Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hilli schreef:Voor mijn gevoel heeft dit helemaal niks te maken met (on)betrouwbaarheid van bokkers, levensverhalen, inzamelacties, of wat dan ook, maar alles met de timing van de modactie en daarmee dus de kracht waarmee de sanctie overkomt.
Het was mosterd na de maaltijd -en dat gebeurt het team véél vaker- en dan moet je bijsturen in een topic misschien op een andere manier aanpakken. Als je in een goedlopend topic (waar ook op VN aandacht aan is besteed dus geen wewistenhtechtniet-geklets alsjeblieft) zo laat reageert dan is de enige die zich achter de oren moet krabben het team. Moesten jullie echt zo lang nadenken over die groene opmerking? De traagheid van jullie reactie staat voor mij overigens los van mag wel/mag niet/mag onder voorwaarden, het gaat echt om jullie eigen functioneren.
khirshanta schreef:Ik denk dat we het punt van discussie over de fout gevallen mening beter kunnen laten voor wat het is, in dit topic.
Het spreekt voor zich dat dit achter de schermen zeer serieus wordt opgepakt!
Olympia; Secret Santa is een erg leuk initiatief onder Bokkers waar geen gevoellige info gegeven wordt zoals bankgegevens. De insteek en uitvoering ervan is ook (heel) anders dan wanneer iemand moedwillig geld probeert af te troggelen en vele Bokkers dupeert.
DideH: ik begrijp je punt heel goed, de timing had anders gekund. Of dit beter was geweest, weet ik niet- dan hadden we meteen ingegrepen, was er veel minder opgehaald, en was het in verband met de feestdagen denk ik extra cru gevallen.
Nikass schreef:Natuurlijk zijn mensen zelf verantwoordelijk, dat heeft er weinig mee te maken.
Het gaat erom of je die sociale druk wil op een forum. Ik zeg niet dat ik dat niet wil, het is een overweging die je (de mods in dit geval) kunt maken.
En het was een reactie op de opmerking van Lieveli dat je "er toch geen last van hebt" nou ja dat kan dus voor mensen wel zo zijn.
Citaat:Wat niet (meer) mag is
- benoemen dat je hebt gedoneerd,
- anderen oproepen dat te doen
- verwijzen naar de inzameling met bijvoorbeeld hoeveel geld er al is opgehaald en
- of het op FB of andere kanalen gedeeld mag worden.
dito schreef:maar waar zit dan de druk? je bent onbekend op bokt als je dit wilt. Je staat er verder vanaf daar het geen vriendin of familie lid is ....lijkt mij dat de druk daardoor juist minder is?