Gebande gebruiker online?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Gebande gebruiker online?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:05

Sylvia schreef:
Ik heb al vaker gezegt: ik zeg eerst en denk dan. Lachen
Ik heb ook altijd gezegt dat als ik een OW krijg, ik het er dan vast zelf naar gemaakt heb. Ik denk ook vaak zat dat het me helemaal niet kan schelen of ik een OW oid krijg bij sommige topics... Daarbij, ik heb ook een leven buiten Bokt, tegen de tijd dat ik een ban van 1 dag heb is bij mij het kwartje ook wel gevallen voor wat betreft mijn reacties en/of verwoordingen...

Ik heb een leven en zit af en toe op bokt, ik noem bokken geen leven... Haha!
Ik heb geen problemen met een OW moet die wel terecht zijn, en dan in de zin dat ik iets verkeerds heb gedaan/in strijd met de regels, en niet uit willekeur en dat gevoel heb ik hier wel eens...
Desiree kon niet via haar account inloggen, plaatst een bericht via het account van Oudehinken en er volgt een permanente ban...
Had ze ervoor gezet: "hier even een berichtje van Desiree omdat ze niet kan inloggen" wat dan gelogen was geweest was er niets aan de hand geweest.. geeft ze ruiterlijk toe dat ze zelf gepost heeft is het dagdag...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:13

Alane schreef:
slimmerik schreef:
Ja, door die ene post aan jou gericht....

Wat heeft het ermee te maken aan wie die post gericht was? Of staat er nu in de regels dat wanneer je onder iemands anders account een bericht post die aan Alane gericht is krijg je een ban????

Ik vermoed dat er dan wel heel veel bokkers een ban zouden moeten hebben omdat ze bewust of onbewust onder het account van iemand anders hebben gepost...

Oh ik bedoelde hier niets mee.... Maar dit was de enige post die ze gedaan heeft. Deze post is ook niet getemd zover ik kan zien dus er is echt doelbewust naar gezocht..... Ja en idd als ze ervoor had gezet dat ze oudehinken was en dit van Desiree moest melden was er niets aan de hand geweest. Huilen

Tja een mens wil bedrogen worden.....lijkt de verzekering wel.... Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:18

Jammer dat eerlijkheid op deze manier gestraft wordt... ...

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:31

Als ik het goed begrijp had Desiree een bericht gekregen dat de ban opgeheven zou worden en ze s'avonds een berichtje heeft geplaatst onder het account van Oudehinken omdat ze zelf niet kon inloggen.
Is dit nu een reden om iemand permanent een ban te geven?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:31

slimmerik schreef:
Oh ik bedoelde hier niets mee.... Maar dit was de enige post die ze gedaan heeft. Deze post is ook niet getemd zover ik kan zien dus er is echt doelbewust naar gezocht....

Gebruikers kunnen toch helemaal niet zien of iets geTeMd is? Ik niet in elk geval Knipoog
Daarnaast hoeft er helemaal niet doelbewust gezocht te zijn, mods zijn ook gebruikers en lezen dus gewoon mee met allerlei topics. Wie weet zien ze zo iets helemaal zelf, zonder zoeken, zonder TeM.

Dat eerlijkheid bestraft wordt is een manier om het te zien. Je zou het ook kunnen zien als 'de consequenties van je acties dragen'. En dat het niet de eerlijkheid is die bestraft wordt, maar het overtreden van de regel die zegt dat je (en zeker tijdens een ban - onterecht of niet) niet met een ander account mag reageren.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:34

Ik mag toch aannemen dat als een ban opgeheven wordt en er is een berichtje gestuurd dat de mods hiervan op de hoogte zijn.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:37

Shadow: Per post kun je één keer temmen.... Als je een post aanklikt op de temknop en hij is al een keer getemd krijg je te zien dat iemand anders hem al getemd heeft....
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 12-11-06 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:38

Welk topic mag dat dan wel niet wezen? Nagelbijten / Gniffelen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:40

slimmerik schreef:
Shadow: Per post kun je één keer temmen.... Als je een post aanklikt op de temknop en hij is al een keer getemd krijg je te zien dat iemand anders hem al getemd heeft....

Maar volgens mij is het ook zo dat als de TeM gesloten wordt, die melding er ook vanaf gaat en je dus weer evt. opnieuw kunt TeMmen. Ik heb dat in elk geval 1 keer gehad... Maar mss dat dat toen een bugje was, of kwam omdat het topic verplaatst was of zo, ik weet het niet meer...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:41

Sylvia schreef:
slimmerik schreef:

Maar volgens mij is het ook zo dat als de TeM gesloten wordt, die melding er ook vanaf gaat en je dus weer evt. opnieuw kunt TeMmen. Ik heb dat in elk geval 1 keer gehad... Maar mss dat dat toen een bugje was, of kwam omdat het topic verplaatst was of zo, ik weet het niet meer...

Dat wist ik niet....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:45

jaantsje schreef:
Als ik het goed begrijp had Desiree een bericht gekregen dat de ban opgeheven zou worden en ze s'avonds een berichtje heeft geplaatst onder het account van Oudehinken omdat ze zelf niet kon inloggen.
Is dit nu een reden om iemand permanent een ban te geven?

Ja dus..... als ze probeerde in te loggen kreeg ze steeds bericht dat de ban om 12.56 uur was opgeheven. Uiteindelijk heeft ze om ongeveer 21.00 uur gepost.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:46

Dan nog blijf ik bij mijn standpunt: pb desnoods onder het account van oudehinken naar een mod of een mid (als je bij de webmaster geen gehoor krijgt), maar gaat niet zomaar posten...

Maar goed, ze weet het bemiddelingsteam inmiddels te vinden, dus wie weet beschouwen ze deze ban ook wel als onterecht.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:49

Sylvia schreef:
Dan nog blijf ik bij mijn standpunt: pb desnoods onder het account van oudehinken naar een mod of een mid (als je bij de webmaster geen gehoor krijgt), maar gaat niet zomaar posten...

Ook daar staat een OW op dus ook daarvoor zou ze geband worden. Toen ik geband was vroeg ik mijn vriendin of ik haar account mocht gebruiken om een mod te pb-en. Mijn vriendin vertrouwde het niet en stuurde de mod eerst een pb of dat goed was. Niet dus .... Zou mijn vriendin een OW opleveren en mij een permanente ban....

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:53

Uit naam van oudehinken pben Pling
Er leiden meer wegen naar Rome.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:54

Shadow0 schreef:

Dat eerlijkheid bestraft wordt is een manier om het te zien. Je zou het ook kunnen zien als 'de consequenties van je acties dragen'. En dat het niet de eerlijkheid is die bestraft wordt, maar het overtreden van de regel die zegt dat je (en zeker tijdens een ban - onterecht of niet) niet met een ander account mag reageren.

We hebben het over deze specifieke situatie en niet maar als en wanneer.... Hoe vaak is het niet gebeurd op FZ dat iemand een 2e account heeft aangemaakt om te kunnen posten dat ze niet kunnen inloggen met hun eigen account??? Die mensen overtreden dan 2 regels en krijgen geen ban of ow...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:55

Maar die mensen hadden geen ban of aflopende ban...
Wie zegt dat ze overigens geen OW gekregen hebben? De 1e OW is nergens terug te zien.
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 12-11-06 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:56

Inderdaad maar daar zijn wel twee partijen voor nodig.
Deze ban was in mijn ogen niet nodig.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:54

Sylvia schreef:
Maar die mensen hadden geen ban of aflopende ban...
Wie zegt dat ze overigens geen OW gekregen hebben? De 1e OW is nergens terug te zien.

Ze had geen ban of aflopende ban... en daar zit het hem dus in.
2 OW's waren onterecht dus zou ze in principe volgens de regels nog 2 OW's mogen hebben voor ze een ban zou krijgen.
Maar bokt heeft 1 hele leuke keiharde regels:
regel
8. Bokt.nl heeft het recht een gebruiker de toegang tot de site te ontzeggen wanneer deze zich niet houdt aan de regels van Bokt.nl of om elke andere volgens Bokt.nl geldige reden.

11. Een account is strikt persoonlijk. Verder is het gebruik van meerdere accounts niet toegestaan, iedere gebruiker heeft dus maximaal één account op Bokt.

het OW en ban systeem:
Wanneer je een overtreding begaat, krijg je in principe de eerste OW. "In principe" omdat het moderatorteam bij ernstige overtredingen ook een OW over kan slaan, afhankelijk van de zwaarte van de overtreding.

welke regel heeft Desiree dan overtreden die zo zwaar was om een permanente ban op te leggen?
want deze regel:
Het 'uitlenen' van een account aan iemand die, tijdelijk of permanent, gebanned is, leidt bij constatering automatisch tot een ban voor diegene (en al zijn of haar schaduwaccounts) die hier aan meewerkt.

want Desiree had geen ban Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 15:17

Imo kun je een ban niet met terugwerkende kracht opheffen. Zoals door Apple? uitgelegd zit er zowiezo nog een technisch verhaal achter.

Laten we even heel flauw gaan doen: Desiree heeft 2maal een ban nr. 2 gekregen volgens de lijst. Tussen de 1e en de 2e zaten 5,5 maanden, dus ik neem aan dat haar eerste OW toen wel al weg was. 2 weken later krijgt ze weer een 2e OW. Haar laatste OW had niet de 4e van 1 maand moeten zijn, maar de 5e met 3 maanden. Persoonlijk vond ik die ban overigens terecht. Toen de ban ongedaan gemaakt zou worden heeft ze een reactie geplaatst die imo niet nodig was, ik heb 'm net gelezen. Vervolgens plaatst ze een pb op Bokt... En dat laatste is ook iets wat niet mag.

Als zij vind dat die onbepaalde tijd-ban onterecht is, dan moet ze contact opnemen met de mids. Wellicht zijn die het met d'r eens, misschien wordt de ban verkort, misschien ook helemaal niet.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 15:33

Dat je door technische zaken niet kunt inloggen heeft niets met een ban te maken...

Die ban die ze had was terecht als de OW's die ervoor gezorgd hebben terecht waren geweest, die OW's bleken onterecht en dus was de ban niet terecht. Volg je het nog?
Dat het account nog op ban stond staat geheel los van het feit technisch wel of niet mogelijk (daarnaast geeft Apple aan dat ze het ook niet zeker weet) om het snel vrij te maken (kunnen of willen)

Dat dat echter aangegrepen wordt om haar permanent te bannen...
en sommigen mensen vinden het heel moeilijk om een fout toe te geven en dan krijg je het verhaal van als je een hond wil slaan dan kun je altijd een stok vinden...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 15:45

Er is al eerder gezegt dat het midteam maar 1 OW bekijkt en niet alle. Oftewel, alleen de laatste was niet terecht. Of deze ban niet terecht is, ligt imo bij de mids.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 15:59

Desiree had het over OW's die onterecht bleken te zijn... onrechtmatig, is weer wat anders dan onterecht wat wij steeds noemen....
Desiree schreef:
HEt zou eigenlijk een maand duren maar de ow's bleken toch onrechtmatig te zijn en vandaar ingetrokken.

1 OW in een topic over een kind ontvoering en een OW vanwege een 'oud' topic.

Geen idee hoe Desiree haar ow-stand was/is.
Maar dan klopt jou uiteg nog niet, want dan zou ze er dus 1 OW bij hebben gekregen en dus een maand-ban, en niet permanent.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 16:32

Als je gaat tellen in die lijst zou dit haar 5e OW zijn en niet haar 4e, dus 3 maanden ipv 1. 6 of 7 OW's in 10 maanden tijd vind ik best fiks, zelfs als er 2 vanaf zouden zijn.

Het verhaal van de permanente ban:
- op 6 november 21:10 plaatst ze een bericht onder andermans account.
- imo was dat zowiezo een bericht dat via pb had gemoeten.
- op 7 november om 17:15 was ze weer online.
- ze plaatst een pb op Bokt mét naam van de verzender.

Imo had ze die dag best kunnen wachten en wellicht had ze een nieuwe OW gekregen als ze dit onder haar eigen naam had geplaatst. En ze heeft voor de 2e keer een OW openbaar gemaakt, ze wist dat dat niet mag want de 1e keer heeft ze 'm verwijderd.

Maar nogmaals, als ze van mening is dat de ban onterecht is, dan moet ze contact opnemen met de bemiddelaars. Wie weet kunnen we haar binnenkort weer verwelkomen op Bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:11

Unbannen kan ik op die fora waar ik mod ben zèlf doen; binnen een minuut kan ik een ban opheffen. Bedenk ik dat ik soms 12 uur niet op dat forum kom dan duurt het unbannen hooguit 12 uur. Op een forum met meerdere mod's (23 bijvoorbeeld, zoals op Bokt) zou een unban vrijwel meteen moeten kunnen. (dan ga ik er vanuit dat mod's dat zelf kunnen)
Twee dagen op een unban wachten is dan heel erg lang. Meld dan in een mail dat het een aantal dagen kan duren òf zorg dat er altijd iemand binnen een redelijke tijd kan unbannen.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:22

Sylvia schreef:
Als je gaat tellen in die lijst zou dit haar 5e OW zijn en niet haar 4e, dus 3 maanden ipv 1. 6 of 7 OW's in 10 maanden tijd vind ik best fiks, zelfs als er 2 vanaf zouden zijn.

Het verhaal van de permanente ban:
- op 6 november 21:10 plaatst ze een bericht onder andermans account.
- imo was dat zowiezo een bericht dat via pb had gemoeten.
- op 7 november om 17:15 was ze weer online.
- ze plaatst een pb op Bokt mét naam van de verzender.

Imo had ze die dag best kunnen wachten en wellicht had ze een nieuwe OW gekregen als ze dit onder haar eigen naam had geplaatst. En ze heeft voor de 2e keer een OW openbaar gemaakt, ze wist dat dat niet mag want de 1e keer heeft ze 'm verwijderd.

Maar nogmaals, als ze van mening is dat de ban onterecht is, dan moet ze contact opnemen met de bemiddelaars. Wie weet kunnen we haar binnenkort weer verwelkomen op Bokt.

Ze kan wel weer contact op gaan nemen maar als je er geen reactie op krijgt wat moet je dan?
de vorige keer heeft ze contact opgenomen per email maar niks terug gehoort.