Besloten subfora of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:55

Oscar staat er iig duidelijk positief tegenover (zie topic hierover op BvT)

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 20:56

En de rest dan?

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:57

geen idee...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:58

Dat wordt nu allemaal heftig op het onzichtbare en besloten moderatorforum besproken....

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 21:00

Euuhhh, en hoe weet jij dat?

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:00

ze heeft een vrijstelling voor het modforum

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:01

ik vind het best, kan me wel voorstellen dat er behoefte naar is.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:02

xyzutu2 schreef:
Dat wordt nu allemaal heftig op het onzichtbare en besloten moderatorforum besproken....

Wij zijn hier inderdaad nog aan het overleggen.

Nadir

Re: Besloten subfora of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:33

Als je niet wilt dat anderen iets over jouw privé leven weten dan moet je daar simpelweg niks over posten. Er zit altijd wel ergens een lek, dus het komt ook als het besloten is heus wel bij de grote massa terecht.

Dat intieme clubjesgevoel van 4 of 5 jaar geleden zal er toch nooit meer komen, mensen en situaties zijn dusdanig veranderd dat je die contacten toch nooit meer leuk kan herstellen. Ik denk dat het een hele grote teleurstelling wordt voor de mensen die er nu zo veel van verwachten. Zulke dingen kun je niet forceren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:34

xyzutu2 schreef:
Het erbij halen van 'leuke mensen' is iets wat gewoon geopperd is als voorstel, net zoals we hier allemaal voorstellen doen. En ook daar is gereageerd met de opmerking dat dit de plank een beetje mis slaat en het hele gebeuren juist een sterk sektarisch tintje geeft. Bovendien verlies je dat het idee van Bokkers van Toen en Bokt van Toen: Bokt van Toen bestond ook niet alleen uit lieve, leuke en aardige mensen. Ik liep er ook rond. Er dan extra leuke Bokkers van latere datum bijhalen is dan niets minder dan geschiedsvervalsing en dat is slecht.

Er zijn er natuurlijk ook al velen van toen gebanned, toch? Is het dan nog wel het bokt van toen? Juist door het hoge pennygehalte zijn er velen de nek omgedraaid omdat die te fel reageerden en de kinderzieltjes de temknop als enter gebruikten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:35

By the way Sjoert, kan jou avantar wel? Is dat niet te veel tegen de boktgedachte in?

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:36

maar Xyzutu2, is het raar dat ik jou nooit zie op bokt? Alleen nu, nu je iets voor je zelf kan 'krijgen' ben je dag&nacht aanwezig en post je ineens?

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:43

machie schreef:
maar Xyzutu2, is het raar dat ik jou nooit zie op bokt? Alleen nu, nu je iets voor je zelf kan 'krijgen' ben je dag&nacht aanwezig en post je ineens?

*grin.
Dat viel mij ook al op.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:56

russel schreef:
By the way Sjoert, kan jou avantar wel? Is dat niet te veel tegen de boktgedachte in?

Ik moet wel zeggen dat ik hem hilarisch vind

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:57

heey niet offtopic gaan

(al vind ik hem ook erg gaaf hoor )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:58

machie schreef:

Hmm, interessant. De eerste is een vraag of het raar is dat jij mij nooit op bokt ziet, de tweede is een beschuldiging dat ik zo'n stoker bent die dan nu opeens het BvTschap uit komt dragen om er zelf alleen beter van te worden. Ik hoop van harte dat dit meer over jou zegt dan over mijn Boktgedrag de afgelopen vier jaar.

Waarom hebben wij elkaar toch steeds misgelopen? Ik weet niet waar jij uithing, maar ik ben dagelijks op Bokt te vinden (op zes weken in de zomer na en een half jaartje in 2002 na een autoongeluk), maar niet op alle fora en ik reageer ook niet overal. Fora waar ik een paar keer per dag op kijk zijn bijvoorbeeld UhZ, RT, MD, HAW, FZ, CB en EA. Fora waar ik actief op post zijn de laatste jaren toch voornamelijk UhZ (ik denk niet dat ik overdrijf als ik zeg dat elke Bokker die vrijheidsdressuur traint mij kent gezien de afgelopen acties) en RT, waar ik niet post in de 'hoe trek ik mijn pony in de krul' topics, maar eerder in die die ingaan op de biomechanica van het paard in de dressuur. Verder heb ik op een gegeven moment de hoop opgegeven dat ik ooit de 20.000 berichtjes haal en ben mede door RSI in plaats van heel veel oneliners minder maar langere reacties gaan schrijven omdat dat uiteindelijk toch meer oplevert aan informatie van anderen. Dat jij mij nooit op Bokt ziet vind ik niet raar, aangezien Bokt best wel groot is. Als ik mij al ergens kan voorstellen dat jij mij de laatste dagen pas vaak ziet, dan is dat omdat ik de laatste dagen best veel meedenk op BvT en jij daar ook reageert. Toen dit topic geopend werd en hier alleen door mensen 'tegen' afgesloten fora hun mening gaven, dacht ik dat het voor de discussie interessanter zou zijn als de BvTers zich niet in hun forumpje zouden verschuilen maar door actief meedenken ook zouden laten zien dat ze nog echt wel aan de rest van Bokt meedoen. Vandaar dat ik hier zit en jij toevallig ook.

Ik begrijp niet waarom ik nu de beschuldiging naar mijn hoofd krijg geslingerd dat ik nu plotseling hier op Bokt te vinden ben omdat ik nu iets extra's boven de andere Bokkers kan krijgen. Ik snap sowieso niet dat dit van iemand komt die mij en mijn Boktgedrag helemaal niet kent en begint met aan te kondigen dat deze beschuldiging op geen enkele voorkennis gebaseerd is. Ik snap niet waarom jij opeens in de persoonlijke aanval overgaat terwijl we hier discussieren over een algemeen onderwerp, het wel/niet gebruiken van afgesloten fora. Ik zou wel de laatste zijn om te roepen dat alles vroeger veel beter was, maar als jouw instelling de standaard manier is waarop Bokkers nu tegen elkaar aan kijken, dan snap je misschien dat het gevoel van gewoon ontspannen met elkaar Bokken en op een zakelijke, niet persoonlijke manier met elkaar discussieren dat een oude groep Bokkers nog kent, op dit moment best wel gemist wordt.

Ik vind het ontzettend jammer dat zo'n reactie juist in dit topic moet komen.

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:01

het is alleen een vraag hoor Niks als beschuldiging oid Kijk, ik heb idd niks met VD, en daar ben ik dus ook niet te vinden (Op RT ook niet, mensen luisteren toch nooit naar goed bedoelde adviezen )

Het was iig echt niet negatief bedoelt! Of boos, of iets dergelijks, is dat wel zo overgekomen, sorry dan

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:03

Ann schreef:
Urielle schreef:
er wordt op het BvT-forum gesproken over een grens op juli 2002 meen ik.

Waarbij dan eventueel uitzonderingen kunnen worden gemaakt voor "latere bokkers" die
wel

bij het clubje passen

Daar is inderdaad over gesproken, maar volgens mij ben ik in het topic heel duidelijk geweest (met name in jouw richting, als antwoord op je vraag):
het aanpassen van de registratiedatum om toegang te krijgen gaat niet gebeuren.
Die discussie kan dus gesloten worden want het is geen optie.

In het genoemde topic was (en is) iedereen overigens vrij om zijn/haar mening te geven.
Dat was ook de opzet: "wat vinden jullie van BvT?"
Er is over verschillende dingen gesproken, oa. over evt. toelatingseisen voor ALS het een besloten forum zou worden.
Zie het als een open vraag, niet meer en niet minder.

Er is overigens nog geen beslissing genomen over het al dan niet (gedeeltelijk?) besloten laten worden van BvT.

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 22:06

Ik heb er een algemene discussie op een ander forum van gemaakt omdat in het betreffende topic op BvT mijn mening en die van anderen werd afgedaan als "gezeur". Het was niet mijn bedoeling om dat topic daar te verpesten.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:09

Ik denk idd dat de manier waarop hier door een aantal Bokkers gereageerd en gepost wordt exact de reden is waarom de BvT hun eigen besloten forum willen.
Een duidelijker voorbeeld kan er niet gegeven worden.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:12

Wij geven alleen onze mening, Fitzroy.
Is dat de reden dat BVT een eigen forum wilt?

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 22:19

Kun je jouw post wat meer onderbouwen, Fitzroy? Je hebt dus moeite met bepaalde bokkers en wilt daarom een eigen, besloten Boktforum? Is geen kritiek, gewoon een vraag.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:21

machie schreef:
het is alleen een vraag hoor Niks als beschuldiging oid Kijk, ik heb idd niks met VD, en daar ben ik dus ook niet te vinden (Op RT ook niet, mensen luisteren toch nooit naar goed bedoelde adviezen )

Dat bedoel ik. Je schreef 'Alleen nu, nu je iets voor jezelf kan krijgen ben je dag en nacht aanwezig en post je opeens' nu zonder smileys waardoor je reactie om het zacht te zeggen tamelijk onaardig overkwam, maar ook met smileys voegen dit soort reacties gewoon niet zoveel toe, en zijn ze onder andere de reden waarom veel Bokkers voornamelijk lezers zijn geworden. Om een goed bedoeld advies te geven, kijk niet naar hoe lang mensen hier rondlopen en hoeveel ze gepost hebben, maar kijk naar wat ze posten en reageer gewoon daar op. Respect, man.

Citaat:
Het was iig echt niet negatief bedoelt! Of boos, of iets dergelijks, is dat wel zo overgekomen, sorry dan

Excuses aanvaard, let's go back on-topic.

En nog steeds vind ik dat besloten fora geen slecht idee zijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-11-05 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:22

Fitzroy schreef:
Ik denk idd dat de manier waarop hier door een aantal Bokkers gereageerd en gepost wordt exact de reden is waarom de BvT hun eigen besloten forum willen.
Een duidelijker voorbeeld kan er niet gegeven worden.

Gatveredamme.

Kaiya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:29

Tsja, ik vind 't eigenlijk een beetje onzin?
Wat kan er nou daar besproken worden? Wordt het dan een soort huiskamer, maar alleen voor de 'BvT'ers? Kunnen ze dan niet gewoon een eigen topic krijgen?
Tenzij iemand een goed onderbouwde mening heeft over het Wáárom die mij kan overtuigen vind ik het onzin .

Dus kom maar op