[Dienstmededeling] Kleine test nieuwe forumsoftware

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:22

Hee bij jou valt het meer op als quote. Ik heb de post echt meer keren moeten lezen voor ik besefte dat het een herhaling was van de tekst van Riddershow voor een deel. Vreemd

De tekst is ook niet zo aanwezig, hier zoals je ziet echt een enorm grootte verschil.
Laatst bijgewerkt door karuna op 22-01-20 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:23

Mobiel ziet het er weer anders uit:
Afbeelding

iPhone 5S met Safari.

Edit: wat ik wel heel handig vind, is dat je in bovenstaande post van Luceos op @riddershow kunt klikken en dan bij de originele post terecht komt.
Laatst bijgewerkt door Hilary op 22-01-20 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:24

Volgens mij posten Bart en Luceos al vanuit Flarum toch? Daardoor zien de berichten er anders uit.

Ik weet alleen niet of ik de quote dan zo geslaagd vind, maar dat zal ongetwijfeld ook wennen zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:25

Daar staat ook een kadertje van quote omheen, hier dus helemaal niks alleen idioot grote tekst, bij jou heeft ie nog meer regels nodig. Eeh en bij jou is de letter weer kleiner juist.
Laatst bijgewerkt door karuna op 22-01-20 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:26

MarJon schreef:
Volgens mij posten Bart en Luceos al vanuit Flarum toch? Daardoor zien de berichten er anders uit.

Ik weet alleen niet of ik de quote dan zo geslaagd vind, maar dat zal ongetwijfeld ook wennen zijn.

Volgens mij ook. Een blokje/lijntje om de quote is wel handig. Zoals in her screenshot van Karuna is niet handig. Maar dat is misschien verschil tussen Bokt4 en Boktkweetnietwelknummer?

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:27

Die post heeft bij mij een normaal lettertype en een quote box, zonder de regel van quote bovenaan.
Oh en een rare smiley die niet van bokt is. Ik denk dat het een van die telefoon smileys is.

Grappig dat het bij iedereen anders is!

karuna
Drukke kabouter

Re: [Dienstmededeling] Kleine test nieuwe forumsoftware

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:29

Grappig of juist heel erg onhandig. Zo is ook totaal niet te controleren hoe iets er uit gaat zien. Paar voorbeelden van dezelfde tekst en allemaal zijn ze anders. Post erboven van Bart heeft bij mij ook meer soorten lettergroottes en diktes,

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:30

Ik heb alle versies hier gehad, behalve die van karuna. Verschil lijkt vooral te zitten tussen gewoon bokt en mobiel bokt. En ik vermoed inderdaad dat het vreemde beeld van karuna te wijten is aan bokt 4....
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 22-01-20 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:31

Die van riddershow zijn kleiner dan die van Luceos.

Dit is de post van bart

Afbeelding

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 21:31

Het converteren van quotes van Flarum naar phpBB gaat idd nog niet helemaal soepel zagen we :)
Staat op de lijst met bugs nu :j

Lettertype is behoorlijk subtiel, gok dat dat ook alleen in Bokt4 mis gaat. Voor de techneuten; de posts uit Flarum krijgen een extra <p> per paragraaf, moeten even kijken of we dat makkelijk kwijt kunnen maken. Daardoor staan er nu ook twee lege regels tussen de paragrafen bij posts die in Flarum geschreven zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:32

Bokt 5 geeft hetzelfde vervormde beeld missende quotebox en lettergrootte verschil.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:32

Hilary schreef:
Edit: wat ik wel heel handig vind, is dat je in bovenstaande post van Luceos op @riddershow kunt klikken en dan bij de originele post terecht komt.

Klopt, dat is wel echt een goeie feature! Maar ik denk dat het uiteindelijk zo hoort dat de gebruikersnaam boven de quote komt, dus 'Hilary schreef:' en dan daar de link naar het oorspronkelijke bericht.

(En dan zonder @ want 'at' staat voor 'aan' en het is niet gericht aan riddershow, maar een citaat van riddershow.)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:35

Mee eens, Shadow, dat zou mooi zijn :j

Mobiel zie ik geen verschil in lettergrootte en ook geen dubbele lege regels tussen alinea’s in de Flarum posts.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 00:34

Kleine observatie van de nieuwe smileys, ik zag dat net Karuna en Hilary een screenshot posten van een (Apple?) apparaat met (Safari?) als browser. Bij mij zien die smileys er anders uit als bij hun! De smileys zijn hier kleiner, en net even anders. Zou dit verschillen per browser of apparaat? Ik heb een Huawei, met Chrome als browser

Zo ziet die feest smiley eruit op mijn toestel.

Afbeelding

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 00:52

Verschilt per apparaat idd. Ik kan de smiley namelijk niet zien, mijn systeem ondersteunt hem namelijk niet :P

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 00:59

Ik ben even mijn apparaten aan het opstarten nu want ik ben nieuwsgierig ofzo hoor _O- . Samsung met samsung internet browser kan de nieuwe smileys alvast helemaal niet laden, die heb ik net getest :+

Zo ziet dezelfde smiley eruit met Windows + Edge
Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 07:14

Mijn screenshot was idd van een Apple (iPhone) met Safari :j
Volgens mij zien de toetsenbord-smileys (Emoji-smileys) er sowieso anders uit als je bijv Samsung hebt. Mijn werktelefoon is een Samsung, die Emoji’s zijn anders dan op iPhone.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 08:32

Pepperrr schreef:
Verschilt per apparaat idd. Ik kan de smiley namelijk niet zien, mijn systeem ondersteunt hem namelijk niet :P

Hier het zelfde, een mooi vakje met kruis d'r in. Op een Sony telefoon met Chrome overigens.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 09:54

Shadow0 schreef:
Hilary schreef:

Klopt, dat is wel echt een goeie feature! Maar ik denk dat het uiteindelijk zo hoort dat de gebruikersnaam boven de quote komt, dus 'Hilary schreef:' en dan daar de link naar het oorspronkelijke bericht.

(En dan zonder @ want 'at' staat voor 'aan' en het is niet gericht aan riddershow, maar een citaat van riddershow.)

Dat ligt denk ik of het een reactie is, of een quote, of beide... want in dit geval was zijn reactie ook aan mij gericht. Dus dan hoort @ erbij.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 09:55

Maar dan nog hoort de ad niet bij de quote te staan, maar bij jouw reactie ;)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 09:58

Lalidan schreef:
Maar dan nog hoort de ad niet bij de quote te staan, maar bij jouw reactie ;)

Klopt, hij hoort idd niet in de quote.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 10:02

Ik vind het mooi hoor! De huidige vormgeving en functionaliteit is erg oldschool. En ja, dat nieuwe zal wel even anders en wennen zijn, maar na een poosje weet je niet beter.

Succes met alle technische uitdagingen. Het lijkt me een pittige klus!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 10:13

Waarom zou het "old school" zijn en wat is daar erg aan?

Maar de smileys zijn kennelijk de toetsenbord smileys. Vind ik lelijke ondingen die ik nooit gebruik. :n en daardoor afhankelijk van wat je gebruikt je ook een ander uiterlijk krijgt, lettertype wijzigt met wat je gebruikt? Veel variatie dus. Mmm geen idee of je dat moet willen?

Bij mij zit er een duidelijk grootte verschil, de grotere letters geven nog meeer scrollwerk.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 10:31

Karuna, sorry, maar ik vind je echt heel negatief overkomen. Wacht nou eens even af en zie vernieuwing misschien als een kans om jezelf te verbazen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 11:16

karuna schreef:
Waarom zou het "old school" zijn en wat is daar erg aan?

Wat is er erg aan iets nieuws, boomer? ;)