Bart niet wil weten dat hij niet 100% waterdicht kan werken en idd Bas is onverbetelijk, hij bemoeid zich graag met dit soort netwerkproblemen en heeft ook graag willen helpen, maar zijn hulp bracht hem steeds een probleem op. Oke het klikt duidelijk niet tussen Bas en Bart (namen zitten te dicht bij elkaar Clown ??), maar ipv dat Bart dit ter harte neemt, komt er een matteklopper te voorschijn.

Dit is toch kinderachtig mensen???

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:40

Euh Bas is diverse keren teruggekomen onder allerlei schaduws en wist dat dit fout zou gaan. Maar blijft dat Marreke echt te zwaar gestraft wordt.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:42

Ellende schreef:
En dáár kan/wil ik dus geen antwoord op geven: dat ligt aan de omstandigheden. Die zijn bekend bij Bas/Marreke, bij de moderators en die kunnen bekend worden gemaakt aan de bemiddelaars.

Het idee om een +je bij de reden te zetten kan misschien meer duidelijkheid scheppen, maar over het algemeen... ik vraag me een beetje af of het echt nodig is: in dat veld staat eigenlijk altijd een kleine samenvatting van de ban reden (behalve dan schaduwaccount). Is het dan niet dubbelop.

Nodig...wat is nodig...ik denk dat je het + tekentje kan lezen als "plus andere factoren / redenen"... ik denk dat het wat duidelijker zal zijn (of het ook nodig is is een 2e, maar ach... als je met 1 simpele handeling duidelijk kan maken dat er meerdere factoren mee hebben gespeeld in de beslissing tot de ban... wellicht dat wij dan minder "miepen" Knipoog )

Russel; ik persoonlijk vind het idd ook wat kinderachtig ja... (mijn mening is helaas alleen geen vaststaand feit)