[Discussie] Nieuwe forumindeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wranglerbutt

Re: [Discussie] Nieuwe forumindeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:37

* Allereerst: Prima idee van die tabbladen Bokt zal er zeker overzichtelijker van worden

* Verder onderverdeling van mijn favo-forum WESTERN vind ik ook eenuitstekend idee
* EVEN VOORSTELLEN lijkt een volstrekt overbodig topic, daarvoor bestaan de profielen toch?

* Wat mij betreft wordt er flink gesneden in het aantal topics dat niet [op z'n minst zijdelings] met paarden te maken heeft.
* VOEDERTIJD is b.v. hartstikke leuk en nuttig, maar voor kooktips kan je net zo goed naar het Vivaforum o.i.d.
* Topics over paranormale zaken of tv-programma's horen mijns inziens niet thuis op Bokt, tenzij het een HUISKAMER 'praatgroep' betreft.
* Ik ben natuurlijk voor het behoud van HK, maar bemerk ook dat het hier steeds drukker en onoverzichtelijker wordt....

* Ik wil pleiten voor behoud van CREABEA; 90% van wat er geplaatst wordt op CreaBea betreft volgens mij 'paardgerelateerde' kunst en hoort dus absoluut thuis op Bokt!

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:49

Maar, WranglerButt, het is toch veel en veel leuker om kooktips met bokkers die je kent te delen dan op een geheel onbekende forum binnen te komen omdat je niet weet hoe lang je de spagetti moet koken oid? (gaat morgen namelijk voor het eerst Spagetti maken)
Laatst bijgewerkt door Jeddah op 10-01-06 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Marleen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:54

wow ziet er heel goed uit ontzettend overzichtelijk, ik ben een voorstander!!!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:55

Lielle schreef:
dat lijkt me een prima idee, mss kunnen jullie met een voorstel komen?

Ik heb er in ieder geval even een topic over geopend:
viewtopic.php?f=99&t=520884

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:56

jeddah schreef:
Maar, WranglerButt, het is toch veel en veel leuker om kooktips met bokkers die je kent te delen dan op een geheel onbekende forum binnen te komen omdat je niet weet hoe lang je de spagetti moet koken oid? (gaat morgen namelijk voor het eerst Spagetti maken)
Je kan toch je mede-ranchers in de HK vragen hoe je een lekkere spaghettisaus moet maken?

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:57

Ja, maar stel, ik HK niet?? Nee, ik vind dat ook voedertijd gewoon op Bokt moet blijven!

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:04

Ik vind inderdaad dat die zgn niet-paard-gerelateerde dingen moeten kunnen! Ik heb hier veel info vandaan gehaald over zaken waarvoor ik niet zomaar naar het viva-forum ga (buiten dat deze geblokt is op mijn pc ).

Je praat met paardenmensen (gelukkig) ook over anderen, en als ik iets wil weten wat niemand van de westernkletsers weet, vind ik het fijn dat ik het ergens anders kan vragen.
Bij deze, met Jeddah eens!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:05

Wranglerbutt schreef:
*
EVEN VOORSTELLEN

lijkt een volstrekt overbodig topic, daarvoor bestaan de profielen toch?

Maar in een profiel kan je je alleen maar voorstellen als mensen er in kijken Er komen vrij vaak nieuwelingen op bokt die een 'hallo ik ben nieuw' topic openen. Deze staan vaak verspreid over AM / KH / PP / VMR et cetera. Nu is er én een eigen plekje voor, en mensen kunnen nog eens op weg worden geholpen als ze de boel niet snappen.

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:12

Ook ik ben voor.
Verder ben ik ook voor een behoorlijke schoonmaak op fotofun. Ik heb af en toe best leuke/mooie niet paard gerelateerde foto's. Maar ik plaats ze zelden door al de onzin op fotofun. *zal de leeftijd zijn*

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:13

Ik ben helemaal voor.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:16

Ik vraag mij wel af hoe vaak jullie als mod dan aan het werk moeten.

Ik zie nu al heel vaak dat onderwerpen verkeerd geplaatst worden.
En mensen die denken dat ze het goed plaatsen maar het onderwerp van hun topic niet aansluit.

Dan ga je nog meer forums maken dus meer werk voor de mods.

Misschien toch ook een idee om een apart bokt voor de jeugd tot zeg 12 jaar te maken die echt te jong zijn.

Jettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:18

stalechwel: Naar mijn idee is er maar een handjevol bokkers dat jonger is dan 12.

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:22

Dan zou ik eerder een jaar of 15 doen. 12 Jaar en jonger zijn er wel heel erg weinig denk ik.

Echwel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:22

Jettie schreef:
stalechwel: Naar mijn idee is er maar een handjevol bokkers dat jonger is dan 12.

Daarom bedoel ik het ook is het voor hen misschien een wat lagere drempel..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:45

stalechwel schreef:
Ik vraag mij wel af hoe vaak jullie als mod dan aan het werk moeten.

Ik zie nu al heel vaak dat onderwerpen verkeerd geplaatst worden.
En mensen die denken dat ze het goed plaatsen maar het onderwerp van hun topic niet aansluit.

Dan ga je nog meer forums maken dus meer werk voor de mods.

Het zal ongetwijfeld in het begin meer werk opleveren maar we hopen dat met een duidelijker onderscheid dat minder zal worden. Nu is er ook veel verwarring omdat de verschillen niet duidelijk zijn.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:26

Ik denk dat een nieuwe indeling zeker een verbetering kan zijn.

Ik vind zelf de niet paarden onderwerpen ook erg prettig. Om een simpel voorbeeld te geven ben ik erg blij dat ik op bokt ook mijn vragen over computerproblemen kwijt kan. Op andere fora waar ik kom is er alleen plek om vragen te stellen als er iets niet goed gaat met specifiek dat forum. Daar kan ik niet terecht als mijn computer in het algemeen iets vreemds doet.
zo zijn er nog wel meer dingen waarvan ik blij ben dat ze hier op bokt zitten. Juist dat maakt dat bokt voor mij belangrijker is dan de andere fora waar ik kom.

om verder nog wat te reageren op wat mensen al hebben gemeld.
Crea Bea vind ik echt thuis horen. veel topics zijn toch nog altijd paard gerelateerd. Ik weet niet waar je anders je paardentekening kunt showen en commentaar kunt krijgen van mensen die niet alleen verstand van tekenen maar ook van paarden hebben.

de huiskamer vind ik erg onoverzichtelijk en groot geworden.
Is het misschien mogelijk om een deel van de topics onder te brengen bij de fora waar ze een band mee hebben. Als er idd een entertainment forum komt kunnen daar de topics over tv-series heen, maar ook die over bekende personen.
Een nadeel daarvan is natuurlijk weer dat als een 'huiskamer'topic daar dan off topic gaat daar minder goed meer past.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:37

Ik vind die tabbladen echt een briljante vondst!

Ook het idee om een tabje met "favorieten" te kunnen maken spreekt me heel erg aan, dat je de openingspagina een beetje kunt personaliseren.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:39

Ik zie het vanzelf, maar ik heb wel een vraag.
Kan iedereen overal in, dus ook gasten? En hoe zit het met de beslotenheid van de HK?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:40

Conclusie tot nu toe van de meesten:
- flinke verbetering, veel overzichtelijker.
- discussie over wel of geen 'randfora' en aantrekkingskracht voor niet paardengekken

IK heb even de belangrijkste opmerkingen t/m blz 7 verzameld:
- hoe gaan we om met CB: splitsing naar type (foto vs tekst) of niveau (beginner/gevorderd)
- paranormale forum
- toekomst van FF, VT
- BvT (al beantwoord door Bart)
- grens voor Jeugd en gewone fora (al beantwoord door Bart)
- layout zaken (al beantwoord door Bart)
- nieuws bij EA ingedeeld
- verzorgpaarden opdelen
- abonneren op gebruikers (al beantwoord door Bart)
- Opsporing verzocht (wie heeft er ook een afstammeling van etc) toch op FA
- tijdelijke subfora (al beantwoord door Bart)
- wat gebeurt er met de submods van de tijdelijke fora
- medisch forum op AM
- paardgerelateerde zaken op paranormaal
- tijdsbestek van invoering
- Maar wordt het dan niet heel traag als 1 van de tabs veel drukker bezet is dan andere?
- FA op splitsen in paarden en ponys en Algemeen (erfelijkheid van beengebreken, parabool springen).
- minder stickies e.d. in de fora
- paardgericht alternatief forum
- vaste donateurs
- Naturals opdeling en plaats wordt besproken in het subforum viewtopic.php?f=99&t=520884
- nieuwe berichten per tabblad bekijken?
- forumfilter?
- tack op WN (is er toch al?
- VMR stalvragen
- rassenpraat onder verdelen in koudbloeden, warmbloeden, kruisingen etc
- EV: kalender met evenementen en evt clinics & belangrijke wedstrijden.
- Een gezondheids-zaken forum. Voor alles over ziektes, kwaaltjes, voorbehoedsmiddelen, dieten, etc.
- EA OV te groot en rommelig
- waar gaan de HK topics heen
- * EVEN VOORSTELLEN lijkt een volstrekt overbodig topic, daarvoor bestaan de profielen toch?
- belasting voor de mods
- apart deel voor onder 12 (15)
- Toegankelijkheid

Bedenkingen
Citaat:
- zelf veel actiever zijn wil je bepaalde topics vinden. Ik ben niet een bokker die op zoek is naar zeer specifieke onderwerpen, maar gewoon bij VMR kijkt naar topics die me op dat moment interessant lijken of waar ik iets over wil leren. Nu moet ik 6 subfora door om alles steeds bij te lezen. Echt ideaal vind ik dat niet. Ik denk dat op deze manier ook veel interessante topics of discussies blijven liggen (het argument dat Bart noemt).
Tuurlijk zijn er ook mensen die wel heel specifiek zoeken naar onderwerpen, maar dat zou je kunnen ondervangen door de zoekfunctie weer goed te laten werken

Citaat:
Ik ben net als manzano nog een beetje onbeslist... Aan de ene kant ziet het er wel overzichtelijk uit, maar aan de andere kant ben ik bang dat het bokt niet ten goede zal komen als alles zo ver doorgesplitst gaat worden. Heel veel leuke topics en discussies onstaan nl. doordat je er toevallig langskomt en dat zal zo veel minder gebeuren. Dat zou ik persoonlijk erg jammer vinden, want er zijn al zo weinig goede discussies de laatste tijd.
Verder denk ik ook dat je door te veel opsplitsen fora krijgt waarop nauwelijks wordt gereageerd: zo'n "Even Voorstellen" bv. Ik denk niet dat daar veel vaste gebruikers zouden zitten aangezien het om voorstellen gaat, maar daardoor zullen er dus weinig mensen kijken en/of reageren binnen dat forum. Ik denk ook niet dat dat echt veel nut heeft als apart forum. En zo zijn er nog een paar...

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:40

Fitz,

dat is een van de discussies die we nog aan het voeren zijn.

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:42

Ziet er heel goed uit!

Ben benieuwd wat het wordt!

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:43

Als er door het Modteam maar wel voldoende beseft wordt dat er een (ik denk een niet onaanzienlijke ) groep mensen is die juist de HK op zoekt omdat niet iedereen daar komt.

Als alles voor iedereen opengesteld wordt, gaat er een heel leuk stuk bokt verloren en ik denk ook een aantal gebruikers.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:45

Citaat:
[EA-OV] Voor het kopen/verkopen van niet paard gerelateerde dingen

Is imo overbodig. Daar heb je toch marktplaats e.d. voor?

immerslief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:45

kwil wel een verzorgpaarden toppic antans de verzorgmiepjes moet blijven. die kan niet weg. veel te gezelig.

Eliane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:49

Silviabol schreef:
een actieve topics zoals in het algemeen ook per onderdeel dan? zodat de vindbaarheid van topics toch vergroot wordt? moet maakbaar zijn imho. Wil er anders wel aan meehelpen bart

edit: zal het even wat uitleggen. Een "bekijk nieuwe berichten" maar dan per forumonderdeel/tabblad

Dit vind ik een supergoed idee!! En eigenlijk bijna een múst als je alles zo gaat splitsen. Zoiets kan de negatieve punten goed opvangen denk ik
Ellende schreef:
Maar in een profiel kan je je alleen maar voorstellen als mensen er in kijken Er komen vrij vaak nieuwelingen op bokt die een 'hallo ik ben nieuw' topic openen. Deze staan vaak verspreid over AM / KH / PP / VMR et cetera. Nu is er én een eigen plekje voor, en mensen kunnen nog eens op weg worden geholpen als ze de boel niet snappen.

Maar in dat forum heeft het ook alleen maar zin om je voor te stellen als mensen daar kijken. En ik denk dat dat niet zo heel veel gaat gebeuren, omdat er voor vaste gebruikers weinig te posten valt.
Ook uit ervaring met andere fora blijkt zo'n even voorstellen meestal weinig nut te hebben, en ik vind het zelf niet zo'n waardevolle toevoeging. Dat kan je beter onder "Vragen" onderbrengen oid .