Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Duhelo schreef:Mijn excuses dat mijn antwoord zo laat komt, het is hier deze week nogal hectisch geweest waardoor ik me beperkt heb tot basiswerk.
Mijn eerste zin van "waar halen jullie het" was effectief een oprechte vraag, echt in de zin: Vanuit welke topics/ervaringen/moderators
Maar het was inderdaad wel een beetje erg ongelukkig geformuleerd.
ElineS schreef:Duhelo schreef:Mijn excuses dat mijn antwoord zo laat komt, het is hier deze week nogal hectisch geweest waardoor ik me beperkt heb tot basiswerk.
Mijn eerste zin van "waar halen jullie het" was effectief een oprechte vraag, echt in de zin: Vanuit welke topics/ervaringen/moderators
Maar het was inderdaad wel een beetje erg ongelukkig geformuleerd.
We mogen geen topics erbij halen of gebruikers bespreken, zoals meerdere keren al gemeld is en waarvoor Sammie haar topic gesloten werd, maar vervolgens stel je wel aan ons de vraag waar we het vandaan halen en of we dus met voorbeelden kunnen komen.... En dan worden we erop afgestraft als we wel met voorbeelden komenLekker duidelijk...
Karl66 schreef:Essie, het is heel goed dat Bokt als beleid heeft dat de mods er voor de gebruikers zijn. Dat lijkt me trouwens ook wel redelijk logisch dat dit het beleid is, stel je voor dat jullie vinden dat Bokt en de gebruikers er voor jullie zijn![]()
Het gaat om de uitvoering en wat je ziet is dat hoe groter Bokt wordt en hoe groter het team wordt, hoe krampachtiger er volgens een vast stramien gemodereerd wordt, want dat is veiliger. Zo wordt er in dit topic door een mod gezegd dat jullie het natuurlijk in de groep overleggen als het onduidelijk is of het offtopic is...
Hoezo overleggen??? Als het onduidelijk is of er ingegrepen moet worden, dan lijkt het mij vrij duidelijk dat er niet ingegrepen moet worden, misschien dat je moet monitoren hoe het topic zich ontwikkelt, maar ingrijpen is echt nog niet nodig. Maar dan gaan jullie toch overleggen om maar zeker te zijn dat je als mod met de rest van de mods in de pas loopt. En daar gaat het dus fout, dan ben je namelijk niet meer bezig om Bokt zo soepel mogelijk te laten lopen voor de gebruikers, dan ben je bezig om te voldoen aan de verwachtingen van de groep achter de schermen.
En ik denk dat elk ex-teamlid jullie kan vertellen dat er achter de schermen een bepaalde groepsdynamiek is, die er voor zorgt dat een leuk en prettig forum voor de gebruikers verandert in een leuk en prettig forum zoals het dat volgens het team moet zijn. Vandaar ook mijn opmerking over een maximale termijn. Je gaat achter de schermen echt een tunnelvisie krijgen, echt waar... Je bent op een gegeven moment zo overtuigd dat je echt het beste voor hebt met Bokt en dat jij echt het allerbeste weet dat daar voor nodig is, dat je de gebruiker daardoor niet serieus genoeg meer neemt.