Ergelijk gedrag op bokt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danah

Re: Ergelijk gedrag op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:21

ik erger me soms ook nogal aan negatieve reacties.. sommige mensen vragen serieuze tips en in plaats daarvan krijgen ze alleen maar een hoop commentaar over wat ze fout doen. er is niemand die nog nooit fouten heeft gemaakt met paarden! ik vind het al heel knap dat je jezelf zo kwetsbaar op durft te stellen door bijv. foto's te posten en commentaar te vragen over je rijstijl of te vertellen dat je problemen hebt met je paard of wat dan ook. er wordt veel te vlug gezegd: ´arm paard enz.enz.enz.. ik denk dat iedereen het beste met zijn of haar (verzorg/manege) paardje voor heeft en juist daarom op bokt vragen stelt. beetje meer respect zou op zijn plaats zijn!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:22

Cyntje schreef:
Krijgen de moddies nou veel PM´s over ruzies en conflicten op bokt en wat doen jullie er dan mee?

Dat is zo veranderlijk als het weer.
Ingrijpen in die conflicten is vaak nogal moeilijk omdat het vaak via de pb gebeurd of van die zogenaamd onschuldige berichten in elkaars topic. Daar is bijna niets tegen te doen.
Soms laten we het zo ver komen dat beide partijen gewoon niet meer op elkaar mogen reageren (het zogenaamde contactverbod)

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:23

ik erger me een beetje aan de mensen sommige takken van de paarden sport blijven afkraken, zielig dit zielig dat, lekker voor je houden.. hoeveel van dat soort topics zijn er al geweest ?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:24

Maar wie ontvangt dan die TEM? of die PM als je je ergert aan bepaalde personen wordt dit dan uiteindelijk door 1 mod opgelost of door meerdere?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:25

Meerdere. Lachen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:26

Sjoert schreef:
Cyntje schreef:
Krijgen de moddies nou veel PM´s over ruzies en conflicten op bokt en wat doen jullie er dan mee?

Dat is zo veranderlijk als het weer.
Ingrijpen in die conflicten is vaak nogal moeilijk omdat het vaak via de pb gebeurd of van die zogenaamd onschuldige berichten in elkaars topic. Daar is bijna niets tegen te doen.
Soms laten we het zo ver komen dat beide partijen gewoon niet meer op elkaar mogen reageren (het zogenaamde contactverbod)

kijk.. en dat doet precies diegene waar ik het over heb...
op het forum poeslief maar via pb een scheldkanonade en om het zo maar te zeggen 'bij modjes in de kont probeert te kruipen'
Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:28

*zucht*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:30

waar ik me ook aan erger * waar is je cap* en dat soort opmerkingen.....ok het is nou eenmaal verantwoordelijker met zo'n ding op, maar als iemand de schedel in puin rijd voelen wij toch niet?
( en ja ik rijd ook geregelt zonder cap )

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:34

LimaGentle en Cinnepin, inmiddels is wel duidelijk wat jullie dwars zit. Laat dat lekker buiten bokt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:43

Danah schreef:
ik erger me soms ook nogal aan negatieve reacties.. sommige mensen vragen serieuze tips en in plaats daarvan krijgen ze alleen maar een hoop commentaar over wat ze fout doen. er is niemand die nog nooit fouten heeft gemaakt met paarden! ik vind het al heel knap dat je jezelf zo kwetsbaar op durft te stellen door bijv. foto's te posten en commentaar te vragen over je rijstijl of te vertellen dat je problemen hebt met je paard of wat dan ook. er wordt veel te vlug gezegd: ´arm paard enz.enz.enz.. ik denk dat iedereen het beste met zijn of haar (verzorg/manege) paardje voor heeft en juist daarom op bokt vragen stelt. beetje meer respect zou op zijn plaats zijn!

Maar het is toch goed om te laten weten dat ze het fout doen?
Ik ben blij als ik dingen fout doe en daarop wordt geattendeerd, anders blijf ik het fout doen Verward

En als je sommoige foto's dan ook ziet,respectloos tegenover het paard, dan ben je wel scheel als je sommige dingen zelf niet ziet.
Daar kan ik echt niet tegen Boos!
Moet ik dan respect tonen omdat zij zo dapper is die foto's neer te zetten?! Ze moet zich schamen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:44

Volgens mij komt dit voornamelijk omdat je op internet dingen kunt zeggen en er vervolgens toch nooit meer mee geconfronteerd wordt.
Je loopt niet het risico een klap voor je bek te krijgen als je iemand beledigd, wat het 'ik-boor-jou-in-de-grond-zodat-ik-mezelf-beter-voel' gebeuren een stuk makkelijker maakt.
Eigenlijk denk ik niet dat er heel veel aan te doen is, aangezien je moeilijk de ouders van die personen kunt bellen en huisarrest kunt eisen..
Het enige is bannen, maar dan kan je de bezem grondig door Bokt halen en blijven er een heel stuk minder over geloof ik. Nagelbijten / Gniffelen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:01

Shadow0 schreef:
Inderdaad, gewoon niks. Des te eerder zijn de topics van pagina 1 af, en hoe minder aandacht er komt, hoe minder interessant het is om te posten.

En des te langer rijden en springen ze met die pony's in stapels puin en is na een tijdje de hele pony vern**kt. Als iemand zijn hond een schop geeft kijk ik ook niet de andere kant uit.

Sjoert schreef:
Dat probeerde ik laatst ook. Haha!
Werd me niet in dank af genomen. Clown

Wil je daarmee zeggen dat je humor hebt? Nagelbijten / Gniffelen

Knipoog Tong uitsteken

Oh, degene die het de hele tijd heeft over een andere Bokker die gemene berichten in een lief jasje plaatst... Laat d'r lekker. Als zij blijkbaar zo'n indrukwekkend leven heeft dat ze de tijd heeft om jou te volgen... Zij weet nu dat jij je aan haar irriteert. Van die berichtjes in een lief jasje met een steek onder water negeer ik lekker, niemand weet wat er aan de hand is, alleen ik en de andere partij weten 't.

Zelfregulatie mag dan wellicht een leerpuntje zijn voor veel Bokkers, maar relativeren en slikken ook...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:03

sjemie schreef:
Je loopt niet het risico een klap voor je bek te krijgen als je iemand beledigd, wat het 'ik-boor-jou-in-de-grond-zodat-ik-mezelf-beter-voel' gebeuren een stuk makkelijker maakt.

Ik lees 'm nu pas eigenlijk... Vind het een enge opmerking. Moet meteen aan JP denken met zijn normen en waarden. Als de samenleving blijkbaar al dusdanig is dat je op je bek gemept wordt als je iemand beledigd... Nagelbijten / Gniffelen Overigens weerhoudt me dat irl ook niet van het geven van commentaar hoor. Wat ik hier zeg durf ik ook best irl tegen de personen in kwestie te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:06

Ja, ik ook, maar ik weet zeker dat een hoop van de mensen dat niet durven doen.
Hoevaak lees je niet in de krant dat mensen zomaar iemand beginnen te slaan omdat het slachtoffer iets zegt dat de ander niet goed opvat?

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:08

Sylvia schreef:
Zelfregulatie mag dan wellicht een leerpuntje zijn voor veel Bokkers, maar relativeren en slikken ook...

Ja dan zal het zeker wel relaxte sfeer worden Vork

Haha, sorry ik volg dit topic al een tijdje en kan er eerlijk gezegd alleen maar om lachen Haha!
Kom op mensen...laat je niet zo op de kast jagen, lees de topics die je wilt lezen en reageer wanneer je wilt reageren....
Wil je dat niet....scroll lekker verder en zoek een topic wat je wel aanspreekt!

En trouwens....denken jullie echt dat die penny's ineens gaan stoppen met die stommiteiten doordat heeel bokt erbovenop zit?....ik denk namelijk echt dat ze daar echt schijt aan hebben.... Knipoog

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:12

Ik slik veel hoor...
Ik geef de voorkeur aan slikken boven zelfregulatie. Want in dat soort topics wil ik ook graag reageren Vork

Ik geloof dat ik net zo goed aan de wijn kan gaan, het kwaad is toch al geschiedt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:42

Afbeelding Afbeelding

mmm

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 00:18

superwoman schreef:
Afbeelding Afbeelding

mmm

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 07:30

Sylvia schreef:
En des te langer rijden en springen ze met die pony's in stapels puin en is na een tijdje de hele pony vern**kt. Als iemand zijn hond een schop geeft kijk ik ook niet de andere kant uit.

De mensen die niet zelf kunnen bedenken dat het een slecht idee is, zullen dat ook niet aannemen van een anoniem iemand van internet. Integendeel: ze bedenken 500 redenen waarom het juist GOED is en de rest van de wereld stom. (Denk pubers, denk aan de goede raad van ouders en de manier waarop pubers ermee omgaan...)

Kortom: de pony's help je er niet mee, hoe vervelend en triest dat ook is. De hoeveelheid heftig commentaar - of gebrek aan - heeft volgens mij echt maar nauwelijks invloed op hoe mensen ook echt rijden. Maar ik denk dat als het grootste deel van de Bokt-gebruikers vriendelijker op elkaar reageert, opmerkingen over vriendelijk en verstandig omgaan met paarden juist eerder aan zullen komen.

(Dat werkt in elk geval bij mij. Alle "Dierenmishandelaar, je doet het helemaal verkeerd!!!!"-opmerkingen worden direkt en ongezien volkomen genegeerd. Over vriendelijke opmerkingen en tips wil ik best nadenken. En uiteindelijk is het de ruiter die de beslissing maakt - hoe verkeerd ook - en niet Bokt. Ook al weet Bokt alles beter Knipoog )

Citaat:

Ja, dat bedoelde ik er ook eigenlijk mee Lachen
Door bij jezelf te beginnen, valt er nog wel wat te veranderen - door alleen maar naar anderen wijzen gaat dat niet lukken Lachen

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 07:56

Ik word gek van het gezeik over het gezeik op bokt.
Dit is zo ongeveer het tachtigste topic dat hierover geopend wordt..

en onder tussen zijn we al weer heel wat pagina,s verder LOL Tong uitsteken
fijn weekend alle bokt mensen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 08:06

Citaat:
De mensen die niet zelf kunnen bedenken dat het een slecht idee is, zullen dat ook niet aannemen van een anoniem iemand van internet. Integendeel: ze bedenken 500 redenen waarom het juist GOED is en de rest van de wereld stom. (Denk pubers, denk aan de goede raad van ouders en de manier waarop pubers ermee omgaan...)

Dat ben ik niet met je eens. Tuurlijk zullen ze er eerst tegenin gaan, maar s'avonds in hun bedje denken ze er nog over....
juist als heel veel mensen hebben gereageerd, moet er wel een lichtje gaan branden. Toegeven aan derden dat je fout was is moeilijk, maar bij het internet heb je verder geen gezichtsverlies,dus je kan van je fouten leren, zonder het toe te geven Knipoog

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 08:17

Shadow, ik vind dat je nogal in uitersten valt... 'Dierenmishandelaar, je doet het helemaal fout' en een vriendelijke opmerking? Waarom niet de gulden middenweg? Beargumenteren wáárom iemand een fout maakt, of iets wellicht beter anders kan doen...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 09:58

Sylvia, daar heb je wel gelijk in. Maar ik neem aan dat het niet de 'gulden-middenweg'-opmerkingen zijn waar mensen zich aan storen? Ook is het aantal 'gulden-middenweg'-opmerkingen in topics waar kinderen hun pony's kapot aan het rijden zijn (begrijpelijk) niet zo hoog.

Het geven van onderbouwde kritiek op een normale manier is volgens mij prima. Hoewel het ook dan geen zin heeft om hetzelfde nog 26 keer te herhalen Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:05

superwoman schreef:
juist als heel veel mensen hebben gereageerd, moet er wel een lichtje gaan branden.

Dat zou moeten, maar dat is dus niet zo. De menselijke psychologie is wat dat betreft heel interessant... bij teveel weerstand schiet het in de verdediging. Niet alleen uiterlijk, in de reacties, maar ook intern. Dan sluiten mensen zich juist af om er over na te denken, en houden des te halstarriger aan hun eigen ideeen vast. ("Cognitieve dissonantie" is de technische term waarmee veel van dit gedrag wordt verklaard.)

Een beetje pushen, net genoeg maar niet te veel, is vaak veel effectiever.

Citaat:
Toegeven aan derden dat je fout was is moeilijk, maar bij het internet heb je verder geen gezichtsverlies,dus je kan van je fouten leren, zonder het toe te geven Knipoog

Niet alleen toegeven aan derden is moeilijk, toegeven aan jezelf is vaak nog veel moeilijker.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:20

Het is eigenlijk veel te makkelijk om op internet je mening te geven en mensen af te kraken. Vooral mensen met een leeg profiel geven mij het gevoel dat ze alles kunnen maken (of dat denken). Anderen weten niet wie je bent en zo kun je bij wijze van spreken alles maken.
Hoe groter Bokt wordt en hoe minder mensen zich er bewust van zijn dat je op Bokt je net zo beschaafd moet gedragen als in het echt, hoe lager het niveau hier wordt.

Mensen op bokt zijn vaak ook veel brutaler en arroganter, er kan ze toch niets gebeuren. Op zich is die vrijheid van je anders voordoen of je verschuilen achter je anonimiteit (is dat een woord? Clown ) een voordeel van een forum, mar het wordt gewoon misbruikt. Ik denk dat er strenger tegen dat soort dingen opgetreden moet worden, want zo is het vaak niet leuk meer....