De doofpot het origineel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: De doofpot het origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 10:22

maar dat is op zijn minst merkwaardig Verward

ik mis idd het bericht van Bart, ik mis het bericht van Sarabande en ik mis mijn eigen reactie daarop dat het gewoon zwaar K* is, en trouwens iig nog eentje (van Sundancer). Merkwaardig dat niet vermeld wordt Verward

Marga, ik zou me wel in de motivatie ervoor kunnen vinden mss, als die er publiekelijk bij vermeld was. En dat is dus niet gebeurd, normaliter worden gesplitte off-topice reactie gewoon gemeld.

Eye of the beholder, sure maar communicatie heeft ook een verzender. Zie mijn reactie een hele tijd terug nav het bericht van JoostvanGestel

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 10:30

Lielle: waar wordt het niet vermeld dat ik berichten heb verwijderd?
Dat heb ik al gezegd toen het topic op slot ging.
Nogmaals:
Jantien schreef:
Laat het wel duidelijk zijn dat al te persoonlijk worden, of op de man spelen niet wordt toegestaan. Er zijn dan ook posts uit het originele topic verwijderd, die dat wel waren. Een discussie mag best heftig zijn, maar moddergooien is niet nodig, volgens mij heb ik de ergste modder weggeveegd en zou men nu weer verder moeten kunnen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 10:33

als mijn bericht al werd gezien als op de man spelen, houdt het wel op.

"jammer dat je het zo formuleert, dit is gewoon zwaar K* en dat meen ik" was de tekst (goed geheugen is soms handig).

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 10:38

Aangezien dat een reactie was op een op de man gespeelde opmerking is je bericht inderdaad mee verwijderd. Lijkt me niet heel onlogisch, aangezien het laten staan van je bericht maakt dat die dan nergens meer op slaat.
Maar blijkbaar zie jij dat anders?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 10:40

ja, iedereen die hier heeft meegelezen weet dat dat bericht er stond, en snapt dus de relatie.

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 10:46

Jantien schreef:
Aangezien dat een reactie was op een op de man gespeelde opmerking is je bericht inderdaad mee verwijderd. Lijkt me niet heel onlogisch, aangezien het laten staan van je bericht maakt dat die dan nergens meer op slaat.
Maar blijkbaar zie jij dat anders?

Jantien door deze reacties te verwijderen krijg je nooit de hele waarheid boven water. Geen slimme aktie dus.....!!!!! Bokt lijkt nu een dictatoriale democratie. Een kant is goed en een kant is fout Sigaar

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:28

Voor de verandering laat ik jullie maar eens meemodereren.

Het gaat over dit topic:

viewtopic.php?f=22&t=367362

Daar staan een off-topic reaktie van CGJ12 in, met een behoorlijk botte reaktie van Johanna13.

In dit topic vind ik dat Johanna13 mensen (en familieleden van mensen) met een downsyndroom erg kwetst en verder ook van mening is dat CGJ12 dat heeft. Nog erger offtopic dan CGJ12 dus en daarnaast een duidelijke persoonlijke aanval

een aantal kanten van het verhaal:

1) de post is feitelijk nogal belastend voor Johanna13. Door het te laten staan, moet ze leren leven met het feit dat ze bijzonder bot is en kan ze daarop geattendeerd worden.

2) De reaktie is volledig off-topic (evenals de reaktie van CGJ12, die dus feitelijk ook verwijderd kan worden).

3) De informatie in de post van Johanna13 doet niets bij aan de feitelijke discussie.

4) Als de posts van Johanna13/CGJ12 blijven staan, blijft er altijd gemier komen over die twee posts en wordt het geheel ook weer off-topic gedaan.

Overigens trapt CGJ12 een open deur open. het is lang bekend dat Johanna13 een EASP fan is en Arie53 ook. Mensen uit dezelfde achtergrond zijn hier vanzelf geïnteresseerd, dus is het niet vreemd dat ze zich samenscholen in zo'n topic. Ik heb niks tegen op de post van Arie53 op zichzelf.

Wat vinden jullie, is het beter voor de discussie dat de posts van Johanna13 en CGJ12 in de doofpot gaan of willen jullie het topic op slot houden? (aangezien het anders een zwaar offtopic welles-nietes verhaaltje gaat worden). Ik persoonlijk zou het jammer vinden om een een potentieel goede discussie zo vroeg te moeten stoppen om een emotionele uitbraak van een bokker (die verder ongewtijfeld goede bedoelingen heeft).

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:37

Ik zou het ook laten staan; als daarna blijkt dat men in staat is weer verder te gaan met de discussie.
Ik snap uberhaupt niet waarom er zo vaak dingen worden verwijderd; omdat het kwetsend zou zijn neem ik dan maar aan.
Maar het zegt meestal meer over de "aanvaller" als over degene die zich aangesproken zou moeten voelen, dus lekker laten staan lijkt mij.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:39

Laten staan, met de melding dat degene die hier weer op ingaat het risico loopt van een OW. Zeker niet weghalen. In dit geval zijn beide posters niet op hun mondje gevallen - 2 kijven 2 schuld -, CGJ is ook niet zo'n lieverdje.

En dus ook niet op slot. In hetzelfde topic staan al diverse bijsturende reacties van mensen.

MargaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:41

Lijst
Ik vind dat je in deze twee keuzes hebt:
- beledigende en off-topic reacties in de doofpot
- topic op slot.

Ik zou de betreffende reacties in de doofpot mikken. Dan kan de discussie gewoon weer verder. Als het een topic betreft waarbij de discussie al wat langer gaande is en eigenlijk al gevoerd is en er wordt niets nieuws meer gezegd, dan op slot.

Verder zou ik de ene gebruiker vragen niet zo te provoceren en de andere niet zo te happen en te schelden.

Ik denk eigenlijk dat dit exact hetzelfde is als het team zou doen.

* edit, ik lees nu weer een aantal reacties van anderen. Het probleem met laten staan is dat dan weer 10 mensen de behoefte hebben om te zeggen hoe stom het is om iets dergelijks te zeggen en zo kom je niet los van die opmerkingen, maar misschien kan dat ook wel goed gaan, dat weet ik eigenlijk niet. Best het proberen waard.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:43

MargaV schreef:
* edit, ik lees nu weer een aantal reacties van anderen. Het probleem met laten staan is dat dan weer 10 mensen de behoefte hebben om te zeggen hoe stom het is om iets dergelijks te zeggen en zo kom je niet los van die opmerkingen, maar misschien kan dat ook wel goed gaan, dat weet ik eigenlijk niet. Best het proberen waard.

en vandaar mijn toevoeging dat je in het bericht zelf een waarschuwing moet geven dat er niet meer op gereageerd mag worden, en dat je anders het risico van een OW loopt. En dat geldt dus voor iedereen, ook voor de buitenstaanders.

MargaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:46

Lielle schreef:
en vandaar mijn toevoeging dat je in het bericht zelf een waarschuwing moet geven dat er niet meer op gereageerd mag worden, en dat je anders het risico van een OW loopt. En dat geldt dus voor iedereen, ook voor de buitenstaanders.

Goed idee!
Ik zou zeggen: probeer eens uit!

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 13:48

Dat vind ik nou heel tof van je joost.

Ik kan hier wel roepen dat ik het anders wil en het simpel stellen, maar jij geeft een voorbeeld en we mogen zelf bedenken wat ermee moet gebeuren! Toppie hoor!

Op zich wist ik niet dat Arie53 iets had met het EASP.
Het topic zoals dat geplaatst is door Arie53 is niets mis mee. Hij laat ons gewoon een artikel lezen en vraagt ons onze mening.

De reactie van Johanna13 is positief. Ook zij plaatst hier niets verkeerd. Idem [***].

Dan komt CGJ12 die wist dat johanna13 eigenlijk anna42 was die gebanned is. CGJ12 weet dat anna42 het EASP 'promoot'. Van deze kennis maakt ie gebruik met een knipoogje. Dat had CGJ12 beter niet gedaan, CGJ12 wèèt dat er een reactie van anna42 zal volgen .

Johanna13 reageert hierop héél geïrriteerd.

Himyar doet nog een poging de 2 te kalmeren.

Als klapstuk gaan nog andere meedingen en verdwijnt de oorspronkelijke bedoeling van het topic in een geruzie die we al eerder kenden hier op bokt.

Anya reageerd met een slotje.

Dit topic had ik zeker ook niet ongemoeid gelaten.
Wat ik zou doen?
Aangezien anna42 gebanned is zou ik de reacties van hem/haar verwijderen en de daarop volgende ergernissen van andere bokkers op anna42.

Ik zou dan ook melden dat een gebande user met een schaduwaccount hier aanwezig was en dat de daarop volgende berichten hierdoor verwijderd werden zodat we terug ontopic kunnen.

Berichten als 'vervalste foto's , gehakketak op elkaar, ... hoeven hier niet te sieren daar het erg is dat een gebande user hiervoor eigenlijk zorgde!

Misschien zou ik CGJ12 wel een PB sturen met de vraag verdenkingen van schaduwaccounts te PB'en naar een mod alvorens te gaan gooien naar deze user.

Zo, dat zou ik doen.

Misschien zijn er die het anders / beter zouden doen. Maar dit vind ik eerlijk.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:52

Laten staan.
Melding erbij dat er weer ontopic gegaan moeten worden en dan het topic anders op slot gaat.
Met het risico dat dat de betrokken en OW krijgen: Johanna13 en CGJ12
Arie53 heeft er geen fluit mee te maken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:54

Lielle schreef:
MargaV schreef:

En wat doe je vervolgens als men zich daar niets van aantrekt Cool

Gebleken is dat bepaalde Bokkers redelijk sch*t hebben aan wat Mod's zeggen.

Leuk trouwens om te zien dat er al zeer verschillend 'gemodereerd wordt' Knipoog

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:55

Het schaduw accoount verhaal vind ik niet relevant. Ik vind dat meerdere account zouden moetn mogen, mits het geen accounts zijn die

- aangemaakt zijn tijdens een ban van het "hoofdaccount"
- gebruikt worden tijdens een ban van het "hoofdaccount"
- bedoelt zijn voor spam en dergelijke

Maar dat is mijn mening over schaduwacoounts, dit geheel terzijde Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:57

essie79 schreef:
Ik zou het ook laten staan; als daarna blijkt dat men in staat is weer verder te gaan met de discussie.

Helaas moet ik na jaren internetdiscussies concluderen dat 'men' daar niet toe in staat is. Als iedereen dit gewoon zou negeren en verder zou gaan met de feitelijke discussie zou modereren lang niet zo moeilijk zijn. Maar dat is gewoon niet zo.

Als je dat als uitgangspunt neemt, wat dan?

Als eerste idee denk ik dat ik voor verwijderen ga. Maar het alternatief van Lielle vind ik ook zeer het overwegen waard. Maar ik denk wel dat je meer commentaar uitlokt over te strenge mods en machtsmisbruik etc, omdat je (in elk geval een poos) heel veel OW's moet uit gaan delen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:58

Sugarmiss schreef:

Dan krijgen ze een OW en als ze blijven doorgaan 2, dan 3 etc Knipoog

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 13:58

Binnenkort stemming: Bloos

Crisismoderator gezocht:
* Zal ingezet worden wanneer er sprake is van vetes / ruzie / moddergooien / ...
* Een M / V die niet bang is de handjes vuil te maken.

Examen:
Los een aantal reeële problemen op bokt op.

Jury:
De medebokkers (minstens 100 om een ietwat betrouwbaar beeld te krijgen)

Salaris:
0 EURO / maand.
Extra's: af en toe dreigmail

Wie schrijft zich in? Knipoog

MargaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:59

Sugarmiss schreef:

OW's uitdelen. In het topic plaatsen wie een OW heeft gekregen.

Ik zie hier wel een probleempje, want dan krijgen sommigen wellicht een ban (omdat ze al meer op hun kerfstok hadden) en anderen niet en dat wekt de schijn van partijdigheid.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:59

Als je het gaat verwijderen, krijg je weer een topic op FZ waarom het verwijdert is. Hoogst waarschijnlijk en zeker in deze verhitte tijd Knipoog

Hmmm, de lente komt er ook weer aan Haha!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 14:01

MargaV schreef:
Ik zie hier wel een probleempje, want dan krijgen sommigen wellicht een ban (omdat ze al meer op hun kerfstok hadden) en anderen niet en dat wekt de schijn van partijdigheid.

Kijk aan kijk aan, dit is dus precies wat vaak het geval is Lachen

En zodra het de schijnt wekt, dan zal het ook wel zo zijn in sommige ogen
En weer heb je een discussie over het wel of niet ontrecht bannen Scheve mond

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 14:02

Sugarmiss schreef:
Lielle schreef:

OW geven dus. Net als met kleine kinderen (en paarden): een keer vriendelijk vragen, tweede keer duidelijk vertellen, derde keer klappen *LOL*

@Marga: als OWs openbaar zijn, is dat probleem uit de wereld.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 14:04

Romkabouter schreef:
Sugarmiss schreef:

Dan krijgen ze een OW en als ze blijven doorgaan 2, dan 3 etc Knipoog
En dan volgt een ban (van de nu geldende regels uitgaan), vervolgens krijg je half Bokt over je heen waarom ze nou een ban hebben, want zo erg was het toch niet. Vervolgens gaat men op een andere forum nog even door, waardoor anderen zich hier weer gaan ergeren c.q. gaan uitten en dan is het kringetje weer rond Cool

Edit: ook het verwijderen van een topic heeft bovenstaande tot gevolg.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 14:04

Lijstje maken op forumzaken:
Denk niet dat er de reden hiervoor erbij moet staan, maar de moderators zouden dit zeker wel moeten bijhouden , zodat het ten alle tijde opvraagbaar is indien de gemoederen weer hoog oplaaien...

mensen met 1 OW
...
...
..

mensen met 2 OW
...
...
...

mensen met 3 OW
...
...
..