Moderator

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:05

Hoe zit het arbotechnisch? Want kun je het zien als 'werk'? Mag een kind van 12 dit vrijwilligerswerk uberhaupt doen?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:06

Nayomie schreef:
Xfjord schreef:
ik denk dat TS bedoeld met assistent dat je een mod gewoon helpt met slotjes plaatsen of zo?

Dat zal nog een probleem worden, want je zult zonder meer vragen krijgen waarom een topic gesloten is. Uitleggen waarom is gesloten is, is direct al een stapje lastiger, want hoe ga je dat netjes onder woorden brengen?

Beste ...............
Je topic is gesloten omdat er een rel is ontstaan tussen een aantel bokkers. dit werd te erg en daarom heb ik ervoor gekozen om het topic te sluiten.

of zo iets :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:07

zonnebloem18 schreef:
Het valt mee hoor met de extra knopjes, zo spannend is dat niet.

Als moderator zou ik het geen goede zaak vinden als een minderjarige mod zou worden, er staat best wel veel gevoelige informatie achter de schermen en je krijgt niet altijd even vriendelijke pb's van gebruikers.
Daarnaast moet je ook in de discussies met je medemods sterk in je schoenen staan, iets wat ik zelfs af en toe best moeilijk heb gevonden.

hoe ziet het slotjes knopje eruit? :))
nu klinkt het echt stom als je het zo zegt.....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:08

Overigens hebben ik en meerdere bokkers ook wel eens privéberichten gekregen van viespeuk; die berichten stuur je dan wel door naar een mod. Dat soort berichten hoeven niet gezien te worden door kinderen :n

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:08

Waarschijnlijk is er ook niet zoveel aan. Gewoon net als het quote knopje maar dan met een slotje in plaats van een tekstwolkje.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:09

vuurneon schreef:
Overigens hebben ik en meerdere bokkers ook wel eens privéberichten gekregen van viespeuk; die berichten stuur je dan wel door naar een mod. Dat soort berichten hoeven niet gezien te worden door kinderen :n

Dat klopt! Kinderen horen dit soort dingen niet op te lossen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:11

Xfjord schreef:
Nayomie schreef:
Dat zal nog een probleem worden, want je zult zonder meer vragen krijgen waarom een topic gesloten is. Uitleggen waarom is gesloten is, is direct al een stapje lastiger, want hoe ga je dat netjes onder woorden brengen?

Beste ...............
Je topic is gesloten omdat er een rel is ontstaan tussen een aantel bokkers. dit werd te erg en daarom heb ik ervoor gekozen om het topic te sluiten.

of zo iets :')

Meestal wordt er in een wij-vorm gesproken.

Wat betreft slotjesknop, niks spectaculairs hoor. Er is een knop waar een lijst met opties voor een topic staat. Daartussen staat ook 'Onderwerp sluiten'. :)
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 20-10-14 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:11

Ik ben nu (net) 17, en kan netjes ABN praten. Ik kan ook de regels van bokt doorlezen en handhaven.
Ik kan alleen geen moderator worden. Waarom niet? Omdat ik in mijn hoofd gewoon nog niet volwassen ben. Het is natuurlijk erg leuk om als 14-jarige moderator te worden maar de praktijk is dat dit echt niet werkt. Je wordt minder serieus genomen door volwassen bokkers. Gewoon omdat je psychologisch nog niet uitgegroeid bent. Al heb je nog zoveel meegemaakt.

Ik ben heel blij dat moderators 18+ zijn. Ik heb liever volwassen mensen die het forum netjes houden dan kinderen. Ook als ze 17 zijn.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:12

Elinex304 schreef:
vuurneon schreef:

Dat klopt! Kinderen horen dit soort dingen niet op te lossen.

ja inderdaad. en als je nog geen 18 bent bepalen je ouders wanneer je naar bed gaat enzo dus je kan soms 's avonds geen dingen doen als dat zou moeten tenminste

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:13

Mariett schreef:
Ik ben nu (net) 17, en kan netjes ABN praten. Ik kan ook de regels van bokt doorlezen en handhaven.
Ik kan alleen geen moderator worden. Waarom niet? Omdat ik in mijn hoofd gewoon nog niet volwassen ben. Het is natuurlijk erg leuk om als 14-jarige moderator te worden maar de praktijk is dat dit echt niet werkt. Je wordt minder serieus genomen door volwassen bokkers. Gewoon omdat je psychologisch nog niet uitgegroeid bent. Al heb je nog zoveel meegemaakt.

Ik ben heel blij dat moderators 18+ zijn. Ik heb liever volwassen mensen die het forum netjes houden dan kinderen. Ook als ze 17 zijn.

Dan ga ik voor een inkoppertje. :))
Je zegt 'ook als ze 17 zijn'. Hoe zit dat dan met een moderator die is aangesteld op het moment dat die net 18 is? Je hebt immers laat 17 en vroeg 18.

Vero

Re: Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:15

de regels volgens de bokt help:
Hoe gedraag je je op Bokt
1 - We vragen je hier altijd respectvol te reageren en discussiëren.
2 - Op Bokt mogen geen ruzies worden uitgevochten, ook tegen pesterijen treden de mods op.
3 - Kritiek mag, maar blijf altijd gefundeerd reageren.
4 - Bij overtreding van de regels zullen de moderators ingrijpen en kan je geband worden.
5 - Ook het hinderen van andere bezoekers van de site is niet toegestaan.
Hoe werkt het op Bokt
6 - Je account op Bokt is strikt persoonlijk, meerdere accounts zijn niet toegestaan.
7 - Je berichten zijn voor iedereen leesbaar en kun je niet zelf verwijderen.
8 - De voertaal op Bokt is Nederlands: zorg voor verzorgde, leesbare posts.
9 - We vragen je niet voor alles een topic te openen om te voorkomen dat het forum overstroomt.
10 - Er zijn een aantal praktische regels om het forum opgeruimd te houden en ervoor te zorgen dat iedereen kan vinden wat hij zoekt.
Wat mag er absoluut niet op Bokt
11 - Het is op Bokt niet toegestaan om posts te plaatsen die in strijd zijn met de wet.
12 - Omdat er gebruikers van alle leeftijden op Bokt zitten, stellen we grenzen aan seks en geweld in topics.
13 - Reclame hoort niet op het forum, spam wordt verwijderd.
14 - Wees heel voorzichtig met het plaatsen van privégegevens van anderen.
De Bokt Markt
15 - Wees zorgvuldig bij het plaatsen van je advertentie en het afhandelen van je transactie.
16 - Houd je aan een aantal praktische regels zodat iedereen zo goed mogelijk kan vinden wat hij zoekt.

ik had meer verwacht haha

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:15

Bedankt voor de felicitaties haha :)

@Ts ik vind je behoorlijk bijdehand reageren in dit topic, helemaal voor iemand die net lid is. En dat is nog een reden waarom kinderen geen moderator horen te zijn... zoals eerder gezegd, je bent ook visitekaartje van Bokt. Bokt is een hartstikke groot forum, eigenlijk een bedrijfje waarvan moderator vrijwillige werknemers zijn. Als 14 jarige kan je toch ook nog niet overal zomaar werken? Of vind je dat ook niet eerlijk?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:18

Samiyah schreef:

@Ts ik vind je behoorlijk bijdehand reageren in dit topic, helemaal voor iemand die net lid is. En dat is nog een reden waarom kinderen geen moderator horen te zijn... zoals eerder gezegd, je bent ook visitekaartje van Bokt. Bokt is een hartstikke groot forum, eigenlijk een bedrijfje waarvan moderator vrijwillige werknemers zijn. Als 14 jarige kan je toch ook nog niet overal zomaar werken? Of vind je dat ook niet eerlijk?

ik vind het wel eerlijk haha. overal kinderen maar laten werken valt volgensmij onder kinderarbeid

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:19

Ik hou van topics die zichzelf beantwoorden.
Ts, lees je eigen berichten nog eens terug als je 18 bent en je hebt je antwoord... Daarom dus niet

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:20

SindyKaya schreef:
Ik vind dat je de modjes van hier op bokt als een soort moeder moet zien. Een ouder. Iemand die dus de verantwoordelijkheid neemt en dingen oplost zoals het hoort, een mod moet ook te vertrouwen zijn met een SA bijv. Zodra je iemand van 13/14/15 aan dat werk zet, zal het niet meer zo verantwoordelijk blijven, ook denk ik dat een jongere dingen veel sneller doorvertelt dan een mod.

Nu kan ik heel flauw over tienermoeders gaan beginnen. O:)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:20

Jolien87 schreef:
SindyKaya schreef:
Ik vind dat je de modjes van hier op bokt als een soort moeder moet zien. Een ouder. Iemand die dus de verantwoordelijkheid neemt en dingen oplost zoals het hoort, een mod moet ook te vertrouwen zijn met een SA bijv. Zodra je iemand van 13/14/15 aan dat werk zet, zal het niet meer zo verantwoordelijk blijven, ook denk ik dat een jongere dingen veel sneller doorvertelt dan een mod.

ja doe :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:25

Xfjord schreef:
Samiyah schreef:

ik vind het wel eerlijk haha. overal kinderen maar laten werken valt volgensmij onder kinderarbeid

Vrijwilligerswerk of werk wat je zelf kiest, is geen kinderarbeid, mits het kind hierin zelf toestemt. Denk maar aan bijbaantjes zoals werken in de supermarkt of kranten lopen. Dat is geen kinderarbeid. :)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:26

Nayomie schreef:
Mariett schreef:

Je zegt 'ook als ze 17 zijn'. Hoe zit dat dan met een moderator die is aangesteld op het moment dat die net 18 is? Je hebt immers laat 17 en vroeg 18.

Ja, tuurlijk :)
Stiekem vind ik 18 eigenlijk ook nog wat jong, maar dat is nou eenmaal een soort 'drempel' in onze samenleving. De meeste mensen die boven de 20/25 zijn zouden ook zeggen dat ze op hun 18e écht nog niet volwassen waren.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:27

@Nayomie ja dat weet ik. nu je het zegt... je hebt gelijk!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:31

Nayomie schreef:
Mariett schreef:

Diegene is dan blijkbaar wel kundig genoeg om te modereren, anders zou diegene niet aangesteld worden. En mocht het toch niet werken, dan kan het altijd nog ongedaan worden. Of begrijp ik je nu verkeerd?
Er zijn natuurlijk ook genoeg volwassenen die nooit mod zullen kunnen worden, hoe oud ze ook zijn. Maar die zullen dus ook niet in aanmerking komen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:35

Dit zal wel een SA zijn gok ik zo. Iemand die net een dag online is en al zo tegen de regels aanschopt vertrouw ik niet zo.

En TS, troost je, het gros van de bokkers zal nooit mod worden. :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:38

Nee hoor, je begrijpt mij niet verkeerd hoor. Een moderator wordt natuurlijk op skills en persoonlijkheid gekozen. Maar als die persoon 17 was geweest en precies nog dezelfde skills had als dat die nu zou hebben, zou het opeens geen goed persoon zijn? :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:38

Jolien87 schreef:
SindyKaya schreef:

Haha doe maar, maar je snap me punt wel :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:39

Wat een heerlijk topic dit :')
TS: Regels zijn nu eenmaal regels. Dat is hetzelfde dat je met 15 nog niet achter de kassa mag werken, met 18 pas alleen mag autorijden (tegenwoordig dan), en pas op je 16e scooter mag rijden; verantwoordelijkheid. Uiteraard, de ene 174- jarige is de andere 14-jarige niet, maar er moet ergens een grens worden getrokken :j
Het feit dat je dit al niet snapt en het gooit op 'Wij mogen ook niks, want we zijn nog maar kinderen en kinderen zijn te min', toont al de mentaliteit die jij en meerdere 18-'ers hebben.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:41

Celiien schreef:
Wat een heerlijk topic dit :')
TS: Regels zijn nu eenmaal regels. Dat is hetzelfde dat je met 15 nog niet achter de kassa mag werken, met 18 pas alleen mag autorijden (tegenwoordig dan), en pas op je 16e scooter mag rijden; verantwoordelijkheid. Uiteraard, de ene 174- jarige is de andere 14-jarige niet, maar er moet ergens een grens worden getrokken :j
Het feit dat je dit al niet snapt en het gooit op 'Wij mogen ook niks, want we zijn nog maar kinderen en kinderen zijn te min', toont al de mentaliteit die jij en meerdere 18-'ers hebben.

174 jarige? :')