topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:14

Volgens mij is dat juist wat wordt gezegd. Als de nieuwsredactie er geen weet van heeft kunnen ze geen item openen.

Dus íemand, niet bokker Seasons maar iemand die haar kende, had dáár de nieuwsredactie voor kunnen tippen.

Dat dat niet gebeurd is rechtvaardigt niet een topic op IM waar geen nieuwsgerelateerd tintje aan zit maar wat gewoon een herdenkingstopic is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:54

De botulisme heeft niet in het nieuws gestaan. Als het niet in het nieuws staat en er geen tip komt kun je niet verwachten dat de nieuwsredactie er iets van af weet. De nieuwsredactie is geen redactie zoals een krant met reporters en fotografen die overal op af kunnen gaan, het zijn allemaal vrijwilligers die dit naast hun gewone leven doen.
Zelf woon ik heel dicht in de buurt van die stal, maar ook ik had niet eerder hiervan gehoord.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:21

ohjajoh6 schreef:
En ik mag dan wel geen mening hebben over de hele kwestie gebande bokster, maar als mijn paard dood ligt, zijn de regeltjes van bokt toch echt het laatste waar ik mij zorgen over maken zal hoor.

Als dit, als dat, wij kunnen toch niet in haar hoofd kijken zeker, ver-oordeel er dan ook niet zo gemakkelijk over.

Nee, dan staat je hoofd er eerder na om keer op keer een verboden topic te openen.... }:0

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:08

Slimmerik
Ik zie je heel fel reageren over de ban van season.
Maar jij bent wel altijd zo perfect in je leven dat je nooit een regel overtreedt? Dat het ook nooit eens nodig is dat een regel een keer wat soepeler wordt nageleefd zeker als er emotie in het spel is?

Je vind dat mensen willen rellen en schieten op mods. Je kunt ook zeggen sommige willen te graag mooi overkomen bij de mods.

Mijn persoonlijke reden is niet om mods aan te vallen maar dat ik oprecht meen dat het soms net wat anders kan en mag.
Dat regels alleen maar werken als je ze handhaafd met gevoel en niet met de botte bijl.

En misschien was ze een oplichter maar dat weten we niet.
En als ik dan de gesloten topics zie van bedrijven die slecht naar voren komen ligt de prioriteit van bokt echt niet bij het beschermen van de Bokkers tegen oplichters.
Dus die reden kunnen we ook wel wegstrepen.

Wendyenbram heeft ook een goed punt.
ZE zegt eerlijk dat ze niet mocht schrijven.
Had ze achterbaks en stiekem gedaan had ze uit naam van haar moeder geschreven en iedereen had het goed gevonden.
Dus eigenlijk wordt oneerlijkheid beloond.

Wat peach zegt ook. De regels worden soms te strak gehouden.
Zelfs buiten bokt gaat het minder streng. Het aangehaalde winkel verbod dat ook na de jaar vervalt als voorbeeld.
Dan kun je na dat jaar nog een proef verlof geven voor een jaar.
Dat je dan automatisch op 4 waarschuwingen staat.
Heeft iemand niet geleerd van zijn verbod is die ook zo weer weg.

Dan blijven berichten ook nog eeuwen staan.
Dus slecht gedrag uit het verleden blijft achtervolgen.
Dat mods dit blijven zien is prima. Maar wij?
Met een schone lei beginnen valt dan ook niet mee.

Tot dusver mijn bijdrage dan maar weer :D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:21

Ik heb mijn sporen wel verdient bruintje123. Heb tig bans gehad. Maar die nooit van mijn kant uit gebroken. Gewoon een kwestie van aanvaarden wat je veroorzaakt hebt en niet miepen. Ook al was ik het niet altijd eens met de bans. Maar wel altijd gewaardeerd dat ik te gast was op bokt en me naar die huisregels moest gedragen.
En dit terwijl ik het absoluut niet altijd eens ben met de toepassing ervan. ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:27

@Bruintje
Degene heeft geeneens haar jaar BAN afgewacht maar blijkt tussentijds vaker een schaduwaccount te hebben aangemaakt.
Dus ondanks haar (tijdelijke) straf wederom regels te hebben overtreden.

Dus die 4 waarschuwingen heeft ze tijdens haar BAN al te pakken gehad.
Normaal bij bv een winkelverbod gaat er automatisch weer een jaar lopen bij overtreden van het verbod.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:57

Nee dat is niet automatisch.
Daar kan voor gekozen worden.

Daarnaast om het even dramatisch te brengen. Iemand die niets te verliezen heeft overtreedt wel vaker de regels.
Via dit topic lees je dat er schriftelijk om een opheffing gevraagt kan worden na een jaar.

Klik je echter op de regels zie ik daar staan hoe het ow systeem in elkaar zit en dat je bij ow 5 een ban voor onbepaalde tijd hebt.
En dat een waarschuwing 2 jaar blijft staan.

Hoe weet je dan dat je na 1 jaar misschien terug mag komen?
Zeker als een waarschuwing 2 jaar blijft staan?
Een ban geen tijd aangeeft?

Dus tussen door de regels overtreden kan juist wel een uiting zijn door onduidelijk beleid en het gevoel van niets verliezen te maken hebben.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:17

Bruintje123, bij het geven van de ban voor onbepaalde tijd wordt duidelijk aangegeven vanaf welke datum er een verzoek voor terugkeer gedaan mag worden.

Een kopie van de standaard tekst bij een 5e OW zegt het volgende:

Citaat:
Omdat dit je 5e OW betreft binnen twee jaar tijd, volgt er na het lezen van deze pb een Ban voor Onbepaalde Tijd (BOT) van minimaal 1 jaar, oftewel een permanente ban. Na 1 jaar na het ingaan van deze ban kun je bij de bezwaarcommissie ( bezwaarcommissie@bokt.nl ) een verzoek tot terugkomst op Bokt indienen. Hierin kun je verwoorden waarom je graag weer terug op Bokt wilt, wat jij aan Bokt kan toevoegen en dat het duidelijk is dat je geleerd hebt van je ban. Het aanmaken of gebruiken van een schaduwaccount, of het posten onder andermans account tijdens de ban zal er voor zorgen dat de datum waarop je eventueel terug mag keren uitgesteld wordt.

Hierin staat ook duidelijk aangegeven dat bij het posten via andermans account of het aanmaken van een SA de datum verschuift. Hieraan is niets onduidelijk.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:43

wendyenbram schreef:
Ik vraag me af, of als ze niet zelf al in haar topic had gezet "ik mag dit eigenlijk niet plaatsen" Dit opgevallen was, en dat het topic dan nog bestaan had?
Dus ze wist heel goed dat het niet mocht, maar toch was haar drang om ook het eind van het paardenleven hier te vermelden.. Juist omdat bijna heel bokt ook het begin mee heeft gemaakt.
Ze had er ook voor kunnen kiezen, om het vanuit haar moeder te schrijven, dan was er geen haan die er naar kraaide, Maar ze koos ervoor om "eerlijk" te zijn. Misschien was het beter om eerst te vragen of ze het mocht plaatsen, maar he als je verdrietig bent, denk jij dan altijd goed na?

Dat ze daarna nog 2 maal reageerde snap ik ook nog wel. ze kreeg me een berg stront over haar heen zeg (bokt bedankt) Dan is het heel moeilijk om op je vingers te blijven zitten.

Hiermee zeg ik niet dat het goed is wat ze deed, want ze heeft de regels overtreden, echter snap ik het wel.

Ik wil hier nog even op reageren. Ja, ook zonder die tekst was het opgevallen. Dit topic was bij mij opgevallen, en heel eerlijk? Ik had die kleine letters niet eens gezien tot ik er op gewezen werd, toen stond het slotje voor overleg er al op. Zoals al eerder werd gemeld en er ook een ander topic hier al werd gelinkt, er is al vaker gebruik gemaakt van het account van haar moeder. En dat is ook niet onzichtbaar gebleven voor de moderators, en wij hebben daar al meerdere malen de passende maatregelen op genomen. Dus dat zinnetje is geen aanleiding geweest voor het ontdekken van het gebruik van andermans account.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:12

Wat een harde reakties allemaal...het is toch maar een forum? :=

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:43

Tcm62 schreef:
Wat een harde reakties allemaal...het is toch maar een forum? :=

Waar heb je het over?

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 18:29

Ik vind dat t's van betreffend topic nu wel tot op haar schoenveters afgebrand wordt. Ja, regels zijn regels, en nee, ze had het niet met een ander account mogen plaatsen, maar om dan nu grofweg te zeggen dat ze een rel aan t trappen is door toch online een verhaal te plaatsen, en dat het verdriet echt niet zo groot is, dat vind ik echt niet kunnen!
Je kunt van niemand online weten of ze wel of geen verdriet hebben, maar op deze manier je paard verliezen is al erg genoeg, en wens je je ergste vijand nog niet toe, wat mij betreft mogen de mods hier ook wel optreden. Sommige dingen zeg je gewoon niet!

Ik kende het betreffende paard nog geen 24 uur, en zelfs ik heb zitten huilen als een klein kind! Dus dit soort reacties zijn echt beneden alle peil, en vooral gericht om een rel te trappen en ts nog verder een dal in te trappen!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 18:46

danamuts schreef:
... maar om dan nu grofweg te zeggen dat ze een rel aan t trappen is door toch online een verhaal te plaatsen, en dat het verdriet echt niet zo groot is, dat vind ik echt niet kunnen!....

Ik heb daar blijkbaar overheen gelezen.
Dat kan ik hier nergens in het topic uit opmaken.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 18:50

slimmerik schreef:
Punz schreef:
Kan me niet voorstellen dat je wereld vergaat omdat je je ellende / eerbetoon/ whatever niet op bokt mag zetten....

_/-\o_ het verdriet lijkt imo ook niet zo groot. Beetje mondjes pesten. Ik snap trouwens niet dat degene die haar account uitleende verder mag/kan bokken....

Volgens mij staat het op de eerste pagina al!

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 18:50

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 18:51

Daar staat niet dat ze geen verdriet kan/mag hebben.
Alleen waarom Bokt dan wel zo belangrijk is en dat je evt dit ook kan uiten op FB.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 18:53

Een hele site openen speciaal om te reageren? :=
Dan kan het je dus wel iets schelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:00

Ik word hier anders ook knap onpasselijk van sommige reacties.

Toch ietwat beter lezen Brainless, want er zijn hier idd rake klappen uitgedeeld, waar onder andere opmerkingen over niet moeten gaan zitten janken en weet ik al niet wat.

En Selina, een gniffelende opmerking maken? Heb je het verhaal wel gelezen eigenlijk?

Ik mag toch hopen dat jullie meer compassie voor jullie eigen dieren zullen opbrengen, dan dat jullie voor jullie medemens doen hoor, allemachtig...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:01

Ohjajoh: Heb jij de site bekeken die danamuts heeft geplaatst?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:02

ohjajoh6 schreef:
Ik word hier anders ook knap onpasselijk van sommige reacties.

Toch ietwat beter lezen Brainless, want er zijn hier idd rake klappen uitgedeeld, waar onder andere opmerkingen over niet moeten gaan zitten janken en weet ik al niet wat.

En Selina, een gniffelende opmerking maken? Heb je het verhaal wel gelezen eigenlijk?

Ik mag toch hopen dat jullie meer compassie voor jullie eigen dieren zullen opbrengen, dan dat jullie voor jullie medemens doen hoor, allemachtig...

het gaat hier niet over wat er gebeurd is met het paard, maar over een TS die tig keer de regels heeft gebroken en nu de gevolgen maar moet dragen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:06

Ik lees op haar site eigenlijk weinig over het verdriet wat ze moet hebben. (Enkel en alleen getrap naar bokt) Want ook ik weet dat je heel veel verdriet kunt hebben over het verlies van je paard en/of huisdier. Dat verdriet verandert niet door er een artikel over op een forum te zetten. Het wordt niet minder en het wordt niet meer. Door het tig keer op sneaky manieren te posten (zgn. account moeder, andere bokkers voor je karretje spannen en SA's te openen) maakt meer de indruk van persé je zin te willen doordrijven.

Wellicht heeft ze zelfs nog meer SA's aangezien ze danamuts misschien per pb benaderd heeft.
Ik heb medelijden met de mensen die hun paard op deze manier verloren hebben. Dat staat los van het lopen drammen door 1 eigenaar die persé aandacht wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:06

Ja, daar heb ik het toch o.a. ook over?

Jullie zitten eerst met zijn allen te zeveren dat ze toch vooral niet op bokt haar verhaal mag doen, waar ik haar persoonlijk nog steeds dankbaar voor ben, want ze heeft er toch een aantal mensen mee weten te bereiken, met het intrieste verhaal van 8 paarden in een klap weg door een baal voordroog. Nou en dat ze hiermee ook haar eigen verdriet van zich afschreef en een eerbetoon voor haar eigen paard van maakte, de nieuwsredactie had tenslotte het hele verhaal niet meegekregen.

En dan doet ze op een totaal andere site haar reactie op jullie harde woorden geven, is het weer niet goed en geef je zo een reactie?

Bah, bah en nog eens bah!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:13

Tja, ik blijf erbij. Ik vind het goed dat Bokt hun eigen regels handhaaft. En ik snap dat het meisje verdriet heeft maar als je weet dat je niet welkom bent op bokt, dan lucht je je hart bij vrienden. Ze heeft vast terecht de ban gekregen en dan moet je je gewoon aan die ban houden. Ook als je iets ergs meemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:20

Oh ik zeg ook niets over Bokt zelf en dat zij de regels naleven hoor.

Ik begrijp alleen werkelijk waar niet waar al die moralistische nep modjes toch vandaan komen, jullie zijn veel erger...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:27

ohjajoh6 schreef:
Oh ik zeg ook niets over Bokt zelf en dat zij de regels naleven hoor.

Ik begrijp alleen werkelijk waar niet waar al die moralistische nep modjes toch vandaan komen, jullie zijn veel erger...

Ik zie dat toch echt anders. Zoals ik al eerder zei: dit soort uitzonderingen maken en door de vingers zien dat regels worden overtreden, is een grijs gebied. Dus een gebied waar de meningen over verschillen. Jij bent van mening dat dit dusdanig zielig is, dat deze dame de mogelijkheid had moeten krijgen. De zogenaamde nepmodjes zijn dat niet met je eens en vinden het ook relevant hoe vaak en hoe deze dame de regels heeft overtreden, waar ik dus ook onder val. Ik neem zoiets mee in mn mening, jij vind dat duidelijk minder relevant. Beide partijen blijven bij hun mening dus lets agree to disagree.
Maar is het echt nodig om mensen te gaan uitschelden? Want ik neem aan dat je moralistisch nepmodje niet als compliment bedoeld (wat ik het stiekem wel vind) maar als belediging.