Ninx schreef:Het eerste dikgedrukte deel: het lijkt me van de zotte een ponyforum uit te roepen tot objectieve nieuwsgaring. Wie gaat dat journalistiek dicht timmeren?
Ik denk dat dat aan bok zelf is aan sluit aan het feit wat bokt wil met zijn “nieuws”. Voor de wikipagina heeft bokt een duidelijk doel, maar rondom het forum niet. Het klinkt flauw, maar het lijkt me de eerste stap om te beslissen wat je doel is. Meer zeg ik niet. In mijn laatste zin stond niet voor niks dat dat me niet de visie lijkt die bokt zou moeten willen hebben.
Citaat:
Jij noemt al 2 zaken die volgens jou 'vast liggen', en alhoewel zeker het tweede (het eerste wil ik niets over zeggen omdat ik me daarin niet voldoende heb verdiept) mij tamelijk zeker lijkt.... is niets wetenschappelijk vast komen te liggen hoor.
Alles wat vast is, is namelijk geen wetenschap. Dat is een overtuiging.
Volgens mij is er begin dit jaar toch echt door wetenschappers vastgesteld dat de kans dat de invloed niet door de mens is iets van 1 op 5 miljoen was ofzo en heeft het daarmee een “gouden standaard” gekregen. Je kan zeggen dat dat niet vast is, maar voor ons gewone burgerlingen mag je bij zulke getallen toch gewoon zeggen dat het wetenschappelijk onomstotelijk is bewezen. Dat is dus niet iets wat voor mij vastligt, maar gewoon door de wetenschap is vastgelegd.
Citaat:
Tweede deel: het is jou mening dat homeopathie de glijdende schaal is, en jou misconceptie dat dit forum een visie zou hebben dat homeopathie hier geen ruimte mag hebben.
Ofwel: jouw mening, geen feiten, en dus niet ter zake doende.
Ik denk dat ik bij die laatste een beetje onduidelijk was want dat was zeker niet wat ik probeerde te zeggen. Ik zie ook dat ik het knullig omschreven heb en in mijn hoofd al 4 stappen verder was
wat ik bedoelde te zeggen is dat de keerzijde is dat bijvoorbeeld homeopathie ook niet wetenschappelijk bewezen is en dat vanuit die visie ook dat soort berichten niet meer toegestaan zijn en dat je zo half bokt kan opdoeken. Dus dat je dan op een glijdende schaal terecht komt.