25 nuttige berichten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YRT ook meerekenen in 25 nuttige berichten?

Ja
10 (35%)
Nee
18 (64%)

Totaal aantal stemmen: 28

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:57

Mioux schreef:
@Ladybird & Sassefrasje.

Hoe zit het dan als jongeren, laat zeggen rond 10-14 jaar juist tips willen? Vaak weten "kinderen" op die leeftijd nog niet alles maar willen ze graag leren. Is het dan niet juist goed om een ouder/ervaren iemand te vragen als dat ze onder elkaar mogelijk foutieve informatie geven ?

Hier ben ik het mee eens

Sassefrasje schreef:
Ladybird schreef:
Ik ben het er niet mee eens. Bokt is en blijft hoofdzakelijk een paardenforum waar je info kunt krijgen en geven. Dat er veel om heen gebouwd is, prima.

Wanneer je jeugdhonk ook mee gaat tellen, komt er een hele infasie (te) jonge kinderen bij.

Ik vind nu al dat er veel jonge kinderen op bokt zitten. Soms is dat absoluut niet handig en lijdt dat tot rellen en kloten voor volwassenen of zij die doen alsof ze vinden dat ze volwassen zijn.

Van mij mag bokt zelfs een leeftijdsgrens krijgen! Laat alle jongere kinderen zich maar aanmelden op het pennyforum om hun itp foto's, verhalen en belevenissen over school en andere zaken em vragen over paarden daar maar stellen en vertellen voordat ze op bokt komen.

Nee dit lijkt mij echt geen goes plan!

Ben het er helemaal mee eens!

Jeugdhonk moet je inderdaad niet mee laten tellen.
Maar het lijkt me niet dat iedereen zich wil aanmelden op het pennyforum

luna1604

Re: 25 nuttige berichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:02

Zoals ik dus ik wilniet naar het penny forum.
En daar blijf ik bij

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:18

Sorry Birgitje, ik denk dat jij uitstekend past bij het pennyforum. Ik erger me iig mateloos aan je. Er hebben het een aantal vriendelijk aan je duidelijk willen maken: stop met die one liners.

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:23

Als jonger kind kun je ook gewoon meelezen. Ik heb dat eerst een tijd gedaan, todat ik wijs genoeg was om af en toe te reageren.

Brigit je kunt als je wilt leren ook gewoon door topics bladeren en lezen. Ook helpt de wiki als je vragen hebt.

Ik denk dat beter eerst veel kunt lezen, en dan kun je gaan antwoorden in de topics. Ik vind daarom dat er geen leeftijdsgrens moet komen en dat de 25 nuttige berichten moeten blijven.

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:42

Ik snap jullie wel, (heb stil meegelezen.) Maar ik heb me hier vooral aangemeld. Om te leren en om te praten met mensen die dezelfde intresse hebben al ik. Ik snap dus eigenlijk die leeftijds limiet niet echt. Want niet elk kind is irritand bezig hier op bokt.

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:48

Marocje schreef:
Sorry Birgitje, ik denk dat jij uitstekend past bij het pennyforum. Ik erger me iig mateloos aan je. Er hebben het een aantal vriendelijk aan je duidelijk willen maken: stop met die one liners.

Ik ben niet de enige die met een lijn antwoord.
Waarom is iedereen tegen mij

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:52

@birgitje dat is omdat de manier waarop je je antwoord neerzet, nogal bot overkomt. Ook een nadeel van dat iedereen van een scherm leest, je mist houding en toon. Dingen als "oke" zijn te kort en geen nut in het topic

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:53

Niet iedereen is tegen je. Alleen we vinden het irritant die posts waar bijna niks in staat en onzinnig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:06

Als er een leeftijdsgrens ingesteld wordt verander ik mijn leeftijd wel... Ben niet van plan hier weg te gaan omdat ik [naam] in de categorie '10-15 jarigen die niet op fora thuishoren'. Ik heb bijzonder veel geleerd van Bokt maar ik vind het erg jammer dat er kinderen van mijn leeftijd zich hier registreren en alleen maar onzin uitkramen, zich niet aan de regels houden en gewoonweg niet normaal kunnen reageren. Iedereen denkt dus dat alle kinderen van 10-15 jaar maar 'verbannen' moeten worden of gedumpt worden op een speciaal subforum voor kinderen, wat ik erg jammer vind, omdat ik imo wel netjes reageer en een discussie kan voeren op niveau. Maar omdat er een paar rotte appels tussen zitten moeten alle kinderen maar weg? Vind ik wel raar hoor.

Bovendien vind ik het geen goed idee om de berichten op YRT te laten meetellen, als je eens kijkt wat voor onzin er daar verteld wordt :=... Dat kan gewoon niet als nuttig gezien worden (En nee, hier bedoel ik niet álle topics mee, maar wel een heel aantal).

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:10

Yezzi schreef:
Als er een leeftijdsgrens ingesteld wordt verander ik mijn leeftijd wel... Ben niet van plan hier weg te gaan omdat ik val in de categorie '10-15 jarigen die niet op fora thuishoren'. Ik heb bijzonder veel geleerd van Bokt maar ik vind het erg jammer dat er kinderen van mijn leeftijd zich hier registreren en alleen maar onzin uitkramen, zich niet aan de regels houden en gewoonweg niet normaal kunnen reageren. Iedereen denkt dus dat alle kinderen van 10-15 jaar maar 'verbannen' moeten worden of gedumpt worden op een speciaal subforum voor kinderen, wat ik erg jammer vind, omdat ik imo wel netjes reageer en een discussie kan voeren op niveau. Maar omdat er een paar rotte appels tussen zitten moeten alle kinderen maar weg? Vind ik wel raar hoor.

Bovendien vind ik het geen goed idee om de berichten op YRT te laten meetellen, als je eens kijkt wat voor onzin er daar verteld wordt :=... Dat kan gewoon niet als nuttig gezien worden (En nee, hier bedoel ik niet álle topics mee, maar wel een heel aantal).

Dit ga je vaak krijgen dan inderdaad, want tenslotte is dit niet echt te controleren. De "kinderen" veranderen gewoonweg hun leeftijd.

Ik denk dat het beter, al is het meer werk, is om bepaalde mensen die jonger zijn als 18 bijvoorbeeld, dat hun waarschuwingen krijgen. Na 3 waarschuwingen is het een ban van bepaalde tijd, en erna onbepaalde tijd als hun zich niet gedragen. Sommige reageren inderdaad echt als een kind, maar er zijn er zeker veel die wel op een normale manier kunnen reageren en die zijn dan de dupe.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:12

Yezzi, heb je het topic wel gelezen? Daaruit kun je opmaken dat het helemaal niet zo is dat iedereen dit vindt. :) Dus je hoeft niet direct in de ankers te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:16

Maar dan houd je alsnog het probleem dat mensen hun leefijd gaan veranderen om geen waarschuwingen te krijgen ;)... Dus dat zal imo ook niet gaan werken.

En over wat ik schreef wbt leeftijd veranderen, ik ben niet zo'n persoontje die dat voor de lol doet, maar als die leeftijdsgrens er komt zit ik in principe 'opgescheept' met de YRT topics, terwijl ik daar niks te zoeken heb. Ik wil informatieve topics bekijken, nieuwe dingen leren en goede discussies voeren. Dat is waarom ik geregistreerd ben. Niet omdat ik op YRT topics moet bekijken waar ik imo niet veel aan heb (Behalve dat ik wel in een HK zit, maar dat zijn grotendeels meiden die ouder zijn dan ik).

Ik heb zeker het topic gelezen, en ik weet dat er ongetwijfeld mensen zullen zijn die wel vinden dat er per categorie gedacht wordt. Dus ik wil gewoon mijn mening kwijt, daarna kruip ik weer onder mijn steentje.

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:04

Niet iedereen is perfect
En is nier zoals jij wil.....

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:05

birgitje schreef:
Marocje schreef:

Ik ben niet de enige die met een lijn antwoord.
Waarom is iedereen tegen mij

Niemand is tegen jou, je mengt je alleen op een bijzonder kinderachtige manier in de discussie en daarmee zal je eerder bereiken dat mensen van jouw leeftijd buitengesloten worden :P

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:16

Ach
Ik ben stom. wat maakt het uit ik bied mijn excuus aan vvan wat ik allemaal heb gereageert.
Ik ben namelijk een harde persoon op school ook :P

Liefst
Birgitje

Nog veel plezier op bokt!

Byezzzzzz

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:16

birgitje schreef:
Zoals ik dus ik wilniet naar het penny forum.
En daar blijf ik bij

Jij leest het woord '' penny forum'' en jouw discussie gaat alleen daar nog over.
Meid, er komt geen penny forum dus waar maak jij je druk om?

En sorry, maar in dit geval denk ik dat jij daar wel bijhoort. Ik irriteer met net als Marocje echt aan jou..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 13:18

Zouden jullie deze discussie met birgitje in privé willen voorzetten? Het heeft in mijn ogen weinig toevoeging aan dit topic namelijk ;)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:19

Nayomie schreef:
Zouden jullie deze discussie met birgitje in privé willen voorzetten? Het heeft in mijn ogen weinig toevoeging aan dit topic namelijk ;)

Sorry, ik moest het gewoon nog even kwijt :)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:21

birgitje schreef:
Ach
Ik ben stom. wat maakt het uit ik bied mijn excuus aan vvan wat ik allemaal heb gereageert.
Ik ben namelijk een harde persoon op school ook :P

Liefst
Birgitje

Nog veel plezier op bokt!

Byezzzzzz

Nee, je bent helemaal niet hard. Je bent kinderlijk, wat voor een 11-jarige echt niet raar is.
Dingen als penny-forum, intro en leeftijdsgrens worden niet genoemd om jou (of andere jonge paardenliefhebbers) te pesten, maar omdat iedereen weet dat een 11-jarige over het algemeen niet erg volwassen is, en afgeschrikt/gekleineerd kan worden door onvriendelijke bokkers, of gewoonweg niet in staat is om inhoudelijke reacties te plaatsen. (Uitzonderingen daargelaten).

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:33

Ben zelf 12, over een paar dagen 13. Raad eens waarom ik mijn leeftijd niet openbaar op m'n profiel heb gezet? Op een scherm zie je niet op welk sociaal en volwassen niveau iemand zit, enkel de leeftijd. "TS is maar 13, dat begrijpt ze toch nog niet." zit ik gewoon echt niet op te wachten. Je hebt mensen van 16 die je niet fatsoenlijk aan kunt spreken, maar er zijn ook heel veel 10 jarige die op een mening-topic of een topic over ervaringen goed een mening kunnen onderbouwen of die goed uit kunnen leggen waarom wel/ niet die paardensoepjes :+ Over verschillende soorten zadels weet ik niets, dus op z'n topic zal je me niet horen. Maar ik vraag bijvoorbeeld wel naar wat andere mensen van stallen bij mij in de buurt vinden omdat wat er op een site staat altijd wat mooier is dan de werkelijkheid.

Op penny-topics zit ik niet te wachten. Dan valt het altijd op de meerderheid die gaat kloten en de verstandige kinderen/tieners die geen plek krijgen. Leeftijdgrenzen zullen niet werken.

Modjes zouden wel kunnen kijken naar het gedrag van een persoon en daarop gaan indelen. Als dit veranderd kan je weer herplaatst worden.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:48

Ik denk dat de bokkers die in de jongere leeftijdscategorie zouden vallen heel goed zichzelf kunnen indelen :Y) . Alleen al door het lezen van dit topic weet ik wie ik wel geschikt is voor echte discussies en wie beter nog even in het jeugdhonk kunnen blijven.

Wie de schoen past trekt hem aan ;) .

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 13:49

Het punt is dat vele dan ook zich ouder willen voelen en daarbij dus snel in discussies springen. Ze vinden het jeugdonderdeel, of immers, een aantal bokkers, nogal kinderachtig. Wel jammer want het is juist bedoeld voor de mensen met die leeftijd

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:51

voor de jeugdigen onder ons, ga je nou niet druk maken over of je weg moet op bokt of niet! er kan ook vanaf nu gewoon een leeftijdsgrens gesteld worden zodat alle nieuwe mensen ouder zijn als X jaar. van mij hoef je heus niet weg.

ik ben het er ook nog steeds wel mee eens dat de wel serieuze kinderen de dupe worden van zon regel en dat vind ik ook jammer.

Mioux schreef:
@Ladybird & Sassefrasje.

Hoe zit het dan als jongeren, laat zeggen rond 10-14 jaar juist tips willen? Vaak weten "kinderen" op die leeftijd nog niet alles maar willen ze graag leren. Is het dan niet juist goed om een ouder/ervaren iemand te vragen als dat ze onder elkaar mogelijk foutieve informatie geven ?

Minoux, mee eens, maar aan de andere kant is het maar de vraag of ze daadwerkelijk dan iets leren zegmaar. wanneer jee en topic met een vraag opend, zijn er 30 mensen die 30x net wat anders zeggen. (lees wel: Serieuze vragen. niet een vraag waar je vrij makkelijk antwoord op geeft als je zelf zoekt) Is het dan niet voor zon kind lastig om de goede antwoorden er uit te vissen en te ontdekken wat voor jou het beste is?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:56

@ladybird mioux maar ik keur t goed haha. Misschien dat 75% er niet van leert, maar misschien 25% weer wel, dan is dat toch al beter als 0%? Ik begon vroeg met rijden, op mijn 5e ongeveer op een manage. Dan leer je ook niet alles. Met 6 jaar kreeg ik een pony, dan weet je eigenlijk nog heel weinig...alleen de basis dingen. Ik was blij (toen niet via bokt nog haha) dat ik oudere kon vragen hoe en wat, zo heb ik het ook geleerd en door de praktijk. Maar als de jongeren hier niet meer mogen vragen hoe en wat, hoe moeten hun het dan leren als ze het op de juiste manier willen doen? misschien dat 90% van de antwoorden uiteen lopen op hun vraag,maar 10% wel hetzelfde. Misschien dat hun dan denken hey, 10% zegt het zelfde, misschien moet ik dat eens proberen....

Tuurlijk is het lastig voor een kind om te oordelen waar welke punten goed zitten. Daarvoor is ook deels google met wel goede sites als ze de antwoorden opzoeken (bepaalde stallen dus en dergelijke met jaren ervaring en goede revieuws). Maar dat kan ook voor oudere mensen lastig zijn. Die krijgen ook uiteenlopende antwoorden en moeten ook vissen en zoeken naar wat hun goed denken te doen. Maar dan hebben ze wel een antwoord en ideeën op hun vragen. Dat is toch juist goed ? Als je zelf een vraag hebt, waarvan je t antwoord echt niet weet,dan vraag je ook rond hoe en wat. Sommige kinderen hebben ouders die gewoonweg niet veel weten van paarden,dan is bokt bijvoorbeeld een goede bron om te leren.

simpele vragen als: Ik wil een paard kopen, waar moet ik aan denken en financieel? Dat soort dingen is goed te weten en kun je ook op bokt vinden.

Sophie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:06

Mioux schreef:
@Ladybird & Sassefrasje.

Die moeten goed begeleid worden. Iemand in hun omgeving zoeken die ze hierbij kunnen helpen. DA bellen of andere mensen(instructeurs/fysio/enz enz) bij wie ze advies kunnen inwinnen. Niet alles wat op internet/bokt staat is "goed". De meeste volwassenen kunnen hier wel een onderscheid in maken maar de meeste kinderen nog niet. Hoe goed bedoeld sommige mensen het ook bedoelen ik zie soms tips of adviezen langs komen die kant nog wal raken. Het is deels ook uit een bescherming voor de kinderen. Daarbij heb ik geen behoefte als ik wat ontspanning op bokt zoek om met een twaalfjarige te communiceren.