Gestalkt op bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:56

eva1969 schreef:
Er worden toch geen namen genoemd?

Klopt, maar dat is ook het enige waar het nog aan ontbreekt. Deze bokker wordt uitgebreid belachelijk gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:02

Jolien87 schreef:
eva1969 schreef:
Er worden toch geen namen genoemd?

Klopt, maar dat is ook het enige waar het nog aan ontbreekt. Deze bokker wordt uitgebreid belachelijk gemaakt.

Sorry hoor, maar alleen degenen die door die bepaalde bokker lastig gevallen worden, weten om wie het gaat, voor de rest is die persoon totaal anoniem. En tja, die persoon stelt zich wel enorm aan door mensen zo te spammen met haar of zijn berichten, ik snap wel dat in dit topic lotgenoten erover beginnen te grappen. Mij hebben ze altijd geleerd: wie zijn gat verbrand, moet op de blaren zitten.

Amado7

Re: Gestalkt op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:03

Ik snap dat heel veel dat misschien niet willen maar als ik echt gestalkt zou worden zou ik rustig mijn wachtwoord even aan een mod geven, dan kan er niks veranderd worden. Is dat geen optie?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:05

Geeft je dat dan een vrijbrief om diegene openbaar belachelijk te maken? Of is dat tegenwoordig normaal, zolang je er geen naam bij noemt? Hou toch op zeg. Dat diegene iets doet wat je niet aanstaat, maakt niet ineens dat het allemaal maar goed is wat je over diegene zegt. En waar hebben we het over? Je doet nu alsof diegene straf verdient.
De vraag van TS en de reden van dit topic sta ik absoluut achter, maar dit is niet de plek om zo iemand te bespreken en dan ook nog eens belachelijk te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:14

Jolien87 schreef:
Geeft je dat dan een vrijbrief om diegene openbaar belachelijk te maken? Of is dat tegenwoordig normaal, zolang je er geen naam bij noemt? Hou toch op zeg. Dat diegene iets doet wat je niet aanstaat, maakt niet ineens dat het allemaal maar goed is wat je over diegene zegt. En waar hebben we het over? Je doet nu alsof diegene straf verdient.
De vraag van TS en de reden van dit topic sta ik absoluut achter, maar dit is niet de plek om zo iemand te bespreken en dan ook nog eens belachelijk te maken.

Ik denk dat je het spreekwoord niet kent, het wil alleen maar zeggen dat als je een bepaalde actie onderneemt, je daarvan ook de negatieve gevolgen moet dragen. Deze persoon irriteert blijkbaar al veel langer verschillende mensen hier op bokt en blijft volharden in de boosheid. TS is de eerste die er een topic over opent, waarop anderen die in het zelfde schuitje zitten of zaten reageren dat zij dit ook mee maakten. En komaan zeg, als je mensen gaat viseren omdat ze muizen doden en er komt dan een topic zoals dit, tuurlijk wordt daar dan mee gelachen. Bij mij worden er ook geen muizen dood gedaan en sommige tips die hier voorbij komen, zijn in mijn ogen ook gruwelijk, maar daarvoor ga ik die bokkers geen pb's liggen sturen. Gewoon antwoorden ofzo heeft bij die persoon duidelijk geen effect, de pb's blijven komen bij de anderen en de mods kunnen duidelijk ook niet veel hieraan veranderen, dan mogen de "slachtoffers" hier van mij toch wel eens tegen mekaar ventileren.

En trouwens, die pb-er wordt niet belachelijk gemaakt, er wordt hier met de muizen gelachen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:23

Als iemand zich enkel aanmeldt om mensen rare pb's te sturen is dit toch wel een logisch vervolg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:27

Ik vind echt dat het hele idee van eerst 25 berichten doorgetrokken dient te worden naar pb's. Als je als bokt hier toch verder niet al te veel aan wilt en kunt doen (wat ik mij dus niet kan voorstellen, maar helaas zelf ook al mee moeten maken, hoewel dat een "bekende" bokker was).

Je takkelt dan in ieder geval het gemak van een schaduwaccount aanmaken en daarmee allerlei mensen op je dooie akkertje te gaan lastig vallen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:27

ohjajoh6 schreef:
Ik vind echt dat het hele idee van eerst 25 berichten doorgetrokken dient te worden naar pb's. Als je als bokt hier toch verder niet al te veel aan wilt en kunt doen (wat ik mij dus niet kan voorstellen, maar helaas zelf ook al mee moeten maken, hoewel dat een "bekende" bokker was).

Je takkelt dan in ieder geval het gemak van een schaduwaccount aanmaken en daarmee allerlei mensen op je dooie akkertje te gaan lastig vallen.

Perfect idee! Mods?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:31

lieveli schreef:
ohjajoh6 schreef:

Perfect idee! Mods?

Alleen dan krijg je het probleem dat je met een schaduwaccount ook geen pb s meer kan sturen en ontvangen. En met je schaduwaccount mag je niet eerst 25 berichten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:32

SVRL schreef:
Jolien87 schreef:

Ik denk dat je het spreekwoord niet kent, het wil alleen maar zeggen dat als je een bepaalde actie onderneemt, je daarvan ook de negatieve gevolgen moet dragen. Deze persoon irriteert blijkbaar al veel langer verschillende mensen hier op bokt en blijft volharden in de boosheid. TS is de eerste die er een topic over opent, waarop anderen die in het zelfde schuitje zitten of zaten reageren dat zij dit ook mee maakten. En komaan zeg, als je mensen gaat viseren omdat ze muizen doden en er komt dan een topic zoals dit, tuurlijk wordt daar dan mee gelachen. Bij mij worden er ook geen muizen dood gedaan en sommige tips die hier voorbij komen, zijn in mijn ogen ook gruwelijk, maar daarvoor ga ik die bokkers geen pb's liggen sturen. Gewoon antwoorden ofzo heeft bij die persoon duidelijk geen effect, de pb's blijven komen bij de anderen en de mods kunnen duidelijk ook niet veel hieraan veranderen, dan mogen de "slachtoffers" hier van mij toch wel eens tegen mekaar ventileren.

En trouwens, die pb-er wordt niet belachelijk gemaakt, er wordt hier met de muizen gelachen.

Nogmaals: ik praat de acties van deze bokker niet goed. Sterker nog: ik vind het ook raar dat je, je alleen aanmeldt om pb's te sturen. En als ik het goed begrijp gaat diegene hier ook gewoon mee door terwijl er duidelijk is gemaakt dat dit niet gewenst is.
Maar ik vind een aantal reacties wel heel triest worden en daar zullen we dan in verschillen qua mening. Ik beeld me ook niet in dat dit veranderen gaat, maar dat maakt niet dat ik dan niet kan zeggen hoe ik erover denk.
Overigens weet ik prima wat het gezegde inhoudt, ik zou me moeten schamen als ik dat niet wist. ;)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:34

amado7 schreef:
Alleen dan krijg je het probleem dat je met een schaduwaccount ook geen pb s meer kan sturen en ontvangen. En met je schaduwaccount mag je niet eerst 25 berichten.

Voor een schaduwaccount moet je toestemming krijgen; misschien kan dan achter de schermen ook een "pb's ontvangen en versturen toegestaan"-vinkje worden gezet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:36

Heb je een punt hoor Jolandee, maar ik ben toch al niet zo een voorstander van schaduwaccounts op een paardenforum als Bokt, wij zijn geen Viva...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:37

maar als je weet van wie de pb komt dan verwijder je hem toch niet gelezen?Dat doe ik er mee,ik ga niet eindeloos in discussie met iemand.Blijven ze sturen ,blijf ik verwijderen.Maar het zou idd handig zijn als je kon instellen dat je van bep.personen geen pb's kan ontvangen.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:37

Een goede suggestie om de 25-nuttige berichten regel door te trekken naar het versturen van PB's. Het zou wel implicaties hebben voor de Markt, voor mensen die voornamelijk een account hebben om bijv. zaken aan te bieden via de Markt. Maar ik neem de suggestie mee voor overleg. :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:38

Hilary schreef:
amado7 schreef:

Voor een schaduwaccount moet je toestemming krijgen; misschien kan dan achter de schermen ook een "pb's ontvangen en versturen toegestaan"-vinkje worden gezet?

Moet wel mogelijk zijn, kun je volgens mij nl ook per gebruiker instellen dus een gebruiker die zich behoorlijk misdraagt moet je ook de pb-functie kunnen ontnemen of toegang tot bepaalde forumonderdelen.
Lijkt me dat dat andersom ook prima kan, een schaduwaccount hoeft immers ook geen 25 nuttige posts te plaatsen voor hij/zij in een niet-paardgerelateerd subforum kan posten.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:40

Hanmar schreef:
Een goede suggestie om de 25-nuttige berichten regel door te trekken naar het versturen van PB's. Het zou wel implicaties hebben voor de Markt, voor mensen die voornamelijk een account hebben om bijv. zaken aan te bieden via de Markt. Maar ik neem de suggestie mee voor overleg. :j

Ook voor de markt zou het ideaal zijn tegen oplichters :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:40

romyloverrr schreef:
Hanmar schreef:

Je bent mij net voor romyloverrr.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:42

romyloverrr schreef:
Hanmar schreef:

Klopt, het heeft zeker voor de Markt ook voordelen - maar ook nadelen, want niet iedereen die vooral de Markt gebruikt maar niet zozeer het forum, is een oplichter. Daar zou dus even naar gekeken moeten worden. Zoals gezegd, ik neem het mee in overleg. :j

lor1_1984: ik ben niet voldoende op de hoogte van de technische mogelijkheden om uitsluitsel te geven over je suggestie, maar ook dat kan meegenomen worden in overleg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:44

Het punt is een beetje Hanmar, dat er nu juist maatregels zijn qua 25 berichten voor het openbare forum zelf, waar uiteindelijk een veel betere controle is en voor de plekken zoals onder andere pb en markt er geen regels gelden en dus de bokkers in principe vogelvrij zijn. Het is gewoon raar geregeld op moment.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:45

ohjajoh6 schreef:
Het punt is een beetje Hanmar, dat er nu juist maatregels zijn qua 25 berichten voor het openbare forum zelf, waar uiteindelijk een veel betere controle is en voor de plekken zoals onder andere pb en markt er geen regels gelden en dus de bokkers in principe vogelvrij zijn. Het is gewoon raar geregeld op moment.

Het punt is duidelijk. :j Zoals ik al zei vind ik het een goede suggestie, maar ik kan daar niet over beslissen. Ik neem het dus mee voor overleg, om te zien of dit inderdaad een uitvoerbaar idee is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:57

Als wij nou stemmen dat jij boktopperhoofd wordt, dan kun je er wel over beslissen. Dan is er alleen een coupe nodig om jou op de troon zetten...

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 15:01

Lieveli :+

Overigens heb ik inmiddels wel gevraagd aan de 'technische dienst' wat er mogelijk zou zijn wat betreft die meldingen in de PB-inbox (en dus via de e-mail) van verwijderde berichten. Het staat op de To do-lijst, maar het is niet iets wat direct/op stel en sprong geregeld kan worden omdat er technisch gezien wat haken en ogen aan zitten. In elk geval wordt hier dus naar gekeken. :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 16:31

Technische dienst zwaait :wave:

Ik heb ernaar gekeken, en dit is in elk geval een stuk waarbij het technisch wel even wat puzzelen vereist. Dat betekent dat het helaas niet binnen een paar dagen beschikbaar is en we dit eerst in moeten plannen.

Ik zie eigenlijk 2 dingen die veranderd moeten worden:
1. De regel die je nu maakt als je berichten van foeis wilt blokkeren, zou eigenlijk standaard voor iedereen moeten gelden, zonder dat je dat nog apart in moet stellen.

2. Er moet geen mail verstuurd worden als een pb automatisch verwijderd wordt, geblokkeerd of gemarkeerd als gelezen. Dit is technische een lastige, helaas :( Ik vind de vraag volkomen zinnig en logisch, maar ik zag net dat het versturen van de mails op een heel andere plek gedaan wordt dan het uitvoeren van de acties zoals 'markeer als gelezen' of 'verwijder'. Tegen de tijd dat het systeem aan de acties toe is, is het mailtje al verzonden.

We gaan zeker kijken naar wat er mogelijk is, maar ik kan nu dus nog niet zeggen wanneer precies en of het werkelijk gaat lukken.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 16:58

Maar alvast wel goed dat er zo snel al serieus naar gekeken wordt!
Dat het niet meteen werkbaar is vind ik niet zo vreemd, en ook niet zo erg. De manier hoe er vanuit bokt mee omgegaan wordt vind ik al super :)

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 17:23

Fijn inderdaad dat er naar gekeken wordt en dan mogen we deze bokker straks nog dankbaar zijn voor een stukje user driven innovation :o

edit typo