Vraag aan de gebruikers: scheldpb's naar moderators

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Vraag aan de gebruikers: scheldpb's naar moderators

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 00:55

Oscar schreef:
runningkawa schreef:
Verder kan ik me best voorstellen dat mensen het totaal niet eens zijn met een opmerking van een mod.
En dat mogen ze imo dan ook best laten blijken.

Absoluut
Heel graag zelfs!
Zoals gezegd: we kunnen er allemaal wijzer van worden en met een goede discussie is helemaal niets mis.
Als dat niet meer kan dan is dat in mijn ogen de doodsteek voor Bokt.

ehm tja wat zal ik daar nu eens op zeggen.....
viewtopic.php?f=25&t=543515&start=0&st=0&sk=t&sd=a

op 22-02-2006 schreef diezelfe runningkawa:
Er is gisteren al aangegeven dat er naar de situatie gekeken gaat worden door de bokt bemiddelaars.
Dit omdat er meer achter de schermen speelt dan er hier gepost is.
Het is dan ook onnodig hier een topic over te openen.

ben er na 3 dagen nog niet achter, en dat naonderhand 2 onbeantwoorde pb's aan 2 moddies, wat er nog meer speelt ..... wat ik niet weet kan ik niet vertellen of schrijven... zover openheid van zaken en eerlijkheid.

waar ik wel achter ben:
kritiek mag, maar alleen als de kermits ermee eens zijn

en derhalve kan ik me voorstellen dat er gebruikers zijn die gaan schelden in een PB aan een mod... het helpt mischien niet maar kan wel opluchten want af en toe kun je knap frustie worden als je geen antwoord op je vragen krijgt.
schijbaar veranderd je mentaliteit ook als je van moriaantje overgaat naar kermit.....

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:38

Ik snap dat er ingegrepen wordt bij scheldpb's naar mods, dat vind ik ook niet kunnen.
Maar hoe zit het met scheldpb's die users krijgen?

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 20:27

na een pb wisseling met een mod vandaag kan ik me heel goed voorstellen dat er gebruikers zijn die overgaan tot scheldpartijen.
Ik praat het een en ander niet goed maar zo laag rangs als deze pb's heb ik ze van andere bokkers nog niet gehad.
Laatst bijgewerkt door Alane op 04-03-06 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 20:29

Alane schreef:
na een pb widdeling met een mod vandaag kan ik me heel goed voorstellen dat er gebruikers zijn die overgaan tot scheldpartijen.
Ik praat het een en ander niet goed maar zo laag rangs als deze pb's heb ik ze van andere bokkes nog niet gehad.

en nu?

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 20:33

je kunt er helaas niets mee, het is alleen heel zielig dat er schijnbaar moddies zijn die hun gelijk moeten halen over de rug van een 11 jarige omdat ze blijkbaar een probleem hebben met de moeder.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:34

tjee Alane, een beetje geduld! Ik begrijp dat jij in de clinch ligt met een bepaalde mod, maar gun ze even de tijd om het te bespreken. Een OW is toch geen ramp, heb ik ook al eens gehad. Vervelend voor je dochtertje dat ze even moet wachten op haar account maar ze heeft 11 jaar zonder gekund dus een paar daagjes kan er ook nog wel bij. Ik weet niet wat er in de PB's heeft gestaan, wil ik niet eens weten, maar een mod is ook maar een mens en ik heb ook al 'wel eens' ( ) rotopmerkingen op Bokt gemaakt omdat ik ff uit mijn slof schoot en impulsief wat typte. Zo'n situatie komt jou ook vast bekend voor dus... relax Beter voor Bokt, voor je dochter en voor jezelf

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:47

nah, ik lig absoluut niet wakker van een OW, zou prettiger zijn wanneer die terecht is omdat ik iets tegen de boktregels in gedaan zou hebben.

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:01

Urielle schreef:
tjee Alane, een beetje geduld! Ik begrijp dat jij in de clinch ligt met een bepaalde mod, maar gun ze even de tijd om het te bespreken. Een OW is toch geen ramp, heb ik ook al eens gehad. Vervelend voor je dochtertje dat ze even moet wachten op haar account maar ze heeft 11 jaar zonder gekund dus een paar daagjes kan er ook nog wel bij. Ik weet niet wat er in de PB's heeft gestaan, wil ik niet eens weten, maar een mod is ook maar een mens en ik heb ook al 'wel eens' ( ) rotopmerkingen op Bokt gemaakt omdat ik ff uit mijn slof schoot en impulsief wat typte. Zo'n situatie komt jou ook vast bekend voor dus... relax Beter voor Bokt, voor je dochter en voor jezelf

Nou ik vraag mezelf dan ook af waarom het enkele dagen moet duren?
Het verhaal is toch duidelijk? Er zijn meer mensen uit een en hetzelfde gezin die op bokt zitten en dus op hetzelfde ip adres inloggen.
Er is hier geen sprake van een SA dus lijkt me dat je dat binnen een dag besproken kan hebben.

On topic: Zolang er niet ingegrepen wordt bij dreigementen via pb naar gebruikers denk ik dat er ook niet ingegrepen moet worden bij scheldpb's naar moderators.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:13

Dat kan soms best even duren, omdat het weliswaar inderdaad vaak zo is dat er meerdere mensen uit het gezin via dat IP-adres werken, maar dat het dan nog best zo kan zijn dat één daarvan een schaduw-account heeft aangemaakt, of er zijn misschien andere zaken die meespelen. Dan kost het even tijd om uit te zoeken hoe dat precies zit, bijvoorbeeld, en zo zijn er nog legio andere voorbeelden denkbaar. Daarbij zijn er vaak meerdere zaken tegelijk die uitgezocht moeten worden, en ook moddies, bemiddelaars en wat dies meer zij hebben een fulltime baan, een huishouden, belanden onverwachts in het ziekenhuis en hebben nog een leventje naast Bokt. Vandaar dus dat het soms best even tijd nodig heeft .

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:28

Gwen je hebt helemaal gelijk.

Wel heb ik helaas ondervonden dat er 1 moddie is die zich behoorlijk schuldig maakt aan vriendjes politiek.
Een heel topic wordt alles en iedereen door 1 persoon onder uit gehaald.
Als je het zat bent en ook een keer kort door de bocht reageert krijg je meteen een boze reactie van een moddie met oa de woorden dat die gebruiker nu eenmaal zo reageert en je je daar maar bij neer hebt te leggen

Daarna heb ik nog 1 keer wat geantwoord in dat topic, alleen dat ik het iemand eens was en het topic gaat op slot. Na weer een vreemde reactie van die mod naar mij toe.
Op mijn pb ( zonder scheldwoorden ) is nooit gereageerd.
Ik reageer niet/vermijd dit topic gewoon aangezien ik geen behoefte heb om de zondebok van een gefrustreerde mod te zijn.

Het is imo wel heel gemakkelijk om alleen gebruikers hier van te verwijten.

In een eerdere reactie heb ik al aangegeven dat ik uberhaupt tegen scheldpb's ben

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 22:23

Scheld PB's.... is die al opgenomen in de Dikke van Dale?
Ik vind dat bedreigende en ook scheld-pb's dus fijn in de ban mogen.

Iedereen maakt wel eens een foutje en ik vind het geen probleem dat een moderator dat dan corrigeert.

Ik heb zelf een keer een titel verkeerd opgesteld en ik meen dat mijn fotos verkleind zijn in mijn nieuwe profiel. Misschien ben ik een doetje maar ik stuur dan juist een bedankje naar de Mod. omdat die zo scherp is om het op te merken.

Anyway... schelden..... zucht ja... ik weet het niet ik vind het raar en zielig dat mensen dat dus blijkbaar te vaak doen, via een PB...
Met inschrijven ga je akkoord met de regels, dus ja ik vind dat er na meerdere incidenten een 'blok' op mag.

(ik ben wel eens 'bedreig'/gestalkt' via de PB... hahahaa dat was dolkomisch vond ik zelf, een meisje van 13 was het niet met mij eens en dreigde een aantal dagen lang mij aan te geven bij de MOD 's. ik zag haar zojuist in de geblokeerde accounts staan)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 17:16

Ik vind dat een mod gewoon zijn gang kan gaan wanneer iets in een topic fout staat. Daarvoor zijn jullie mod's geworden toch? De gebruikers kunnen wel laten weten wat zij daarvan vinden maar er zijn ook nog gewone manieren van communiceren. Heb zelf ook een tijd geleden last gehad van een bokker, ze is nooit actief maar als ze actief was werd dat ook even bij mij gemeld in een scheld pb In het begin was het wel lachen maar eigenlijk is het helemaal niet leuk om zo'n pb te krijgen. Heb dan ook dankbaar gebruik gemaakt van de mogelijkheid om te blokken.

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:19

maar wat ik mij afvraagL:

als je een UN hebt, raak je niet nooit meer kwijt? dan zijn er dus wel erg veel bokkers die er mee rondlopen.

ik ben 1 keer een agressief typetje tegengekomen waarop -heelstom- gereageerd heb, en toen had ik een UN. lijk ik net zo'n aso met mijn aantekening bij mijn naam. pas op, milo is levensgevaarlijk

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:00

Milo, zo zwaar moet je daar niet aan tillen hoor! Wij zien geen knipperende uitroeptekens bij jouw naam staan (en ter info: ook niet bij andere namen).

Je moet het meer zo zien: een moderator heeft een pb'tje gestuurd, en heeft dit ook even in een lijstje gemeld. Mocht er nou weer iets gebeuren in de weken / maanden erna dan kijken we even terug, is er al eens contact geweest met deze gebruiker? En dan zien we staan dat er op een bepaalde datum een bericht is verstuurd. Afhankelijk van wat er aan de hand is, kijken we of er nog rekening gehouden moet worden met die UN of niet.

De UN blijft in zekere zin wel op te zoeken - zoals jij ook zelf over een hele tijd nog terug kunt zoeken welk pb'tje je gestuurd of ontvangen hebt. Maar het staat dus niet met grote letters naast je naam: "Pas op voor Milo"

Ik hoop dat dit duidelijk is?

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:52

haha, okidokie, bedankt

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:54

faye schreef:
Apple schreef:

Stel dat ik in een topic gewoon als gebruiker ruzie loop te maken met een andere gebruiker en daardoor wat scheldPB's ontvang. Tsja, dat is dan eigen schuld en jammer.

Helaas zijn er van die types die geen ruzie of woordenwisseling nodig hebben om dergelijke pb's te sturen. Zoals Sylvia zegt, als gebruiker heb je gewoon pech en eerlijk gezegd vind ik dat net zo min terecht als een scheld pb naar een mod.
Zoals een gebruiker zo'n pb maar moet negeren, kan je dat als mod toch ook? What's the difference?

Het verschil is dat het moderators-in-functie zijn. Zij doen hun werk. En dat moeten zij kunnen doen zonder dat zij gehinderd worden door hele scheldkannonades.
Wij, gebruikers, zitten hier op bokt voor ons plezier. Is een groot verschil.

Bovendien: als het forum regels hebben oplegt dan moet het forum deze ook naleven. En gebruikers hebben deze regels gewoon te accepteren. En al helemaal zonder het lastigvallen van het 'personeel' met scheldpb's. Je mag -verdorie- van je publiek toch wel verwachten dat ze 1. zich aan de regeltjes houden en 2. zo beleefd en opgevoed zijn dat ze het een beetje netjes houden op het forum. En je maakt jezelf als forum niet echt geloofwaardig als je scheldpb's zonder consequenties tolereert. OW sturen, dus .

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:55

jaantsje schreef:
Zoals jij het beschrijft vind ik dat je in beide gevallen een ow moet geven.
Als jij zegt dat je een gebruiker kunt blokkeren dan kunnen mods dat ook doen.

helemaal mee eens

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 16:09

vlasta schreef:
Ik ben het er wel mee eens eigenlijk.
Ik ben er ook voor dat pb's niet openbaar mogen worden maar ik vind dat er wel uitzonderingen mogen worden gemaakt.
Schelden is een zwakke manier van communicatie en al helemaal als het over de email gaat...

Ik ben ervoor

Neeeeeee! Pb is privé! Dat mag je NOOIT openbaar maken. Er zijn heus wel andere oplossingen te bedenken voor het 'straffen' van scheldpb-ers dan het openbaar maken van privepost.

Een paar weken een bokt-verbod is een beter alternatief. En nee, niet 'gelijk-goed-straffen' (heb ik hier elders gelezen) maar eerst een waarschuwing. Je moet mensen altijd het voordeel van de twijfel geven én ze een kans geven zich te beteren

DunjaR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 22:21

ik wacht ook al sinds zondag op antwoord.....

jaantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:50

In hoevere zou er misbruik gemaakt worden met een pb.
Denk eerlijk gezegt dat dit vaker voorkomt dan de meeste denken.
Ik vind dan ook dat als de moderators hier niets mee kunnen doen dat het wel eens goed is om ze gewoon te plaatsen.
Degenen die deze pb's versturen weten nu dat er niets mee word gedaan, dat zou anders moeten.

DunjaR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 17:03

mango schreef:
ik wacht ook al sinds zondag op antwoord.....

en nog steeds................dat is toch bizar......

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:31

en nog steeds..........................

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:54

Mango, op wat voor antwoord van wie wacht je dan?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:46

Ik zou nooit schelden maar wat irritant is is dat iemand mij steeds pb's stuurde (inhoud I love nielsd, ik weet het is een gek) en dat de mod het ipadres had en er niks mee deed. Dat vind ik irritant en misschien dat mensen daarom gaan schelden.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:40

nielsd schreef:
Ik zou nooit schelden maar wat irritant is is dat iemand mij steeds pb's stuurde (inhoud I love nielsd, ik weet het is een gek) en dat de mod het ipadres had en er niks mee deed. Dat vind ik irritant en misschien dat mensen daarom gaan schelden.

Maar dat geeft je nog niet het recht om te gaan schelden, vind ik..

Je kan dan het beste gewoon een normaal Pb sturen naar de mod met tekst en uitleg.. Werkt denk ik beter dan schelden..