Je kind op bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:01

Ayasha schreef:
ojajoh: harder en lelijker? Kóm op! Toen ik hier in den beginne kwam ging het er veel harder aan toe dan nu hoor, jij kwam er toen ook al dus snap niet dat jij zegt dat bokt harder geworden is. :? Bokt is pakken softer geworden. (lees: je krijgt veel sneller ow's en er wordt veel meer gegumd. :+ )

Dat is jouw mening dan, ik zit hier ook al de nodige jaren vrij actief en het is echt alleen maar minder geworden.
Bepaalde dingen zijn alleen maar 'softer' geworden omdat het beheer strenger is geworden en je minder naar elkaar mag uithalen
maar dat doen ze nu gewoon in luxueuze verpakking zodat het binnen de regeltjes valt ;)
Maar de negativiteit is vele malen erger geworden. Zelfs plezier in topics wordt elkaar niet meer gegund

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:04

Jeetje, wat een discussie weer en wat een hoop ongenuanceerde reacties!

Of je kindjes op bokt leuk vindt, doet in deze discussie niet ter zaken naar mijn idee.
Ik heb bijvoorbeeld eigenlijk niks met kids, maar vind de topics van * echt heerlijk om naar te kijken, omdat daar juist zoveel liefde uit spreekt. Voor haar beestjes en kindje, en onderling tussen het mannetje en de ponies.

Laat iedereen in zijn waarde en lekker doen wat zij leuk vindt.

Wel moet je als plaatser van de foto's in je achterhoofd houden dat die, ook in HK topics, gewoon overal op internet verschijnen en dus ook door iedereen gebruikt en bewerkt kunnen worden. De vraag is of je dat 'risico' wilt nemen en of je kind daar later last van kan hebben.
Als je daar heel strak in zit en wilt voorkomen dat je foto's van je kind opduiken op sites waar je ze helemaal niet wilt zien, dan moet je niks plaatsen. Dat is wel een soort bescherming van je kind.
Maar aan de andere kant, het is ook gewoon heel leuk om te laten zien waar je trots op bent, dus het blijft een afweging ...
Laatst bijgewerkt door Muurp op 02-12-14 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:07

Wat betreft de algehele discussie... Tja.. Heel eerlijk, ik ken mensen die zelfs een complete facebook pagina beheren voor hun kind. Note; het kind is nog geen 3 en kent nu 2,5 woord. Superschattig ventje maar staat met naam en toenaam overal op facebook, meer als een soort 'dagboek' eigenlijk. Er zijn al tig keer "experimenten" gedaan door juffen en meesters over de hele wereld om aan te tonen dat je foto niet zo 'beschermd' en 'afgesloten' is als het lijkt, immers kan er een hoop aan foto's gedeeld worden en dan hoef je inderdaad niet eens vrienden met iemand te zijn. Ik zie op Facebook veel verschijnen in die 'time ticker' of hoe zoiets ook heet op de desktop, althans, ik heb naast m'n "gewone timeline" iedere keer een mini timeline waar ik kan zien wie er van alles en nog wat liket, deelt, of op reageert. Dan is 'privé' toch een stuk minder privé :+

Ik zelf heb er eigenlijk weinig moeite mee. Als mijn ouders de behoefte zouden hebben om babyfoto's op internet te gooien, ze gaan hun gang maar. Er zijn maar weinig babyfoto's van mij dus daar maak ik me al helemaal niet druk om :')

Viezerikken en 'creeps' heb je altijd. Die had je immers zonder het internet-like-share-comment-facebook-socialmedia gedoe ook; alleen was het hooguit minder massaal en minder bekend. Nu staat iedereen in contact met elkaar en gaat het wat sneller de wereld rond, enige wat je dan nog kan doen is je afzonderen van de samenleving en als Remi alleen op je hutje op de hei gaan wonen. Vraag me af of dat dan zo'n geweldig alternatief is :+
Laatst bijgewerkt door Muurp op 02-12-14 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic uit de post verwijderd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:09

chanel1985 schreef:
Ja, dat kan zo zijn (ik volg dat allemaal niet zo, ik lees enkel wat mij interesseert) maar ik ga me niet verlagen, in het spelletje, maar andere doen dit ook, dus ik mag dat ook.

Dat is jouw zaak maar je mist het punt een beetje. Het ging er om dat het dus lang niet zo objectief is als jij beweerd, zodra mensen moeten toepassen is objectiviteit niet meer aan de orde. Dis de regels op zich zijn objectief, de toepassing er van allerminst. En dat is heus niet alleen maar negatief.

dromertje2

Re: Je kind op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:10

Punt is en blijft, dat je geen andere bokkers mag bespreken, wat er allemaal aan voorafgegaan is, dat heeft er allemaal niets mee te maken.
Dat is het enigste wat ik wil duidelijk maken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:14

Maar daar hebben andere toch niets over te beslissen? Je moet toch niet voor een ander gaan beslissen hoeveel foto' s ze mag plaatsen of of dat ze wel weet wat de concequentie's zijn.
Dat is toch ieders eigen verantwoordelijkheid?
Maar gebruiken jullie dan niet dit onderwerp als excuus om de frequente tocip's van iemand aan te kaarten?
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 26-11-14 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:16

Nee want ik wist niet eens dat ze zó frequent plaatst, enfin las wel vaker dat er bokkers zich aan ergerde maar dat het zo erg was wist ik niet (ik leef onder de HK-steen.)

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:31

Ik ben erg ouderwets vrees ik. Tot je 18e heb je niks te willen. Ik krijg al jeuk als ik in dit topic lees over een 9-jarige die ergens" toestemming" voor geeft.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:32

Ik heb niet het hele topic gelezen. Alleen de eerste 2 pagina's. Ik vind dat je heel erg moet oppassen wat je allemaal op internet zet. Als ik ook zie wat sommige mensen allemaal op Facebook zetten. Dat worden soms complete dagboeken van mensen. Het gaat over relaties, ziek zijn, ruzie's worden er uitgevochten. Er staan soms foto's op van bankpassen of id kaarten waar oplichters dan weer mee aan de haal gaan en je op tv ziet dat iemand op die manier is opgelicht.

Als ik kinderen zou hebben zou ik echt niet veel foto's van ze op internet zetten. Misschien af en toe iets wat heel neutraal is.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:34

Het topic is weer open, ik heb flink wat offtopic reacties (en namen) verwijderd. Deze discussie voeren is prima, maar noem alsjeblieft geen namen, anders ben ik genoodzaakt om het topic definitief op slot te zetten.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:19

Ik ben oprecht verbaasd dat dit topic weer open is.

Facebookpagina's voor je eigen jonge kind vind ik ook te ver, maar foto's op je eigen profiel/pagina moet kunnen toch?

Neem nou mijn neefje, kind is 5(?) en heeft zn eigen facebook. Dat hoeft voor mij ook niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:22

Baby's met een Facebookpagina vind ik nog verbazingwekkender.... Worden ze ook nog getagd :+ of sturen 'zelf' berichtjes :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:54

vuurneon schreef:
Baby's met een Facebookpagina vind ik nog verbazingwekkender.... Worden ze ook nog getagd :+ of sturen 'zelf' berichtjes :')

Ja echt hè!
"Met mama wezen shoppen, heb zulke leuke nieuwe kleertjes gekregen. Ik ga er vast super schattig uitzien!"

Help! :n

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:55

KimD schreef:
vuurneon schreef:

Ja echt hè!
"Met mama wezen shoppen, heb zulke leuke nieuwe kleertjes gekregen. Ik ga er vast super schattig uitzien!"

:')

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:27

KimD schreef:
vuurneon schreef:

Ja echt hè!

Nou, mijn chihuahua heeft ook een eigen Facebook pagina en daar zet ze ook van alles op :D.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:29

Diablo schreef:
KimD schreef:

Ja echt hè!

Nou, mijn chihuahua heeft ook een eigen Facebook pagina en daar zet ze ook van alles op :D.

Nee toch? :')

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:59

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:07

Wat erg! Heeft ook gewoon 41 vrienden. _O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:12

nou alle bokkers de chi toevoegen :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:21

Ach, ik heb een blog over mijn huisdieren (zo'n 25.000 volgers inmiddels), begon als een grapje maar liep wat uit de hand... Krijg veel berichtjes van mensen die erdoor worden opgevrolijkt, voor mij is het een kleine moeite er foto's op te zetten en als zoiets kleins iemand z'n dag wat leuker maakt, waarom niet. Veel foto's maak ik toch wel :D
Mijn dieren hebben er echter geen last van als er foto's van ze op internet staan, met kinderen vind ik dat toch wat anders.

Die van mij zetten er zelf niks op hoor, dat gaat wat lastig met die kleine pootjes. _O- :D (Dus geen dingen zoals 'mijn mama'... daar krijg ik dan weer de kriebels van :o )

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:16

Fiffill schreef:
Ach, ik heb een blog over mijn huisdieren (zo'n 25.000 volgers inmiddels), begon als een grapje maar liep wat uit de hand... Krijg veel berichtjes van mensen die erdoor worden opgevrolijkt, voor mij is het een kleine moeite er foto's op te zetten en als zoiets kleins iemand z'n dag wat leuker maakt, waarom niet. Veel foto's maak ik toch wel :D
Mijn dieren hebben er echter geen last van als er foto's van ze op internet staan, met kinderen vind ik dat toch wat anders.

Die van mij zetten er zelf niks op hoor, dat gaat wat lastig met die kleine pootjes. _O- :D (Dus geen dingen zoals 'mijn mama'... daar krijg ik dan weer de kriebels van :o )

Die volg ik dan weer wel, maar dat vind ik weer anders dan een Facebookpagina voor je kind of huisdier waar hij of zij 'zelluf' op doet posten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:30

En dat ze dan in een of ander raar brabbelbabytaaltje 'spreken'. Dat is ook niet echt mijn ding nee :=

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:24

Fiffill schreef:
En dat ze dan in een of ander raar brabbelbabytaaltje 'spreken'. Dat is ook niet echt mijn ding nee :=

Ja precies! Kind is één dag oud krijgt het een Facebook. :') Je zou toch denken dat je als pas bevallen moeder iets anders aan je hoofd hebt.

Zag toevallig net foto's van "ons kleinkind" langskomen in een openbare groep. Het kind zat naakt in een badje en alles was zichtbaar, hoezo dom... als mijn moeder dat zou doen van ons kind had ze een behoorlijk probleem. :j

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:40