Account verwijderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:05

bruintje123 schreef:
Ailill schreef:
Bokt heeft een erg groot bereik, veel actieve gebruikers en enorm veel berichten. Dit is voor adverteerders enorm aantrekkelijk, zij betalen Bart/Bokt geld om hier advertenties te mogen plaatsen aan ons, het 'product'.

Aha, daarom mogen er geen berichten weg.Bokt kan zo schermen met Kijk! dat hebben wij aan berichten.
Dat momenteel bokt helemaal niet meer zo actief is word niet verteld.
Maar wel belangrijk voor een adverteerder.
Je zal bokt aan moeten passen aan het nu wil je zorgen dat het een keer niet helemaal dood bloed omdat mensen elders gaan zoals facebook waar je wel zeggenschap hebt over je berichten en account.
Dus misschien toch eens wat luisteren naar de bokkers.

Het aantal berichten is helemaal niet interessant. Het aantal gebruikers is dat wel. En Bokt is nog steeds het grootste paardenforum ter wereld.

Ik ben ben benieuwd naar de bron die jou heeft verteld dat Bokt zijn adverteerders niet verteld dat Bokt niet meer zo actief is.

Je kunt op FB een berichtje weghalen maar zodra iemand iets over jou plaatst (een compromiterend filmpje ofzo) dan geeft FB niet thuis als je een informatieverzoek doet. Daarnaast kopieert FB al jouw informatie, en die van je vrienden en dat wordt weer gebruikt voor adverteerders. Door je telefoon weet FB precies waar je bent en ga zo maar door.

Als je het allemaal zo vreselijk vindt hier dan kun je toch gewoon beter gaan?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:07

[***] schreef:
Maar als je volgers om wat voor reden dan ook 1 voor 1 afhaken zit je toch met een probleem...

En dan kom je bij de conclusie, daarom worden er geen accounts verwijderd en zo moeilijk gedaan over berichten verwijderen.
Het is geen handje vol wat je ook ziet aan het aantal gasten in oude topics, maar om veel accounts en berichten. En is bokt ineens zo groot niet meer.
En kan met die schijn geen adverteerders meer trekken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:08

@jan
waar schrijf ik dat ik het verschrikkelijk vind.
Ik heb zelf geen account verwijder verzoek gedaan of een bericht verwijder verzoek.
Maar ik vind het gewoon een vreemde gang van zaken waar ik graag over mee klets.

Zo reageren is overigens ook niet echt nodig.
Wat ook naar voren komt in het andere topic.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:10

Indestal schreef:
Maar de meeste adverteerders zijn spammers die volgens mij helemaal niet worden gelezen of op geklikt....heb ook geen idee wie de adverteerders zijn, kijk ee niet eens naar..

Volgens mij zou het niet gebruikt worden als het niet opbracht? Volgens mij wordt ons surf gedrag ook gevolgd om zo gerichter te kunnen adverteren. Maar ik ben niet thuis in deze online materie dus niet zeker.

Ik geloof niet dat mijn werkgever specifiek adverteert op bokt. De advertenties verschillen ook per woorden op een pagina. Dus volgens werkt dat niet 1 op 1? Denk dat een adverteerder ruimte koopt rondom beschikbare pagina's waar die dan geplaatst worden als er bepaalde kernwoorden op die pagina voorkomen? Maar nogmaals, dit weet ik eigenlijk niet.

Ailil: ik denk dat een klant niet volledig mee bepaalt maar wel meer dan het product.

Bruintje: dat het gebruik daalt wil niet automatisch zeggen dat de inkomsten dalen. Misschien brengt het in verhouding nu meer op.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:13

En daarom willen ze geen accounts verwijderen, omdat het gaat om het aantal gebruikers.
Het is een Hotel California, you can check in anytime you like but you can never leave.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:16

Ik volg janderegelaa zijn redenatie wel.

FB, Apple, Google volgen ons inmiddels overal e. Dat vind ik verontrustender dan dat iedereen kan lezen dat ik enkele jaren terug een wat grotere muil had :D

Overigens denk ik dat het laten staan van berichten en accounts wel een visie is op de bruikbaarheid van het forum van Bart en niet zozeer een verkoopsargument. Ik haalde het vnml aan omdat ik wilde aanhalen dat mensen soms niet lijken in te zien dat heel internet er haast op gericht is om ons te volgen en dingen te verkopen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:22

Suzanne F. schreef:
En daarom willen ze geen accounts verwijderen, omdat het gaat om het aantal gebruikers.
Het is een Hotel California, you can check in anytime you like but you can never leave.

:D *pum*

Citaat:
Bruintje: dat het gebruik daalt wil niet automatisch zeggen dat de inkomsten dalen. Misschien brengt het in verhouding nu meer op.

Waar.
Maar waarom dan zo angstvallig vasthouden aan accounts en berichten?
Dat zal ergens een doel hebben.
Wat nooit eerlijk word verteld, daar word omheen gedraaid.

Blue_Monday

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:29

Ik kok Bokt vaak tegen via Google met verouderde topics.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:32

Als ik het goed zie, zijn het allemaal advertenties met Google AdWords. Dus 'Google' is de grote adverteerder. Ik zie op mijn mobiel niet specifiek andere adverteerders.

Google AdWords is wel leuke inkomsten overigens. In het verleden heb ik ook een forum gehad en het leverde toch wel wat op.

Wat mijn ervaring toen was uit Google Analytics, is dat de hoogst genoteerde zoekwoorden kwamen uit (hoe het hier heet) "leven zonder paarden". Dus ik kan me voorstellen dat zoiets er ook mee te maken heeft. Hoe meer zoekwoorden je hebt, hoe hoger je genoteerd wordt in Google. En voor google maakt het echt niet uit of het nu wel of niet om paarden gaat :-)

Overigens vind ik het niet onterecht dat er geld aan een forum verdiend wordt. Bart en collega's steken er ook geld en tijd in. Op Bokt vind ik de advertenties niet echt storend. Ik ken ook fora waar ze over je hele scherm heen verschijnen en daar kom ik ook amper nog om die reden.

Wat terugloop van fora betreft, dat is de reden dat ik ermee gestopt ben met mijn forum. De hoogtijdagen van fora zijn voorbij, dat zie ik overal. Er zijn veel alternatieven, met name Social media. Dat heeft niet eens zoveel met beleid te maken, maar met keuzes die gebruikers (kunnen) maken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:36

Klopt, ik was bv jaren actief op een forum over werkende bordercollies, dat is nu een schim van het vroegere actieve forum.
De interessante discussies zijn naar facebookgroepen gegaan. Ik vind het persoonlijk jammer, het format van een forum vind ik veel praktischer, overzichtelijker.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:45

bruintje123 schreef:
@jan
waar schrijf ik dat ik het verschrikkelijk vind.
Ik heb zelf geen account verwijder verzoek gedaan of een bericht verwijder verzoek.
Maar ik vind het gewoon een vreemde gang van zaken waar ik graag over mee klets.

Zo reageren is overigens ook niet echt nodig.
Wat ook naar voren komt in het andere topic.

Je geeft alleen geen antwoord op mijn vraag wie de bron is dat Bokt tegen zijn adverteerders niet verteld dat Bokt helemaal niet meer zo actief is.

Waarom ik denk dat je het hier verschrikkelijk is op de manier hoe je tekeer gaat? Bokt lijkt wel 1grote complottheorie als ik jouw bijdragen lees.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 04-11-17 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:46

Blue_Monday schreef:

Je meent het? :+
Daar gaat het eigenlijk net over, dat er alleen maar oude topics via google naar boven komen waar (bijna) niemand nog wat aan heeft .. en dat het dus interessanter zou zijn als die opgeruimd/verwijderd worden zodat er alleen maar recente en actieve topics naar boven komen.

Voorbeeldje van wat ik gisteren toevallig voorbij heb zien komen ... Er wordt gereageerd in een topic van 3+ jaar geleden met de vraag hoe het geval afgelopen was. De TS van het topic was al even lang niet meer online geweest als het topic oud was. Er werd dan gezegd dat die persoon die reageerde er waarschijnlijk via google op terecht was gekomen en misschien hetzelfde probleem had. Dit kan ik allemaal begrijpen, maar wat heb je eraan? Reactie van TS zal er niet meer komen, topic is ondertussen dicht want oud .. Dus wat hebben we nu bereikt?

De persoon met interesse had er meer aan gehad bij het openen van een nieuw topic "wie heeft er ervaring met .. " en indien TS van dit topic dan nog online zou zijn kon die daarin ook reageren, samen met een hele handvol recente ervaringen van anderen die dit ondertussen misschien ook meegemaakt hebben. Of mensen die nu in ieder geval actief willen meedenken.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:49

[***] schreef:
Blue_Monday schreef:

Daar gaat het eigenlijk net over, dat er alleen maar oude topics via google naar boven komen waar (bijna) niemand nog wat aan heeft .. en dat het dus interessanter zou zijn als die opgeruimd/verwijderd worden zodat er alleen maar recente en actieve topics naar boven komen.

Voorbeeldje van wat ik gisteren toevallig voorbij heb zien komen ... Er wordt gereageerd in een topic van 3+ jaar geleden met de vraag hoe het geval afgelopen was. De TS van het topic was al even lang niet meer online geweest als het topic oud was. Er werd dan gezegd dat die persoon die reageerde er waarschijnlijk via google op terecht was gekomen en misschien hetzelfde probleem had. Dit kan ik allemaal begrijpen, maar wat heb je eraan? Reactie van TS zal er niet meer komen, topic is ondertussen dicht want oud .. Dus wat hebben we nu bereikt?

De persoon met interesse had er meer aan gehad bij het openen van een nieuw topic "wie heeft er ervaring met .. " en indien TS van dit topic dan nog online zou zijn kon die daarin ook reageren, samen met een hele handvol recente ervaringen van anderen die dit ondertussen misschien ook meegemaakt hebben. Of mensen die nu in ieder geval actief willen meedenken.

Nou dat is handig voor Bart toch nieuwe bezoekers via Google = (potentieel) geld ik snap Bart wel.
Laatst bijgewerkt door Blue_Monday op 04-11-17 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:51

Nog even over de rest .. Zelf besef ik ook heel goed dat ze alles volgen wat je doet en zet op internet, in de zin van dat bedrijven dit meekrijgen en daar reclame op aanpassen en noem maar op. Dit maakt mij ook totaal niks uit, ik doe echt geen gekke dingen.

Maar waar het mij over gaat, en waar ik me niet fijn bij voel, is dat je via 1 simpele zoekterm op google mijn hele postgeschiedenis kan achterhalen. Met 1 stom woordje duiken tig (oude) bokttopics op en met een paar klikken kan je alles lezen wat ik hier ooit gepost hebt. En dat zijn echt geen gekke dingen, maar het principe, daar gaat het mij om. Ik vind dat idee gewoon helemaal niet fijn.

Doe datzelfde woordje in combinatie met instagram en je vindt (bijna) niks. Toevallig nu wel maar heb vandaag ontdekt dat je kan aangeven dat je foto's niet meer opduiken in google, dus is nu even kijken of dat werkelijk zo is. Maar zelfs dan moet je al dat woordje + nog een bepaalde hashtag (en die moet je dan toevallig weten, of goed kunnen gokken) en dan staat de foto tussen 1000en andere foto's, daar ben je zo voorbij gescrolld als je niet oplet. Dus dat is al heel wat anders als het bokt-gebeuren, en vind ik dus heel wat minder erg.

Maar dat is iets voor mij persoonlijk natuurlijk, waarom andere mensen dingen verwijderd willen zien kan ik niet over meepraten ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:54

Ik heb er ook niets op tegen dat er geld verdient wordt met Bokt. Dat vind ik zelfs normaal. En ik vind het ook prima dat ik op het beleid weinig te zeggen heb. Eerlijk gezegd vind ik het op het betuttelende af juist een verademing in vergelijking met andere fora waar het er soms zo gemeen aan toegaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:56

Blue_Monday schreef:
Nou dat is handig voor Bart toch nieuwe bezoekers via Google = (potentieel) geld ik snap Bart wel. Al zal ik zelf mijn account ook willen verwijderen en mijn vorig account al helemaal.

Persoon in kwestie was al lid van bokt (en had dus gewoon ook hier intern kunnen zoeken, zo is het misschien ook gebeurd) dus dat zal misschien af en toe wel zo zijn, maar heus niet altijd. En ik kan me voorstellen dat als je wel nieuw bent, via een oud topic op bokt komt, je aanmeldt omdat je wil reageren en na een half uur is het topic gesloten want oud, dat je zin om verder te bokken ook wel over is. Dus of dat echt zoveel opbrengt .. geen idee..

Het gaat er ook gewoon om dat die oude topics altijd opduiken, niet altijd relevant meer zijn (want ondertussen andere inzichten, hoewel dat qua paarden op zich misschien wel meevalt) en dat er niet in verder gereageerd mag worden want het gaat op slot omdat het oud is en/of TS niet meer actief. Wat hebben mensen er dan aan? Waarom kan het niet gewoon weg?

Ivm het verwijderen .. voor mijn part zelfs een recht voor actieve gebruikers. Dus zoals dat topic van gisteren dat blijft dan gewoon staan, maar iemand anders kan na x aantal tijd beslissen of die een topic al dan niet weg wil hebben. Misschien valt het dan ook wel nog mee met de hoeveelheid topics die verdwijnen tov die wat blijven staan? Ik denk ook maar gewoon hardop..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:56

[***] schreef:
Nog even over de rest .. Zelf besef ik ook heel goed dat ze alles volgen wat je doet en zet op internet, in de zin van dat bedrijven dit meekrijgen en daar reclame op aanpassen en noem maar op. Dit maakt mij ook totaal niks uit, ik doe echt geen gekke dingen.

Maar waar het mij over gaat, en waar ik me niet fijn bij voel, is dat je via 1 simpele zoekterm op google mijn hele postgeschiedenis kan achterhalen. Met 1 stom woordje duiken tig (oude) bokttopics op en met een paar klikken kan je alles lezen wat ik hier ooit gepost hebt. En dat zijn echt geen gekke dingen, maar het principe, daar gaat het mij om. Ik vind dat idee gewoon helemaal niet fijn.

Doe datzelfde woordje in combinatie met instagram en je vindt (bijna) niks. Toevallig nu wel maar heb vandaag ontdekt dat je kan aangeven dat je foto's niet meer opduiken in google, dus is nu even kijken of dat werkelijk zo is. Maar zelfs dan moet je al dat woordje + nog een bepaalde hashtag (en die moet je dan toevallig weten, of goed kunnen gokken) en dan staat de foto tussen 1000en andere foto's, daar ben je zo voorbij gescrolld als je niet oplet. Dus dat is al heel wat anders als het bokt-gebeuren, en vind ik dus heel wat minder erg.

Maar dat is iets voor mij persoonlijk natuurlijk, waarom andere mensen dingen verwijderd willen zien kan ik niet over meepraten ;)

Jouw google resultaten zijn wel vervormd naar je eigen surfgedrag e! Misschien kun je eens testen via een andere pc of je dan nog evenveel resultaten hebt die je niet wilt?

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:57

biancaaaa schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe Bokt dan om gaat met GDPR - The right to erasure (per mei 2018)? Oprechte vraag overigens :)

Ik ben wel benieuwd wat dit inhoud ?? Dat Bokt berichten moet gaan verwijderen als daar om gevraagd word?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:57

@ poes : Is ook zo :j Maar denk dat iedereen die iets met paarden heeft wel dezelfde antwoorden zou krijgen op dat woordje .. Waarschijnlijk niet de hele wereld, maar paardenmensen toch wel gok ik zo.

Maar kan het wel eens bekijken als ik de kans heb, geeft misschien ook weer nieuwe inzichten :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:02

Geld verdienen met bokt vind ik ook helemaal prima, want een groot forum heeft nou eenmaal ook veel tijd nodig om goed te kunnen draaien.
Maar ook ik heb nog geen aanvraag gedaan om een deel van mijn berichten te verwijderen. Ik heb eenmaal gevraagd om mijn adresgegevens en achternaam te laten verwijderen omdat iemand het zo grappig vond om dat in een topic te plaatsen. Toen kreeg IK de wind van voren dat ik die maar niet had moeten verstrekken :o tja hoe komen mensen anders bij je voordeur...

Maargoed, toen ik 14/15/16 was, had ik nog géén idee dat ik voor de klas kwam te staan. In deze sector. Dus ik zou dolgraag berichten (vooral HK) willen laten verwijderen, maar heb nu al geen zin in de botte reactie die ik toen kreeg. Ook omdat ik weet dat meerdere mensen dit ervaren hebben. Een reden opgeven voor het laten verwijderen van berichten lijkt me niet eens aan de orde! En dat een mod daar ook nog zijn mening over geeft vind ik al helemaal niet kunnen.

Een leeftijdslimiet of vette waarschuwing voor privacy lijkt me niet misplaatst. Bokt beter afschermen of zelf de optie om berichten te verwijderen lijken me ook helemaal prima.
De controle over je eigen privacy staat nu onder geld verdienen/meer berichten. En dat is best zorgwekkend.

420BlazeIt

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:07

Ik ga vragen of ze mijn account willen verwijderen ik heb meerdere persoonlijke topics aangemaakt helaas, wel veel van geleerd maar t staat toch op internet :(

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:09

janderegelaa schreef:
Waarom ik denk dat je het hier verschrikkelijk is op de manier hoe je tekeer gaat? Bokt lijkt wel 1grote complottheorie als ik jouw bijdragen lees.

Hoe je tekeer gaat????
Voel jij je nog lekker :(:)
Ik neem gewoon deel aan de discussie.
De enige die nu tekeer gaat ben jij.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:11

[***] schreef:
Blue_Monday schreef:

Precies dat :j
Maar als die dat doet krijgt hij met wat pech een topic uit de oudheid om de oren van 300 pagina's.
Met nog wat meer pech 1 van 3 berichten die helemaal niet meer relevant zijn :+

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:31

@Telpeva; Ik snap je punt, ik snap ook het punt van de mod. Jouw verzoek ging in principe om het verwijderen van een heel topic, dat is iets waar we anders mee omgaan dan individuele oude berichten, vooral omdat hier andere gebruikers door worden getroffen. In dit geval waren er nog geen reacties, daardoor komt het 'dit gaat normaal niet heel makkelijk' wat vreemd over.

Los daarvan merk ik dat het oude 'we verwijderen in principe niet' van jaren terug nog steeds best diep in het DNA van Bokt zit. Dat is een beleid/communicatieding waar we aan werken :j

Fenrir schreef:
Ik geloof niet dat ik ooit antwoord heb gehad op mijn meermaals gestelde vraag over het verwijderen van HK topics ouder dan x jaar. Je gaat me niet vertellen dat daar zulke relevante informatie in staat dat het per se moet blijven staan. Ook is het niet iets wat omhoog komt in zoekmachines dus er is geen enkele reden om die topics aan te houden. Waarom worden die niet gewoon stelselmatig verwijderd?

Alles verwijderen lost op privacygebied vanalles op, maar er zijn ook legio gebruikers die het juist wel leuk vinden om terug te kunnen lezen. Met 99,999% van de berichten in de HK is privacytechnisch niets spannends aan de hand. Dan lossen we eventuele problemen liever op individuele basis op dan dat we duizenden berichten van gebruikers weggooien omdat er een aantal berichten tussen zitten die men liever weg wil hebben.

@Indestal; waarschuwingen mbt bedrijven mogen niet omdat deze vooral veel ellende opleveren en weinig mensen helpen. Een onderbouwde ervaring delen over een bedrijf mag echter prima, ook als deze ervaring niet positief was. Maar wel een eigen ervaring en niet puur een 'Koop nooit bij dit stelletje koekenbakkers!', daar heeft niemand iets aan.

Wat het commerciele aspect betreft; Bokt moet inderdaad geld verdienen en dat doen we met banners. Die banners worden getoond aan jullie en aan mensen die via Google binnenkomen omdat ze b.v. op zoek zijn naar een nieuw zadel, een leuke vakantie op Texel of naar Jumping Amsterdam willen. Dat maakt (commercieel gezien) actieve gebruikers belangrijk en ook de oude berichten. Legio mensen komt op Bokt omdat hier discussies staan over onderwerpen waar geen websites voor zijn. Dat wil zeker niet zeggen dat we dus koste wat kost alle oude topics en berichten moeten laten staan. Dit betekent wel dat het ook financieel problematisch is om b.v. alles ouder dan 3 jaar weg te gooien. Maar factoren die niets te maken hebben met financieen tellen zwaarder in het verwijder verhaal. Dat is ook waarom we altijd op zoek gaan naar een oplossing bij vragen om verwijderen van een gebruiker.

bruintje123 schreef:
Ja dat is de enige conclusie die ik nu kan trekken.
Zeker omdat er ook nooit een eerlijk antwoord komt waarom het niet weg mag.
Ja er vallen gaten is dan een standaard antwoord.

Dat het antwoord niet is wat je zelf verwacht betekent natuurlijk niet dat het geen eerlijk antwoord is.

Wat betreft de link tussen privacy/verwijderen en activiteit; in de lijst van 'minpunten' van Bokt scoren andere zaken een heel stuk hoger, maar privacy is idd een van de aspecten. We zijn ook aan het kijken wat we daarmee kunnen maar dat heeft nogal forse implicaties en vergt oplossingen die we niet even in een paar weken in elkaar zetten. Als je naar activiteit kijkt zijn het enorm toegenomen gebruik van mobiele telefoons, het oppervlakkiger worden van online communicatie en b.v. ook mobiele notificaties een heel veel grotere factor.

Wat de GDPR betreft; die sluit op dit gebied redelijk aan bij de huidige 'richtsnoeren' van de AP. Het gaat om het verwijderen van persoonsgegevens, niet om het verwijderen van berichten. Ook nu is het zo dat we bij een heel account anonimiseren (en dus de persoonsgegevens weghalen) ipv alles verwijderen wat een hoop 'defecte' topics op zou leveren. Los van het verwijderaspect is de GDPR wel flink onding, enorme berg administratie en op een aantal gebieden best onlogisch en lang niet overal een verbetering voor de consument.

@Macs; ik hoop dat jouw verwijderervaring van een flinke tijd terug is? Hierin is echt een hoop veranderd de laatste jaren.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:40

Ibbel schreef:
Nou ja, de gebruikers van bokt zorgen voor de inkomsten van bokt. Niet door zelf te betalen, maar wel doordat de hoeveelheid gebruikers het voor adverteerders interessant maakt. Indirect zorgen wij dus wel voor de inkomsten. Mag je toch wel verwachten dat je een béétje weet waar die advertentie-inkomsten voor gebruikt worden. Je zou ook kunnen kiezen voor het (betaald) uitbesteden van issues zoals het verwijderen van accounts dan voor het in dienst nemen van mensen die kennelijk andere dingen doen dan bokt zo aantrekkelijk mogelijk maken voor gebruikers.
Want geen gebruikers = geen inkomsten, hoe je het ook wendt of keert.

Dus als ik het goed begrijp mag ik ook meebeslissen over de bedrijfsvoering van page omdat ik hun pleepapier koop? Want daar zorg ik nieteens indirect maar direct voor de inkomsten.