Ik sta op het punt om te vertrekken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:14

Rotopmerkingen krijg je altijd, maar je krijgt pas modder gooien als de ontvangende partij (TS) ook op man gaat reageren. Heel verleidelijk, dat weet ik, maar niet slim. Als er op de man gespeeld wordt, dan moet je juist je mening netjes onderbouwen, waardoor je de discussie weer terug brengt naar waar het hoort. Bijkomend voordeel is dat degene die op de man speelt dan weer inhoudelijk moet reageren.

Nayomie

Re: Ik sta op het punt om te vertrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:22

Niet elk advies van een kind is slecht.

Een discussie wordt inderdaad een stuk leuker als het onderbouwd wordt :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:25

kaat12 schreef:
AustriaTrick schreef:
Jij moet zeker ook nuttige berichten hebben? Hoe kun je het eens zijn met amper 10 berichten? :')

zon reactie is precies wat ze bedoeld denk ik :(

Dit vind ik nou van die typische flauwe reacties. Niet alleen deze hoor, heb er al meer gezien. Kan er geen grapje meer gemaakt worden? Moet alles super aardig, oeh, ah en politiek correct zijn? Ik vind van niet.

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:29

Helemaal mee eens. Ik lees zelf ook al wat meerdere jaren mee dan ik zelf actief ben en soms hebben mensen zoveel kritiek op iemand anders, iemand zit verkeerd en dat is zielig, iemand rijd met bit en dat is zielig, iemand denkt überhaupt ergens anders over en daar moet tegen in gegaan worden. Waarom kunnen mensen nooit vragen ; waarom denk jij dat het helpt om dat zo te doen? Ik zelf vind dit een betere oplossing omdat... Het is toch zeker om van elkaar te leren en niet om elkaar af te katten?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:34

BaileyMix schreef:
TS, dan zit je in de verkeerde topics, klaar.

Ik reageer vooral in leuke topics, ééntje daarvan is het ook regelmatig gedonder maar dan reageer je of niet of zeg je "zo gezellig hier" en je gaat over een ander onderwerp verder.

De vervelende topics zie ik ook regelmatig voorbij komen en één ding valt mij daarin op; Het is altijd hetzelfde groepje Bokkers dat er mee te maken heeft. Dit groepje gedraagt zich alwetend, almachtig en doen alsof zij het 'volwassen' gedrag van Bokt representateren (omdat ze al tig jaar lid zijn?). Ga uiteraard geen namen noemen, maar het zijn betweterige types van rond de 30 en hoe je het ook wend ok=f keert, die zijn er áltíjd bij.

Dit dus.

Verder wat mij stoort aan Bokt momenteel is, is dat het nieuws vaak pas enkele dag(en) later op de voorpagina komt terwijl bijvoorbeeld Edward Gal allang weer veilig thuis is in Nederland na het behalen van een overwinning in puntjepuntjepuntje. :D Maar dat is offtopic

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:14

Ik ben bang dat we er allemaal wel een beetje aan bijdragen. Dat is hoe we nu met elkaar omgaan in de digitale wereld, en (op een andere manier weliswaar) de fysieke wereld. We zijn het gewoon geworden om anderen te veroordelen op zaken die we zelf niet beter doen. Het zou goed zijn als we voordat we ergens een reactie op gaven even echt en vooral eerlijk erover zouden nadenken of we werkelijk helemaal schoon zijn in de zin van nooit hetzelfde gedaan of zouden kunnen doen en dat we in de meeste gevallen in een bepaalde situatie het zelfde zouden zijn/zouden kunnen doen. Maar mensen schoppen om zich heen tegen anderen aan juist omdat ze weten dat ze geen haar beter zijn, maar ze hebben het gezegd/geschreven, dus het is zo (ik ben beter). We willen allemaal op onze manier de beste zijn, en maken onszelf op een bepaalde manier iets wijs. Het zou tof zijn als we met zijn allen kunnen afspreken om alleen negatief commentaar te leveren op anderen over dingen die we zelf perfect doen. Zou een stuk schelen, maar ik ben zelf ook niet 'schoon' in die zin, heb het vaak gedaan, en moet opletten niet in de val te vallen. Basic human instinct (ik ben de beste, slimste, sterkste) wat we moeten proberen te vermijden/verliezen?

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:19

AustriaTrick schreef:
smurfje1 schreef:
Ik ben het helemaal met je eens!!!

Jij moet zeker ook nuttige berichten hebben? Hoe kun je het eens zijn met amper 10 berichten? :')

TS: Ik kom hier ook alleen maar om het nieuws te lezen en zo nu en dan van saaiheid even door bokt te browsen.. maar voor de gezelligheid kom ik hier al lang niet meer.

dit is precies zo'n opmerking waar TS het over heeft....
wie weet hoelang Smurfje1 al mee leest... en wie weet reageer jij wel overal onzin op en heb jij daardoor zo veel reacties.

jou reactie was negatief en off topic. reageer dan niet!!

TS je hebt gelijk en de meeste mensen op bokt willen er ook wel wat aan doen maar ik denk dat het vaak gaat om interpretatie. aangezien je geen lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen ziet via het scherm lees je snel iets op een verkeerde manier.

ik heb hier heel lang last van gehad maar als ik het weer zie probeer ik het positieve er van te zien..
okee dit klinkt heel zemelig XD maar het werkt wel hahaha XD

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:22

baszo17 schreef:
AustriaTrick schreef:

TS: Ik kom hier ook alleen maar om het nieuws te lezen en zo nu en dan van saaiheid even door bokt te browsen.. maar voor de gezelligheid kom ik hier al lang niet meer.

wie weet hoelang Smurfje1 al mee leest... en wie weet reageer jij wel overal onzin op en heb jij daardoor zo veel reacties.

TS je hebt gelijk en de meeste mensen op bokt willen er ook wel wat aan doen maar ik denk dat het vaak gaat om interpretatie. aangezien je geen lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen ziet via het scherm lees je snel iets op een verkeerde manier.

ik heb hier heel lang last van gehad maar als ik het weer zie probeer ik het positieve er van te zien..

En dit is weer een prachtig voorbeeld van herhalen. :j

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:25

baszo17 schreef:
AustriaTrick schreef:

En dit is weer een prachtig voorbeeld van herhalen. :j[/quote]

klopt maar vind het wel belangrijk dat deze dingen benoemd worden. als niemand het doet kan je door gaan met negatieve reacties. ik heb het ook wel eens gedaan en kreeg toen een heel forum op mijn dak. hierdoor zag een moderator het en ben ik aangesproken. zulke dingen kunnen je wel wakker schudden...

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:35

Maare.. het was toch al meerdere keren gezegd? En zo schokkend was die opmerking toch ook niet? Ook zoiets kan je wat positiever bekijken he ;)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:43

Ik zit al vanaf het begin bij bokt en eigenlijk kwam ik bij bokt omdat iemand die ik kende met de grond gelijk gemaakt werd hier. Dat is echt niets nieuws.

Wat wel nieuw is, is dat bokt zo enorm groot geworden is waardoor er zich hier groepjes gevormd hebben. Dat was in den beginne ook al maar niet zo expliciet als nu.

Ben zelf moderator geweest en ik vond en vind het boktbeleid echt niet slecht.

Ben me wel kapot geschrokken over sommige mensen hier. Zal vast weer hele leuke pb's krijgen maar mijn dochter plaatste foto's van haar jonkie in training. Niet bij HAW maar daar werd het wel naar verplaatst. Hadden we dat geweten, dan hadden we graag de keuze gehad. Daar mag het beheer wel eens over nadenken want deze foto's waren niet geplaatst om rijtechnisch beoordeeld te worden en zonder dat wij daar over konden beslissen stonden ze daar.

Ik heb pb's gehad waar de honden geen brood van lusten. Haar trainer zou haar uit kotsen als hij las wat ze hier op bokt had geplaatst en ieder ander in de SGW zou haar uitkotsen omdat ik, als haar moeder, haar zo hoog had zitten en wij zo hard van de toren zouden blazen.

Bokt is gelukkig maar bokt en in het echte leven hebben wij er geen last van maar zo jammer dat sommigen echt denken dat wat op bokt verschijnt invloed heeft op het echte leven.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:53

Ik denk dat het achter een beeldscherm makkelijker is om ruzie te schoppen of rotopmerkingen te maken. Ikzelf zal wel geen uitzondering zijn. Als ik iets onrechtvaardigs lees ga ik daar op in en ik ben soms erg van het delen wat ik denk bij bepaalde topics bijv nu over "je hond wel of niet los in het reeën seizoen" Ik zeg van niet. Als je het kunt voorkomen met een riempje moet je dat ook doen of je gaat tijdelijk ergens anders lopen. Vervolgens krijg ik een vloedstorm over alle vogels en muizen die mijn kat afmaakt en dat een ree daar dan ook nog wel bij kan. "Eh, pardon. Waar ging dit topic nou over?" Vervolgens ben ik een asociaale zeur net als de rest die niet precies hetzelfde denkt als een andere bokker. Erg jammer toch wel, ik open nauwelijks meer topics uit angst voor al het gezeur en gezeik. Daar heb ik geen zin in en voorkomen schijnt alleen mogelijk als je je mond houd. Dan doe ik dat ook maar. Ik zal soms ook niet even leuk overkomen of heftiger reageren dan nodig is, maar zo werken mensen nou eenmaal. Ik verontschuldig me als ik het door heb, of type de reactie opnieuw. Verontschuldingen accepteer ik ook altijd. Soms schiet je ongewild toch wel eens uit je slof, maar in mijn ogen heeft iedereen dat wel eens. Maakt ons tot mens.

Heb overgens wel een topic gelezen over een tekening waarbij de tekenaar een raster gebruikte voor het tekenen. Vervolgens kreeg ze van iedereen te horen dat ze loog en overtrok en toen ze besefte dat ze fout zaten kon er geen sorry van af. Toen had ik ook gelijk geen zin meer om mijn tekeningen te plaatsen, wat ik daarvoor wel van plan was. Tips vragen; dat leek me nou handig. Maar al dat gezeur en gezeik heb ik geen zin in. Dan maar niet. Dat vind ik vervelend. Heb trouwens een enkele keer wel een fijne discussie op bokt gehad waar ik veel van geleerd heb. Dat soort ervaringen houd ik wel graag over aan en site zoals deze.

Ook ben ik het internet dankbaar voor het blokkeren van mensen want in rechtvaardige gevallen is het bijzonder prettig. Zo durf ik op het internet bepaalde vermoedens wel te delen, maar op school houd ik daar gewoon mijn klep over. Mocht ik hier een irritante mens op mijn dak krijgen over bijvoorbeeld mijn instelling kan ik deze blokkeren en heb ik er ook geen last meer van. Wou dat dat in het echte leven ook eens kon doen :\

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:01

Kieffertje schreef:
Maare.. het was toch al meerdere keren gezegd? En zo schokkend was die opmerking toch ook niet? Ook zoiets kan je wat positiever bekijken he ;)

Psies en dat is dus wat ik bedoel. Die opmerking vind ik helemaal niet negatief.

Moet zeggen dat ik geen haat pb's krijg. Misschien durven ze niet. :') Wel mensen die na een mod opmerking via pb vrolijk verder gaan en in het betreffende topic plots poeslief zijn. Dat vind ik om van te kotsen.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:05

Ik krijg wel af en toe haat PB's.
Van mensen die toch eens moeten zeggen wat ze van mij opmerking vinden tot
iemand die als ik iets op bokt zet dit niet gelooft en dit altijd mij via PB duidelijk moet maken.
(BV mijn bijrijhaf ik op de duitse TV gekomen met een filmpje, nu ben ik dus een leugenaar want ik rij dat paard helemaal niet want dat staat in duitsland, want het was in duitsland op TV. Tot je dat kan bewijzen en dan houd die trut eigenlijk haar mond)

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:05

Jaren geleden ook een account hier gehad, ook om een typische bokt reden ermee gestopt. Ongeveer een jaartje alleen voorpagina nieuws gelezen, geen fora gelezen en ook geen account.
Toen kreeg je echt goed advies, tips en informatie als je een vraag had. En het werd ook serieus genomen.
Nu vind ik dat het niveau toch wat gedaald is en er al snel offtopic reacties komen als iemand het ergens niet mee eens is. Vaak wordt ook gevraagd waarom dit of dat terwijl dat niet relevant is voor het geven van advies.
Wat ik zelf probeer te doen is extra positief reageren als iemand onaardig kritisch is. Kunnen het gewoon niet hebben dat ze mij niet boos krijgen :D

Natuurlijk is er ook nog een leuke kant, gezellige HK topics en ik vind het zelf ook fijn iemand tips/advies kan geven waar ik echt iets aan heb, zonder al dat commentaar.

Laats had een meisje (11 jaar geloof ik?) een topic over een probleempje met haar pony, die werd te lang boven de sprong en kwam niet goed uit. Via PB verder gepraat en ik heb ruim een A4'tje aan tips, oefeningen en advies getypt en verstuurd naar haar. Ze was er heel blij mee en ik vond het zelf ook fijn dat ik haar kon helpen.
Krijg nu af en toe een berichtje van haar hoe het gaat, hardstikke leuk vind ik dat!!

Anderzijds post ik natuurlijk niet in informatietopics als ik simpelweg niks nuttigs te zeggen heb. Ik kom namelijk vaak genoeg posts tegen die gewoon niet nuttig zijn terwijl de TS daar wel opzoek naar is.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:16

Ik gooi me er ook even tussen maar waar ik me ook heel erg aan irriteer zijn de mensen die bijna letterlijk al je berichten gaan doornemen!!

Laatst een topic over een brutale verzorgster, kwam er letterlijk een lijst met 4 topics van de ts die niet geloofwaardig zouden zijn. Waar hou je je dan mee bezig?

Ook zelf pas nog dat iemand mijn berichten had gecontroleerd om me zo de les te kunnen spellen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:16

Ik ben net even de uitdaging aangegaan en heb een discussietopic geopend.
Ik denk dat de misverstanden hier op Bokt ook grotendeels komen doordat men elkaar verkeerd begrijpt. Dat merk ik nu ook. Maar doordat je anders in zo'n discussie stapt/staat, doe je er iets anders mee. Ik neem dit mee, maar wanneer je dus een ITP opent en daar de volle laag krijgt, voel je het anders dan wanneer je dus aangeeft een discussie te openen. Ik denk dat daar ook rekening mee gehouden moet worden met het reageren van anderen. Begin niet meteen te roepen "oh wat slecht" bij een ITP. Dat is altijd zo jammer!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 08:02

Fijn dat veel mensen het toch wel herkennen. Waar het denk ik fout gaat is dat velen het makkelijk vinden om direct maar van het negatieve uit te gaan en ook op die manier te reageren.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:37

Tjah, herken het wel... Ben laatst nog uitgemaakt voor onbeschoft persoon terwijl het een goedbedoelde vraag was :Y) Het valt mij trouwens op dat vooral de mensen in de oudere leeftijdscategorieën nogal hard reageren. Erg jammer.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 11:13

En het leuke is: die oudere Bokkers wijzen het hardst naar de jeugd, terwijl die meestal geen idéé hebben wat er aan de hand is. Tuurlijk, er zijn ook genoeg jonge bokkers die duidelijk moeite hebben met het voeren van een gezonde discussie, maar dat is een kwestie van leren en zo zit er in iedere leeftijdscategorie wel een aantal dat het moeilijk vindt om netjes met elkaar om te gaan.
Laatst had ik het in de bol en besloot ik om weer eens helemaal terug te bladeren naar mijn eerste berichten op dit forum, nou, ik ben daar best wel van geschrokken eerlijk gezegd. O:) Ik was echt geen relbokker, maar het puberale straalt er in sommige berichtjes wel vanaf. And now look what has become of me. :D
Zonder gekkigheid: bij sommigen is het echt een kwestie van volwassen worden, maar helaas blijft dat voor sommigen een uitdaging. Dat kan komen door dingen die ze hebben meegemaakt waardoor ze zo zijn gevormd, maar dat zie ik nog steeds niet als excuus om altijd maar overal commentaar op te hebben.

k_m: die klopjachten houd ik inderdaad ook niet van. :n Sommigen lijken er een sport van te maken om iemand eens flink op zijn of haar nummer te zetten.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:16

Ik reagee niet meer zo heel veel, lees eigenlijk alleen nog maar mee. Wat ik persoonlijk heel erg vind is dat er boven sommige topics al een hele waarschuwing staat en dat ze hopelijk niet te hard commentaar krijgt van de bokkers omdat ze weet hoe het op bokt gaat. Dit moet toch helemaal niet hoeven? Opbouwend commentaar is niks mis mee, maar het lijkt soms wel een sport om met zijn allen er op in te hakken, de ene nog erger dan de andere. Of mensen die in een topic al een heleboel commentaar hebben gegeven, vevolgens zeggen ik ga weg, ze lezen toch nog mee, en ja hoor, daar komt de trap na nog even. Blijf dan ook weg denk ik dan. Ook zie ik vaak dezelfde namen langskomen waarvan ik denk, dim toch eens wat in. Ook je mening maar door blijven drammen over wat wel en niet goed is... We delen met zijn allen een passie, namelijk die voor het paard en de 1 doet het in die stijl en de ander weer in een andere stijl. Accepteer dat van elkaar en probeer elkaar daar in te coachen naar een "hoger niveau" i.p.v. te zeggen dat ze het helemaal om moeten gooien en het op jou manier moeten gaan doen. Je merkt gauw genoeg of iemand daar open voor staat. Als iemand er niet voor open staat kun je nog een keer proberen om uit te leggen wat je bedoeld, wil diegene er nog niet aan. Stop dan gewoon, het kost jou "energie" waar de ander toch niks mee doet. En bedenk je altijd, hoe zou ik het vinden als zo iemand dat tegen mij zegt.
Ik ben ook welleens tegen gekomen dat iemand een ander een snotaap noemde om de leeftijd, come on zeg, wat zegt dat over diegene die dat zegt. Iemand van 12 of 13 of wat voor leeftijd draagt toch ook zijn steentje bij? Zij het op een andere manier, maar het is toch juist leuk om die kids dan iets bij te brengen, dat ze iets kunnen leren hier?

Heel verhaal maar dit is wat ik zie en waarvan ik echt wel eens denk, waarom, het zou zo anders kunnen ;-)

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:24

Naar mijn idee is dit niet iets van Bokt, maar is het in het algemeen zo. Dus toch 'de maatschappij', zoals in het begin al werd gezegd.
Ik ga al heel wat jaartjes mee op Bokt en ik vind dit niet iets van de laatste tijd. Daarnaast vind ik dat het bokt beheer het goed doet.

Kijk bijvoorbeeld eens op Facebook, daar wordt net zo negatief, of erger, gereageerd als op Bokt.
Bijvoorbeeld Totilas op CHIO Aken, heerlijk discussievoorbeeld. Ik heb de reacties op Bokt gelezen over zijn goede resultaten en op Facebook bij de diverse nieuwssites, en dan ging het er op Bokt het fijnst en eerlijkst aan toe. Mede dankzij het modden. +:)+ Op Facebook waren veel reacties echt onvoorstelbaar.

Kortom, naar mijn idee ligt het niet aan bokt.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:26

Ik ervaar dit echt totaal niet zo terwijl ik toch al een flinke tijd op Bokt zit ;).

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:27

Temeraire schreef:
Naar mijn idee is dit niet iets van Bokt, maar is het in het algemeen zo. Dus toch 'de maatschappij', zoals in het begin al werd gezegd.
Ik ga al heel wat jaartjes mee op Bokt en ik vind dit niet iets van de laatste tijd. Daarnaast vind ik dat het bokt beheer het goed doet.

Kijk bijvoorbeeld eens op Facebook, daar wordt net zo negatief, of erger, gereageerd als op Bokt.
Bijvoorbeeld Totilas op CHIO Aken, heerlijk discussievoorbeeld. Ik heb de reacties op Bokt gelezen over zijn goede resultaten en op Facebook bij de diverse nieuwssites, en dan ging het er op Bokt het fijnst en eerlijkst aan toe. Mede dankzij het modden. +:)+ Op Facebook waren veel reacties echt onvoorstelbaar.

Kortom, naar mijn idee ligt het niet aan bokt.

Dat ook.

Kijk eens naar de Facebookpagina van Nicolette van Dam. Zij hoeft maar een foto van Lola-Lilly te plaatsen en er komt al commentaar op de kleding van het kind, het loon dat haar moeder verdient en de manier waarop het gefotografeerd wordt...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:28

k_m schreef:
Ik gooi me er ook even tussen maar waar ik me ook heel erg aan irriteer zijn de mensen die bijna letterlijk al je berichten gaan doornemen!!

Laatst een topic over een brutale verzorgster, kwam er letterlijk een lijst met 4 topics van de ts die niet geloofwaardig zouden zijn. Waar hou je je dan mee bezig?

Ook zelf pas nog dat iemand mijn berichten had gecontroleerd om me zo de les te kunnen spellen.

Gek genoeg klinkt dit bekend, alleen had ik te maken met iemand die niet op bokt zit voor zover ik weet. Ik snap die irritatie :)