Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cyntje schreef:Krijgen de moddies nou veel PM´s over ruzies en conflicten op bokt en wat doen jullie er dan mee?
Sjoert schreef:Cyntje schreef:Krijgen de moddies nou veel PM´s over ruzies en conflicten op bokt en wat doen jullie er dan mee?
Dat is zo veranderlijk als het weer.
Ingrijpen in die conflicten is vaak nogal moeilijk omdat het vaak via de pb gebeurd of van die zogenaamd onschuldige berichten in elkaars topic. Daar is bijna niets tegen te doen.
Soms laten we het zo ver komen dat beide partijen gewoon niet meer op elkaar mogen reageren (het zogenaamde contactverbod)
Danah schreef:ik erger me soms ook nogal aan negatieve reacties.. sommige mensen vragen serieuze tips en in plaats daarvan krijgen ze alleen maar een hoop commentaar over wat ze fout doen. er is niemand die nog nooit fouten heeft gemaakt met paarden! ik vind het al heel knap dat je jezelf zo kwetsbaar op durft te stellen door bijv. foto's te posten en commentaar te vragen over je rijstijl of te vertellen dat je problemen hebt met je paard of wat dan ook. er wordt veel te vlug gezegd: ´arm paard enz.enz.enz.. ik denk dat iedereen het beste met zijn of haar (verzorg/manege) paardje voor heeft en juist daarom op bokt vragen stelt. beetje meer respect zou op zijn plaats zijn!
Shadow0 schreef:Inderdaad, gewoon niks. Des te eerder zijn de topics van pagina 1 af, en hoe minder aandacht er komt, hoe minder interessant het is om te posten.
Sjoert schreef:Dat probeerde ik laatst ook.
Werd me niet in dank af genomen.
sjemie schreef:Je loopt niet het risico een klap voor je bek te krijgen als je iemand beledigd, wat het 'ik-boor-jou-in-de-grond-zodat-ik-mezelf-beter-voel' gebeuren een stuk makkelijker maakt.
Sylvia schreef:Zelfregulatie mag dan wellicht een leerpuntje zijn voor veel Bokkers, maar relativeren en slikken ook...
superwoman schreef:![]()
mmm
Sylvia schreef:En des te langer rijden en springen ze met die pony's in stapels puin en is na een tijdje de hele pony vern**kt. Als iemand zijn hond een schop geeft kijk ik ook niet de andere kant uit.
Citaat:Zelfregulatie mag dan wellicht een leerpuntje zijn voor veel Bokkers, maar relativeren en slikken ook...
Citaat:De mensen die niet zelf kunnen bedenken dat het een slecht idee is, zullen dat ook niet aannemen van een anoniem iemand van internet. Integendeel: ze bedenken 500 redenen waarom het juist GOED is en de rest van de wereld stom. (Denk pubers, denk aan de goede raad van ouders en de manier waarop pubers ermee omgaan...)
superwoman schreef:juist als heel veel mensen hebben gereageerd, moet er wel een lichtje gaan branden.
Citaat:Toegeven aan derden dat je fout was is moeilijk, maar bij het internet heb je verder geen gezichtsverlies,dus je kan van je fouten leren, zonder het toe te geven