Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Thesserd schreef:Lianne schreef:opzich als ik een mening geef en iemand vraagt gewoon waarom ik dat vind, dan is er niks aan de hand. Als je daaentegen gewoon afgekraakt wordt en er wordt sarcastisch op gereageerd vind ik dat al gelijk minder leuk. En zo zitten er hier op bokt best een paar die anderen gewoon belachelijk kunnen maken om hun mening. vroeger kon ik daar niet tegen maar ben er echt op aan het letten dat ik daar gewoon niet op reageer dan. Want het "elkaar in zijn/haar waarde laten" mis ik toch wel soms.
Sja en ik vind dan weer dat iedereen een beetje zelfspot zou moeten hebben. In het echte leven kan je toch ook grapjes over elkaar maken in elkaars bijzijn? Ik wel iig, zowel in mijn familie als vriendenkring. Dat is heel gezond, vind ik
Tobbes schreef:Voor mij de reden dat ik maar vrij weinig post.
Is af en toe zelfs zo erg dat wanneer je iets vraagt, bijv dat je een paard hebt wat steeds uit de wei uitbreekt of wanneer omgang probleem hebt met je paard of foto post om je even voor te stellen dat je het risco loopt dat compleet bokt over je heen valt terwijl je eigenlijk dood normale vraag stelt.
Kirsha schreef:Thesserd schreef:
Sja en ik vind dan weer dat iedereen een beetje zelfspot zou moeten hebben. In het echte leven kan je toch ook grapjes over elkaar maken in elkaars bijzijn? Ik wel iig, zowel in mijn familie als vriendenkring. Dat is heel gezond, vind ik
Zelfspot is inderdaad gezond, elkaar naar beneden halen niet. Voorbeeld: wanneer iemand zegt dat een paard buiten het gelukkigst is en er vervolgens iemand komt met een reactie van 'tuuuurlijk, want op stal worden ze depressief. Not'. Dat valt bij mij niet meer onder grapjes maken.
Iris82 schreef:Kahawa schreef:Drogredenen noem ik geen sterk betoog of bedoel je dat reacties daarop vol drogredenen zitten?
Dat laatste. Het is soms jammer als een gebruiker een dijk van een post geplaatst heeft die gewoon met een drogreden onderuit geschoffeld wordt. Maar dat is gelukkig geen schering en inslag.
saffire schreef:@ kahawa het scheelt idd als je meer tijd in je reacties steekt.
Maar nare opmerkingen plaatsen is dat dan ook nadenken over je reactie
Iris82 schreef:Tobbes schreef:Voor mij de reden dat ik maar vrij weinig post.
Is af en toe zelfs zo erg dat wanneer je iets vraagt, bijv dat je een paard hebt wat steeds uit de wei uitbreekt of wanneer omgang probleem hebt met je paard of foto post om je even voor te stellen dat je het risco loopt dat compleet bokt over je heen valt terwijl je eigenlijk dood normale vraag stelt.
Waar ik wel kriebelig van word is als je iedereen over 1 kam scheert. Compleet Bokt zal niet over je heen vallen want ik zou dat bijvoorbeeld al niet doen.
Het is fijn om te discussiëren maar gebruik wel zinnige argumenten.
saffire schreef:Klakkeloos rond blaffen word ik nie vrolijk van.
Vind ik ook respectloos dat is ook zo van ik boei jij niet.
Dat kan je niet make vind ik
Thesserd schreef:Nouja, wat ik typisch Bokt vind is het bemoeierige en het doordrammen. Soms denk ik echt, jee. Hou even je mond dicht... Nu
Als ik een topic zie waar er gefokt wordt met twee hondjes niet volgens regels van RvB of een rasvereniging vind ik dat jammer, maar ik ga er geen topic mee verzieken en er maar over door zeuren. Dat doen veel Bokkers wel en dat is echt heel irritant soms.
En tuurlijk, je MAG altijd je mening geven maar soms is het beter om die gewoon voor je te houden.
Net als dat hele 'fiets de koning'-gezeur. Echt... Prima hoor dat je je mening mag uiten maar het is respectloos en vervelend. Als je je mening mag uiten betekent dat niet dat je je mening MOET uitenzeker niet wanneer daar niet om wordt gevraagd.
saffire schreef:[
En daar ben ik niet mee eens.
Ja als je een mening hebt en kunt onderbouwen helemaal goed.
Maar dan moet je wel dan moet je wel dezelfde meninge hebben.
Anders word je geheid tot gek bekroond.
En dat vind ik jammer
ruitje schreef:Bokt kan je positief verbazen, maar dan moet je er zelf wel open in staan
vuurneon schreef:Sees, o jawel hoor. Maar als iemand je betoog volledig afbrandt zonder enig argument ik er wel om gniffelen. Je hebt ook mensen die het als hobby zien om te trollenof door simpelweg gebrek aan onderwijzing in discussies en/of leeftijd ('jij geeft opbouwende kritiek aan mijn vriendin en mijn vriendinnetje is perfect dus jij bent gewoon stom!') Maar goed, dat zie ik dan ook niet als volwaardige discussiepartners want in het echte leven zal ik ook niet in discussie blijven gaan met de mensen die alleen maar brand roepen zonder enig rookpluimpje te zien en zo zwart/wit in hun visie zijn dat ze ook nergens voor open staan. Zonde van mijn energie
sta je morgen nog tegen de muur aan te kletsen
Gea99 schreef:Vaak kijk ik even hoe oud degene is die het heeft gepost.
Het is idd zo dat een geschreven woord heel anders over kan komen, dan wanneer je iemand in het echt spreekt.
Waar het ook wel eens mis gaat is het begrijpend lezen. En dat is niet alleen hier zo, maar ook op b.v Facebook.