oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:36

Als ze niet van belang zijn, waarom is het dan zo nodig om ze te voeren en te behouden? En vooral op NM? Wat maakt het dan uit of ze wel of niet op slot gaan?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:36

Omdat het zonder een hoogdravend en leerzaam topic te zijn, wel interessant voor de bokkers kan zijn die in dat topic posten. Omdat ik nooit bij ITP kijk, wil dat niet zeggen dat dat dan maar gesloten moet worden (al zou dat wel een hoop schelen qua snelheid als al die foto's niet meer geplaatst worden Haha! )

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 21:55

Ja, discussies zijn leuke woordspelletjes. Je hebt er WEL lol aan en die lol wordt je wel door de neus geboord met al die slotjes.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:02

Karl66 schreef:
Omdat het zonder een hoogdravend en leerzaam topic te zijn, wel interessant voor de bokkers kan zijn die in dat topic posten. Omdat ik nooit bij ITP kijk, wil dat niet zeggen dat dat dan maar gesloten moet worden (al zou dat wel een hoop schelen qua snelheid als al die foto's niet meer geplaatst worden Haha! )

Dat is waar, maar het gaat nu wel specifiek om NM. Voor het posten en het lezen van nieuwsberichten zijn al zo veel plaatsen. NM beoogt duidelijk iets anders, niet alleen maar het plaatsen van die berichten, maar ook de discussie. Maar dan moet die discussie er wel zijn, en dat is meer dan alleen maar het plaatsen van 'egt belachelijk Boos! '-berichtjes.

Ik vind dit trouwens wel leerzaam - ik zie discussies niet als woordspelletjes, maar vind ze interessant omdat ik soms eens wat leer wat ik niet wist, of ergens over nadenk waar ik eerder niet over had nagedacht. Ik vind het interessant om zo mijn eigen ideeen onder woorden te brengen en onder de loep te nemen. En ik vind het ook leuk als andere mensen nieuwe standpunten leren zien. (Ze hoeven het er helemaal niet mee eens te zijn, maar begrijpen is wel leuk Lachen )
Woordspelletjes? Nee, wat mij betreft niet. Ook geen strijd waar winnaars uit hoeven komen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:08

Bokt is een groot forum, waar veel mensen veel tijd op doorbrengen. Er is gekozen om aparte subfora te maken voor niet-paardenberichten, dus logisch dat die mensen daar dan ook gaan posten en lezen. Dat er bronvermelding geplaatst moet worden, prima, alleen al vanuit het oogpunt van copyrights.

Alleen het lijkt me heel moeilijk om mensen te verplichten zinvol te discussieëren. Wil je dat doen, dan lijkt het mij verstandiger mensen verantwoordelijkheid te geven. Want doe je dat niet dan nemen ze die ook niet en ben je alleen maar bezig met slotjes te plaatsen. En soms is die verantwoordelijkheid heel gemakkelijk te nemen, onzin-topics zakken over het algemeen verschrikkelijk snel weg omdat er nauwelijks gepost wordt. Daar heb je helemaal geen slotje voor nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 07:51

Je kunt ook mensen de gelegenheid geven om sielugh, egt belacheluk te roepen en als het topic dood is gebloed, gewoon te schonen van de server. Mensen moeten zich toch kunnen vermaken, is het de opzet hiervan?? Een moddie kan dan als eind kantekening dat dit bericht nadat kennelijk de belangstelling er niet meer is, verwijderd gaat worden.

Big brother is watching you- gevoel bij bokt moet een beetje gaan verdwijnen, denk ik.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:51

Shadow0 schreef:
Als ze niet van belang zijn, waarom is het dan zo nodig om ze te voeren en te behouden? En vooral op NM? Wat maakt het dan uit of ze wel of niet op slot gaan?

Omdat buitensporige bemoeizucht en betutteling enige irritatie kan opwekken.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:53

Shadow0 schreef:
Maar een echt hoogwaardige en leerzame discussie kun je het ook niet noemen Lachen en dan hoop je dat een fatsoenlijke aanzet in post 1 het niveau toch net een zetje geeft. (Van mij hoeft deze niet meer op slot hoor, maar ik geloof ook niet dat er nou zo vreselijk veel interessants verloren gaat als dat wel zou gebeuren.)

Sorrie hoor, maar ik denk dat je de medebokker een beetje overschat. Bovendien, is het treven een discussie, of een discussie van niveau? Dan kan je ook beleidslijnen gaan stellen omtrent het gemiddelde IQ die iemand moet hebben om een normale discussie te onderhouden? Wellicht een IQ test alvorens je lid wordt?

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:09

Desiree schreef:
slimmerik schreef:
Als ze trouwens op een hondenforum vinden dat bokt een pennyforum is kan het natuurlijk ook zijn dat ze daar geen verstand van paarden hebben. Ik ben ook al lang lid van een hondenforum maar dat is gedeeltelijk ook een troetitoeti forum geworden met mensen en pubers die de hele dag lopen te frunniken met hun dwergpoedeltjes en weet ik al niet meer.... Van met welk talkpoeder krijg ik het witste poedeltje en zal ik zijn nageltjes nu wel of niet lakken.

Het zal me een worst wezen wat een hondenforum over een paardenforum zegt toch??

edit: mijn buurman vindt paarden sowieso niks...

Nee, dat was niet de reden dat ze dat zeiden. DE aanleiding was dat ze enorm lomp met elkaar omgaan en echt grof. De beledigingen vliegen over en weer en ze zijn persoonlijk. Omdat de sfeer daar zo grimmig is, kom ik daar dan ook niet meer. Toen ik ze daarop wees zeiden ze dus dat dit een pennyforum was omdat het hier te ver doorgeslagen was. Het hondenforum wat ik bedoel, daar komen weinig mensen met showhonden, meer mensen die een hond hebben zoals die heb: voor gezelschap maar ook veel mensen met werkhonden. www.hondenforum.nl, die bedoel ik. Mensen die poedeltjes nagels lakken, daar lees je niets over want die zouden op dat forum echt de volle laag krijgen.
[knip]

Op dat forum zijn de regels inmiddels ook veranderd en wordt er meer gemodereerd, omdat er meer waren die het de spuigaten uit vonden lopen. Dus die regels op bokt zijn er niet zonder reden. Maar ik had zoiezo niet zo'n last van die sfeer, omdat ik met sommige mensen geen discussie aan ga, omdat ik wel weet wat voor mening die persoon heeft of hoe die persoon kan reageren. En zo doe ik dat op bokt ook.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:20

Prima schreef:
Sorrie hoor, maar ik denk dat je de medebokker een beetje overschat.

Hmm, die opmerking laat ik voor jouw rekening. Lachen

Citaat:
Bovendien, is het treven een discussie, of een discussie van niveau? Dan kan je ook beleidslijnen gaan stellen omtrent het gemiddelde IQ die iemand moet hebben om een normale discussie te onderhouden? Wellicht een IQ test alvorens je lid wordt?

Nee, want IQ heeft er niets mee te maken. (Niet veel in elk geval. Ik ga uit van een IQ dat genoeg is om begrijpend lezen mogelijk te maken.)

Het enige wat uitmaakt is de wil om elkaars reactie te lezen, en je best doen om die te begrijpen. En als je niet begrepen wordt, te proberen om het nog eens op een andere manier uit te leggen, ipv een persoonlijke aanval richting degene die het niet begrijpt. Het houdt in dat je je best doet om te bedenken en evt uit te leggen waarom je iets vindt. Kortom: dat je met elkaar praat ipv allemaal gewoon je mening ongefundeerd en ongeinteresseerd het luchtledige in te slingeren.

Ik zie geen enkele reden waarom dat op Bokt niet mogelijk zou zijn. Behalve dan misschien het gebrek aan motivatie?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:23

Maar Shadow, het gaat hier helemaal niet over mensen die elkaar voor rotte vis uitmaken, elkaars ideeën niet willen begrijpen en vooral op ruzie uitzijn. Het gaat in dit topic over het feit of een het niveau van een discussie hoog genoeg is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:31

Een beetje van beiden. Wat mij stoort aan de discussies op NM is dat het geen discussies zijn. Ik doel ook niet op ruzies en schelden, maar ook in de rest van de 'discussies' wordt er gewoon niet naar elkaar geluisterd. Daarmee wordt het gewoon een soort doorgeefluik van Nu.nl en dan kun je beter op hun site zelf kijken.

Overigens zakken onzinnige topics helemaal niet zo snel weg, omdat er steeds weer mensen zijn die het nodig vinden om na pagina 378 toch hun mening te geven zonder verder te lezen dan de titel. Maar elke keer komt het topic toch weer bovendrijven.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 22:51

Een topic komt alleen bovendrijven als de users het de moeite waard vinden en het dus blijkbaar een interessant onderwerp is. Als je vindt dat alle discussies waarin men langs elkaar heen praat gesloten moeten worden, dan kan je bokt beter gelijk opdoeken, dat is hier namelijk meer gewoonte dan uitzondering.

Het punt is eigenlijk heel simpel, als jij een discussie de moeite niet waard vindt, dan kan je dat topic ook laten voor wat het is. Ik kan me niet voorstellen dat je daar een slotje voor nodig hebt.

Slotjes omdat er in een topic gereld wordt, prima, slotjes omdat er commercieële diensten worden aangeboden op een plek waar het niet de bedoeling is, prima, slotjes omdat het een tweede topic is en de discussie centraal te houden, prima. Slotjes omdat oude topics omhoog geschopt worden, prima. Maar slotjes omdat iemand, uiteindelijk behoorlijk subjectief, bepaald dat de discussie niet van voldoende niveau is, laat dat alsjeblieft aan de gebruikers zelf over.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 23:04

Citaat:
Het punt is eigenlijk heel simpel, als jij een discussie de moeite niet waard vindt, dan kan je dat topic ook laten voor wat het is. Ik kan me niet voorstellen dat je daar een slotje voor nodig hebt.

Daar heb je helemaal gelijk in. Lachen

Het enige nadeel is dat topics waar je eenmaal in hebt gereageerd voor eeuwig je Eigen Berichten vervuilen, maar dat is natuurlijk ook maar een klein probleem. Lachen (Desalniettemin zou ik Bart heel dankbaar zijn als je ook weer topics uit de lijst zou kunnen gooien. Maar ik geloof dat Bart zich voorlopig niet hoeft te vervelen Knipoog )

Het punt is, dat er door de wildgroei van discussieloze onderwerpen haast geen ruimte is voor echte discussie. Want het is bijna niet vol te houden om een beetje verder door te gaan op een onderwerp als er elke keer weer tientallen berichten van mensen tussendoor komen die de moeite niet nemen om het hele verhaal te lezen. En DAT vind ik een groot bezwaar.

Daarnaast is het een bezwaar dat er nogal eens wat indianenverhalen, feitelijk onjuiste informatie of zeer kwetsende beschuldigingen geplaatst worden, en dat is iets wat ik al heel wat minder acceptabel vind. Het achteraf modereren daarvan wil nog niet echt effect hebben, dat is duidelijk. En ik denk dat het niet onredelijk is dat er gevraagd wordt van de gebruikers om hier zorgvuldiger mee om te gaan. En het gaat hierbij nogmaals alleen om NM: dat heeft namelijk als doel om NIET een doorgeefluik van nu.nl te zijn, maar om wat extra's te bieden. En dat extra's komt zo niet uit de verf.

(En waarom zou je daar als modteam geen sturing aan mogen geven? Als het modteam sturing wil geven aan penny's is er lang zoveel bezwaar niet Knipoog Ik denk dat het heel logisch is dat je niet alleen maar faciliterend wilt bezig zijn, maar ook probeert om echt iets leuks neer te zetten. En nogmaals, je hoeft niet slim te zijn of veel te weten om een interessante discussie te voeren, maar er moet wel enige bereidheid zijn om elkaars berichten te lezen. Dat lijkt mij volstrekt geen onredelijke eis, mocht die ooit ingevoerd worden. Maar dat is nog niet eens aan de orde...)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 23:18

Shadow, alle punten die je noemt, met uitzondering van de indianenverhalen, hebben niks te maken met de redenen waarom er nou topics gesloten worden. Doordat de TS een mening erbij plaatst, gaan mensen echt niet allemaal spontaan wel lezen wat de ander schrijft, inhoudelijk reageren en niet persoonlijk worden.

Die indianenverhalen voorkom je door bronvermelding verplicht te stellen en ik heb nog niemand daar bezwaar tegen horen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 08:15

Ik snap eigenlijk niet waar het modteam of misschien jij Shadow, want ik weet niet op je nu op persoonlijke titel praat, druk maakt. Lijkt wel of bokt een "gehalte' moet hebben, of het opvoedkundig moet zijn. Lijkt wel of het modteam een missie heeft. So what dat iemand op pagina 699 nog een slappe mening geeft.

Als Bart ruimte wil maken om oude suffe topics op te schonen, kan dat topic eventueel in een ander vakje geplaatst worden en dan als het eenhersencelgehalte krijgt, dat stuk eraf splitsen in de prullebak en het oorspronkelijke bericht kunnen bewaren als het interessant genoeg is om het via de zoek functie op te zoeken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:00

russel schreef:
Ik snap eigenlijk niet waar het modteam of misschien jij Shadow, want ik weet niet op je nu op persoonlijke titel praat, druk maakt.

Persoonlijke titel uiteraard, ik heb geen moderator meer en sta volkomen los van hun overwegingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:19

Oke, weetje ik heb het niveau van bokt altijd laag gevonden, er zijn er echter een aantal die wel degelijk op een leuke manier kunnen discussieren. In dergelijke discussies zijn er altijd voor- en tegenstanders, anders is het geen discussie meer. Helaas zijn er in die groep weer lieden die niet mogen praten zoals ze willen van het modteam omdat er lieden zijn die er niet tegen kunnen woorden te lezen, want het is maar lezen, die ze niet leuk vinden en daardoor dus de macht kunnen uitoefenen om die personen te weren. Hierdoor daalt natuurlijk het niveau, veel zinnigs wordt er op den duur niet meer gezegd. Het is dan meer, "Mag ik mee komen spelen"? "Ja, hoor, alleen als je lief tegen ons bent". Als er op die manier een boktcultuur wordt samengesteld dan krijg je idd op den duur een lief forum met een hoog moraal maar een laag discussie gehalte. Dat is trouwens al een tijdje aan de gang. Als er ook nog wordt gekeken dat er topics zijn waarvan anderen vinden dat het niks toevoegd, ook al worden er tientallen pagina's volgeschreven. Wie bepaalt dan of het wel of niet zinvol is. Kennelijk bloed die niet dood na een paar posts. Maar ja krijg je dat niet vanzelf als je hard bent tegen een groep mensen die kennelijk voor een grote groep te hard geformuleerde worden bezigen en die grote groep graag discussierd over oooo, aaaaa, ehhhhh. Hoe zit het dan?? Over welk niveau hebben we het dan?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 13:34

Als je het bannen afschaft dan komen al die "discussie-kundige" gebande bokkers terug en maak je dus een ander forum helemaal kapot. Haha!

En Russel je hebt het bokt niveau altijd al laag gevonden. Je zit er nu vanaf 2002 op. Dus toen was het al zo?? En toch 5550 posten volgehouden?? Petje af !! Afbeelding

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:29

Slimmerik, eigenlijk zou jij geband moeten worden met die legio van zuigende opmerkingen waar je geen constructieve bijdrage mee levert, maar dat is slechts mijn mening. (vlug, temmen!!).

Russel, vind je mijn niveau ook laag? Haha!
Laatst bijgewerkt door Prima op 18-08-06 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:39

Nee, prima, jij behoort tot dat andere groepje wat ik bedoelde Haha! en die Slimmerik heeft niet voor niets zo een naam gekozen. Zeker impliceert ze nu naar Fokt, ook daar geloof ik dat ze net zo redeneert als hier, dus ach........

En Slimmerik als ik nu je maatje ben geworden waar je weken achter aan gaat lopen om te zorgen dat ik een ban ga krijgen, heb je het mis, want na vanavond ben jij voor mij lucht. Ga lekker door zo op bokt zou ik zeggen, want je begint al aardig bekend te raken.

Ben niet onder de indruk van jouw manier van posten, dus wie de schoen past, trekke hem aan.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:52

Goh, echt een leuke manier van 'discusseren' hier, en nog altijd geen slotje!! Zie je nu wel; het valt allemaal best wel wat mee! Haha!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:01

russel schreef:
Nee, prima, jij behoort tot dat andere groepje wat ik bedoelde Haha! en die Slimmerik heeft niet voor niets zo een naam gekozen. Zeker impliceert ze nu naar Fokt, ook daar geloof ik dat ze net zo redeneert als hier, dus ach........

Ja ze heeft een persoonlijke missie.
Maar wij hebben toch ook wel eens woordenwisseling gehad?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 23:17

Kunnen we nu weer on topic gaan? Dank u.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 10:13

Topic was 4 pagina's geleden al overleden!