Is Bokt Bokt niet meer?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 01:58

Omdat iemand vroeg over hoe het is om nu een volgtopic te hebben: ik heb er eentje. 8-)
Die ben ik twee jaar geleden begonnen over mijn nieuwe paard dat nogal een projectje bleek. Na 2 jaar ups (en nog meer downs) zijn we nog steeds aan het revalideren dus dan vind ik het niet gek als na het eerste wilde jaar de reacties teruglopen. Maar goed, ik vind het gewoon leuk om af en toe weer iets over hem te schrijven dus als je niet schrijft omdat je een Bekende Bokker wilt worden dan kun je nog steeds een volgtopic starten.
Maar los van volgtopics die gewoon al oud en dus stiller zijn heb ik ook in verse volgtopics het idee dat er steeds minder gereageerd wordt en dat het stiller is dan vroeger. (met vroeger bedoel ik dan 5-10 jaar geleden).

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:18

Ik vind volgtopics niks aan, ik volg er toevallig een van iemand die ik ken, maar ik reageer daar ook bijna nooit op. Het was meer dat ze in het begin wat vervelende en bemoeizuchtige reacties kreeg dat ik dat in de gaten wilden houden :+ Als ik wil weten hoe het ergens mee gaat, bijvoorbeeld die knappe merrie die gedekt is, dan zoek ik of ik er iets over op bokt kan vinden of ik stuur die persoon even een pb.

Ik heb wel het idee dat er minder topics geopend worden. Vroeger was er een hele club die toch wel meerdere keren per maand rijfoto's plaatste, waar toen al altijd hetzelfde commentaar op kwam. Setjes waren belachelijk en je moest maar les en zadelmakers betalen, ookal gaf TS aan wekelijks les te hebben en lag het zadel nagenoeg perfect. :') Dat is dus eigenlijk weinig veranderd, als je een neusriem verkeerd ziet zitten kun je dat wat van zeggen, maar als TS zegt het gezien te hebben en het aan te passen hoeft daar niet over doorgegaan worden.
De HK was ook veel drukker, als je een topic zocht was de kans echt minimaal dat je het op pagina 1 kon vinden, topic waar ik nu in post gaat helemaal niet hard en staat bijna altijd op pagina 1. Sommige HK's gingen echt met een rot vaart van 500 pagina's per week.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:02

Als er op oude topics gereageerd wordt, roepen er altijd weer bijdehandjes...OUD!! Ik tem even en dan komt er balk dat je een nieuw topic moet openen.

Maar wat is het nut van oude topic niet mogen gebruiken?? Ik heb dat nooit gesnapt....iedereen leest toch wat ze willen...

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:11

Ik herken inderdaad ook wat je zegt.

Gewoon normale foto's van je paardje lijken niet goed/leuk genoeg meer. Alleen op de fotoshoots e.d. wordt flink gereageerd.

Ik heb laatst nog een topic geopend over mijn topper, maar ook daar slechts 1 reactie... Erg jammer, maarja... het zal dan wel niet spectaculair genoeg zijn.

En inderdaad! Waarom niet mogen reageren op oude topics? Van sommige snap ik het wel als het issue er niet meer toe doet, maar alsnog zijn er misschien oude topics waar het nog wel leuk is om op te reageren of om een onderwerp weer op te rakelen..

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:14

Wat ik vind veranderd in de paardenwereld is dat er steeds meer mensen met paarden bij komen en bokt zien als de DA en instrukteur enndan ook nog eens arrogant gaan reageren bij tegenspel...

De hele paardenwereld is veranderd, de prijzen ook, absurde prijzen voor basis paarden en toch wordt er veel verkocht...het gaat weer goed en iedereen vind dat ze goed paardrijden....de foto topics zijn ronduit bedroevend en in de huiskamer topic is iedereen heel lief voor elkaar en niemand durft te zeggen, wouw arm peerd....en dat klinkt ook bot, is ook bot! Maar het paardenleed is flink gegroeid de laatste jaren.

Hierdoor komen er inderdaad ook lompe en harde opmerkingen door de wel paardenmensen, die die persoon heel duidelijk niet kunnen bereiken...bokt heeft kennelijk altijd gelijk en als iemand wordt aangesproken, ontstaan er ruzies, de moddies gaan er op in en TS heeft niks geleerd, alleen dat sommigen niet lief zijn...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:17

Bokker van het eerste uur.
Eens in de zoveel tijd verschijnt er een dergelijk topic, ja, vanaf het eerste uur.
De gezellige huiskamer die bokt bij de start was is het allang niet meer.
Toen je gewoon leuke reacties kreeg op je huistuin en keuken foto's, toen je als Penny nog kon vragen hoe een S&T werkte, toen er nog niet om elk wissewasje geblèrd werd dat je naar de da moest.
Kleurengenetica was nog vrij onbekend, evenals vrijheidsdressuur of "grondwerk". Slechts een enkeling had een touwhalster en slechts een enkeling reed in de (sub)top.

Met de groei van bokt, en de (op)komst van social media verandert dit. Je "kent" niet meer iedereen die achter een account zit, mensen zijn directer, mensen móeten hun "mening" geven....
Tja, wat doe je eraan?

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:21

Ik merk het ook hoor, veel minder reacties en topics. Verder vind ik overal veel te veel regels waardoor ik amper durf te reageren, bang om iets verkeerds te doen. Foto's plaatsen doe ik de moeite niet meer voor, ik vind het vrij veel werk voor die 2 of 3 reacties. Facebook is veel toegankelijker geworden voor mij.

Voor mij geldt overigens waardoor ik ook niet meer reageer:
1. HAW kijk ik niet eens meer, wordt veel te streng gemodereerd.
2. Ik lees nieuwe topics via 'actieve onderwerpen'. Daaruit kies ik wat ik interessant vind. Echter worden die actieve onderwerpen ondergesneeuwd door volgtopics, superlang lopende topics, centrale topics etc. etc.
3. Punt 2 geldt ook voor de 'laatste berichten'.
4. Mijn reacties zijn op geen enkele manier te anonimiseren, wat mij erg terughoudend maakt.
5. Dit is heel persoonlijk, maar ik ben de uitgekauwde discussies zo beu.

Ik denk dat bokt eigenlijk een hele langzame dood aan het sterven is als ze zo doorgaan. Het is teveel gefocussed op inkomsten binnenhalen, wat ik wel snap. Maar het beleid werkt zo niet.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:21

bloempie186 schreef:
Ik herken inderdaad ook wat je zegt.

Gewoon normale foto's van je paardje lijken niet goed/leuk genoeg meer. Alleen op de fotoshoots e.d. wordt flink gereageerd.

Ik heb laatst nog een topic geopend over mijn topper, maar ook daar slechts 1 reactie... Erg jammer, maarja... het zal dan wel niet spectaculair genoeg zijn.

En inderdaad! Waarom niet mogen reageren op oude topics? Van sommige snap ik het wel als het issue er niet meer toe doet, maar alsnog zijn er misschien oude topics waar het nog wel leuk is om op te reageren of om een onderwerp weer op te rakelen..

Eerlijk gezegd, ik reageer net niet meer op die shoots topics.. Niet om altijd afbrekend te doen, maar die lijken ook allemaal het zelfde.

Persoon heeft een of ander (vreemd) kleedje aan. Paard door het bos, los naast paard in bos, galopfoto. Dan overbewerkt door altijd het zonnetjeseffect toe te voegen in de bovenhoeken. Zucht. Originaliteit komt er ook niet meer voorbij.

Liever dan de 'gewone' foto's die genomen zijn vanuit plezier :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:28

druppeltje schreef:
Ik merk het ook hoor, veel minder reacties en topics. Verder vind ik overal veel te veel regels waardoor ik amper durf te reageren, bang om iets verkeerds te doen. Foto's plaatsen doe ik de moeite niet meer voor, ik vind het vrij veel werk voor die 2 of 3 reacties. Facebook is veel toegankelijker geworden voor mij.

Voor mij geldt overigens waardoor ik ook niet meer reageer:
1. HAW kijk ik niet eens meer, wordt veel te streng gemodereerd.
2. Ik lees nieuwe topics via 'actieve onderwerpen'. Daaruit kies ik wat ik interessant vind. Echter worden die actieve onderwerpen ondergesneeuwd door volgtopics, superlang lopende topics, centrale topics etc. etc.
3. Punt 2 geldt ook voor de 'laatste berichten'.
4. Mijn reacties zijn op geen enkele manier te anonimiseren, wat mij erg terughoudend maakt.
5. Dit is heel persoonlijk, maar ik ben de uitgekauwde discussies zo beu.

Ik denk dat bokt eigenlijk een hele langzame dood aan het sterven is als ze zo doorgaan. Het is teveel gefocussed op inkomsten binnenhalen, wat ik wel snap. Maar het beleid werkt zo niet.

Heel erg mee eens.

Ook al eens aangedragen of het niet mogelijk is om aan te vinken welke topics je niet te zien krijgt.
Als ik nu op avtieve klik staan er zoveel topics die ik echt niet interessant vind.
Je kan wel een bolletje bij berichten zetten zodat je een topic automatisch volgt. Echt mooi bedacht ooit :j
Maar maak de functie ook andersom, niet meer te zien in actieve onderwerpen.
Voorbeeld:
nakomelingen van Don Cremello du Bois
Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2
Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*
Kinderen en hun pony's kletstopic?
Ergernissen op het openbaar vervoer
Het Kleding Topic - Deel 7

Vast voor erg veel mensen boeiend gezien het aantal berichten, maar ik denk voor veel ook niet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:33

Confession schreef:
In uitgelicht zie je ook alleen maar foto topics voorbij komen van paarden met een bijzonder kleurtje of met foto's die gemaakt zijn door professionele fotografen of topics van "populaire" bokkers. Erg jammer dat mensen met "huis tuin en keuken"paarden en "huis tuin en keuken"camera's geen aandacht meer krijgen.

Dat vind ik dan wel weer meevallen, tenminste ik dacht het ook altijd, tot ik zelf met een fototopic in uitgelicht kwam. Geen bijzonder paard, geen bijzonder kleurtje. Ja, wel een goede camera, maar in een binnenbak in handen van mijn man die dus gewoon maar klikt. Geen bijzondere foto's dus. Alleen geen extra reacties. :') De reacties die ik gehad heb waren bijna alleen maar van oude 'bekende' via bokt, die mij nog kenden van vorige paarden.

Ik mis wel eens de positieve feedback. Ik ben niet perfect, ik rijd niet perfect en er mankeert echt wel wat aan. Vaak weet ik het zelf wel, maar vroeger kwam er wel eens een reactie waardoor ik toch nog een keer na ging denken of er weer op ging letten de keer erna met rijden bijvoorbeeld.

Aan de andere kant reageer ik zelf ook minder, omdat vaak een tip niet meer goed opgevat wordt en je geen oneliners mag plaatsen. :') Dus ik doe er zelf ook aan mee, denk ik.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:43

Gimme_Spurs schreef:
Maar... mag dat wel, of is dat muiten? Als wij ineens gaan vragen hoe gebruikers bokt willen zien?

Dat is zeker geen muiten of ondermijnen. Sterker nog, input van jullie wordt juist gewaardeerd. :) En we nemen dat ook serieus achter de schermen, ook al gaan we niet altijd mee in jullie wensen.

En helaas is het automatisch verwijderen van oudere topics zo'n idee waar wij niet in meegaan. Dat heeft een paar redenen. Zoals hierboven wordt benoemd zijn die oude topics belangrijk voor Google. Hoe meer topics, hoe beter vindbaar Bokt in principe is. Daarnaast hebben veel oude topics, zeker als je de grens al bij één jaar trekt, nog best veel informatiewaarde. Ervaringen met bedrijven of producten zijn bijvoorbeeld niet binnen 1 jaar verouderd. En ik vind het zelf heel tof om iemands historie en opbouw met een paard te zien. Het is toch gaaf als je in een reeks fototopics iemand van de B naar de Z ziet rijden? Het is jammer als dat verloren zou gaan, wat mij betreft zou Bokt dan juist minder 'Bokt' worden.

Dan is er nog de praktische uitvoerbaarheid. Zo'n functie inbouwen kost tijd en geld en er is een flinke lijst aan wensen (ook vanuit jullie ;)) die we graag zouden realiseren. En zoveel verwijderverzoeken krijgen we niet binnen. Ik snap dat niet iedereen zo'n verzoek indient, omdat ze niet weten dat het kan of denken dat het kansloos is. Maar ons beeld is niet dat talloze gebruikers echt last ondervinden van hun oude berichten. En wat als gebruikers helemaal niet willen dat hun topics of berichten weggehaald worden? Moeten we dat tegen hun zin in doen? Dat zou ik geen fijn idee vinden.

Verwijderverzoeken nemen we altijd serieus en vaak geven we daar ook gehoor aan. Het liefst door bepaalde informatie te verwijderen/anonimiseren, als dat geen optie is gaan we meestal mee in de wens om het te verwijderen. Al ligt dat natuurlijk wel anders bij een recent discussietopic met 7 pagina's dan een oud persoonlijk topic met 6 reacties, maar dat lijkt me logisch.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:47

Maar dit is wel wat altijd het standaard antwoord is. Jullie input word gewaardeerd maar we doen er niets mee. Of het staat op de 2 do list maar daar staat het in 2028 nog, maar dan is iedereen stil.

Nu zeg je, misschien vinden mensen het niet fijn dat berichten automatisch verwijderd worden. Akkoord.
Maar ik denk dat als ik (of wie ook) nu zeg alles van mij ouder dan een jaar oud geef ik aan als verwijder verzoek dat jullie daar ook niet mee akkoord gaan.
Dus komt het weer neer op, we doen niets met wat bokkers graag willen.
En dan kom je misschien toch wel uit bij de eerder gemaakte opmerking, bokt sterft uit.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:51

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn oude fototopics wel zou willen houden. :') En nee, de foto's doen het niet meer, maar soms is het best leuk om reacties terug te lezen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:53

Dan maak je er toch een print screen van? :)

Ik heb hier al een paar gelezen ik zet het wel op andere media zoals facebook.
Maar daar heb je ook alles zelf in de hand.

Staan je berichten openbaar, wanneer verwijder je ze.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:04

Citaat:
Vraagje voor de mensen hier die al 10+ jaar op Bokt zitten; hebben jullie het idee dat het hier nu rustiger is qua topics, subforums enz dan vroeger, of niet?

Ja :j
Voor mijn gevoel daalt het aantal paardgerelateerde topics en discussies al jaren, en fotoshoots en 'andere' topics worden meer populair. Dan denk ik aan topics over hondenvoer, welke nieuwe smartphone moet ik hebben, mijn vriend is een klootzak en ik wil ff uithuilen. Niks mis mee maar ik mis de paardentopics, want daarvoor ben ik hier.

Redenen dat ik minder reageer is o.a.:
- Alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden, ook buiten bokt
- Je kan je eigen berichten zelf niet weghalen
- Wanneer je de moeite neemt om te reageren wanneer iemand letterlijk om meningen en tips vraagt, dan staat tegenwoordig in no time de OP leeg.

Dani: ja, het is mogelijk om contact op te nemen met een mod om berichten te laten verwijderen, maar... ik doe nog liever gewoon niets posten dan dat ik op mijn knietjes moet vragen of het team ajb een bericht wilt verwijderen.

Foto topics reageer ik ook zelden op... ik kijk ook altijd naar het tuig en naar de veiligheid, want comfort van het dier en veiligheid zijn voor mij belangrijke punten, maar dat wordt vaak niet gewaardeerd.
Fotoshoots vind ik niet meer zo boeiend tegenwoordig, het is veel van hetzelfde.

Mijn suggestie:
- de edit knop voor de OP eruit halen
- users toestaan om zelf hun topics te kunnen verwijderen zodra een topic x periode oud is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:06

Telpeva schreef:
Mijn suggestie:
- de edit knop voor de OP eruit halen
- users toestaan om zelf hun topics te kunnen verwijderen zodra een topic x periode oud is.

_/-\o_ +:)+

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:35

bruintje123 schreef:

Als je dingen plaatst die je later wil verwijderen, moet je iets beter nadenken voor je iets plaatst. Je bent je er toch ten volle van bewust dat je info plaatst op een openbaar forum? Je wil de techniek iets laten oplossen wat je zelf in de hand hebt.

Ik snap het standpunt van Bokt heel goed - de advertentieinkomsten zijn nodig om de servers te betalen, de tijd die het kost zon raar iets te maken (berichten veranderen aan de hand van tijd), de uitzonderingen (ja maar niet de mijne want die is belangrijk, ja maar niet deze want...) plus het grote gevaar van echt definitief iets verwijderen.

Je maakt gebruik van een gratis dienst en niemand behalve jijzelf is verantwoordelijk voor wat je op internet plaatst.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:43

Het gaat er niet over dat het er niet mag staan.
Als ik voor mezelf spreek is er niets wat hier staat waar ik niet achter sta. Maar het is na een bepaalde periode gewoon verouderd.
Advertentiekosten uit oude meuk topics is ook gewoon een onzin reden.
Want wat heb je daar nog aan dat men 4 jaar geleden nog nooit van atypische myopathie had gehoord in verband met de esdoorn?
Of reglementen die al lang weer zijn veranderd. Daar hebben mensen niets aan. Als ze zoeken hebben ze berichten nodig die nog relevant zijn.
Laat staan de honderdste SA met een relatie probleem.
Zelf gebruik ik google ook vaak en stel dan een periode in. Wat heb ik er aan als ik iets opzoek en krijg informatie uit 2007 terwijl dat al is achterhaald.

Maar jij gooit het compleet op iemand is zelf verantwoordelijk in wat hij plaatst.
Klopt. Maar vergeet niet de hele hordes met penny's. Ook die worden niet beschermt.
Het zou beheer van bokt sieren dus wel wat verder te kijken dan stug zeggen, advertentiekosten zijn belangrijker dan privacy.
Want ja, dat maakt bokt op den duur dus dood en dan zal er geen dooie hond meer willen adverteren. Dat kan ook een keuze zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:46

Over heel het "de oude topics zijn belangrijk om bokt te vinden via google"-gedeelte.
Denken jullie nu echt dat de mensen die op iets zoeken, op bokt uitkomen in een topics van 2012 of vaak nog eerder maar er geen recent topic over vinden denken "oh, gezellig, hier ga ik meteen lid van worden!". Neen, die mensen denken "hmm, er is niks recents over te vinden, forum zal wel dood zijn".

Terwijl als in zo'n geval een topic van 2016 of 2017 opduikt dat veel interessanter is om lid te worden, want dan kan je meedoen in een recent topic over dat onderwerp wat je zoekt. Want stel nog dat je de moed hebt om je aan te melden in het eerste geval: als je reageert in dat topic uit 2012 wordt het meteen gesloten, en maak je een nieuw aan dan krijg je de reactie "er is al een topic van". :+

Een keuze mag van mij ook, dat je als TS zelf kan kiezen of je topic na een jaar weg mag of dat je het toch graag wil houden als herinnering of naslagwerk of wat dan ook. Dan heb je dat toch al. Maar dan blijf je nog met het probleem van niet reageren zitten want als TS er dan niet voor kiest iets weg te doen dan blijft het staan, en aangezien niet iedereen na 10 jaar nog achter zijn/haar mening van toen staat kan ik me voorstellen dat dit soms best vervelend is, want die topics duiken wel op via google (en dan hoeft het echt niet over erge dingen te gaan, gewoon het principe).

Er wordt gezegd dat mods topics verwijderen, zeker als het om simpele dingen gaat met maar een paar reacties. Ik ben eens benieuwd als ik een hele lijst doorstuur van topics van 5 tot 10 jaar geleden of die allemaal verwijderd worden .. Dan zal er wel weer een andere uitleg zijn, en dat is altijd zo jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:48

tmr001 schreef:
bruintje123 schreef:

Als je dingen plaatst die je later wil verwijderen, moet je iets beter nadenken voor je iets plaatst. Je bent je er toch ten volle van bewust dat je info plaatst op een openbaar forum? Je wil de techniek iets laten oplossen wat je zelf in de hand hebt.

Ik snap het standpunt van Bokt heel goed - de advertentieinkomsten zijn nodig om de servers te betalen, de tijd die het kost zon raar iets te maken (berichten veranderen aan de hand van tijd), de uitzonderingen (ja maar niet de mijne want die is belangrijk, ja maar niet deze want...) plus het grote gevaar van echt definitief iets verwijderen.

Je maakt gebruik van een gratis dienst en niemand behalve jijzelf is verantwoordelijk voor wat je op internet plaatst.

Ik denk dat het meer is dat mensen iets geplaatst hebben waar ze het later niet meer mee eens zijn. Bijv door een nieuw onderzoek of een nieuwe ervaring die het tegendeel bewees.
Dan snap ik best dat je je oude mening graag zou willen verwijderen, omdat die niet meer relevant is en niet meer bij jou past :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:25

De beste informatie die te vinden is, staat toch vaak in oude topics. Niet omdat deze informatie opzich subliem is, maar omdat er vaak verwezen wordt naar oude topics. Hierdoor komt er naar mijn mening weinig nieuwe informatie naar boven.
Erg jammer..

Over foto topics is al veel gezegd, ik heb ook de proef op de som genomen. :')

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:46

[***] schreef:
Over heel het "de oude topics zijn belangrijk om bokt te vinden via google"-gedeelte.
Denken jullie nu echt dat de mensen die op iets zoeken, op bokt uitkomen in een topics van 2012 of vaak nog eerder maar er geen recent topic over vinden denken "oh, gezellig, hier ga ik meteen lid van worden!"Neen, die mensen denken "hmm, er is niks recents over te vinden, forum zal wel dood zijn".

Terwijl als in zo'n geval een topic van 2016 of 2017 opduikt dat veel interessanter is om lid te worden, want dan kan je meedoen in een recent topic over dat onderwerp wat je zoekt. Want stel nog dat je de moed hebt om je aan te melden in het eerste geval: als je reageert in dat topic uit 2012 wordt het meteen gesloten, en maak je een nieuw aan dan krijg je de reactie "er is al een topic van". :+

Een keuze mag van mij ook, dat je als TS zelf kan kiezen of je topic na een jaar weg mag of dat je het toch graag wil houden als herinnering of naslagwerk of wat dan ook. Dan heb je dat toch al. Maar dan blijf je nog met het probleem van niet reageren zitten want als TS er dan niet voor kiest iets weg te doen dan blijft het staan, en aangezien niet iedereen na 10 jaar nog achter zijn/haar mening van toen staat kan ik me voorstellen dat dit soms best vervelend is, want die topics duiken wel op via google (en dan hoeft het echt niet over erge dingen te gaan, gewoon het principe).

Er wordt gezegd dat mods topics verwijderen, zeker als het om simpele dingen gaat met maar een paar reacties. Ik ben eens benieuwd als ik een hele lijst doorstuur van topics van 5 tot 10 jaar geleden of die allemaal verwijderd worden .. Dan zal er wel weer een andere uitleg zijn, en dat is altijd zo jammer.

Zo ben ik op bokt gekomen :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:10

En toch lees ik nog best weleens oude topics terug :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:12

Wat lees je dan? :)
In de helft van die topics staat gast1234.
Foto's doen het niet meer.
En informatie is verouderd.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:18