Wordt het geen tijd voor een 'zwarte lijst'?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Wordt het geen tijd voor een 'zwarte lijst'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 01:43

mijn best Nickuy even verder lezen dan je neus lang is....
Maryanne meld zich en de eerste reactie van Sylvia is: En zo stond er wederom een onschuldig slachtoffer op een zwarte lijst.
en mijn vraag is dan: welk(e) onschudig(e) slachtoffer(s) was(waren) er dan meer?
en dat terwijl TS alleen een vermoeden uitsprak over haar persoonlijke ervaring...
en dan ook: er zijn dus al zwarte lijsten (meer of enkel voud) in omloopr?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 01:45

nou heb ik een vrij klein neusje Bloos Haha! Vork Cool

maar ze gaf een voorbeeld Knipoog

dus dat ze dat als voorbeeld nam van deze (maryanne) had dus op de lijst gestaan terwijl ze onschuldig is/was

silvia bedoelde het dus figuurlijk ipv letterlijk ..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 01:51

@Nickyu: met alle respect maar ik lees het dus anders.... heel anders.
En het staat er ook anders Haha!
Sylvia schreef:
En zo stond er wederom een onschuldig slachtoffer op een zwarte lijst. Vork

nl in de verleden tijd.. en niet zoals jij het 'verklaard' zo zou iemand op een zwarte lijst kunnen belanden... want dan heb je het over een voorbeeld Haha!
én daarbij 'wederom' dus staat er minimaal nog 1 persoon onschuldig vermeld op een zwarte lijst mbt verkoop/koop op bokt.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 01:53

dwaallicht schreef:
lindsey schreef:
Zwarte lijst voor bokkers die hun afspraken niet nakomen?
Bij de nieuwe moderators zit een bokker die geprobeerd heeft een andere bokker op te lichten. Helaas voor haar werkt deze bokker bij de politie dus is het niet gelukt.
Maar als je zelfs moderator kan worden terwijl je geprobeerd hebt iemand op te lichten heb ik weinig vertrouwen in correct samengestelde zwarte lijst of bemiddeling door mods.

Ben ik het mee eens, heb dat topic gelezen en vond ook dat zij geen mod had mogen worden.
Heb ook niet zo'n blind vertrouwen in het mod team als sommige Bokkers, dus ik zal daar niet snel naar toe stappen voor dit soort dingen.Bovendien, als je wordt opgelicht heb je er nog weinig aan als de betreffende Bokker een ban krijgt, dan wil je gewoon je geld..

Zwarte lijst hoeft van mij niet alleen over de "foute" Bokkers te gaan, maar kan bijv. ook een gedeelte voor de "goeie" Bokkers hebben waar mensen kunnen aangeven dat zij een netjes verlopen koop hebben gesloten.

OMG ik heb dus duidelijk iets gemist, maar wat belachelijk zeg dat diegene mod is geworden!!!
toch geen mod op EA ofzo he Nagelbijten / Gniffelen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 01:57

Alane schreef:
@Nickyu: met alle respect maar ik lees het dus anders.... heel anders.
En het staat er ook anders Haha!
Sylvia schreef:

nl in de verleden tijd.. en niet zoals jij het 'verklaard' zo zou iemand op een zwarte lijst kunnen belanden... want dan heb je het over een voorbeeld Haha!
én daarbij 'wederom' dus staat er minimaal nog 1 persoon onschuldig vermeld op een zwarte lijst mbt verkoop/koop op bokt.

dat is dus HET probleem van internet .. hoe lees/interpreteer je iemands bericht

ik zou het op de zelfde manier gezegd hebben bedoelend op "indien er op bokt er een zwarte lijst bestond"

nou ben ik niet zo denderend in het geschreven woord , maar toch ..

ik lees haar bericht dus sarcastisch geschreven ..

zeker gezien de schrijfwijze die zij hanteerd ..

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 02:04

Je kan ook nog gaan discusieren over wanneer iemand dan op de zwarte lijst moet komen.

Wanneer er niet betaald of geleverd wordt dan is het duidelijk dan hoor je op de zwarte lijst.

Maar ik zie hier ook al bokkers die geheel per ongeluk iets fout hebben gedaan met internet bankieren. Dan kan het dus ook wel even duren voordat de verkoper zijn geld krijgt

Sommige vinden ook dat het goed is afgehandels als het na 2 maanden alsnog allemaal goed komt.

Persoonlijk vindt ik 2 maanden op mijn geld moeten wachten te lang en als ik eerst een paar maal moet bellen om iets gedaan te krijgen ook. Ik ben er dan wel voor om deze mensen ook op de zwarte lijst te plaatsen. Er zullen er ook zijn die dit te streng vinden.

Ook nog maar een grijze lijst invoeren? Het komt uiteindelijk wel goed maar je moet wel geduld hebben met deze bokker.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 02:07

er is dus maar 1 persoon die uitsluitsl kan geven of het realistisch of sarcatisch bedoelt was die uitspraak ..

maar daar ik altijd in 1e instantie uitga vh goede in de mens
ga ik vooralsnoguit van sarcastisch

en ja er bestaan meerdere lijsten
diverse bokkers houden een lijst bij in hun profiel
diverse bokkers houden een prive lijst bij
en diverse bokkers hebben onderling contct over
"hun: twijfel geval in combi met iemand anders zijn lijst

maar ... en dat is een der redenen waarom ik denk dat de lijst
nooit een duidend zal zijn

ik vinsd een bepaalde klant vervelend of staat bij mij op de zwarte lijst wegens weederom iets bestellen nooit meer laten horen van of geleverde goederen niet betalen
en bij mijn conculegas staat die persoon positief te boek of andersom

het bestellen krijgen en niet betalen is 1 ding , wel betalen en niet krijgen valt onder de zelfde noemer

al de andere zaken zijn relatief ,,zoals lindsey ook omschrijft
een grijze lijst ..en dan maak je over en blijkt de bank iets fout te hebben gedaan oid
of de tpg (tnt) maakt er een zooitje van
dan kom je op grijs zonder dt je daar zelf iets echt aan kan doen of had kunnen voorkomen
en dan ? denk dat je door een lijst meer scheve ogen en onmin krijgt dan dat die paar rotte appels
buiten gesloten blijven , echt voorkomen 100% voorkomen is een utopie

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 02:08

waarom dan probeer je dan te gissen en te raden wat zij bedoelt?
ik probeer naar jou toe mijn 'leeswijze' duidelijk te maken zonder te proberen/te gissen/te raden hoe Sylvia het bedoelt/wil bedoelen/zou kunnen hebben blabla, terwijl jij in haar huid probeerd te kruipen .... en probeerd uitleg te geven hoe zij het mischien zou kunnen bedoelen naar jou eigen vrije inzichten en opvattingen...
ik heb het over wat er staat letterlijk... en niet over wat er mischien zou kunnen bedoelt hebben te staan...

buiten alles om: de schrijfwijze die ze hanteerd geeft normaliter toch voor zeker/minimaal 99% weer wat ze bedoelt... en anders kun je bij al haar post een vraagteken zetten
Laatst bijgewerkt door Alane op 18-11-06 02:12, in het totaal 1 keer bewerkt

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 02:10

ja idd Haha!

we doen in feite het zelfde hoor alane
alleen beide een andere kant op

interpeteren zoals we zelf geschreven zouden hebben ..

dat is HET euvel met internet , je hoort geen verschil in klemtoon of intonatie

en de hoofdreden voor discussies etc ,,hoe lees je iemands tekst
en daar we niet allemaal voor rechten schrijver gestudeerd hebben
(ter verduideliking tekst (wetten) zo danig schrijven dat het niet anders
dan op die ene manier gelezen kan worden) .. blijft dat een hekel punt

mijn job (voordat ik in de wao belande) was het zoeken naar de mazen in de wet
de manier van schrijven anders kunnen lezen dan eigenlijk bedoelt

zodoende probeer ik iedere tekst uit op "hoe zou dit bedoelt kunnen zijn"in combi met eerdere berichten , naar mijn mening (let op mening ..geen vast staand feit )lees jij dus letterlijk

en in dat geval heb je dus idd geheel gelijk
Laatst bijgewerkt door nickyu op 18-11-06 02:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 02:12

nickyu schreef:
er is dus maar 1 persoon die uitsluitsl kan geven of het realistisch of sarcatisch bedoelt was die uitspraak ..

maar daar ik altijd in 1e instantie uitga vh goede in de mens
ga ik vooralsnoguit van sarcastisch

en ja er bestaan meerdere lijsten
diverse bokkers houden een lijst bij in hun profiel
diverse bokkers houden een prive lijst bij
en diverse bokkers hebben onderling contct over
"hun: twijfel geval in combi met iemand anders zijn lijst

maar ... en dat is een der redenen waarom ik denk dat de lijst
nooit een duidend zal zijn

ik vinsd een bepaalde klant vervelend of staat bij mij op de zwarte lijst wegens weederom iets bestellen nooit meer laten horen van of geleverde goederen niet betalen
en bij mijn conculegas staat die persoon positief te boek of andersom

het bestellen krijgen en niet betalen is 1 ding , wel betalen en niet krijgen valt onder de zelfde noemer

al de andere zaken zijn relatief ,,zoals lindsey ook omschrijft
een grijze lijst ..en dan maak je over en blijkt de bank iets fout te hebben gedaan oid
of de tpg (tnt) maakt er een zooitje van
dan kom je op grijs zonder dt je daar zelf iets echt aan kan doen of had kunnen voorkomen
en dan ? denk dat je door een lijst meer scheve ogen en onmin krijgt dan dat die paar rotte appels
buiten gesloten blijven , echt voorkomen 100% voorkomen is een utopie

hier kan ik, na 3 keer lezen geen touw aan vast knopen...
sorry

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 02:13

nickyu schreef:
ja idd Haha!

we doen in feite het zelfde hoor alane
alleen beide een andere kant op

interpeteren zoals we zelf geschreven zouden hebben ..

dan ben je helaas zeer onduidelijk.

en wie is WE?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 02:20

we is jij en ik alane zie edit van mijn vorige bericht

kleine ps ik heb dus dislectie ik hoop dat dat het lezen van mijn elle lange berichten niet te vermoeiend maakt..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 02:23

Alane schreef:
[hier kan ik, na 3 keer lezen geen touw aan vast knopen...
sorry

ik bedoel er kan maar 1 persoon (de schrijver , silvia dus ) zeggen of ze haar bericht letterlijk of
sarcatisch bedoelde

en ja er bestaan lijsten alleen dus geen officiele "bokt" lijst (denk ik ..of de moddies moeten dat buiten ons weten , onofficieel bijhouden ..iets wat ik vermoed wel het geval is )

edit .._> en ja het 100% voorkomen dat mensen die graag willen bedonderen uitsluiten van handelen op bokt of waar dan ook is een utopie
Laatst bijgewerkt door nickyu op 18-11-06 02:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 02:25

God zeg, wat een ophef om 1 zinnetje Clown

Wat ik bedoel is exact wat er staat, weer (bijna) een onschuldig iemand op een zwarte lijst. Geen zwarte Bokt-lijst, maar een zwarte lijst in z'n algemeenheid. Neem als - reeds aangehaald - voorbeeld de lijst van vermeende pedofielen, daar hebben ook onschuldige mensen op gestaan.

En zoals Bart al eerder zei, veel van dit soort dingen kunnen door goed communiceren opgelost worden en dat blijkt hier imo ook het geval te zijn. Ik zei al eerder dat je een hele subjectieve lijst gaat krijgen... De Bokster in kwestie was een vermeend wanbetaalster dus was wellicht al op de lijst terecht gekomen.

Erg duidelijk zal mijn verhaal niet zijn en ik heb ook niet meer alles gelezen, vergeef me. Ik heb vandaag een rondje Tilburg - Nijmegen - Tilburg - Maastricht - Tilburg gemaakt en 8 uur gewerkt Clown Ik zal het morgen nog een keer proberen als het niet duidelijk zat is Clown

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 02:27

een bijwijze van spreken uitspraak dus

zoals ik al verwachte ..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 10:29

Niets geen ophef over 1 zinnetje, enkel gecommuniceerd over hetgeen er staat.....
Dat je het hebt over een algemene zwarte lijst was mij wel duidelijk.... staat er ook Haha!
Alleen heeft TS zeer duidelijk vermeld in haar begin post dat ze bang was bedonderd te zijn...
en vroeg ik me dus af wie er nog meer onschuldig op een zwarte lijst gezet waren, en aangezien we het hier bedonderen op bokt hebben ging en ga ik ervan uit dat het een on-topic reactie was en niet bedoelt als speurtocht ala 'lees al mijn post nog eens door dan kom je er mischien achter wat ik bedoel' Haha!
en gezien de reacties die ik per pb krijg van mensen die zich ook afvragen wie de andere onschuldige is (kan ook mv zijn) ben ik dus niet de enige die het zo opvat Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 10:35

Het gevaar van een zwarte lijst vind ik dat als ik iemand een hak wil zetten hij zo op die lijst komt. Kan vrij makkelijk zeggen dat is zo stom ben geweest om geld op te sturen en als ik nog een paar medestanders heb wordt het al snel ongeloofwaardig dat die persoon er echt niets mee te maken heeft.
Persoonlijk stuur ik nooit iets op en als ik via internet koop ga ik het halen. Als je het op een andere manier doet loop je gewoon een risico of het nou op Bokt is of niet.
Een lijst waarin positieve ervaringen komen vind ik wel een goed plan. Als een bepaalde bokker al 5 positieve feedbacks heeft dan zal het waarschijnlijk wel goed zitten.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 10:44

Op andere fora is er een ander soort systeem.
Diegene met de minste berichten komt het eerst over de brug met geld/pakje.
Maarja, is ook niet altijd alles.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 10:57

Alane schreef:
en gezien de reacties die ik per pb krijg van mensen die zich ook afvragen wie de andere onschuldige is (kan ook mv zijn) ben ik dus niet de enige die het zo opvat Haha!

En dat is dus iets wat ik ook irl enorm irritant vind... Als men zich afvraagt wat ik bedoel lijkt het me handiger als ze mij een pb sturen ipv jou. Of mijn mentor vragen hoe mijn planning zit. Of aan een vriendin vragen of ik mss een bepaalde avond mee uit ga.

*tot zover mijn offtopic reactie Scheve mond*

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:49

Je snapt me niet.... ze stuurden mij een pb omdat ze jouw zin net zo opvatten als ik dat doe... en het dus niet aan mij lag Haha!
[punt]

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:37

Uitroepteken Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb eerder in het topic aangekaart dat ik een zwarte lijst gevaarlijk vind qua 'ik vind jou niet leuk' of misverstanden en mbt de pedolijst heb ik gezegt dat er ook onschuldige mensen op terecht kwamen. Ik heb het nergens over een reeds bestaande zwarte lijst op Bokt gehad... Oftewel, zoals Nickyu al zegt, ik bedoelde het figuurlijk/ironisch/hoe je het ook wilt noemen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 14:22

Maryanne schreef:
Ik ben hier de bokker waar het topic over gaat... Eerst was er iets fout gegaan bij de bank, en hebben ze het geld later weer terug gestort. En toen ben ik het gewoon vergeten over te maken en daar schaam ik me echt enorm voor!! Ik heb inderdaad van meerdere mensen allerlei dingen gekocht, en ieder van hun zal zeggen dat ik het geld dezelfde avond nog over had gemaakt! Ik ben dus helemaal niet slecht en het was al helemaal niet met opzet, want zo ben ik helemaal niet! Inmiddels is het geld al overgemaakt, dus is alles al weer goed gekomen.. Maar wil dus even zeggen dat het niet mijn bedoeling was en ik me er ook heel erg voor spijt!

Ik heb speciaal je naam niet genoemd om onduidelijkheden, geroddel e.d. te voorkomen. Je moet wel snappen dat dit speelt vanaf: 01-10-06 12:58 (De datum van onze eerste PB wisseling). Begin deze week heb ik je nog een aantal PB's gestuurd, welke ook gelezen zijn, maar kreeg toen geen reactie. Op mijn ietwat serieuzere PB (van 15-11-06 12:05) werd wel weer gereageerd. Tot dusver staat er overgens nog geen bedrag bijgeboekt... Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 14:26

nickyu schreef:
Sylvia schreef:

amen Haha!

Beste Nicky,

Ik meen mij te herinneren dat jij aan kennissen van mij een ''drachtige'' merrie die volgens jou RAD liep hebt verkocht. Deze merrie bleek zeer onregelmatig te lopen (spat) en bleek ook helemaal niet drachtig te zijn. Je had het keuringsrapport notabene thuis liggen!
Dit wist jij, dus geen twijfel over mogelijk Lachen

Misschien wil jij geen zwarte lijst, omdat je bang bent daar zelf ook een plekje op te krijgen?
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 18-11-06 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 14:30

Alane schreef:
Dat is dan weer een te haastige conclussie... temeerr omdat TS schreef:
titel:
Citaat:
Wordt het geen tijd voor een 'zwarte lijst' Om Bokkers op te zetten die (ooit eens) een andere 'Bokker' bedonderd hebben?

Citaat:
Ik ben bang dat ik nu ook zelf het slachtoffer ben geworden.

Is wat anders dan die moet gelijk op de zwarte lijst gezet worden....
begin post is 2 dagen geleden...

vraag me alleen af wie het andere onschuldge slachtoffer is (m/v) ?

Pardon Alane Verward

Zoals je ziet in een van mijn posts hierboven heb ik niks anders gedaan dan correct handelen.
Ik wacht echter nog steeds op het bedrag. Ik heb het pakket enkele dagen na de PB wisseling op de post gedaan, omdat ik er van uit ging dat ik met mensen te maken heb (Bokkers) die ik gewoon kan vertrouwen. Misschien ben ik iets te goed van vertrouwen, my bad Lachen

Wie vond jij ook alweer het slachtoffer? Ik heb namelijk geen naam e.d. vermeld. Alleen mijn situatie.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 14:42

Sylvia schreef:
En zoals Bart al eerder zei, veel van dit soort dingen kunnen door goed communiceren opgelost worden en dat blijkt hier imo ook het geval te zijn. Ik zei al eerder dat je een hele subjectieve lijst gaat krijgen... De Bokster in kwestie was een vermeend wanbetaalster dus was wellicht al op de lijst terecht gekomen.

Zoiets moet ook omkeerbaar zijn, als een kwestie alsnog opgelost wordt. Wat deze nog niet is overgens.