Dienstmededeling: Datalek bij Bokt.nl

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:16

Er gebeuren rare dingen...

Dan heb ik eindelijk mn ww veranderd zonder dat mijn e-mail verandert in mijn gebruikersnaam.
Dan word ik uitgelogd.
Moet ik weer inloggen.
Krijg ik melding ww fout.
Aantal posities klopt niet met mn ww.
Ik vraag een bokker om Bart zijn e-mail.
In afwachting van haar bericht klik ik op "ww vergeten'
Krijg een link per e-mail.
Verander mn ww weer.
En ben weer terug op bokt...

BartVB
Eigenaar

Re: Dienstmededeling: Datalek bij Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 19:38

Ik ben aan het kijken naar de problemen met het wijzigen van wachtwoord/email. Daar is vandaag het e.e.a. aan veranderd. Het idee was; verbeterd...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:41

Hier is het gelukt om wachtwoord te wijzigen door uit te loggen en wachtwoord vergeten te doen.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:42

Kaitlyn schreef:
Heb mijn wachtwoord veranderd ook mijn mailadres direct gewijzigd, dat was nog een hele oude die erin stond. :=

Haha hier ook. Mijn allereerste mailadres. Kon er nog wel in, maar heb het toch maar even veranderd :+

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:54

Hier de boel probleemloos gewijzigd, sterkte Bokt team!

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:56

Bijzonder dat ik dit moest lezen op Tweakers en we niet even via de mail op de hoogte zijn gesteld. Ik kom namelijk nog amper op Bokt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:58

BartVB schreef:
Verder belangrijk om je email adres in je profiel up to date te houden.

Waarom is dat belangrijk?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:58

Ik kon even niet inloggen want was volledig uitgelogd zonet. Mijn telefoon had het nieuwe we niet bijgewerkt, dus niet laten invullen maar handmatig mijn gebruikersnaam en we ingevuld. Toen kwam de telefoon zelf met de vraag of hij ww moet bijwerken. Ik heb wel van te voren voordat ik ook maar iets ingevuld had, automatisch inloggen aangeklikt want alle vakjes waren leeg, ook het aanvink vakje.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:59

_Reneee schreef:
Bijzonder dat ik dit moest lezen op Tweakers en we niet even via de mail op de hoogte zijn gesteld. Ik kom namelijk nog amper op Bokt.

Je had een mail gekregen, daar zijn ze mee bezig. Dit is voor nu om snel te kunnen communiceren. Een e-mail aan veel gebruikers duurt langer.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:04

_Reneee schreef:

Bijzonder.

Bart is er de hele dag al mee bezig en kom jij " even" hier je gram spuien.

We hebben een topteam hard aan het werk. Voor jou en voor ons

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:05

Vroeger gebruikte ik mijn bokt wachtwoord overal maar het was een nogal kort simpel wachtwoord dus bij alle andere toepassingen heb ik hem gelukkig al moeten wijzigen.

Fijn dat je ons hebt ingelicht. Ik ben verder ook al bekend bij odido dus dit overleef ik vermoedelijk nog wel erbij.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:08

_Reneee schreef:

Zoals je in dit topic kan lezen zijn er diverse gebruikers die hun emailadres wat ze voor Bokt gebruiken niet updaten en dus ook diverse mensen die een email niet hadden kunnen lezen.

Achter de schermen is en word keihard gewerkt, al in vanaf afgelopen nacht overigens. Dit was en is de snelste manier om de grootste hoeveelheid gebruikers te bereiken, er word steeds gekeken naar de volgende stap.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 20:10

Een email aan veel gebruikers duurt heel veel langer dan gedacht/gehoopt. We sturen normaal een handvol (nou ja, in ieder geval niet bizar veel) mails per dag via onze eigen mailserver. Als we via die mailserver in een paar uur 200.000 mails versturen dan worden we gegarandeerd geblokkeerd door alle anti-spam mechanismes.

Heb me aangemeld voor een bedrijf dat het versturen van mail afhandelt maar ook daar mag je als nieuwe gebruiker niet zomaar duizenden mails per uur (of per dag) sturen. Zit dus al een flinke tijd te wachten tot de support afdeling mijn verzoek afhandelt.

Ondertussen aan het bouwen aan de software die de juiste gebruikers de juiste mail stuurt (taal, reset-link, gebruikersnaam, goed omgaan meerdere accounts die hetzelfde mailadres hebben, afhandelen van fouten, afhandelen van email adressen die niet meer bestaan, etc, etc.).

Het is helaas niet even een mailtje openen in Outlook of Gmail en dan wat email adressen in het Bcc veld copy/pasten -O-

Ik heb het 'wachtwoord wijzigen' formulier aangepast. Dat zou nu voor iedereen probleemloos moeten werken. Ging o.a. mis met browser die zelf ideeen hadden over wat er kon worden ingevuld in het 'email' vak.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:11

Als er 200.000 mensen hun gegevens gelekt zijn. Dan iedereen automatisch mailen toch veel efficiënter en doelgerichter?

Want hoewel bokt leuk is. Zijn er echt geen 200.000 actieve gebruikers meer. Eerder 2000 gok ik?

Ah ik lees dat dit niet kan. Nou ja, les voor de volgende keer.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:13

_Reneee schreef:

Ja, dat is het nadeel als je zo snel transparant bent. Ze hadden het ook nog 24 uur (of 4 dagen zoals Odido) stil kunnen houden om in alle rust een e-mail op te stellen. Ik prefereer de huidige aanpak.

Ik zie dat Bart ondertussen ook al een inhoudelijke reactie heeft geschreven.

Edit: Ging nog even mn mail extra controleren op verdachte activiteiten, zie ik een mail over dat mijn gegevens zijn gelekt bij de Chipsoft hack. :') Daar zit trouwens dus al minimaal 5 dagen tussen voordat ik ben geinformeerd per mail.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 49 min geleden

Ik heb gistermiddag het signaal afgegeven omdat ik zag dat er misbruik werd gemaakt van toen nog een mogelijke hack/lek m.b.t. mijn mailadres gebruikt voor bokt in andere omgevingen (buiten bokt) (lees inlog pogingen op mijn mailserver met het bokt account mailadres)
Het is gewoon netjes en snel opgepakt , zeker als je kijkt hij soms dit soort lekken worden opgepakt / afgehandeld.

Tuurlijk is het voor iedereen vervelend, maar dat is ook een gedeelte het risico van online zijn.
100% voorkomen gaat nooit lukken , het blijft een kat en muis spel.

Helaas zelf ook aan de andere kant gezeten dat je op vrijdagmiddag op tijd wil uitloggen en je vervolgens een hoop gebruikers moet gaan benaderen omdat ze in een phishing mail zijn getrapt.
Op zo'n moment is het vele zaken die gelijk gaan lopen en is communiceren daar een (klein)onderdeel van , het is prioriteren
Laatst bijgewerkt door PascalB op 28 min geleden, in het totaal 2 keer bewerkt

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 43 min geleden

BartVB schreef:
Een email aan veel gebruikers duurt heel veel langer dan gedacht/gehoopt. We sturen normaal een handvol (nou ja, in ieder geval niet bizar veel) mails per dag via onze eigen mailserver. Als we via die mailserver in een paar uur 200.000 mails versturen dan worden we gegarandeerd geblokkeerd door alle anti-spam mechanismes.

Heb me aangemeld voor een bedrijf dat het versturen van mail afhandelt maar ook daar mag je als nieuwe gebruiker niet zomaar duizenden mails per uur (of per dag) sturen. Zit dus al een flinke tijd te wachten tot de support afdeling mijn verzoek afhandelt.

Ondertussen aan het bouwen aan de software die de juiste gebruikers de juiste mail stuurt (taal, reset-link, gebruikersnaam, goed omgaan meerdere accounts die hetzelfde mailadres hebben, afhandelen van fouten, afhandelen van email adressen die niet meer bestaan, etc, etc.).

Het is helaas niet even een mailtje openen in Outlook of Gmail en dan wat email adressen in het Bcc veld copy/pasten -O-

Ik heb het 'wachtwoord wijzigen' formulier aangepast. Dat zou nu voor iedereen probleemloos moeten werken. Ging o.a. mis met browser die zelf ideeen hadden over wat er kon worden ingevuld in het 'email' vak.

Petje af Bart hoe dit wordt aangepakt.

En idd het probleem zat idd in de mismatch bij de invulvelden.
Een automatisch sterk wachtwoord kon ik pas bij de herhaling van het wachtwoord aanvinken en bij huidig wachtwoord nam ie dan het wachtwoord wat ie net had gemaakt over.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 38 min geleden

MarlindeRooz schreef:
Als er 200.000 mensen hun gegevens gelekt zijn. Dan iedereen automatisch mailen toch veel efficiënter en doelgerichter?

Want hoewel bokt leuk is. Zijn er echt geen 200.000 actieve gebruikers meer. Eerder 2000 gok ik?

Ik denk dat er weldegelijk veel meer actieve gebruikers zijn..

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31 min geleden

PascalB schreef:
Ik heb gistermiddag het signaal afgegeven omdat ik zag dat er misbruik werd gemaakt van toen nog een mogelijke hack/lek m.b.t. mijn mailadres gebruikt voor bokt in andere omgevingen (buiten bokt) (lees inlog pogingen op mijn mailserver met het bokt account mailadres)
Het is gewoon netjes en snel opgepakt , zeker als je kijkt hij soms dit soort lekken worden opgepakt / afgehandeld.

Tuurlijk is het voor iedereen vervelend, maar dat is ook een gedeelte het risico van online zijn.
100% voorkomen gaat nooit lukken , het blijft een kat en muis spel.

Helaas zelf ook aan de andere kant gezeten dat je op vrijdagmiddag op tijd wil uitleggen en je vervolgens een hoop gebruikers moet gaan benaderen omdat ze in een phishing mail zijn getrapt.
Op zo'n moment is het vele zaken die gelijk gaan lopen en is communiceren daar een (klein)onderdeel van , het is prioriteren

Ik heb vanmiddag ingelogd bij de mail waar ik Bokt aan gekoppeld.
En kreeg een melding dat ik te vaak had geprobeerd om in te loggen,
en die wachtwoord heb ik maar ook even snel veranderd naar iets moeilijkere.
Zo vaak kom/kwam ik ook niet op de email, heb nu naar mijn veel gebruikte email geplaatst en dat wachtwoord kan ik niet eens onthouden.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29 min geleden

MarlindeRooz schreef:

Er zijn alleen nu al meer dan 2700 mensen online ;)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27 min geleden

Katja schreef:
MarlindeRooz schreef:

Er zijn alleen nu al meer dan 2700 mensen online ;)

Zijn dit daadwerkelijk "echte" bokkers?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22 min geleden

Nee dat zijn gasten. En gezien Bokt nu in het “nieuws” is is dat hoger dan normaal gok ik.

“Er zijn in totaal 2562 gebruikers online :: 130 geregistreerde, 83 verborgen en 2349 gasten (Deze gegevens zijn gebaseerd op de gebruikers die de laatste 5 minuten actief waren)”

Dus 213 ingelogde mensen de laatste 5 minuten. :P

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21 min geleden

Ik heb mijn wachtwoord inmiddels ook kunnen wijzigen.
Wel mail gekregen dat normaal direct in spam zou moeten gaan, maar toch in gewone inbox is gekomen. Goed opletten dus met die berichten.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 9 min geleden

Hier ook alles gelukt +:)+

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 2 min geleden

Hier ook alles aangepast. Hopelijk is het zo opgelost. Succes met de verdere afhandeling.