Wat vind je ervan hoe er met je mening word omgegaan op bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat vind je ervan hoe er met je mening word omgegaan op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:13

Voor mij de reden dat ik maar vrij weinig post.

Is af en toe zelfs zo erg dat wanneer je iets vraagt, bijv dat je een paard hebt wat steeds uit de wei uitbreekt of wanneer omgang probleem hebt met je paard of foto post om je even voor te stellen dat je het risco loopt dat compleet bokt over je heen valt terwijl je eigenlijk dood normale vraag stelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:15

Vind bokt of je irl vrienden en familie, toch een wereld van verschil. Vind ook alleen tekst of een blik van iemand in levende lijve ook totaal niet te vergelijken. Maar goed, daar is het tenslotte mijn mening voor...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:20

Thesserd schreef:
Lianne schreef:
opzich als ik een mening geef en iemand vraagt gewoon waarom ik dat vind, dan is er niks aan de hand. Als je daaentegen gewoon afgekraakt wordt en er wordt sarcastisch op gereageerd vind ik dat al gelijk minder leuk. En zo zitten er hier op bokt best een paar die anderen gewoon belachelijk kunnen maken om hun mening. vroeger kon ik daar niet tegen maar ben er echt op aan het letten dat ik daar gewoon niet op reageer dan. Want het "elkaar in zijn/haar waarde laten" mis ik toch wel soms.

Sja en ik vind dan weer dat iedereen een beetje zelfspot zou moeten hebben. In het echte leven kan je toch ook grapjes over elkaar maken in elkaars bijzijn? Ik wel iig, zowel in mijn familie als vriendenkring. Dat is heel gezond, vind ik :)

Zelfspot is inderdaad gezond, elkaar naar beneden halen niet. Voorbeeld: wanneer iemand zegt dat een paard buiten het gelukkigst is en er vervolgens iemand komt met een reactie van 'tuuuurlijk, want op stal worden ze depressief. Not'. Dat valt bij mij niet meer onder grapjes maken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:20

Tobbes schreef:

Is af en toe zelfs zo erg dat wanneer je iets vraagt, bijv dat je een paard hebt wat steeds uit de wei uitbreekt of wanneer omgang probleem hebt met je paard of foto post om je even voor te stellen dat je het risco loopt dat compleet bokt over je heen valt terwijl je eigenlijk dood normale vraag stelt.

Waar ik wel kriebelig van word is als je iedereen over 1 kam scheert. Compleet Bokt zal niet over je heen vallen want ik zou dat bijvoorbeeld al niet doen.

Het is fijn om te discussiëren maar gebruik wel zinnige argumenten.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:24

Kirsha schreef:
Thesserd schreef:

Sja en ik vind dan weer dat iedereen een beetje zelfspot zou moeten hebben. In het echte leven kan je toch ook grapjes over elkaar maken in elkaars bijzijn? Ik wel iig, zowel in mijn familie als vriendenkring. Dat is heel gezond, vind ik :)

Zelfspot is inderdaad gezond, elkaar naar beneden halen niet. Voorbeeld: wanneer iemand zegt dat een paard buiten het gelukkigst is en er vervolgens iemand komt met een reactie van 'tuuuurlijk, want op stal worden ze depressief. Not'. Dat valt bij mij niet meer onder grapjes maken.

Die reactie heeft inderdaad een nare toon, en in die mate bedoelde ik het niet helemaal. Het ging mij meer om grapjes :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:27

Snap ik :D gelukkig maar! Ik had het idee dat Lianne het ook meer over zulke nare opmerkingen had en niet zozeer over grapjes, vandaar!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:30

Iris82 schreef:
Kahawa schreef:
Drogredenen noem ik geen sterk betoog of bedoel je dat reacties daarop vol drogredenen zitten?

Dat laatste. Het is soms jammer als een gebruiker een dijk van een post geplaatst heeft die gewoon met een drogreden onderuit geschoffeld wordt. Maar dat is gelukkig geen schering en inslag.

Als iemand niet eens in staat is inhoudelijk te reageren dan is dat eigenlijk ook geen affakkelen meer. Gewoon iemand die onbewust onbekwaam is. ;) Zo'n mening is toch niet waardevol.

Zonde is het wel, maar de kans op kort door de bochtreacties wordt al kleiner als je zelf ook energie in je mening formuleren steekt.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 20:36

@ kahawa het scheelt idd als je meer tijd in je reacties steekt.

Maar nare opmerkingen plaatsen is dat dan ook nadenken over je reactie

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:48

saffire schreef:
@ kahawa het scheelt idd als je meer tijd in je reacties steekt.

Maar nare opmerkingen plaatsen is dat dan ook nadenken over je reactie

Inderdaad.

Als de onderbouwing voor een deel lijkt te ontbreken kun je altijd eerst op opheldering vragen. Om duidelijkheid te scheppen zijn sommigen ook geneigd hun mening wat scherper te formuleren, zonder nuanceringen.

Daar wordt dan weer fel op gereageerd: zo zwart wit ligt dat niet! Wat een nonsens!

En dan nog wat geharrewaar over en weer en dan is na een tijdje pas het daadwerkelijke standpunt van beide partijen duidelijk. En soms blijken ze het nog volledig eens te zijn ook. ;)

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:51

Vergeet niet dat de manier waarop je je mening verkondigd ook een groot aandeel heeft in de reacties die je daarop krijgt. Veel mensen blaffen hun mening maar in de rondte en verwachten dat die klakkeloos geaccepteerd moet worden omdat het iemand's 'mening' is. Als mensen iets meer moeite zouden doen om hun mening te onderbouwen en daarbij ook proberen om andere meningen niet te beledigen kom je denk ik een heel eind.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 21:04

Klakkeloos rond blaffen word ik nie vrolijk van.
Vind ik ook respectloos dat is ook zo van ik boei jij niet.
Dat kan je niet make vind ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:07

Iris82 schreef:
Tobbes schreef:

Waar ik wel kriebelig van word is als je iedereen over 1 kam scheert. Compleet Bokt zal niet over je heen vallen want ik zou dat bijvoorbeeld al niet doen.

Het is fijn om te discussiëren maar gebruik wel zinnige argumenten.

Voor jou half bokt ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:21

saffire schreef:
Klakkeloos rond blaffen word ik nie vrolijk van.
Vind ik ook respectloos dat is ook zo van ik boei jij niet.
Dat kan je niet make vind ik

Dit is een heel grappig antwoord op de post waarin je erop gewezen wordt dat hoe je een mening verkondigd een groot aandeel heeft in wat voor reacties je krijgt...

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 21:25

?
Leg uit want daar snap ik je even niet

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 07:09

Thesserd schreef:
Nouja, wat ik typisch Bokt vind is het bemoeierige en het doordrammen. Soms denk ik echt, jee. Hou even je mond dicht... Nu :')

Als ik een topic zie waar er gefokt wordt met twee hondjes niet volgens regels van RvB of een rasvereniging vind ik dat jammer, maar ik ga er geen topic mee verzieken en er maar over door zeuren. Dat doen veel Bokkers wel en dat is echt heel irritant soms.

En tuurlijk, je MAG altijd je mening geven maar soms is het beter om die gewoon voor je te houden.

Net als dat hele 'fiets de koning'-gezeur. Echt... Prima hoor dat je je mening mag uiten maar het is respectloos en vervelend. Als je je mening mag uiten betekent dat niet dat je je mening MOET uiten :Y) zeker niet wanneer daar niet om wordt gevraagd.

Ik beken schuld. Ik ben iemand die in zulke topics af en toe te fel reageeft. Dat doe ik nooit met de intentie tot verzieken, maar wel tot bewustwording. En vaak hebben mensen die dat soort topics maken een bord voor hun hoofd. Die zien niet in dat ze fout bezig zijn, want het is toch schattigggg.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 07:48

@amandavd het is moeilijk om goed te reageren op zon moment.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:32

saffire schreef:
[
En daar ben ik niet mee eens.
Ja als je een mening hebt en kunt onderbouwen helemaal goed.
Maar dan moet je wel dan moet je wel dezelfde meninge hebben.
Anders word je geheid tot gek bekroond.
En dat vind ik jammer

Zo ervaar ik dat echt niet hoor TS. Als je gewoon normaal, vriendelijk en met goede argumenten reageert zal niemand je afbranden. Ik vraag me af of het dan misschien niet gewoon in de manier van posten zit :o ?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:38

Sees, o jawel hoor. Maar als iemand je betoog volledig afbrandt zonder enig argument ik er wel om gniffelen. Je hebt ook mensen die het als hobby zien om te trollen :') of door simpelweg gebrek aan onderwijzing in discussies en/of leeftijd ('jij geeft opbouwende kritiek aan mijn vriendin en mijn vriendinnetje is perfect dus jij bent gewoon stom!') Maar goed, dat zie ik dan ook niet als volwaardige discussiepartners want in het echte leven zal ik ook niet in discussie blijven gaan met de mensen die alleen maar brand roepen zonder enig rookpluimpje te zien en zo zwart/wit in hun visie zijn dat ze ook nergens voor open staan. Zonde van mijn energie :+ sta je morgen nog tegen de muur aan te kletsen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:53

ruitje schreef:
Bokt kan je positief verbazen, maar dan moet je er zelf wel open in staan :)

Dit inderdaad :)

Ja, sommige mensen reageren te fel en ja soms word er te lang doorgegaan op iets wat voor TS al wel duidelijk is. Maar er zijn ook kaartenacties voor zieke bokkers, mensen die heel veel steun vinden bij het verwerken van het verlies van een familielid of paard, ik heb een van mijn allerbeste vriendinnen leren kennen via bokt, er is zoveel kennis over bijna élk mogelijk onderwerp dat je zowel op vragen over paarden, als vragen of keukentegeltjes snel een nuttig antwoord zal krijgen.

Dus nee, het is niet allemaal rozengeur en maneschijn, maar iedereen zit hier omdat ze het leuk vinden en daar komt ook een boel positiviteit uit naar voren :)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:56

vuurneon schreef:
Sees, o jawel hoor. Maar als iemand je betoog volledig afbrandt zonder enig argument ik er wel om gniffelen. Je hebt ook mensen die het als hobby zien om te trollen :') of door simpelweg gebrek aan onderwijzing in discussies en/of leeftijd ('jij geeft opbouwende kritiek aan mijn vriendin en mijn vriendinnetje is perfect dus jij bent gewoon stom!') Maar goed, dat zie ik dan ook niet als volwaardige discussiepartners want in het echte leven zal ik ook niet in discussie blijven gaan met de mensen die alleen maar brand roepen zonder enig rookpluimpje te zien en zo zwart/wit in hun visie zijn dat ze ook nergens voor open staan. Zonde van mijn energie :+ sta je morgen nog tegen de muur aan te kletsen :')

Oh ja wel hoor as in, zonder reden worden afgebrand? Dat zal vast wel gebeuren hoor maar vaak heeft dat volgens mij idd met de leeftijd van de 'tegenpartij' te maken en kun je het die echt kwalijk nemen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:58

Nee, daarom moet ik er altijd om gniffelen :D dat vind ik nog aandoenlijk. Als het om volwssenen gaat dan denk ik 'mijn hemel' en doe er helemaal niets mee haha

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:03

Vaak kijk ik even hoe oud degene is die het heeft gepost.
Het is idd zo dat een geschreven woord heel anders over kan komen, dan wanneer je iemand in het echt spreekt.
Waar het ook wel eens mis gaat is het begrijpend lezen. En dat is niet alleen hier zo, maar ook op b.v Facebook.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:18

Gea99 schreef:
Vaak kijk ik even hoe oud degene is die het heeft gepost.
Het is idd zo dat een geschreven woord heel anders over kan komen, dan wanneer je iemand in het echt spreekt.
Waar het ook wel eens mis gaat is het begrijpend lezen. En dat is niet alleen hier zo, maar ook op b.v Facebook.

Nou daar heb je helemaal gelijk in. Internetfora en FB etc blijven gewoon lastig als het gaat om het uiten van je mening. Er is geen echte interactie dus je kunt geen lichaamstaal van je gesprekspartner e.d. interpreteren.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:22

Hoe vaak er niet iemand pissig wordt op een opmerking van mij terwijl het een grapje was :=
En dan voeg je nog een smiley toe, maar die wordt dan als spottend opgevat.
(Nou moet ik zeggen dat mensen in 'het echt' ook niet doorhebben dat ik het als een grap bedoel :P )

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 12:18

Zo ben ik wel eens via door een bokker bij de mods aangemeld als kwetsend in mijn opmerking. De grappen voor mij werden wel gewaardeerd (clubje bekende bokker bij elkaar) die van mij mocht niet. Tja, dan niet toch?