Uitgelicht zonder cap.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:28

Captain schreef:
Ik hang helemaal geen moraalridder uit en ben ook niet schijnheilig. Ben je een beetje op je teentjes getrapt ofzo?
Ik heb zelf ook zonder cap in uitgelicht gestaan, meerdere keren zelfs. Ook omdat dat een shoot was met een thema waar een cap niet bij zou passen. Dat is mijn eigen keuze.

Waar het mij om gaat is dat Bokt met uitgelicht een visitekaartje is en laat zien waar het voor staat. Imo horen daar geen foto's zonder cap.
Dat mensen topics openen zonder cap moeten ze zelf weten, maar ik vind niet dat die op de voorpagina hoeven te staan.

Volgens mij ben jij als enige op je teentjes getrapt hier :D

warwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:39

Het valt mij niet echt op of iemand nu wel of niet een cap draagt op foto's. Zelf rijd ik altijd met cap. Soms denk ik wel goh zou wel lekker zijn zonder cap, maar ik eindig altijd met een cap op op het paard.

Ik denk dat het niet mogelijk is om voor een forum als bokt het te verbieden, want waar wordt dan de lijn getrokken. Is dat bij uitgelicht of ook op het forum zelf. En dan alleen bij rij foto's of ook bij foto's van menners.
Ik denk dat ouders en maneges hier een groter aandeel in hebben. Zo kwam ik het paard vroeger niet op als ik geen cap droeg.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:40

Ik vraag me af hoeveel mensen die ooit eens zijn bekritiseerd op geen cap dragen nu denken 'Ja, joh.. laat ik maar een cap op doen want ik ben zo uitgekauwd op bokt.. nu moet het wel.'

Als mensen geen cap willen dragen, dragen ze geen cap. Daar gaat een forum niets aan veranderen.
Leven en laten leven..

En over de jonge kinderen/jeugd: die zijn al helemaal eigenwijs.. en ik betwijfel of één foto zien in uitgelicht zonder cap hun nu aanspoort om geen cap op te zetten. Zodra ze het topic in gaan en reacties lezen kom je toch het hele klaaggezang tegen over 'Hoe kun je dat nu doen'.

Oh, en dit komt van iemand die 99% van de tijd een cap draagt.

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:45

Mensen wat een drukte om niks.
Tuurlijk veiligheid voor alles, maar is het niet ieder 'zn verantwoordelijkheid? rijfoto's/trainingsfoto's voor in the picture vind ik anders, je hebt normaal toch ook met je training een cap op? Waarom zou je hem dan voor de foto af zetten? :')

Mooie sfeer foto's in het bos o.i.d, zonder cap is gewoon een andere plaatje, veel rauwer. Maar...ga op je gevoel af vertrouw je t niet maar ga je toch zonder cap, eigen schuld, dikke .....

Kom op, dat eeuwige gezeur van die cap, wat een geitenwollensokken geleuter zeg >;)

Snollygoster

Re: Uitgelicht zonder cap.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:12

Wat kunnen mensen hier toch zeiken op TS, ik ben het wel met haar eens. Het gaat hier ook om rijfoto's, niet om shoots of wat dan ook. Een hele tijd terug was er ook al zo'n topic geopend en toen werd er precies het tegenover gestelde gezegd als wat er hier nu gezegd wordt.

Ik vind het ergens ook wel een beetje dubbel. Iedereen rijdt hoe hij of zij wilt, maar aan de andere kant zitten er ook best veel kinderen op Bokt, door zo'n foto's in Uitgelicht te zetten kan het voor sommigen misschien overkomen dat Bokt het zonder cap rijden oké vindt. Kan me voorstellen dat ouders daar niet happy mee zullen zijn.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:19

Iedereen is verantwoordelijk voor wat hij/zij doet. Dus ook of je met of zonder cap rijd.
Als het dan bij uitgelicht komt te staan omdat het fototechnisch mooie foto's zijn en/of het bijzondere foto's zijn zei dat zo.
En tja, kinderen kijken idd ook op bokt. Maar die hebben ook iets als ouders? Het zal niet best zijn als ouders zo dusdanig weinig invloed op hun kinderen hebben dat ze klakkeloos alles overnemen van bokt.
Ik was ook 14 toen ik met bokt kennis maakte. Toen was men hier nog niet zo fel met het dragen van een cap. Maar reken maar dat ik gewoon mijn cap op had hoor!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:20

Snollygoster schreef:
Wat kunnen mensen hier toch zeiken op TS, ik ben het wel met haar eens. Het gaat hier ook om rijfoto's, niet om shoots of wat dan ook. Een hele tijd terug was er ook al zo'n topic geopend en toen werd er precies het tegenover gestelde gezegd als wat er hier nu gezegd wordt.

Ik vind het ergens ook wel een beetje dubbel. Iedereen rijdt hoe hij of zij wilt, maar aan de andere kant zitten er ook best veel kinderen op Bokt, door zo'n foto's in Uitgelicht te zetten kan het voor sommigen misschien overkomen dat Bokt het zonder cap rijden oké vindt. Kan me voorstellen dat ouders daar niet happy mee zullen zijn.

Dan is dat aan de ouders omdat te regelen met hun kids.

Mijn kinderen moeten een cap op (mijn eigen regel), mogen geen alcohol en geen auto rijden (wettelijke regel).
En ik als volwassene mag dat allemaal wel.

Elke ouder heeft eigen normen en waarden en je kunt niet van een forum verwachten dat deze met allemaal rekening gaat houden.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:20

Alsof kinderen niet op jouw topic kunnen klikken en jou zonder cap zien rijden en dan denken 'oh stoer dat wil ik ook'?! Daar heb je de voorpagina toch niet voor nodig?

Wees dan zelf ook pedagogisch verantwoord en plaats dan zelf ook helemaal geen foto's zonder cap. Je wist dat je foto's in uitgelicht konden komen, als je echt zo'n groot probleem vind moet je zelf ook niet zulke foto's plaatsen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:42

Even op de bal in plaats van de man reageren!
Nu wordt TS aangevallen maar daar gaat het helemaal niet om.

Laten we wel zijn, toen ik vroeger ging rijden ging braaf de cap mee om vervolgens op de kapstok te belanden en ongebruikt weer mee terug ging. Omdat iedereen zonder reed, deed ik dat dus ook, hetzelfde deden mijn vriendinnetjes. Mijn ouders dachten dat ik met cap reed want ik bracht hem elke keer mee.

Mijn idee is dat als mensen alleen maar anderen met cap zien rijden dat het gewoon wordt en je er niet aan denkt om zonder te rijden, iedereen doet het immers.

Ik vind dat bokt daar zeker een rol in kan spelen door hier nog kritischer te zijn bij het uitkiezen van de uitgelicht foto's.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:04

Ja natuurlijk hebben die kinderen ouders, maar soms komt er een leeftijd dat ze niet meer zo goed naar de ouders luisteren. Zeker als je weet dat de media de dag van vandaag ook een hele grote invloed heeft in het overdragen van waarden en normen. Kinderen nemen steeds meer voorbeeld aan wat ze tegenkomen op het internet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:08

Tja.. Kinderen kunnen ook verder kijken dan alleen de voorpagina. Komen méér dan genoeg 18+ topics dan voorbij, topics die gaan over misbruik, geweld, alcohol en (dieren)mishandeling. Dergelijke topics ook maar weren van Bokt...

En inderdaad; dan zou níemand meer een topic "mogen" plaatsen zonder cap. Kinderen kijken echt wel verder dan alleen die voorpagina, onder actieve topics kan je al méér dan genoeg topics vinden waarin gereden word zonder cap.

Als je toch al zo ver wil gaan om tot de conclusie te komen dat bokt een voorbeeldfunctie heeft; een voorbeeldfunctie is nog altijd iets anders dan een opvoedfunctie. Overigens mocht ik toen ik echt kind-kind was niet onbeheerd op het internet hoor maar goed.

Maar waar leg je dan de grens? Met een jurk mag het wel? met een cowboy-thema mag het wel? Met een hoedje mag het wel? Met een afscheidsshoot mag het wel?

Waar leg je de grens dan? En waarom dan de cap wel "verplicht op bokt" en de bodyprotector niet? Zo kan je wel alle topics van Bokt in het algemeen gaan weren.. En ik denk dat de gemiddelde bokker iets ouder dan 10 is :+

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:27

Het is toch over het algemeen vrij duidelijk dat zonder cap rijden nooit goed is, voor niemand niet? Op een manege zeggen ze toch ook niet, 'he meid als jij zonder cap wil rijden prima joh'
Natuurlijk zijn er mensen die niet willen rijden met cap of het nooit doen, nou helemaal prima, vooral lekker doen! maar dit is een paarden forum waar veel mensen op kijken en dus vind ik niet dat rijden zonder cap gepromoot moet worden zoals in een uitgelicht.
Rijden op een paard doe je in eerste instantie altijd met een cap.

Nicolle89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:43

Buiten het feit om of het iemands eigen regel is of niet, als je wel zonder cap van je paard af valt is er geen verzekering die uit keert als je wel letsel hebt. Dus het is ook nog eens dom tegenover jezelf vind ik. En dan kun je wel denken, ik ken mijn paard door en door en hij doet niks of hij doet alleen dat maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Daarom verklaar ik persoonlijk mensen die zonder cap rijden een beetje voor gek. Mijn ecxuses voor degene die zich aangesproken voelen. Ik wil je niet persoonlijk aanvallen.

Bovendien zijn er tegenwoordig zulke mooie caps te koop! Better save than sorry vind ik!

Ik ben het er mee eens dat voor bepaalde fotoshoots een cap buiten beschouwing valt maar ik vind als je trainingsfoto's plaatst op bokt en je vraagt om advies en je hebt geen cap op dan vind ik dat dat zeker aangekaart mag worden en ik vind het onverantwoordelijk tegenover jezelf maar ook tegenover je omgeving.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:53

Nicolle89 schreef:
Buiten het feit om of het iemands eigen regel is of niet, als je wel zonder cap van je paard af valt is er geen verzekering die uit keert als je wel letsel hebt.

Dat is niet juist. Basiszorg wordt altijd en voor iedereen vergoed, ongeacht de oorzaak.

Maar zelf zou ik dan weer werkelijk niet snappen dat je het hogere risico op hersenletsel of overlijden wel zou willen nemen, maar ineens bijdraait als de verzekering niet betaalt...

"Ach nee, permanente hersenschade is geen probleem, wordt toch vergoed..." Huh?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:00

Citaat:
Daarom verklaar ik persoonlijk mensen die zonder cap rijden een beetje voor gek. Mijn ecxuses voor degene die zich aangesproken voelen. Ik wil je niet persoonlijk aanvallen.

Ehhh dat is niet een klein beetje tegenstrijdig....

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:04

Super goed voorbeeld: Mijn nichtje ( 14jaar ) is helemaal gek van paarden. ze heeft sinds heel kort nu een verzorg pony. mijn tante wil absoluut niet dat zij zonder cap te paard gaat. maar mijn nichtje heeft dit nu meerdere keren op bokt voorbij zien komen en dus doen volgens haar 'heel veel meiden dit'.
Dus het word dus door jongere meiden dan als acceptabel gezien, wat het helemaal niet is.

Jasper_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:14

Ow, dus je nichtje rookt, drinkt en blowt ook? Want er zijn zoveel 14jarige die dit doen.

Misschien moet je nichtje ook eens zelf nadenken ipv een excuses zoeken om niet te rijden met een helm. Op de manege draag ik ook een cap omodat het moet, heb er zelfs 1 voor gekocht, maar daar buiten niet.
Eigen keuze. Vergeet niet dat het merendeel van de mensen op wereld zonder helm rijdt. Natuurlijk is het veiliger met helm, het zou nog veiliger zijn als je alleen maar in je huisje blijft zitten en niets doet (Wel weer een gevaar voor overgewicht.

Maar zonder opnieuw de discussie te beginnen of het wel of niet slim is. Het is nog steeds geen regel of wet. Dus zolang dat er niet is hoeft een bokt zich ook niet verantwoordelijk te voelen zijn zogenaamde voorbeeldsfunctie. Iets wat ze totaal niet hebben.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:33

Moderatoropmerking:
Letten jullie erop dat deze discussie niet teveel afdwaalt? De discussie wel/geen cap dragen is interessant, maar deze discussie gaat meer over of de foto's waarbij gebruikers geen cap dragen een plaats in Uitgelicht mogen krijgen of niet. :)

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:41

Ach why not? Anders stuur je Anky ook even een mailtje dat ze voortaan dr hoed af moet zetten en een cap op als ze voor een shoot gaat of wanneer er een proef gefilmd wordt. Kinderen/beginners oké . Maar voor een gezonde volwassen mens is het toch eigen keus? Ik start ook met hoed, ja whatever. Eigen risico. Ook voor bokt vind ik dat het gewoon eigen risico is.

*edit te v roeg geklikt

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:45

Wat ik me in deze blijf afvragen of alle mensen die hier zó hard schrééuwen over het dragen van een cap dit zelf ook écht altijd doen.

Ik kijk graag naar programma's als "wegmisbruikers "en het valt me altijd op hoeveel mensen er niet dagelijks door rood rijden, niet handsfree bellen, te hard rijden, zonder gordel.
En steen vast is hun reactie op de aanhouding; Ik doe het anders nooit máár.............

Ik vraag me dus af wie zich écht recht in de spiegel kan aankijken en kan zeggen; Ik???????
altijd mét cap??
Zelf kom ik uit een tijdperk waarin rijden met cap geen dagelijks straatbeeld was.
Ik rij niet meer, maar ik zou er zélf ook geen gif op innemen om te zeggen dat ik nooit zonder cap op op een paard zou stappen.
Mij lijkt dat er altijd wel een keer een uitzondering op de regel gevonden kan worden.
En ja.......dat is dan mijn eigen risico!!!
Net zoals het risico om op de bon te worden geslingerd bij een verkeersovertreding/ ongeluk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:50

dnieSz schreef:
Super goed voorbeeld: Mijn nichtje ( 14jaar ) is helemaal gek van paarden. ze heeft sinds heel kort nu een verzorg pony. mijn tante wil absoluut niet dat zij zonder cap te paard gaat. maar mijn nichtje heeft dit nu meerdere keren op bokt voorbij zien komen en dus doen volgens haar 'heel veel meiden dit'.
Dus het word dus door jongere meiden dan als acceptabel gezien, wat het helemaal niet is.

Ja?? Net zoals er heel veel meiden zijn die een (te) kort rokje dragen, zonder licht fietsen enz...

Mijn kinderen, mijn regels.
Mijn dochter heeft een cap op (tijdens het rijden) en altijd dichte schoenen aan bij de paarden.
Ook als ik bij wijze van in mijn bikini, zonder cap, met slippers aan en een wijntje in mijn hand op mijn paard kruip.

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:30

Jeetje wat reageren jullie allemaal overtrokken zeg! pfoe.
Je kan ook gewoon normaal reageren in plaats van meteen BOEM aanvallen, ik geef alleen een voorbeeld wat er dus in dit geval evt kan gebeuren als je zoiets in uitgelicht zet.

Jasper_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:33

Als je iets post dan is het toch logisch dat je een reactie krijgt?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:42

ach, ik ben al 3 x in uitgelicht geweest en 3x zonder cap :oo al kreeg ik laatst wel weer een uitbrander van m'n moeder. eigenlijk is het ook krom, erop rond springen in galop mag wel zonder cap maar springen zonder cap waar je enkel hoeft te blijven zitten mag niet? of is niet veilig..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 09:49

Waarom als iemand een topic maakt, over iets wat degene opvalt.. Komen er altijd gelijk van die opmerkingen "Ik snap niet dat je je druk maakt over zoiets"? Bedoel.. waar staat dat TS zich drukt maakt? Staat er ergens dat zij nachten lang niet geslapen heeft? Nee hoor, zij vraagt zich gewoon iets af. Wat heel normaal is op een discussie forum :)

Ik vind dat TS weldegelijk een punt heeft. Het rijden zonder cap, moet naar mijn mening niet "gepromoot" worden, dat wordt het met uitgelicht wel een beetje. Zeker wanneer je het woord uitgelicht letterlijk neemt. Ik denk dat veiligheid binnen de paardensport altijd voor op moet staan. Veiligheid van de ruiter en veiligheid van het paard. Zo zou ik een topic van een meisje van 1.80 op een shet, ook liever niet uitgelicht zien. Ik noem nu maar even een voorbeeld hoor, niet om te vergelijken. Ik denk dat uitgelicht de plek moet zijn waar te zien is hoe mooi paard en ruiter kunnen zijn met de veiligheid gewaarborgd.

Ik vind dus dat TS wel degelijk een boeiend onderwerp ter sprake brengt :)