maria1990 schreef:In het dagelijkse leven zijn er genoeg mensen die het met mij eens zijn plus hetzelfde erover denken als ik
Dat is een drogreden. Het is niet omdat de meerderheid iets vindt dat het ook de waarheid is. Je kunt ook een meerderheid aan idioten hebben, met Facebook als lichtend voorbeeld

maria1990 schreef:Je zou zelf ook eens de moeite kunnen nemen om te vragen: hoe ik iets bedoel maar ja dat is iets teveel gevraagd voor je?
Dat kan. Je kunt ook de moeite nemen je zinnen zorgvuldig te formuleren, zodat er staat wat je bedoelt. Over het algemeen lijkt me dat effectiever, want als je het één zegt, maar het ander bedoelt, wordt het er niet duidelijker op. Plus dat je dan stimuleert dat mensen elkaar woorden in de mond gaan leggen en aannames gaan doen. Persoonlijk vind ik dat ontzettend vervelend. Ik neem de tijd voor mijn posts, lees ze na, zodat wat er staat ook is wat ik zeggen wil.
Ik geloof dat ik vrij regelmatig mensen vraag terug te lezen wat ik gezegd heb, en niet wat ze denken wat er staat of wat ze hebben ingevuld wat er staat, maar wat ik daadwerkelijk heb gezegd.
maria1990 schreef:Maar er wordt vergeten dat de sfeer er vaak niet beter erop wordt omdat beide partijen op elkaar reageren en hun gelijk willen halen.
Door wie exact wordt dat vergeten dan? Volgens mij is dat het punt van mijn topic.
upendo schreef:Ik denk dat we met zijn allen hier prima kritische bokkers kunnen spelen zonder dat er overal een rel ontstaat
Ik denk zelfs dat we dat heel goed kunnen, zoals dat in dit topic ook gebeurt