VeirL schreef:Ik heb eens een so van iemand moeten na kijken, een soort van opstel. Toen stond er: 'zowiesow'. Oeps?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
VeirL schreef:Ik heb eens een so van iemand moeten na kijken, een soort van opstel. Toen stond er: 'zowiesow'. Oeps?
Shadow0 schreef:Maar 'zegde' is verouderd / weinig gebruikt. Ook in België
Shadow0 schreef:Yvonnelind schreef:Maar de meeste mensen doen ook geen moeite om ze in elk geval een beetje te voorkomen.Of het nu dyslectie is, een 'gewoon' spellingsprobleem of dat je gewoon ècht geen inzicht hebt in spelling, bedenk wel: de meeste mensen maken niet met opzet fouten.
Ik schrijf heel netjes, van mezelf, maar ik doe er wel moeite voor. Woorden die ik niet ken zoek ik op in het woordenboek, ik lees mijn berichten na, ik probeer mijn teksten logisch en duidelijk te houden.
Ook iemand met dyslexie kan dat. Ik vind het helemaal niet erg als er hier en daar een foutje staat. Maar hoofdletters, punten, alinea-indeling, dat kan iedereen. En het verschil tussen 'het interesseert me geen moer of mijn berichten slordig zijn' of 'ook al staan er foutjes in, ik probeer er wel op te letten' is vaak wel duidelijk.
Bas232 schreef:Shadow0 schreef:Maar 'zegde' is verouderd / weinig gebruikt. Ook in België
Ik neem aan dat jij hier regelmatig komt?
Het wordt hier veel gebruikt.
Echwel schreef:Het was toch een vrij aangename discussie hier.
Waarom nou op deze manier naar elkaar reageren, en zo persoonlijk elkaar aanvallen.
Shalimar schreef:Bedoel je niet: 'dat is' complete onzin?
Just kidding.....
Bas232 schreef:Shalimar schreef:Bedoel je niet: 'dat is' complete onzin?
Just kidding.....
Just kidding? Staat niet in het woordenboek....dus MSN Taal
Bas232 schreef:Shadow0 schreef:Maar 'zegde' is verouderd / weinig gebruikt. Ook in België
Ik neem aan dat jij hier regelmatig komt?
Het wordt hier veel gebruikt.
Tieneke schreef:Ik ben het zeker met je eens dat er velen zijn die de makkelijkste weg kiezen en geen moeite doen, is absoluut waar. Alleen kan je niet zomaar gaan bepalen en met de vinger wijzen wie wel en wie niet,
Tieneke schreef:Dyslectie heb je ook in verschillende graden, zo heeft mijn broer z'n opleiding compleet moeten stilleggen omdat hij qua taal gewoon niet op basisniveau meekon. Een simpele 'tafel' werd voor hem een 'taafel' en zo kan ik talloze voorbeelden geven. Leestekens, hoofdletters ed, lijken voor ons simpel, maar ik zweer het aan iedereen hier: dat is het voor de mensen met dyslectie niet altijd. Velen onder ons hebben een overzicht op een tekst als ze deze lezen, of kunnen alinea's onderscheiden. Mijn broer zei vroeger vaak: "Alles zweeft door elkaar".
Ir111 schreef:Eh, erg off-topic, maarre Shadow0, Kapitein Ortega, was die nou van de Snorkels!?