huiskamertopics ontoegankelijk maken voor ongewenste visite

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:52

Maar hoezo gaan er mensen jou baas mailen? Sorry hoor maar dan moet je wel wat gedaan hebben ofzo :') Of waren het pubers die je afgewezen hebt?

Hahahaha Yv _O- Echt soms....... :=

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:54

Yv_ schreef:
Sja ppg, het probleem is natuurlijk zo groot als dat je het zelf maakt :)

Ik ook niet hoor San87 :)

Hahahaha Nel ik heb die discussie echt minimaal elke dag met chaufs! Wij hebben de naam, maar ondertussen... _O- _O-

Ik snap heel goed dat PPG d'r schijtziek van wordt. Wat dat betreft ook een soortgelijke ervaring.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 23:55

In de loop der jaren is gebleken dat temmen niet werkt,en dat negeren geen enkele invloed heeft....evenals meerdere verzoeken deze topics met rust te laten......dan is het toch mooi om een topic bij het opstarten voor zo iemand onzichtbaar te maken....let wel ik heb het hier uitsluitend over hk topic`s

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 00:10

Yonker schreef:
Maar hoezo gaan er mensen jou baas mailen? Sorry hoor maar dan moet je wel wat gedaan hebben ofzo :') Of waren het pubers die je afgewezen hebt?

Hahahaha Yv _O- Echt soms....... :=

Is een lang verhaal over jaloerse mensen, andere niets gunnen dat soort zaken.

Ook nog over een vrij gevoelig onderwerp als vriendelijkheid in de paardensport..

Ik noemde gewoon wat dingen op die gebeuren, vervolgens mogelijke optie die gedaan kunnen worden en als laatste dat iedereen zo z'n methodes heeft.

Vervolgens ging er dus een mail met een bewerkt verhaal naar m'n werkgever..

Reactie van de mods: we zullen er nog eens maar kijken want het is wel een relevant stuk text.. (Etc)

Nooit meer wat van gehoord..

NatasjavE

Re: huiskamertopics ontoegankelijk maken voor ongewenste visite

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 08:43

Ja maar daar doe je niks aan palousa boy. Ook meelezers doen dat/kunnen dat doen.

Gewoon niets openbaar op bokt schrijven wat je niet wil dat iedereen weet.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 08:56

Hier kan ook niet op gemod worden palousa, want dit gebeurd buiten bokt om en valt niet te controleren. Het zou mooi zijn als ik met iemand ruzie krijg buiten bokt om, iets over me zegt wat op bokt staat dat zwart gaat lopen maken en dan diegene geband worden van bokt. Zo werkt het helaas niet en dat weet je zelf heus ook wel.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 09:01

palousa_boy schreef:
Dan krijg je van de mods een reactie die neerkomt op "we zullen er naar kijken"

Maar kijken lost niets op

Maar dan gaat het ontoegankelijk maken natuurlijk ook nooit lukken, want de mods moeten die beslissing maken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:00

Afbeelding

Mensen zouden zelf het fatsoen moeten hebben om weg te blijven van plekken waar ze duidelijk niet gewenst zijn.
Misselijke vorm van aandachttrekkerij vind ik het...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:04

Ik had ze ook graag "live" aan willen spreken, maar helaas woonde het meerendeel aan de andere kant van het land.

Maar waar het mij meer om gaat is dat mods echt niet altijd wat doen als je contact zoekt over een probleem. (Dit kan je toch wel een probleem noemen) dat begon al toen het in het bewuste topic begon, dat het later verder uit de hand zou lopen dat is slechts een kwestie van de verkeerde personen in dat topic.
Een ander deel van het topic was het echter wel met mij eens en hadden het wel goed gelezen.

Was trouwens niet mijn topic hoor dus al zou ik als ts mensen kunnen bannen uit m'n topic had ik er toen ook niets aan gehad.

Er zijn gewoon mensen die niet op een discussie forum thuis horen ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:47

Moet zeggen....ik heb net even meegelezen in een bepaald HKT en,...gut....das wel r.ete irritant zeg :wow: :roll: Had ook wel kunnen weten over wie het zou gaan.

Ja geen idee wat je daar aan zou kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 14:07

Inderdaad vervelend, maar er wordt ook telkens op gereageerd. Praat er gewoon overheen alsof die persoon niets gepost heeft... Is de lol er snel af. Daarnaast krijg je dan ook geen slechtere sfeer omdat er nou eenmaal geen discussie ontstaat.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:10

secricible schreef:
Weet je, opzich ben ik tegen. Je zit op een openbaar forum, waar iedereen gewoon welkom is en kliekjesvorming imo niet gestimuleerd moet worden.
Maar tegelijkertijd, toen ik de post las over sekte-achtige dingen wist ik direct over wie we het hadden en op dat punt vind ik het ook zorgelijk dat bepaalde personen op het randje van fatsoen mogen mogen balanceren en mensen daar echt mee lastig mag vallen.

Ik zou eerder voor zijn dat je een goed onderbouwde mail mag sturen naar een speciale mod als je een specifiek persoon of doelgroep (voorbeeld wat hier genoemd werd over hoefijzers) wil weren met een duidelijke omschrijving en visie. Dit wordt dan door een groep beoordeeld en in het geval van toekenning krijgt iemand een pb om te vertrekken (in het geval van 1 persoon) of een melding voorin het topic (bij een bepaalde groep) en een correctie en verwijdering van de post(s) in dat topic wanneer er alsnog gepost wordt.
Hiermee voorkom je kliekjesvorming en daarmee het afsluiten van een topic voor nieuwkomers (die anders direct door ts geweerd kunnen worden), aangezien dat iets is dat bokt niet wil (en terecht imo), maar kun je topics wel beschermen tegen mensen die constant komen schoppen.

Als laatste ben ik van mening dat deze persoon om wie dit topic gaat al veel langer op de randen van fatsoen balanceert en dat er toch eens overwogen moet worden of hier geen ban aan te pas kan komen...

Dit lijkt me juist vreselijk, dan word je gewoon uit een topic geband door een mod. Dat gaat veel te ver denk ik, want het is geen verplichte praatgroep ofzo, het is een topic om nieuwe vrienden te maken of nieuwe mensen te leren kennen, dat is vrijblijvend. Als je meteen geband wordt door een mod als je niet aardig bent of als je een discussie hebt met de groep, komt er een hele geforceerde en onder controle gehouden sfeer aan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:09

We heeft het over bannen? Of over direct bannen als je niet aardig bent of eens een discussie aan gaat?
Maar wellicht kan er dan wel bijgestuurd worden als iemand bij iedere voorzet probeert zijn mening ongewenst op te dringen bijvoorbeeld...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:44

Maak met dezelfde mensen een FB gesloten groep aan.

Hebben wij ook gedaan, ideaal! Geen gezeik, geheim en je tieft iedereen eraf die er niks te zoeken heeft. *\o/*

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 01:20

*komt hier binnen vallen maar wil niet lastig zijn*

Wat als er gewoon 1 iemand word aan gesteld per hk topic die dan voor dat topic die functie mag beheren.
Dus minder gezeur, minder werk voor de modjes en gezelligere topics en tijd over voor mods/bart/oscar/etc.. om achter de schermen grotere projecten aan te pakken.

Dan is er in ieder geval een tijdelijke oplossing om onrustzaaiers te weren.
De mod kan die persoon zelf uitzoeken en aanstellen? :o

Ik bedoel dan niet, nieuwe leden, meelezers maar echt de verveeloren zoals ppg aangeeft.
Laatst bijgewerkt door Nuvel op 09-12-14 01:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 01:22

nuvel schreef:
*komt hier binnen vallen maar wil niet lastig zijn*

Wat als er gewoon 1 iemand word aan gesteld per hk topic die dan voor dat topic die functie mag beheren.
Dus minder gezeur, minder werk voor de modjes en gezelligere topics en tijd over voor mods/bart/oscar/etc.. om achter de schermen grotere projecten aan te pakken.

Dan is er in ieder geval een tijdelijke oplossing om onrustzaaiers te weren.
De mod kan die persoon zelf uitzoeken en aanstellen? :o

En dan krijgt die persoon een meningsverschil met één van de gebruikers in het topic.... ;)

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 01:25

Dan ga ik er vanuit dat de mods een betrouwbare en juiste persoon hebben uitgezocht, die daar mee om kan gaan. is dat niet zo kunnen ze ten alle tijden de functie weer afnemen en het stokje aan een ander doorgeven. Net als een mod weer op zwart gezet kan worden. Meestal is er in een hk topic een groep gebruikers die al een tijdje de harde kern is, dus lijkt me dan niet zo moeilijk kiezen. Bovendien is dit misschien in een jong hk topic nog niet nodig maar enkel vanaf bv deel 2?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 01:31

nuvel schreef:
Dan ga ik er vanuit dat de mods een betrouwbare en juiste persoon hebben uitgezocht, die daar mee om kan gaan. is dat niet zo kunnen ze ten alle tijden de functie weer afnemen en het stokje aan een ander doorgeven. Net als een mod weer op zwart gezet kan worden. Meestal is er in een hk topic een groep gebruikers die al een tijdje de harde kern is, dus lijkt me dan niet zo moeilijk kiezen. Bovendien is dit misschien in een jong hk topic nog niet nodig maar enkel vanaf bv deel 2?

Dat is een hoop werk voor één subforum. Kost net zoveel tijd als het bannen van vervelende mensen. Daarnaast weet je niet of ze betrouwbaar zijn, en kun je last krijgen van vriendjespolitiek of jaloezie binnen HK-topics "Omdat die wel gekozen is en ik niet".

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 01:37

Dat is waar, dat kan uiteraard. Alleen weet je dit niet als je het niet probeert.
Bovendien kunnen er eisen aangesteld worden aan 'de aanstelling' d.m.v. bv het aantal posts in totaal of in het topic. Dan is het voor de mod even werk. Maar het zelf bannen en kijken of het rechtvaardig is en alle communicatie naar de andere bokkers is ook veel werk. Wie zegt dat een mod normaal wel eerlijk is en geen vriendjes politiek doet?

Dan kunnen we wel weer lekker alles in twijfel trekken want dit zijn ook maar gewone bokkers die het op iets grootschaliger doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 01:48

Maar die worden op de vingers gegeken door duizenden gebruikers. In een huiskamertopic is dat niet het geval. Mods en "opperhuiskamerleden" :') zijn dus niet te vergelijken. Moderators krijgen het zo alleen maar drukker. Niet iedereen op Bokt is volwassen, dat kan zowel letterlijk zo zijn als mentaal niet volwassen (genoeg voor zo'n taak). Bovendien is het probleem een stuk eenvoudiger op te lossen; TEMmen en de gebruiker negeren. Als de gebruiker geen regels overtreedt is het een kwestie van negeren en doorpraten alsof het bericht wat je irritatie opgewekt heeft er helemaal niet staat.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 09:41

Ik denk ook niet dat de mods in staat zijn om die persoon te kiezen. Straks kiezen ze iemand waar de mensen uit het topic het niet mee eens zijn en die kans acht ik behoorlijk groot. Dan zou een systeem waarbij minimaal een x-aantal gebruikers op een knop moeten klikken om een andere gebruiker er uit te gooien beter zijn.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 09:42

Ja nies dat is ook een goed idee!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:43

How about users die vervelend zijn gewoon negeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:49

_San87_ schreef:
How about users die vervelend zijn gewoon negeren?

Idd... kost teveel moeite geloof ik. Andere mensen moeten het maar oplossen.