Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_Reneee schreef:Bijzonder dat ik dit moest lezen op Tweakers en we niet even via de mail op de hoogte zijn gesteld. Ik kom namelijk nog amper op Bokt.

_Reneee schreef:Bijzonder dat ik dit moest lezen op Tweakers en we niet even via de mail op de hoogte zijn gesteld. Ik kom namelijk nog amper op Bokt.
Daar zit trouwens dus al minimaal 5 dagen tussen voordat ik ben geinformeerd per mail. BartVB schreef:Een email aan veel gebruikers duurt heel veel langer dan gedacht/gehoopt. We sturen normaal een handvol (nou ja, in ieder geval niet bizar veel) mails per dag via onze eigen mailserver. Als we via die mailserver in een paar uur 200.000 mails versturen dan worden we gegarandeerd geblokkeerd door alle anti-spam mechanismes.
Heb me aangemeld voor een bedrijf dat het versturen van mail afhandelt maar ook daar mag je als nieuwe gebruiker niet zomaar duizenden mails per uur (of per dag) sturen. Zit dus al een flinke tijd te wachten tot de support afdeling mijn verzoek afhandelt.
Ondertussen aan het bouwen aan de software die de juiste gebruikers de juiste mail stuurt (taal, reset-link, gebruikersnaam, goed omgaan meerdere accounts die hetzelfde mailadres hebben, afhandelen van fouten, afhandelen van email adressen die niet meer bestaan, etc, etc.).
Het is helaas niet even een mailtje openen in Outlook of Gmail en dan wat email adressen in het Bcc veld copy/pasten
Ik heb het 'wachtwoord wijzigen' formulier aangepast. Dat zou nu voor iedereen probleemloos moeten werken. Ging o.a. mis met browser die zelf ideeen hadden over wat er kon worden ingevuld in het 'email' vak.
MarlindeRooz schreef:Als er 200.000 mensen hun gegevens gelekt zijn. Dan iedereen automatisch mailen toch veel efficiënter en doelgerichter?
Want hoewel bokt leuk is. Zijn er echt geen 200.000 actieve gebruikers meer. Eerder 2000 gok ik?
Ah ik lees dat dit niet kan. Nou ja, les voor de volgende keer.
PascalB schreef:Ik heb gistermiddag het signaal afgegeven omdat ik zag dat er misbruik werd gemaakt van toen nog een mogelijke hack/lek m.b.t. mijn mailadres gebruikt voor bokt in andere omgevingen (buiten bokt) (lees inlog pogingen op mijn mailserver met het bokt account mailadres)
Het is gewoon netjes en snel opgepakt , zeker als je kijkt hij soms dit soort lekken worden opgepakt / afgehandeld.
Tuurlijk is het voor iedereen vervelend, maar dat is ook een gedeelte het risico van online zijn.
100% voorkomen gaat nooit lukken , het blijft een kat en muis spel.
Helaas zelf ook aan de andere kant gezeten dat je op vrijdagmiddag op tijd wil uitleggen en je vervolgens een hoop gebruikers moet gaan benaderen omdat ze in een phishing mail zijn getrapt.
Op zo'n moment is het vele zaken die gelijk gaan lopen en is communiceren daar een (klein)onderdeel van , het is prioriteren
MarlindeRooz schreef:Er zijn alleen nu al meer dan 2700 mensen onlineAls er 200.000 mensen hun gegevens gelekt zijn. Dan iedereen automatisch mailen toch veel efficiënter en doelgerichter?
Want hoewel bokt leuk is. Zijn er echt geen 200.000 actieve gebruikers meer. Eerder 2000 gok ik?
Katja schreef:MarlindeRooz schreef:Er zijn alleen nu al meer dan 2700 mensen onlineAls er 200.000 mensen hun gegevens gelekt zijn. Dan iedereen automatisch mailen toch veel efficiënter en doelgerichter?