Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
natasja50 schreef:Nou als iemand een andere bokker voor trut, homo en weet ik het allemaal uitmaakt en degene heeft daar geen problemen mee of durft daar geen problemen mee te hebben dan stoort mij dat als lezer toch wel......
Tieneke schreef:Het is duidelijk dat veel woorden voor sommigen beledigend kan worden gebruikt/opgevat. Maar ziet iemand hier een oplossing voor?
Grietzz schreef:Mwah, ik denk dat je als je het over beledigende woorden hebt alles moet 'afkeuren' wat ook maar enigzins beledigend over zou kunnen komen.
Tieneke schreef:Grietzz schreef:Mwah, ik denk dat je als je het over beledigende woorden hebt alles moet 'afkeuren' wat ook maar enigzins beledigend over zou kunnen komen.
Maar ook daar moet ergens een grens liggen, niet?
Tieneke schreef:Daar stuurde ik op aan JaduuhGrenzen bepalen ivm woordgebruik hier is in mijn opzicht onmogelijk. Woordgebruik is interpretatie, dat hangt af van persoon tot persoon.
Tieneke schreef:Maar als je alles afkeurt, is er niks meer over. Hoe wil je dan het forum behouden? Dan kunnen er ook geen discussies gehouden, want alleen al iemand z'n mening niet delen kan dan al als provocerend bestempeld worden.
russel schreef:als je het algemeen kan omschrijven dan kunnen we er over praten
Tieneke schreef:Om te vermijden dat conflicten uit het verleden weer opengegooid worden, zou ik graag enkele richtlijnen opstellen voor dit topic:
-haal geen concrete voorbeelden en namen aan, dan loopt het uit de hand en gaat het topic op slot. Dat is gebleken uit vorige gelijkaardige topics als deze.
-dit topic is niet bedoeld om met modder te gooien naar gebruikers/moderators/..., maar om een beleefde discussie te openen. Blijf netjes en beleefd, pas dan zal er misschien geluisterd worden.
-sta open voor andermans mening, blijf je eigen mening niet opdringen, dat heeft geen zin.
Hopelijk kunnen we nu een normale discussie voeren. Mensen die het echt niet eens zijn met bovenstaande richtlijnen, gelieve zich te onthouden van dit topic. Als je wilt dat er naar jou geluisterd wordt of dat er rekening met je gehouden wordt, is vloeken en schelden geen oplossing.
Grietzz schreef:Mijn eerste reactie zou dan zijn; goh, dan moet je zelf ook wat gedaan hebben anders krijg je heus geen UN!
KarinvdM schreef:Ik geef toch verder geen namen?
Ik haal algemene voorbeelden aan, slof, stang en trens, sporen?
Laat maar zitten ik ga wel in een ander topic neuzen.
Grietzz schreef:Mwah, ik denk dat je als je het over beledigende woorden hebt alles moet 'afkeuren' wat ook maar enigzins beledigend over zou kunnen komen.
Shadow0 schreef:Grietzz schreef:Mwah, ik denk dat je als je het over beledigende woorden hebt alles moet 'afkeuren' wat ook maar enigzins beledigend over zou kunnen komen.
Ik denk dat je moet afkeuren wat met een negatieve intentie gezegd wordt. En elk scheldwoord, hoe licht ook, is in een discussie waar je elkaars tegenstanders bent, al snel 3 keer zo zwaar. Het gaat niet om de woorden, maar om het idee van negatief zijn. Dat is overigens voor de buitenstaanders moeilijk om te beoordelen. Maar voor diegenen die een UN of OW hebben gekregen: vraag je eens oprecht af of je woorden positief of negatief bedoeld waren?
Daarbij: als je een UN of OW krijgt, is dat altijd om iets wat je geschreven hebt. Jouw woorden zijn altijd de jouwe, door jou geschreven, en jouw verantwoordelijkheid. Hoe erg de ander je ook uitdaagt, het is pas een gelukte uitdaging als je er op reageert. Door 'correct' te reageren (of door niet te reageren) toon je dat verstandiger en volwassener bent dan de ander: de ander laat zich meeslepen, maar jij niet.