enige toelichting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: enige toelichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:48

Marreke: waarom maakt het uit hoe anderen prive met elkaar communiceren? Prive is prive, dat heb je te respecteren, en van iedereen. Dat geldt overigens ook voor collega's, buren, vrienden, relaties... Dat je iets *kunt* afluisteren maakt dat nog niet acceptabel om dat ook daadwerkelijk te doen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:48

Skype kan ook afgeluisterd worden. Het punt is gewoon dat als iemand persé verkeerd wil, hij of zij altijd wel iets vindt als ie maar hard en lang genoeg zoekt.

Alleen zegt het meer over degene die hoe dan ook en met welke middelen ook z'n punt wil maken dan in dit geval de moddies.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:51

Los van het feit dat uiteindelijk alles te kraken valt zijn Skype, telefoon, of MSN gewoon geen handige middelen om het modereren van een groot forum op te bespreken. Je hebt te maken met een behoorlijk grote groep mensen die nooit allemaal tegelijk online zijn en waarvan een aantal bijvoorbeeld overdag op hun werk zitten te bokken. Je bespreekt over het algemeen zaken die iedereen van die groep aangaan, dus PB'en is ook niet handig. Het voordeel van een forum is juist dat je een bericht kunt posten, dat je daarmee in een keer iedereen bereikt en dat een ander daarop kan reageren op het moment dat hij daar de gelegenheid toe heeft.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:53

neeee Justi........ is het echt zo dat je een bericht kan posten op een forum en dat een ander daar dan op kan reageren als deze de gelegenheid heeft????? Haha! Haha! Haha!

geintjuh

Karl66

Het stoom afblazen hoeft natuurlijk niet persé voor alle andere moddies te lezen te zijn Haha!

Maar ik snap wel dat het op het MP gebeurt, juist omdat de moddies daar met elkaar communiceren.

Anoniem

Shadow0, als mijn buren een privégesprek voeren dat zo luid is dat ik het kan horen, moet ik dan mijn oren dichtstoppen? Als vrienden in mijn aanwezigheid iets bespreken wat privé is, moet ik dan mijn oren dichtstoppen?
Nee, volgens mij niet. Er ligt ook een groot deel verantwoording bij de spreker.

@Karl66, bij mijn weten kun je Skype (in de praktijk) niet afluisteren, tenzij je naar een landlijn belt die afgeluisterd wordt.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:54

@KiWiKo: Ja, echt waar, daar kwam ik van de week ineens achter Clown

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:55

Kan me voorstellen dat deze discussie over oa de sexuele geaardheid van een bokker heel belangrijk zijn voor het modforum

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:56

Marreke schreef:
Shadow0, als mijn buren een privégesprek voeren dat zo luid is dat ik het kan horen, moet ik dan mijn oren dichtstoppen? Als vrienden in mijn aanwezigheid iets bespreken wat privé is, moet ik dan mijn oren dichtstoppen?
Nee, volgens mij niet. Er ligt ook een groot deel verantwoording bij de spreker.

Nee dan hoef je je oren niet dicht te stoppen, een heel ander verhaal wordt het als je de sleutel jat van 1 van je buren, stiekum zijn huis in gaat en dan de ruzie afluistert, opneemt en dan openbaar maakt.

En dat is in feite wat hier is gebeurt!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:57

Marreke, in de praktijk is alles af te luisteren. Het feit dat het gesprek als data-pakketjes verzonden wordt maakt het moeilijker, maar wat dat betreft is niks onmogelijk.

In dit geval werd het privé gesprek in beslotenheid gevoerd. Alleen jammer genoeg voor de sprekers werd er ingebroken, dus dat is een heel ander verhaal.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:58

Karl66 schreef:
Het stoom afblazen hoeft natuurlijk niet persé voor alle andere moddies te lezen te zijn :D

Maar ik snap wel dat het op het MP gebeurt, juist omdat de moddies daar met elkaar communiceren.

Daar heb je in feite ook wel weer gelijk in. En we communiceren ook wel via MSN met elkaar bijvoorbeeld, maar als je toch al in een discussie op MP zit dan denk je er misschien zo snel niet aan om dat ene extra zinnetje maar even via MSN te doen. Misschien is dat onverstandig, in dit geval is dat zo gebleken.

Maar ik krijg het idee dat er nu twee verschillende discussies gevoerd worden: in de ene zou er helemaal geen stoom afgeblazen moeten worden en in de andere mag het alleen als 100% zeker is dat het nooit uitlekt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:00

Caira schreef:

Nee dan hoef je je oren niet dicht te stoppen, een heel ander verhaal wordt het als je de sleutel jat van 1 van je buren, stiekum zijn huis in gaat en dan de ruzie afluistert, opneemt en dan openbaar maakt.

Amen.... Had precies hetzelfde getypt toen ik je post zag staan.....

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:01

Wat vind jij dan eigenlijk justy?

Karl66

Je vergeet de derde discussie Justy, andere gebruikers hebben niks op het MP te zoeken, net zoals ze niks in mijn pb's te zoeken hebben Haha!

KiWiKo

slimmerik schreef:
Caira schreef:

Amen.... Had precies hetzelfde getypt toen ik je post zag staan.....

Ik denk daar ook zo over..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:13

Jongens, meisjes, dames, heren, rustig! Ik reageerde enkel op 'privé is privé' en meer niet.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:20

SuperPepeijn schreef:
Wat vind jij dan eigenlijk justy?

Ik vind het moeilijk. Ik hou niet van roddelen maar op zo'n besloten forum is die grens gewoon heel vaag. Ik probeer altijd op mijn woorden te letten, gewoon omdat ik het belangrijk vind om na te denken over wat ik allemaal de ether in knal, maar ook ik ben geen heilige en ik zal best eens een $@&#^$%@*-reactie geplaatst hebben over het gedrag van een bepaalde user. In dit specifieke geval heb ik me buiten dat deel van de discussie op MP gehouden omdat ik me daar zelf niet prettig bij voelde, en het wat mij betreft ook niet nodig was. Maar gezien de manier waarop het topic überhaupt tot stand kwam, en gezien de lading crap die er over sommige mods werd uitgestort, kon ik me wel heel goed voorstellen dat anderen zich daar op een andere manier over wilden uiten. Dit was gewoon een behoorlijk extreme situatie die we (gelukkig!) niet dagelijks aan de hand hebben.

Wat volgens mij een beetje het punt is hier, is dat het feit dat een forum besloten is natuurlijk niet maakt dat je alles maar kunt zeggen, maar het feit dat je een moderator bent ook niet maakt dat je niet geraakt wordt door bepaalde dingen en daar je ongenoegen over wil uiten.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:23

Ik kan me nog zo voorstellen dat je ff stoom moet afblazen over het gedrag van een user, maar dit is gewoon roddelen, en nog venijnig ook. Dat vind ik heel wat anders. Want ondanks dat ze geen homohaters pretenderen te zijn, hebben ze vast zitten gniffelen over kraagjes en kledingmerken....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:23

Karl66 schreef:
Je vergeet de derde discussie Justy, andere gebruikers hebben niks op het MP te zoeken, net zoals ze niks in mijn pb's te zoeken hebben Haha!

precies wat ik bedoelde Ja

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:25

Ik wil nog wel even stellen dat ik mijn reacties gepost heb zonder dat ik weet wat er van mp openbaar gemaakt is. Ik neem aan dat als dat echt te erg is dat er ook achter de schermen ingegrepen wordt....

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:26

Hebben ze nog moderators nodig ofzo?

Sjees, wat ik zo vaag altijd vind, ik als beheerder van Fokt zie dat, dat wanneer er weer een rel is, dat de moderators ineens komen (Sjoert niet, want Sjoert is vaste klant Knipoog ) Meng je dan ook in die discussie.... Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:27

hihi dat zou ik ook wel humor vinden SD Haha! Haha!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:28

uh Sundancer, als ik al iets vaag vind is het wel jouw post, want deze juf snapt er niets van!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:28

Caira schreef:
uh Sundancer, als ik al iets vaag vind is het wel jouw post, want deze juf snapt er niets van!

Misschien ff beter lezen Juf?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:29

nou als er een rel op bokt is, dan wordt dat uitgebreid besproken op fokt, en dan zijn er dus een aantal mensen die dan graag meelezen, maar niet reageren