Het gebruik van me ipv m'n of mijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 21:49

Dat zit dan dus ook in de bokkers die zich ergeren. Het is inderdaad de toon die de muziek maakt. _Forgetten heeft in haar onderschrift staan dat ze dyslexie heeft, waarom zou je nichtje dat niet kunnen? Waarom is het zo'n doodzonde om elkaar op een nette manier op foutjes te wijzen? Dat moet niet het hoofddoel worden maar ik zou er niet mee zitten als iemand me daar op wijst. :n

lieveli schreef:
Maar laat iemand dan aangeven dat hij of zij verbetert wil worden. Je gaat iemand toch niet ongevraagd corrigeren? Ik vind het zó bijdehand en klierig.

Als ik even een vergelijking mag trekken, stel je voor dat je je paard aan het trainen bent in de bak en iemand zit continue aanwijzingen te geven, daar word je toch ook gillend gek van?

Je kunt altijd kiezen om er niks mee te doen. Vind je vergelijking krom, want mensen vragen hier op bokt specifiek om hulp via het geschreven woord. Kijk, als iedereen gaat zitten mauwen over ieder klein foutje, dat lijkt me zeker niet gewenst en juist heel vervelend. Maar over me in plaats van m'n en mijn is toch ook niet nodig?
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 01-04-15 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

ApplePapple

Re: Het gebruik van me ipv m'n of mijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:51

_/-\o_ Amen. Nog iemand die zich hier mega aan irriteert. Ik word er niet goed van!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:53

novito schreef:
_/-\o_ Amen. Nog iemand die zich hier mega aan irriteert. Ik word er niet goed van!

En nu vind je het vast ook géén probleem dat ik je erop wijs dat je, je niet ergens aan kunt irriteren? :list:

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 21:54

Maar goed, blijkbaar genoeg mensen die het irriteert maar WAT kun je er aan doen?

Zouden de mods daar misschien iets strenger op moeten zijn net als in het MSN tijdperk?
Moeten er voor ons buttons komen zodat we het zelf reguleren? Dan kun je het negeren als je er niks mee wilt bijvoorbeeld, maar maakt je misschien wel wat bewuster.

*edit*

Dat irriteren en ergeren is trouwens iets wat ik na meer dan genoeg posts en gedoe hier op bokt fatsoenlijk ben gaan doen. Dus helemaal vruchteloos is het ook niet.
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 01-04-15 21:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:54

Om Pantykous en Novito dan allebei op weg te helpen:

Je ergert je en iets irriteert je.

Verbeter de wereld...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 21:56

lieveli schreef:
Om Pantykous en Novito dan allebei op weg te helpen:

Je ergert je en iets irriteert je.

Verbeter de wereld...

Ik ben zeker niet roomser dan de paus :D

Waarom is het zo'n ding om elkaar hier op te wijzen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:57

Snap je dat echt niet? Of wacht... Vind je het vervelend dat mensen je er op wijzen?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 21:58

Jawel, ik vraag het gewoon omdat ik vervelend wil zijn.

Nee, dat snap ik dus echt niet. Ik zit er bijvoorbeeld niet mee.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:59

Pantykous schreef:
Dat irriteren en ergeren is trouwens iets wat ik na meer dan genoeg posts en gedoe hier op bokt fatsoenlijk ben gaan doen. Dus helemaal vruchteloos is het ook niet.

Echt waar? Sinds 2 minuten? Dit heb jij namelijk een paar berichtjes hierboven geplaatst:

Pantykous schreef:
Dat zit dan dus ook in de bokkers die zich irriteren.

Alleen ik zie dat je het aangepast hebt, dapper. ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:00

:')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 22:00

En zie dus mijn post aan Lieveli: ik ben zeker niet roomser dan de paus. Heb het netjes aangepast. :j Was geheel in de veronderstelling dat het juist was :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:01

Pantykous schreef:
Dat zit dan dus ook in de bokkers die zich irriteren. Het is inderdaad de toon die de muziek maakt. _Forgetten heeft in haar onderschrift staan dat ze dyslexie heeft, waarom zou je nichtje dat niet kunnen? Waarom is het zo'n doodzonde om elkaar op een nette manier op foutjes te wijzen? Dat moet niet het hoofddoel worden maar ik zou er niet mee zitten als iemand me daar op wijst. :n

Omdat er dan geroepen wordt,...het dyslexie smoesje :) Wellicht dat men Forgetten geloofd. Ik lees het wel vaak terug.

En bij dyslexie kan je steeds op dezelfde foutjes gaan wijzen. Dat maakt het extra frustrerend.

Je kan mij 100 keer uitleggen hoe ik iets moet schrijven en wat het bijbehorende ezelsbruggetje is,...ik zal het 101 een keer vergeten. Waarom? Geen idee.

Ik weet wel heel erg veel van Diabetes Mellitus en kan je feilloos de koolhydraat stofwisseling uitleggen en de werking van insuline. Dat slaat mijn geheugen wel op.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 22:02

Oke, ja dat is inderdaad vervelend. :j Ik geef echt NOOIT feedback op taalgebruik, behalve vandaag in een topic. Daarom heb ik dit topic geopend, omdat het me toch niet lekker zit om dat in iemand anders z'n topic te doen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:03

Pantykous schreef:
En zie dus mijn post aan Lieveli: ik ben zeker niet roomser dan de paus. Heb het netjes aangepast. :j Was geheel in de veronderstelling dat het juist was :')

Het ironische is alleen dat je in datzelfde bericht het volgende hebt geplaatst:

Pantykous schreef:

Dat je het hebt aangepast is prima natuurlijk, daar is de editknop voor, maar de ironie straalt ervanaf.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 22:05

Ja, daar moest ik zelf om lachen. Vandaar mijn reactie op Lieveli, ik ben zeker niet perfect en dat heb ik een keer of 800 geroepen in dit topic. Het zal waarschijnlijk heel vervelend zijn voor jullie twee. :j

Ik meende echt dat IETS je irriteert, en je ergert je AAN wat anders. Was er van overtuigd dat die zin correct was. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:07

Het vervelende aspect is niet je taalfout maar je hypocrisie.

Crisis, ik ga er zelf helemaal raar van spellen.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 01-04-15 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 22:08

Waarom is dat dan hypocriet? Ik meet niet met twee maten wat ik neem jullie kritiek gewoon aan.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:08

Genoeg lelijke contaminaties en andere fouten die je in de Nederlandse taal dagelijks tegenkomt.. Irriteren aan, duur kosten, en nu ook nog dat verschrikkelijke "me paard". Om nog maar te zwijgen over "X was mee voor foto's te maken" en dat soort groep 3 taal. Ik weet ook niet wat ik ermee aanmoet. :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:10

Nee hoor, ik kan er niet wakker van liggen. Dit heb ik volgens mij ook al wel een paar keer duidelijk gemaakt in dit topic.
Wat me met name stoort is dat je heel hoog van de toren blaast en voorstelt om als 't ware een taalnazzi-team op te zetten terwijl je zelf ook niet foutloos typt/schrijft.

En nu ervaar je zelf ook dat je soms overtuigd kunt zijn van de juistheid van je bericht terwijl dit dus niet het geval hoeft te zijn. Net als dat iemand 'me' als bezittelijk voornaamwoord gebruikt en dit echt niet altijd bewust zal doen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:12

Juist. En nu gaat ik lekker me Hellraiser 3 filempie kijke.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:13

En nog steeds snap ik niet waarom dat vervelend of hypocriet is. Je mag toch iets storend vinden en ook weten dat je zelf ook wel eens gecorrigeerd moet worden?

Ik kan erg slecht rekenen. Als ik hier op bokt een domme rekenfout plaats en wordt daar op gewezen dan ga ik heus niet in een depressie.
Ik kan ook niet goed schrijven aangezien ik veel letters vergeet, daarom type ik. Dan gaat het nog vaak mis.
Zou niemand dat ooit opmerken dan kan ik ook geen poging doen tot verbeteren.

Toen ik in Rotterdam gewoond had plaatste ik vaak onbewust een T achter werkwoorden die dat niet nodig hebben. Ik was blij dat mijn Amsterdamse collega's daar over lachte, ik heb dat snel weer afgeleerd.
Was me namelijk niet bewust dat ik het deed maar vind het vreselijk banaal klinken.

Ofwel, waarom vielen mensen zich zo persoonlijk aangevallen?
Het is toch niet zo gek anders als zeggen dat je gulp open staat?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:14

En ik ga lekker naar bed want morgen word geacht weer fris en fruitig in de klas te verschijnen. :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:16

Valt me mee dat "wilt" nog niet genoemd is ;)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 22:16

Jolien87 schreef:
Nee hoor, ik kan er niet wakker van liggen. Dit heb ik volgens mij ook al wel een paar keer duidelijk gemaakt in dit topic.
Wat me met name stoort is dat je heel hoog van de toren blaast en voorstelt om als 't ware een taalnazzi-team op te zetten terwijl je zelf ook niet foutloos typt/schrijft.

En nu ervaar je zelf ook dat je soms overtuigd kunt zijn van de juistheid van je bericht terwijl dit dus niet het geval hoeft te zijn. Net als dat iemand 'me' als bezittelijk voornaamwoord gebruikt en dit echt niet altijd bewust zal doen.

Ik denk dat je me dan verkeerd begrijpt, of ik leg mezelf gewoon niet goed uit.

Ik was er totaal niet op uit om een grammar nazi team op te zetten. Heb hier ook meerdere keren vermeld dat het niet de bedoeling is om elk foutje in de schijnwerpers te zetten, van wie dan ook. De bedoeling van het topic was meer om eens uit te vinden of hier iets aan gedaan moet worden, en zo ja, hoe dan. Ik herinner me uit het hele MSN tijdperk dat de mods er redelijk streng op waren, dat lijkt mij nu niet ideaal. Toen dacht ik: misschien een knopje bij posts zodat men elkaar er op kan wijzen. Heb ook nog geopperd om het gewoon eens door de mods aan te laten halen om de bewustwording te vergroten.

En daarna heb ik Lieveli gepbt en kwam de bewustwording dat het misschien wel een heel groot poedersuiker idee is en er helemaal niks moet gebeuren. Kan ook nog. :j

Dat bashen heb ik er niet bij gehaald :n

Jij en Lieveli klappen er redelijk stevig op om een punt te maken, maar ik zit er niet mee. Vind het wel geinig dat ik blijkbaar dus zelf ook fout zit. Mooie kans om weer te leren, heb net even wat Nederlandse taal sites bezocht en nu zit het weer helder in de kop.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:17

Ik vind het zo ontiegelijk dom overkomen dat me ipv mijn!