Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sylvia schreef:En zo stond er wederom een onschuldig slachtoffer op een zwarte lijst.
dwaallicht schreef:lindsey schreef:Zwarte lijst voor bokkers die hun afspraken niet nakomen?
Bij de nieuwe moderators zit een bokker die geprobeerd heeft een andere bokker op te lichten. Helaas voor haar werkt deze bokker bij de politie dus is het niet gelukt.
Maar als je zelfs moderator kan worden terwijl je geprobeerd hebt iemand op te lichten heb ik weinig vertrouwen in correct samengestelde zwarte lijst of bemiddeling door mods.
Ben ik het mee eens, heb dat topic gelezen en vond ook dat zij geen mod had mogen worden.
Heb ook niet zo'n blind vertrouwen in het mod team als sommige Bokkers, dus ik zal daar niet snel naar toe stappen voor dit soort dingen.Bovendien, als je wordt opgelicht heb je er nog weinig aan als de betreffende Bokker een ban krijgt, dan wil je gewoon je geld..
Zwarte lijst hoeft van mij niet alleen over de "foute" Bokkers te gaan, maar kan bijv. ook een gedeelte voor de "goeie" Bokkers hebben waar mensen kunnen aangeven dat zij een netjes verlopen koop hebben gesloten.
Alane schreef:@Nickyu: met alle respect maar ik lees het dus anders.... heel anders.
En het staat er ook andersSylvia schreef:En zo stond er wederom een onschuldig slachtoffer op een zwarte lijst.
nl in de verleden tijd.. en niet zoals jij het 'verklaard' zo zou iemand op een zwarte lijst kunnen belanden... want dan heb je het over een voorbeeld
én daarbij 'wederom' dus staat er minimaal nog 1 persoon onschuldig vermeld op een zwarte lijst mbt verkoop/koop op bokt.
nickyu schreef:er is dus maar 1 persoon die uitsluitsl kan geven of het realistisch of sarcatisch bedoelt was die uitspraak ..
maar daar ik altijd in 1e instantie uitga vh goede in de mens
ga ik vooralsnoguit van sarcastisch
en ja er bestaan meerdere lijsten
diverse bokkers houden een lijst bij in hun profiel
diverse bokkers houden een prive lijst bij
en diverse bokkers hebben onderling contct over
"hun: twijfel geval in combi met iemand anders zijn lijst
maar ... en dat is een der redenen waarom ik denk dat de lijst
nooit een duidend zal zijn
ik vinsd een bepaalde klant vervelend of staat bij mij op de zwarte lijst wegens weederom iets bestellen nooit meer laten horen van of geleverde goederen niet betalen
en bij mijn conculegas staat die persoon positief te boek of andersom
het bestellen krijgen en niet betalen is 1 ding , wel betalen en niet krijgen valt onder de zelfde noemer
al de andere zaken zijn relatief ,,zoals lindsey ook omschrijft
een grijze lijst ..en dan maak je over en blijkt de bank iets fout te hebben gedaan oid
of de tpg (tnt) maakt er een zooitje van
dan kom je op grijs zonder dt je daar zelf iets echt aan kan doen of had kunnen voorkomen
en dan ? denk dat je door een lijst meer scheve ogen en onmin krijgt dan dat die paar rotte appels
buiten gesloten blijven , echt voorkomen 100% voorkomen is een utopie
nickyu schreef:ja idd![]()
we doen in feite het zelfde hoor alane
alleen beide een andere kant op
interpeteren zoals we zelf geschreven zouden hebben ..
Alane schreef:[hier kan ik, na 3 keer lezen geen touw aan vast knopen...
sorry
Alane schreef:en gezien de reacties die ik per pb krijg van mensen die zich ook afvragen wie de andere onschuldige is (kan ook mv zijn) ben ik dus niet de enige die het zo opvat
Maryanne schreef:Ik ben hier de bokker waar het topic over gaat... Eerst was er iets fout gegaan bij de bank, en hebben ze het geld later weer terug gestort. En toen ben ik het gewoon vergeten over te maken en daar schaam ik me echt enorm voor!! Ik heb inderdaad van meerdere mensen allerlei dingen gekocht, en ieder van hun zal zeggen dat ik het geld dezelfde avond nog over had gemaakt! Ik ben dus helemaal niet slecht en het was al helemaal niet met opzet, want zo ben ik helemaal niet! Inmiddels is het geld al overgemaakt, dus is alles al weer goed gekomen.. Maar wil dus even zeggen dat het niet mijn bedoeling was en ik me er ook heel erg voor spijt!
nickyu schreef:Sylvia schreef:En zo stond er wederom een onschuldig slachtoffer op een zwarte lijst.
amen
Alane schreef:Dat is dan weer een te haastige conclussie... temeerr omdat TS schreef:
titel:Citaat:Wordt het geen tijd voor een 'zwarte lijst' Om Bokkers op te zetten die (ooit eens) een andere 'Bokker' bedonderd hebben?Citaat:Ik ben bang dat ik nu ook zelf het slachtoffer ben geworden.
Is wat anders dan die moet gelijk op de zwarte lijst gezet worden....
begin post is 2 dagen geleden...
vraag me alleen af wie het andere onschuldge slachtoffer is (m/v) ?
Sylvia schreef:En zoals Bart al eerder zei, veel van dit soort dingen kunnen door goed communiceren opgelost worden en dat blijkt hier imo ook het geval te zijn. Ik zei al eerder dat je een hele subjectieve lijst gaat krijgen... De Bokster in kwestie was een vermeend wanbetaalster dus was wellicht al op de lijst terecht gekomen.