Rassenpraat: Subforums voegen niks toe aan bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bren79

Re: Rassenpraat: Subforums voegen niks toe aan bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:11

Er zouden best wel rassen samengevoegd kunnen worden, maar niet alle rassen kun je weer in 1 van die groepen kwijt omdat er soms nog behoorlijk wat afwijkt
Zoals een Arabisch Volbloed komt bij warmbloeden in waaronder een KWPNer ook valt en toch passen deze weer niet bij elkaar, en zo zal het met bepaalde andere rassen net zo zijn

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:13

ik vind dat je voor de populaire rassen een subforum kan aanmaken..
maare.. waarom zou het nou niet kunnen? het maakt het niet on overzichtelijker, je hebt tog ook geen last van de tinkers?

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:14

En er zijn veel paarden waar je wel mega-verschillen in merkt, dat weet ik ook.
En ja, misschien wel genoeg mensen die weten hoe ze met een hete Arabier moeten omgaan, maar ook genoeg mensen hier die denken dat Arabieren "hete paarden" zijn.
Wij willen zoals remsy eerder zei ook onze eigen plek omdat we nu in elk topic dat over een Arabier gaat, gezeur krijgen van mensen die er niets over weten en beweren dat Arabieren "veel te gevoelig", "heet en hevig", "iel en niet stevig" en wat nog zijn. Zo wordt tegenwoordig elk topic verziekt en daar heeft niemand iets aan.

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:15

precies en dat heb je ook bij de haflinger, maar dan een beetje andersom. veel denken dat die niet veel kunnen alleen voor recreatief rijden, laat ons dan ons hoekje hebben, dat dat hoekje weet dat ze wel meer kunnen.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:16

Precies

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:19

Tieneke schreef:
Precies

wij begrijpen elkaar

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:20

duidelijk

lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:47

Das logisch, jullie willen allebei een eigen forum

A horse is a horse, of course, of course..
And no one can talk to a horse of course
That is, of course, unless the horse is the famous Mr. Ed. ...

Dus ik stem voor een Mr. Ed subforum. De rest allemaal onder "Paarden"

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:50

Als er dan volgens jullie geen onderscheid is tussen rassen, dan kan dus rassenpraat in principe weg volgens jullie? of daar komt het toch op neer, niet?

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:52

(Even tussendoor, ik zou willen vragen om de persoonlijke en off-topic opmerkingen achterwege te laten - zo raakt een interessante discussie ondergesneeuwd, en dat is erg zonde, want er worden goede punten aangedragen. Bedankt)

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:57

Zou het niet iets handiger zijn als we iets over het standpunt van de moderators weten? Dan kunnen we tenminste gerichter discussiëren, want zoals nu kan het blijven doorgaan.
Ook weet dan iedereen tenminste waar ze aan toe zijn. Misschien een tipje van de sluier oplichten?

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:03

ja lijkt mij ook.. ik vind het een goede discussie, maar het gaat nu wel de hele tijd heen en weer... de ene zegt: paard is paard, ander zegt elk ras is anders... maarja
fijn dat de moderator's het een goede discussie vinden, dat vind ik namelijk ook. waar worden de subforums geplaatst? gewoon waar dat tinker forum nu ook staat? nou, dan heeft niemand er last van. het staat gewoon onder een ander forum. niemand heeft nu tog ook geen last van het tinker forum, en volgens mij loopt dat tinker forum erg goed ( niet dat ik er wel eens kom, ik heb er niets te zoeken)

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:03

superhaffies schreef:
ja lijkt mij ook.. ik vind het een goede discussie, maar het gaat nu wel de hele tijd heen en weer... de ene zegt: paard is paard, ander zegt elk ras is anders... maarja
fijn dat de moderator's het een goede discussie vinden, dat vind ik namelijk ook. waar worden de subforums geplaatst? gewoon waar dat tinker forum nu ook staat? nou, dan heeft niemand er last van. het staat gewoon onder een ander forum. niemand heeft nu tog ook geen last van het tinker forum, en volgens mij loopt dat tinker forum erg goed ( niet dat ik er wel eens kom, ik heb er niets te zoeken)

Ik ga weer volledig met je mee

MoonWencke

Re: Rassenpraat: Subforums voegen niks toe aan bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:13

DunDijk schreef:
Even wat Quotes van andere bokkers

...

0ojannekeo0 schreef:
dan zijn er nog zo veel populaire rassen...

shetten
welshjes
haflingers
kwpn-ers
fjorden
etc etc

dan komt er geen eind aan...

...

Dan vraag ik me alleen af waarom ze wel meestemt in het subforum voor de Haflingers

Maar over de discussie: Ik vind dat zo'n subforum best zou moeten
kunnen, als er genoeg mensen zijn die hier vraag naar hebben Je
kunt eventueel het aantal mensen wat in moet stemmen verhogen van
30 naar bijvoorbeeld 50 of meer, maar ik zie niet in waarom dit niet
zou mogen. Voor de Haflingers bijvoorbeeld zou ik ontzettend fijn zijn,
omdat ik vaak zat een vraag heb m.b.t. mijn Haflinger en hier bij de
andere fora geen gehoor aan wordt gegeven.
Laatst bijgewerkt door MoonWencke op 11-05-06 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:14

Inderdaad...

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:14

ehm... je hebt het over mij? die quote klopt niet.. ik snap niets van die quote.. wacht

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:15

Tieneke, welke vragen heb je precies?

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:15

wat vinden jullie van subforums? en hoeveel mogen er maximaal van jullie.. en waar word het geplaatst?

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:16

superhaffies schreef:
wat vinden jullie van subforums? en hoeveel mogen er maximaal van jullie.. en waar word het geplaatst?

Ik denk dat het vooral om de verschillende rassen gaat, want dat wordt dan zo groot..

Ik denk dat het nu met de rassen vooral wordt bedoeld, daar is de discussie uit onstaan, niet over andere aanvragen, maar puur over de verschillende rassen..
Laatst bijgewerkt door Olympia op 11-05-06 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:17

?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:20

-Wat de moderators nu denken over onder andere de Arabierensubforumaanvraag?

-Waarom iedereen beweert dat er "zoveel aanvragen" zijn, terwijl ik er op dit moment 4 serieuze zie?

-Wat het probleem is met meer onderverdeling als het zo voor de meesten duidelijker wordt en iedereen zo een eigen plek heeft zoals de Tinkers? Geen enkele Bokker is verplicht om in de subfora te kijken.

-Hoe het komt dat niemand echt een antwoord kan geven waarom ze veel subfora een probleem geven, een antwoord dat echt gegrond is, bedoel ik dan...?

-Waarom zouden andere rassen niet de kans krijgen om een subforum toegewezen te krijgen? Stel een proefperiode in en de slechte subfora moeten weer in de vuilbak zou ik zeggen, maar geef degelijke aanvragen toch een kans.

En ik vast en zeker nog meer vragen hoor Kan er even niet opkomen...

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:21

ja ik ben het weer eens met tieneke eens.
en wat denken de moderator's over de haflinger aanvraag?

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:27

We hebben geen maximum aan het aantal subforums, wel willen we vooral paardgerelateerde subforums toevoegen, en dan inderdaad vooral de rassen-subforums. Hoewel de eerste 2 dus beiden anders zijn: Draf- en Rensport onder Disciplines en In Memoriam bij Kantine - Algemeen.

In principe bekijken we de goede voorstellen dus allemaal, en als er geen bezwaren zijn kan een subforum er gewoon komen.

Er zijn een paar aanvragen die heel weinig kans maken als er geen nieuwe argumenten bijkomen: dat zijn een spring-, dressuur-, KPWN- en NRPS-subforum. Niet omdat we die onderwerpen niet op Bokt willen hebben, maar juist omdat ze al heel erg algemeen aanwezig zijn op Bokt.

Ik hoop dat ik de vragen zo duidelijk heb beantwoord?

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:29

en wat telt mee als "bezwaar"? Ook een topic als dit? Want zoveel medestanders kan je toch niet zomaar in de kou zetten door een pak minder tegenstanders?

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:30

ja, bij de arabieren heb je er al zo ong 120 en bij de haflingers 80. dat is tog wel een groot aantal