Niet positief of blij kunnen zijn voor een ander...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:35

BartVB schreef:
Rocamor schreef:
Maar dan krijgen we uiteindelijk toch alleen een stel jaknikkers? Of we vullen dingen voor anderen in. Ik denk dat mijn mening niet aardig is voor de ontvanger, dus ik zeg maar niets.

Soms is er niets mis met ja-knikkers. Het is gewoon niet altijd gepast om te komen met een tegengeluid. Ik mag hopen dat jij op een feestje niet met je ongezouten mening over de outfit van de gastvrouw komt? Prima dat het jouw stijl niet is, prima als je je mening ventileert als erom gevraagd wordt maar in andere gevallen houd je dat soort dingen voor je. Dat is gewoon een normale omgangsnorm.

Normaal is relatief. Normaal bestaat niet.
Ik vind het bijvoorbeeld 'normaal' om mijn mening te mogen en kunnen uiten. Met tact als het even kan, dat wel :+

Wat mij betreft kan het ook gewoon hand in hand gaan.
Om het topic waar dit topic van afgeleid is als voorbeeld te nemen; De wijze waarop zou ik vreselijk vinden, maar zij zijn blij en ik gun hen het allerbeste voor de toekomst (ja oprecht ja).
Dat hoeft toch niet los van elkaar gezien te worden?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:36

cp112 schreef:
Sababber schreef:
Ik ben het met Bart eens.

Als je op kraam visite gaat zeg je toch ook niet "goh, wat een lelijke baby zeg!" Dan feliciteer je de ouders toch ook gewoon omdat zij in hun ogen het mooiste kindje van de wereld hebben gekregen.

Nee dan zeg je 'goh wat een leuk kind' :+

Zoals Herman Finkers ooit zei: "Wat een lief kind"

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:36

Ayasha schreef:
En daarmee vraag je dus onbewust om een mening. Dat je alleen positieve meningen wil horen veranderd niets aan het feit dat je om een mening vraagt.

Nee, je vraagt dan niet om een mening, je vraagt om verbondenheid en meeleven. Je wilt iets delen, en dat kan ook zonder meningen. (En wil je niet meedelen, dan bekijk je het topic verder niet.)

Wat dat betreft zijn er natuurlijk heel veel verschillende soorten conversaties (en topics), waarbij er maar een paar uitnodigen tot discussie.
Dat allemaal op een hoop gooien doet niet echt recht aan hoeveel verschillende manieren van sociale omgang we hebben met z'n allen. Een vraag naar een feit is niet hetzelfde als een vraag om advies, je kunt iets laten zien om te delen of om kritiek te krijgen. En het soort kritiek dat je dan wilt ontvangen kan ook nog verschillen.
Neem een paard met een ruiter: als je op het punt staat het paard zelf te kopen en je vraagt of mensen kritisch mee willen kijken, dan ben je geinteresseerd in wat andere mensen over het paard zeggen, maar niet over de ruiter. Ben je zelf de ruiter en wil je je rijden verbeteren dan ligt de nadruk heel anders. Is het de eerste foto van jezelf op het paard nadat je het net gekocht hebt, dan is je vraag meestal helemaal niet of mensen kritisch willen kijken, dan wil je gewoon delen dat je trots bent.

En dan is het best goed om je af te vragen - wat verwacht iemand? En als jij daar niets aan bij kunt dragen, dan kun je er ook voor kiezen om niets toe te voegen. Dat betekent niet dat je nooit kritisch mag zijn: als iemand vraagt om feedback op z'n rijden hoef je echt niet alleen de positieve punten te noemen (al is ook daar kritiek die niet nodeloos negatief is en ook positieve punten benoemt bijna altijd fijner en wordt beter opgepikt). Maar er is ook niks mis met gewoon vriendelijk zijn, en als je dat niet wilt gewoon niets zeggen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:39

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:43

Shadow0 schreef:
Ayasha schreef:
En daarmee vraag je dus onbewust om een mening. Dat je alleen positieve meningen wil horen veranderd niets aan het feit dat je om een mening vraagt.

Nee, je vraagt dan niet om een mening, je vraagt om verbondenheid en meeleven. Je wilt iets delen, en dat kan ook zonder meningen. (En wil je niet meedelen, dan bekijk je het topic verder niet.)

Wat dat betreft zijn er natuurlijk heel veel verschillende soorten conversaties (en topics), waarbij er maar een paar uitnodigen tot discussie.
Dat allemaal op een hoop gooien doet niet echt recht aan hoeveel verschillende manieren van sociale omgang we hebben met z'n allen. Een vraag naar een feit is niet hetzelfde als een vraag om advies, je kunt iets laten zien om te delen of om kritiek te krijgen. En het soort kritiek dat je dan wilt ontvangen kan ook nog verschillen.
Neem een paard met een ruiter: als je op het punt staat het paard zelf te kopen en je vraagt of mensen kritisch mee willen kijken, dan ben je geinteresseerd in wat andere mensen over het paard zeggen, maar niet over de ruiter. Ben je zelf de ruiter en wil je je rijden verbeteren dan ligt de nadruk heel anders. Is het de eerste foto van jezelf op het paard nadat je het net gekocht hebt, dan is je vraag meestal helemaal niet of mensen kritisch willen kijken, dan wil je gewoon delen dat je trots bent.

En dan is het best goed om je af te vragen - wat verwacht iemand? En als jij daar niets aan bij kunt dragen, dan kun je er ook voor kiezen om niets toe te voegen. Dat betekent niet dat je nooit kritisch mag zijn: als iemand vraagt om feedback op z'n rijden hoef je echt niet alleen de positieve punten te noemen (al is ook daar kritiek die niet nodeloos negatief is en ook positieve punten benoemt bijna altijd fijner en wordt beter opgepikt). Maar er is ook niks mis met gewoon vriendelijk zijn, en als je dat niet wilt gewoon niets zeggen.

Dit is dus ook precies waarom er een HAW-deel en een ITP-deel is, zodat mensen ook een topic kunnen openen zonder dat er direct commentaar op is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:47

Sababber schreef:

Als je op kraam visite gaat zeg je toch ook niet "goh, wat een lelijke baby zeg!" Dan feliciteer je de ouders toch ook gewoon omdat zij in hun ogen het mooiste kindje van de wereld hebben gekregen..

Moet je mening altijd verteld worden dan? Als ik aan het lezen ben op bokt komt er regelmatig zo'n azijnpisser voorbij en dan vraag ik me echt af "who cares about that oliebol?" Wat voegt het toe aan het topic op dat moment? als bokkers zich dat van te voren af zouden vragen zou dat veel gezeik schelen..

Ik ga niet op kraamvisite. :+ ik kan niet liegen. :+

En: 'wat leuk' 'wat lief' en 'dat is fijn' zijn ook leningen. Open je dus een topic om alleen te delen zou er een automatisch sluiten optie moeten zijn. Dat mensen niet kunnen reageren. Anders vraag je gewoon om een mening.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:51

Ayasha schreef:
Sababber schreef:

Als je op kraam visite gaat zeg je toch ook niet "goh, wat een lelijke baby zeg!" Dan feliciteer je de ouders toch ook gewoon omdat zij in hun ogen het mooiste kindje van de wereld hebben gekregen..

Moet je mening altijd verteld worden dan? Als ik aan het lezen ben op bokt komt er regelmatig zo'n azijnpisser voorbij en dan vraag ik me echt af "who cares about that oliebol?" Wat voegt het toe aan het topic op dat moment? als bokkers zich dat van te voren af zouden vragen zou dat veel gezeik schelen..

Ik ga niet op kraamvisite. :+ ik kan niet liegen. :+

En: 'wat leuk' 'wat lief' en 'dat is fijn' zijn ook leningen. Open je dus een topic om alleen te delen zou er een automatisch sluiten optie moeten zijn. Dat mensen niet kunnen reageren. Anders vraag je gewoon om een mening.

Dus eigenlijk besluit je dan om niet te gaan omdat je je mening niet voor je kan houden? Waarom lukt dat op bokt dan niet? Dan kan je toch ook iets weg klikken i.p.v er negatief op te reageren? Niks persoonlijk hoor gewoon in het algemeen :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:53

Ayasha, toen jij ziek was, vond je het ongetwijfeld fijn dan er mensen waren die je een hart onder de riem wilden steken. Stel je eens voor dat iemand anders ziek is of in de put zit...

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:54

Ik ga wel op kraamvisite en ik ben blij voor de ouders, bespreek leuke dingen met ze en als ik het een lelijke baby vind dan benoem ik iets anders wat ik wel leuk aan de baby vind. Ik ben het dus wel eens met TS haar post.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:03

Sababber schreef:
Dus eigenlijk besluit je dan om niet te gaan omdat je je mening niet voor je kan houden? Waarom lukt dat op bokt dan niet? Dan kan je toch ook iets weg klikken i.p.v er negatief op te reageren? Niks persoonlijk hoor gewoon in het algemeen :D

Ik ga niet omdat het me 1 ook gewoon niet boeit zo'n baby (ja sorry dit kan ik echt niet tactvoller brengen dan ik doe) en ten 2e omdat ik niet kan liegen. Ik ga dus niet, maar komt een moeder met uitgebreide foto's en albums dan zeg ik gewoon eerlijk dat ik blij ben voor hen maar dat IK er niet warm van word. :+ je ziet het toch wel aan mijn gezicht dat het me niet boeit/ik er niet warm van word.

Topics openen is voor mij hetzelfde als foto's onder de neus duwen. Mededelen, dingen die ik kwijt wil waar ik geen specifieke mening op hoef deel ik in de HK. Dat is imo meer vergelijkbaar met een babyborrel/kraamvisite. Maar ook daar zal ik niet gaan zeuren als een van mijn mede-hk'ers zegt 'nou ik vind het niet dit of dat' want IK post het en ik weet dat niet iedereen hetzelfde zal denken dus dat er ook negatieve reacties kunnen komen
Beetje realisme zou niet misstaan, dat een vriendin mijn shirt of ide stom vind (en ja, mijn vriendinnen kunnen dat gewoon zeggen en ik ook tegen hen, zou het niet anders willen) maakt de vriendschap juist waardevol. In heb niks aan ja-knikkers. Daar wordt mijn 'wereld' niet groter van. Daar leer ik niks van. Wat heb ik er dan aan

Jolien: en daar zijn ook kritische geluiden gekomen zo nu en dan, heb ik toch ook geen topic over geopend op fz?

Bhodi

Re: Niet positief of blij kunnen zijn voor een ander...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:06

Maar je vond het vast erg fijn dat mensen met je meeleefden?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:08

Mag ik dan vragen waarom je nog actief bent op bokt, Ayasha? En dit is een oprechte vraag. Zoals ik al zei: een groot deel van je berichten die ik lees bevatten kritiek of dragen een negatieve lading. Zoals je het zelf brengt zijn er maar weinig dingen die je leuk vindt, althans, zo kom je op mij over.

En wees eens eerlijk: hoe vond jij het toen mensen met jou meeleefden? En daartegenover: hoe vond je de kritische geluiden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:11

_sharonnn schreef:

Ten 1e: ik had dat topic niet geopend overigens. Had dat wsl ook niet gedaan zelf.
2. Ja, maar vond het ook geen ramp als ee negatievere reacties kwamen. Ik zeg nergens dat je geen topic mag openen, enkel dat je ook tegenwind moet kunnen verdragen als je dat doet.
Wat ik van kritische geluiden vind kan je terug lezen. (Eerder bericht over vriendinnen)

Ik ben op bokt omdat ik hier ook leuke dingen vind. Wellicht onthoud je selectief want als het merendeel zo negatief is als jij weergeeft was ik al lang gebant. ;)

Waar zeg ik dat ik maar weinig leuk vind?edit: autocorrect aangepast

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:14

Shadow0 schreef:
.

Dan nog kun je mijns inziens eerlijk zijn in al deze gevallen over bijvoorbeeld foto's, op een andere manier.
'Jammer dat je je paard moet verkopen zeg, hoop dat je een goed huis voor hem vind! Maar als ik een tip mag geven, op deze foto drukt hij heel erg zijn rug weg en dus komt het paard daar wat minder tot zijn recht, die zou ik weg laten bij de advertentie.'

' Wat goed dat je foto's plaats van jullie en openstaat voor tips! Ik zie op foto x dat je paard erg zijn rug wegdrukt, maar ik zie het niet op alle foto's, wat vroeg je daar precies van hem?'

'Wat een mooi paard, gefeliciteerd, Ik kan me absoluut voorstellen dat je trots bent. Klein aandachtspuntje, ik zie op foto x dat hij heel erg zijn rug weg drukt, dat is misschien een aandachtspuntje voor als je serieus met hem aan het werk gaat'

Ben je zowel eerlijk, constructief, en je geeft je mening. Daar zie ik dan weer niets verkeerds aan.

Tegenwoordig is het een beetje 'vrijheid van meningsuiting is prima, als jouw mening maar aansluit bij de mijne/onze' en dat vind ik ook jammer.
Natuurlijk gebruiken heel veel mensen vrijheid van meningsuiting om ronduit onbeschoft te zijn, wat niet nodig is. Aan de andere kant zijn er tegenwoordig een hoop mensen die een zelfs genuanceerde mening negatief op zichzelf betrekken en er een groot punt van maken.

Het is volgens mij realistischer om beide kanten vragen water bij de wijn te doen dan de kant die men als 'negatief' bestempelt omdat ze een andere mening hebben dan de rest.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:15

Ayasha schreef:
_sharonnn schreef:

Ten 1e: ik had dat topic niet geopend overigens. Had dat wsl ook niet gedaan zelf.
2. Ja, maar vond het ook geen ramp als ee negatievere reacties kwamen. Ik zeg nergens dat je geen topic mag openen, enkel dat je ook tegenwind moet kunnen verdragen als je dat doet.
Wat ik van kritische geluiden vind kan je terug lezen. (Eerder bericht over vriendinnen)

Ik ben op bokt omdat ik hier ook leuke dingen vind. Wellicht onthoud je selectief want als het merendeel zo negatief is als jij weergeeft was ik al lang gênant. ;)

Waar zeg ik dat ik maar weinig leuk vind?

Daarom zeg ik ook specifiek dat meerendeel van je berichten zo op mijn overkomt, het kan dus ook heel goed zijn dat dit in werkelijkheid niet zo is. Verwacht nu dus ook niet dat ik je berichten bewust opzoek, maar ik zie je regelmatig in topics reageren. Het is me al eens eerder opgevallen en krijg daarbij het idee dat je hier voornamelijk bent om kritiek te uiten en te laten merken dat je het met veel dingen niet eens bent.

Maar even heel eerlijk: jij zegt dat een TS altijd om een mening vraagt zodra hij/zij een topic opent. Denk je nu serieus dat Maarten op andermans mening zat te wachten toen hij Tineke ten huwelijk vroeg? Dat, dat de gedachte achter zijn topic was?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:16

Drifter schreef:
Shadow0 schreef:
.

Dan nog kun je mijns inziens eerlijk zijn in al deze gevallen over bijvoorbeeld foto's, op een andere manier.
'Jammer dat je je paard moet verkopen zeg, hoop dat je een goed huis voor hem vind! Maar als ik een tip mag geven, op deze foto drukt hij heel erg zijn rug weg en dus komt het paard daar wat minder tot zijn recht, die zou ik weg laten bij de advertentie.'

' Wat goed dat je foto's plaats van jullie en openstaat voor tips! Ik zie op foto x dat je paard erg zijn rug wegdrukt, maar ik zie het niet op alle foto's, wat vroeg je daar precies van hem?'

'Wat een mooi paard, gefeliciteerd, Ik kan me absoluut voorstellen dat je trots bent. Klein aandachtspuntje, ik zie op foto x dat hij heel erg zijn rug weg drukt, dat is misschien een aandachtspuntje voor als je serieus met hem aan het werk gaat'

Ben je zowel eerlijk, constructief, en je geeft je mening. Daar zie ik dan weer niets verkeerds aan.

Tegenwoordig is het een beetje 'vrijheid van meningsuiting is prima, als jouw mening maar aansluit bij de mijne/onze' en dat vind ik ook jammer.
Natuurlijk gebruiken heel veel mensen vrijheid van meningsuiting om ronduit onbeschoft te zijn, wat niet nodig is. Aan de andere kant zijn er tegenwoordig een hoop mensen die een zelfs genuanceerde mening negatief op zichzelf betrekken en er een groot punt van maken.

Het is volgens mij realistischer om beide kanten vragen water bij de wijn te doen dan de kant die men als 'negatief' bestempelt omdat ze een andere mening hebben dan de rest.

Dit is een mooi voorbeeld van hoe je iemand positieve feedback kunt geven. Wat zou het toch fijn zijn als meer mensen dit ook eens proberen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:20

Citaat:
Daarom zeg ik ook specifiek dat meerendeel van je berichten zo op mijn overkomt, het kan dus ook heel goed zijn dat dit in werkelijkheid niet zo is. Verwacht nu dus ook niet dat ik je berichten bewust opzoek, maar ik zie je regelmatig in topics reageren. Het is me al eens eerder opgevallen en krijg daarbij het idee dat je hier voornamelijk bent om kritiek te uiten en te laten merken dat je het met veel dingen niet eens bent.

Maar even heel eerlijk: jij zegt dat een TS altijd om een mening vraagt zodra hij/zij een topic opent. Denk je nu serieus dat Maarten op andermans mening zat te wachten toen hij Tineke ten huwelijk vroeg? Dat, dat de gedachte achter zijn topic was?

Mijn algemene manier van communiceren komt wsl botter over dan hij bedoelt is, dat kan. :) wellicht doe je ook iets menselijk en onthoud je vooral de reacties die jou negatief op vallen. En zie je me vooral in topics waar ik het oneens ben. Waarschijnlijk is het een combinatie van alledrie. Ik kijk vaak enkel naar de naam als ik er op wil. Reageren, als ik het er niet mee eens ben dus, de berichten waar ik het gewoon mee eens ben kijk ik vaak niet naar de naam. Die onthoud ik dus ook niet (of het moet heel goed geschreven zijn)

Ik weet niet wat Maarten dacht maar ik veronderstel dat hij een topic opent om reacties te krijgen, reacties zijn meningen, ook als ze 'wat leuk' in houden.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 22-12-14 13:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:23

Drifter schreef:
Citaat:

Hier ben ik het mee eens :j
Daarnaast vind ik het heel negatief zoals hier over Ayasha wordt gepraat, terwijl zij gewoon haar mening geeft. Over negatief doen gesproken... (hoezo mag het nu opeens weer wel??)
Over het algemeen is het lekker meten met twee maten, gewoon typisch bokt dus :D

wmb: niet teveel miepen als je een keer een wat minder fijne reactie krijgt en bedenken dat deze misschien niet zo is bedoeld maar jij (niemand hier persoonlijk) je misschien een beetje te snel aangevallen voelt of het verkeerd interpreteert. En gaat het alle perken te buiten dan is er nog altijd de TEM of de uitknop van je computer :)

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:24

Jolien87 schreef:
Dit is een mooi voorbeeld van hoe je iemand positieve feedback kunt geven. Wat zou het toch fijn zijn als meer mensen dit ook eens proberen.

Maar in sommige van mijn antwoorden op de casus van Shadow werd dus niet om advies gevraagd, bijvoorbeeld 'je wilt gewoon delen dat je trots bent en vraagt niet of mensen kritisch willen kijken'
Ik doe dat dus wel maar mijn manier valt voor jou onder fijn en positief.

Wat is dan het verschil tussen het topic waar men het nu over heeft waarin iemand geen mening vraagt over zijn aanzoek, maar mensen wel zeggen 'Wat leuk voor jullie, gefeliciteerd. Het zou niet mijn ideale aanzoek zijn, maar voor jullie is het helemaal gepast omdat jullie elkaar via bokt hebben leren kennen. Wat uniek!'

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:24

BartVB schreef:
Rocamor schreef:
Maar dan krijgen we uiteindelijk toch alleen een stel jaknikkers? Of we vullen dingen voor anderen in. Ik denk dat mijn mening niet aardig is voor de ontvanger, dus ik zeg maar niets.

Soms is er niets mis met ja-knikkers. Het is gewoon niet altijd gepast om te komen met een tegengeluid. Ik mag hopen dat jij op een feestje niet met je ongezouten mening over de outfit van de gastvrouw komt? Prima dat het jouw stijl niet is, prima als je je mening ventileert als erom gevraagd wordt maar in andere gevallen houd je dat soort dingen voor je. Dat is gewoon een normale omgangsnorm.

Nee, ik geef niet te pas en te onpas mijn (al dan niet ongezouten) mening. Ongezouten meningen vind ik gelijk staan aan het opsteken van middelvingers. En beiden vind ik kwetsend en not-done. Een mening mag best gegeven worden MITS niet kwetsend en (zoals mijn voorganger hier ook zegt) je iets opbouwends mee kunt geven. En dat meningen regelmatig voor zich gehouden worden vind ik ook niet meer dan normaal.

Waar ik hier, in dit topic, voornamelijk moeite mee heb, is dat anderen denken te moeten beslissen of iemand anders iets wel of niet mag posten.
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 22-12-14 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:26

Ayasha schreef:
ik kan niet liegen. :+
Kijk eens naar wat je in het begin verkondigde over het hacken en dat 'deze bokker iedereens pb's kon lezen'!
En wat mij opvalt is dat als men dan verteld dat dat dus niet het geval is, je ook niet zo dapper bent om toe te geven dat je een verkeerde aanname hebt gedaan, maar gewoon door blijft gaan.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:26

Nikass schreef:
Daarnaast vind ik het heel negatief zoals hier over Ayasha wordt gepraat, terwijl zij gewoon haar mening geeft. Over negatief doen gesproken... (hoezo mag het nu opeens weer wel??)
Over het algemeen is het lekker meten met twee maten, gewoon typisch bokt dus :D

wmb: niet teveel miepen als je een keer een wat minder fijne reactie krijgt en bedenken dat deze misschien niet zo is bedoeld maar jij (niemand hier persoonlijk) je misschien een beetje te snel aangevallen voelt of het verkeerd interpreteert. En gaat het alle perken te buiten dan is er nog altijd de TEM of de uitknop van je computer :)

Ik neem aan dat je mij bedoelt? Ik ben heel duidelijk in mijn berichten: ik zeg hoe ze op mij overkomt en geef haar de ruimte om daarop te reageren. Daarbij stel ik vragen om te kijken of mijn beeld ook klopt. Ik trap niemand de grond in, althans, dit is niet mijn bedoeling.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:28

KoudbloedKim schreef:
Ayasha schreef:
ik kan niet liegen. :+
Kijk eens naar wat je in het begin verkondigde over het hacken en dat 'deze bokker iedereens pb's kon lezen'!
En wat mij opvalt is dat als men dan verteld dat dat dus niet het geval is, je ook niet zo dapper bent om toe te geven dat je een verkeerde aanname hebt gedaan, maar gewoon door blijft gaan.

Ik zit mobiel en heb die reactie blijkbaar gemist, moet ik even gaan zoeken. Maar fijn dat je verder neutraal over me denkt en dat ik er van uit kan gaan dat jouw berichten naar mij hierboven dus niets persoonlijk zijn! Das goed om te weten. +:)+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:29

Drifter schreef:
Jolien87 schreef:

Maar in sommige van mijn antwoorden op de casus van Shadow werd dus niet om advies gevraagd, bijvoorbeeld 'je wilt gewoon delen dat je trots bent en vraagt niet of mensen kritisch willen kijken'
Ik doe dat dus wel maar mijn manier valt voor jou onder fijn en positief.

Wat is dan het verschil tussen het topic waar men het nu over heeft waarin iemand geen mening vraagt over zijn aanzoek, maar mensen wel zeggen 'Wat leuk voor jullie, gefeliciteerd. Het zou niet mijn ideale aanzoek zijn, maar voor jullie is het helemaal gepast omdat jullie elkaar via bokt hebben leren kennen. Wat uniek!'

Mijn opmerking was in het algemeen bedoeld, maar niet voor iedereen is dit een voor de hand liggende manier om te reageren. Vaak puur omdat ze deze manier van reageren niet kennen. Ik heb dit ook toevallig geleerd tijdens mijn opleiding om positieve feedback op kinderen te geven, wie weet hoe lang het anders had geduurd voor ik had geleerd om op deze manier te reageren.

Een topic wekt altijd verschillende meningen op, dat kan ook niet anders. We zitten hier met zoveel verschillende mensen met allemaal een andere mening. Gelukkig maar, anders zou het maar een saaie boel worden, even heel cliché gezegd. Het gaat erom hoe je, je mening overbrengt.

Anoniem

Re: Niet positief of blij kunnen zijn voor een ander...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:32

Ik ga zelf nu nog één keer de foto's bekijken (10de keer sinds vanochtend _O-) en de reacties in dat topic lezen en daarna lekker met [naam] erop uit! :)

Fijne dag gewenst iedereen! :wave: