Palmera schreef:Ik weet het, het is een maatschappelijk dingetje aan het worden in NL en dat zie je terug op bokt.
Ja, want rekening houden met je medemens is echt een maatschappelijk probleem..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Herfstdraad schreef:olijf schreef:Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik, door zulke dingen al te zien gebeuren in een ander zijn topic, zelf echt geen topic van mijn rijden en problemen waar ik nu tegen aanloop durf te posten. Kritiek kan ik hebben, maar opbouwend en goed onderbouwde kritiek. Waar ik wat van leren kan.
Ik zou ("ik ook" in het engels zeggen) als het niet ongepast zou zijn.
Hiraeth schreef:Palmera schreef:Ik weet het, het is een maatschappelijk dingetje aan het worden in NL en dat zie je terug op bokt.
Ja, want rekening houden met je medemens is echt een maatschappelijk probleem..
Palmera schreef:Nou, het heeft even geduurd, maar het is het talentvolste zoekmachientje van bokt gelukt de betreffende veroorzaker van al dit leed op te snorren.
Eerlijk? Heet dat dus ook al pesten? Echt? Dan vind ik de weerbaarheid van de mensheid er nog wat verder op achteruit gegaan.
Ik had echt iets grofs en beledigends verwacht. Dit is gewoon flauw. En daarmee is alles gezegd
Evi84 schreef:Palmera schreef:Nou, het heeft even geduurd, maar het is het talentvolste zoekmachientje van bokt gelukt de betreffende veroorzaker van al dit leed op te snorren.
Eerlijk? Heet dat dus ook al pesten? Echt? Dan vind ik de weerbaarheid van de mensheid er nog wat verder op achteruit gegaan.
Ik had echt iets grofs en beledigends verwacht. Dit is gewoon flauw. En daarmee is alles gezegd
K
Evi84 schreef:Palmera schreef:Nou, het heeft even geduurd, maar het is het talentvolste zoekmachientje van bokt gelukt de betreffende veroorzaker van al dit leed op te snorren.
Kan ik daarmee concluderen dat jij dergelijk berekenend gedrag gewoon toejuicht en goedkeurt?
Kan ik daarmee concluderen dat jij dergelijk berekenend gedrag gewoon toejuicht en goedkeurt?
Celiien schreef:@Evi: kom nou, als je dit pesten vind.. dan heb je of geen idee van wat het woord pesten inhoud, of je behoort bij wijze van tot een fanclub en mogen alleen maar goede dingen worden gezegd, of je hebt echt tenen van een paar km lang
Palmera schreef:Nou, het heeft even geduurd, maar het is het talentvolste zoekmachientje van bokt gelukt de betreffende veroorzaker van al dit leed op te snorren.
Hilary schreef:Neej schreef:Ik vind dat altijd een onwijs lastige kwestie he. Ik merk dat er sowieso op het internet heel veel "zomaar" en zonder filter geroepen wordt, en dat zie je op bokt ook wel terug. Daarnaast merk ik ook dat ik zélf heel goed kan relativeren (wat hierboven ook al gezegd wordt, het is maar bokt, het is maar een topic.. klik weg, hang op, bel uw bank) dus ik vraag me sowieso vaak een beetje af waarom er op sommige dingen zó heftig gereageerd wordt. En dan heb ik het dus met name over zo'n topic wat finaal ontspoort omdat iemand misschien iets onhandigs zegt of doet waarna er een complete moddergooi-actie ontstaat, iedereen nog even z'n zegje wil doen.. Ik begrijp dat nooit zo goed, dat doe je "in het echt" toch ook niet? Maar op het internet is het ineens schering en inslag.. En dan kan ik zelf wel zeggen "joh, het is maar internet, neem het niet te hoog op" maar dat ben ík, en ik ben niet per se de standaard waartegen we heel bokt moeten houden
Komt er ook nog eens bij dat geschreven tekst op verschillende mensen ook heel verschillend kan overkomen..
Ik vraag me af in hoeverre het dikgedrukte stukje relatie met elkaar heeft. "In het echt" zie ik (en anderen ongetwijfeld ook, als ik topics lees) dingen die wat mij betreft niet kunnen. Ik wil daar altijd (vaak) heel graag wat van zeggen; ik kan me namelijk voorstellen dat iemand iets doet omdat diegene niet beter weet (onbewust onbekwaam). Je kunt ook niet alles weten. Mijn insteek is dan om iemand iets te leren, zodat ze daarna kunnen overwegen of ze zo doorgaan of toch een andere aanpak kiezen.
Ik heb zo'n vermoeden dat ik daar niet de enige in ben. Maar toch zeg ik vaak niets. Je wordt dan al snel neergezet als een bemoeial, betweter of zeikerd. Maar dat is in het echt, face-to-face. Op bokt (en ander internet) werkt alles een stuk anoniemer. Het is dus ook een stuk makkelijker om ergens iets van te zeggen. Ik vraag me dan af of mensen daar dan soms in doorslaan, juist omdat ze dat "in het echt" niet doen (om wat voor reden dan ook).
Dat kan ik me namelijk best voorstellen. Online typ ik ook sneller een reactie met daarin een opmerking ("ik heb het idee dat je pony niet helemaal rad loopt", "ik denk dat een ander zadel erg kan helpen, want deze ligt om deze redenen niet goed") dan dat ik "in het echt" iemand zou aanspreken. Daar heb ik ook niet zulke goeie ervaringen mee (laatst overigens wel, bij een onregelmatige pony).
Evi84 schreef:Ik zie de relevantie niet echt. Het gaat toch ook totaal niet om een reactie over de openingspost?
Het gaat over bewust laten ontsporen voor ziekelijk vermaak op de kap van anderen. (Maar dat is mijn mening enkel)