Bokt... je moet je schamen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: Bokt... je moet je schamen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:37

en stel nu dat er een van de moderators hulp bied, gaat er mee in gesprek, maar geeft de verkeerde hulp, waardoor TS dieper in de miserie raakt of domme dingen doet. Wie zijn schuld is dat dan?
Wij bieden als moderator wel hulp, in de zin dat we het gesprek aangaan en de persoon in kwestie nr's of sites van hulpverleners aanbieden. Maar het is niet onze taak om persoonlijke hulp te bieden,simpelweg omdat we er niet voor opgeleid zijn.
imo is er hier dus ook correct gehandeld, topic is een tijd open gebleven, ts heeft uiteindelijk een noodoplossing gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:38

De bokker is geholpen, zand erover. Ik snap eerlijk gezegd alle ophef niet over het feit dat de topics op slot zijn gegooid; dat is toch het beleid? Evenals dat je niet met zelf gemaakte schaduwaccounts mag posten zonder overleg, je niet op eigen initiatief een 'nieuw' account mag maken 'omdat je ruzie hebt op je oude account' en niet zomaar op het account van een ander mag. Dat zijn regels hier op bokt en die hebben nooit voor problemen gezorgd, maar nu ineens wel.
Nog los van het feit dat ik het echt heel vervelend vind voor de TS van het topic waar ze onderdak zocht, dan denk ik toch ook bij mezelf; als je kan bokken, kan je toch ook op internet opzoeken wat je mogelijkheden zijn?

Als er een pedofiel of kinderlokker actief is om jonge meisjes te lokken met een 'verzorgpony' dan moet het voorpagina nieuws worden, is het maar goed dat de regel er is en doen we er alles aan om bokkers te beschermen. Die jonge bokkers worden mede beschermd door die drempel van 25 regels zodat je in ieder geval een béétje kan zien met wie je te maken hebt.

Met alle respect, ik vind het heel lief dat iemand anders de TS heeft opgevangen, maar je zal maar de verkeerde treffen. Maar omdat iemand aangeeft een schrijnende situatie te hebben, moeten de regels ineens omgebogen worden.

Meelezen is leuk, maar zegt natuurlijk niets over de persoon. En nee, daarmee geef ik niet aan dat je met 25 posts dan wel ineens 'betrouwbaar' bent. Maar je zult toch ergens die drempel moeten leggen om in ieder geval te voorkomen dat straks heel bokt vol staat met 'help-ik-zoek-hulp/geld/liefde/vriendschap/huis/vakantie'..

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:59

Ik ben het eigenlijk met de modjes eens. I zat ook in het eerste topic waar een slot opgegaan is, maar toen had ik al de mening dat ik het erg gewaagd vond evan een bokker om zo een wildvreemde op te vangen. In deze tijd van internetmisbruik vind ik het juist wel heel goed dat ook met dit soort topics terughoudend word gereageerd. Daarnaast ben ik het met mensen eens dat wanneer je ineens dakloos bent je niet je tijd gaat verdoen op bokt maar bij instanties aanklopt.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:15

Helemaal eens met TS *D!

Misschien wat offtopic, maar de afgelopen dagen zie ik heel veel, in mijn ogen, onnodige slotjes opduiken. Ik wil niet een moderator aanvallen ofzo, maar misschien is het goed om het slotjes beleid nog eens goed te bespreken.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:32

Ik wilde hier eerst totaal niet op reageren.... Maar ik ga het toch doen. Ik wil namelijk graag even het eea ophelderen.

Als aller eerst, lees ik mensen zeggen '';het kon wel een oud ventje zijn''. Ja dat kan idd. Ik heb TS dan ook een pb gestuurd met de vraag of ik haar nummer mocht. Ik heb haar gebeld en persoonlijk aan de telefoon gehad, om zo haar stem, toon van stem en haar verhaal aan te horen. IK heb toen de beslissing gemaakt haar te willen helpen.

Ten 2e zie ik mensen zeggen'' koop een tentje, ga naar de daklozen opvang, ga naar het leger des heils, bel je vrienden''.
Laat me even iets vertellen. Ik heb zelf in exact dezelfde situatie gezeten. Mijn moeder had me op straat geknald en ik kwam er niet meer in. De angst die je op dat moment voelt is niet te beschrijven. Je kunt jedat vanuit je huisje veilig achter je pctje NIET voorstellen wat je op dat moment voelt.
Vrienden bellen? TS had geen beltegoed. IK heb ook vrienden gebeld. En het kwam ze eeeeeeven niet goed uit op dat moment. En ja, je sociale cirkel kan dan ineens heel klein zijn.

Ten 3e, ''je gaat niet op bokt op dat moment, zo een eerste bericht plaatsen. Kevertje40 las al heel lang mee op bokt. Ze wist mij topics van jaren geleden te noemen waar we nog smakelijk om hebben gelachen. Ze kende bokt dus, en wist dat als ze daar iets plaatste er reacties zouden komen.
Daarbij was het geen bij wie mag ik slapen oproep. Het was puur een wanhoopskreet. En je weet niet wat je op dat moment doet. Je weet niet of je - als je NIEMAND- meer over hebt een topic opent omdat je al een nacht wakker bent en niet meer weet of je van voor of achter leeft.

Ten 4e. Komen er hier modjes vertellen dat TS niet meer heeft gereageerd.
TS heeft een pb gehad dat haar topic op slot zat en de reden daarbij, en vriendelijke groet erachter. er stond niks maar dan ook NIKS in of ze de dialoog kon aangaan, dus ga niet doen alsof ze niks wil AUB. Hoe moet ze ruiken dat ze de dialoog aan kan gaan. Ze werd op de hoogte gesteld dat ze 25 nuttige berichten moest plaatsen en DAN de permissies kreeg, doe niet zo schijnheilig.

Dan nog even terug naar instanties. Wat denk je dat er met je gebeurt op een slaapzaaltje vol junks. Denk je dat je rustig slaapt? Denk je dat je je lekker veilig voelt? Nee. Met als gevolg dat je binnen de kortste keren je baan kwijt bent. Denkje dat je stinkend en half hallicunerend door de slaapgebrek nog lekker kan functioneren op je werk?? Denk je dat je dan ook maar kan bedenken hoe je verder moet?

Laat me je nog wat leuks vertellen over het gemeentehuis. En over maatschappelijk werk.
Weet je wat ze in het gemeente huis tegen je zeggen als je daar staat met je tassie? ''ja mevrouw, maar u bent volwassen, u kunt voor zichzelf zorgen. Daaag!''.
Weet je wat ze zeggen als je het MW opbelt? ''over 3 weken is er een plekje, kom dan maar langs!!''

Weet je wat ze bij het UWV tegen je zeggen als je daar huilend in je spreek uurtje zit???
''Wat erg he? Wat erg dat dit in Nederland kan he? Dit moet niet mogen he? Maar nee, wij kunnen ook niks doen!!''

Zaak 1. Is dat je een dak boven je hoofd heb. Dat er IEMAND. een poot naar je uitsteekt zodat je je ergens veilig kan voelen. En die heb ik haar geboden. Dat is MIJN keus.

En al deze argumenten............................ MAN jullie lijken het UWV wel met zn wegstuurbeleid. Dit is dus het excuus om maar niemand meer te hoeven helpen. Om elkaar maar in de stront te laten zakken. Man wat ben ik blij dat ik zo niet in elkaar steek.

''TS had zelf dingen moeten regelen. Moeten sparen..''
Waar ga je van sparen dan als je geen inkomen heb? TS was werkeloos. Succes met sparen!!
TS weet heus wel dat ze zich moet inschrijven om een GBA te hebben. Ja dat weet ze wel idd. En waar ga je je inschrijven dan als je moeder daardoor haar uitkering kwijt is??

Tot slot wil ik nog 1 ding kwijt.

Ik hoop niet, echt met heel mn hart niet. Dat jullie ooit in zo'n situatie komen te staan. En zo wel, stuur me maar een PB, ik ben er voor je :Y)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:34

Ze heeft toch een plek? Wat is nou precies het probleem?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:39

Heel mooi gezegd pen, ik denk dat mensen niet kunnen inschatten wat er gebeurt als je leven op je kop staat. Maar ik merk wel vaak op bokt dat veel mensen de nodige empathie missen. Ik ben blij dat mensen als jij bestaan en zo een verandering brengen in iemand zijn leven.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:13

Ik snap de gebruikers van bokt niet laatste dagen lijkt het net of bokt niks goed kan doen,stelletje zeurkousen. Regels zijn regels deal ermee. Anders zou een ander fora misschien beter bij je passen.

En dadelijk anders weer jaa maar in dat topic was er ook een uitzondering waarom nu niet, krijg je dat spelletje weer. Nee regels zijn regels.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:40

Pen, goed gezegd! Nog een dikke pluim voor jou om TS onderdak te geven! Top!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:59

Walgelijk hoe hiermee om gegaan wordt en men reageert.. Gatsie!

Het was een wanhoopskreet van TS om hier een topic te openen.. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Misschien is Bokt niet de oplossing, maar als je het allemaal niet meer weet kan ik me voorstellen dat je zo gaat handelen en die 25 berichten, tja daar ga ik maar geen woorden meer aan vuil maken..

Ik ben het verder helemaal eens met de woorden van Pen! Keurig verwoord :)

Laat men daar maar een goed over nadenken!

En wat ik hier al vaker las, ik vind ook dat er anders gehandeld wordt op Bokt en ook ik begrijp sommige handelingen niet echt meer, maar dat is terzijde..

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:37

Ik vind het heel tof van Pen dat ze TS heeft opgevangen :) (van dat andere topic dan)

Verder zeg ik er niks over, beide partijen hebben een punt ;)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:45

PenP2014 schreef:
Ik wilde hier eerst totaal niet op reageren.... Maar ik ga het toch doen. Ik wil namelijk graag even het eea ophelderen.

Als aller eerst, lees ik mensen zeggen '';het kon wel een oud ventje zijn''. Ja dat kan idd. Ik heb TS dan ook een pb gestuurd met de vraag of ik haar nummer mocht. Ik heb haar gebeld en persoonlijk aan de telefoon gehad, om zo haar stem, toon van stem en haar verhaal aan te horen. IK heb toen de beslissing gemaakt haar te willen helpen.

Ten 2e zie ik mensen zeggen'' koop een tentje, ga naar de daklozen opvang, ga naar het leger des heils, bel je vrienden''.
Laat me even iets vertellen. Ik heb zelf in exact dezelfde situatie gezeten. Mijn moeder had me op straat geknald en ik kwam er niet meer in. De angst die je op dat moment voelt is niet te beschrijven. Je kunt jedat vanuit je huisje veilig achter je pctje NIET voorstellen wat je op dat moment voelt.
Vrienden bellen? TS had geen beltegoed. IK heb ook vrienden gebeld. En het kwam ze eeeeeeven niet goed uit op dat moment. En ja, je sociale cirkel kan dan ineens heel klein zijn.

Ten 3e, ''je gaat niet op bokt op dat moment, zo een eerste bericht plaatsen. Kevertje40 las al heel lang mee op bokt. Ze wist mij topics van jaren geleden te noemen waar we nog smakelijk om hebben gelachen. Ze kende bokt dus, en wist dat als ze daar iets plaatste er reacties zouden komen.
Daarbij was het geen bij wie mag ik slapen oproep. Het was puur een wanhoopskreet. En je weet niet wat je op dat moment doet. Je weet niet of je - als je NIEMAND- meer over hebt een topic opent omdat je al een nacht wakker bent en niet meer weet of je van voor of achter leeft.

Ten 4e. Komen er hier modjes vertellen dat TS niet meer heeft gereageerd.
TS heeft een pb gehad dat haar topic op slot zat en de reden daarbij, en vriendelijke groet erachter. er stond niks maar dan ook NIKS in of ze de dialoog kon aangaan, dus ga niet doen alsof ze niks wil AUB. Hoe moet ze ruiken dat ze de dialoog aan kan gaan. Ze werd op de hoogte gesteld dat ze 25 nuttige berichten moest plaatsen en DAN de permissies kreeg, doe niet zo schijnheilig.

Dan nog even terug naar instanties. Wat denk je dat er met je gebeurt op een slaapzaaltje vol junks. Denk je dat je rustig slaapt? Denk je dat je je lekker veilig voelt? Nee. Met als gevolg dat je binnen de kortste keren je baan kwijt bent. Denkje dat je stinkend en half hallicunerend door de slaapgebrek nog lekker kan functioneren op je werk?? Denk je dat je dan ook maar kan bedenken hoe je verder moet?

Laat me je nog wat leuks vertellen over het gemeentehuis. En over maatschappelijk werk.
Weet je wat ze in het gemeente huis tegen je zeggen als je daar staat met je tassie? ''ja mevrouw, maar u bent volwassen, u kunt voor zichzelf zorgen. Daaag!''.
Weet je wat ze zeggen als je het MW opbelt? ''over 3 weken is er een plekje, kom dan maar langs!!''

Weet je wat ze bij het UWV tegen je zeggen als je daar huilend in je spreek uurtje zit???
''Wat erg he? Wat erg dat dit in Nederland kan he? Dit moet niet mogen he? Maar nee, wij kunnen ook niks doen!!''

Zaak 1. Is dat je een dak boven je hoofd heb. Dat er IEMAND. een poot naar je uitsteekt zodat je je ergens veilig kan voelen. En die heb ik haar geboden. Dat is MIJN keus.

En al deze argumenten............................ MAN jullie lijken het UWV wel met zn wegstuurbeleid. Dit is dus het excuus om maar niemand meer te hoeven helpen. Om elkaar maar in de stront te laten zakken. Man wat ben ik blij dat ik zo niet in elkaar steek.

''TS had zelf dingen moeten regelen. Moeten sparen..''
Waar ga je van sparen dan als je geen inkomen heb? TS was werkeloos. Succes met sparen!!
TS weet heus wel dat ze zich moet inschrijven om een GBA te hebben. Ja dat weet ze wel idd. En waar ga je je inschrijven dan als je moeder daardoor haar uitkering kwijt is??

Tot slot wil ik nog 1 ding kwijt.

Ik hoop niet, echt met heel mn hart niet. Dat jullie ooit in zo'n situatie komen te staan. En zo wel, stuur me maar een PB, ik ben er voor je :Y)

_/-\o_ jij bent echt een wereldmens.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:58

Als het voor PenP2014 verkeerd was afgelopen, had ze een heel ander verhaal afgestoken. En er zijn instanties voor om mensen op te vangen. Daar krijgt ze ook verdere hulpverlening. Vraag me af of "slachtoffer" nu op goede plek zit en echt geholpen is....

Dat topic op slot ging is meer dan terecht.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:03

slimmerik schreef:
Als het voor PenP2014 verkeerd was afgelopen, had ze een heel ander verhaal afgestoken. En er zijn instanties voor om mensen op te vangen. Daar krijgt ze ook verdere hulpverlening. Vraag me af of "slachtoffer" nu op goede plek zit en echt geholpen is....

Juist, in die opvangen is 2/3 drugsverslaafd := Nogal logisch dat TS daar liever ook niet heen wou.
Ze heeft niet geroepen voor een plekje he, TS zat met handen in het haar en had geen idee wat ze moest doen. Daarom heeft ze advies gevraagd, en van daaruit heeft ze de mogelijkheid gekregen bij super bokkers een dak boven haar hoofd te krijgen. Lekker boeiend dat TS die 25 "nuttige" berichten nog niet heeft.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:06

slimmerik schreef:

Of de plek de goede plek is... Dat vraag ik mezelf ook af!

Ik ben ervan overtuigd dat professionele hulpverlening de juiste plek is.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:08

Gelukkig gaan we met zn allen ook verder niet kijken naar instanties. Gelukkig hebben we ook geen schrift gemaakt met alle tips die er voorbij zijn gekomen wat we kunnen rond bellen en uitzoeken.

Je mag van me vinden wat je wilt. Maar ga aub heeeel hard in de spiegel kijken.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:09

Tja, er zijn hier al verschillende mensen die hebben aangegeven ervaring te hebben met zulke situaties, en best begrijpen dat er dan paniek/stress enz is. Inclusief tips, aanbod voor hulp enz. Het irriteert mij een beetje dat er gedaan wordt alsof hulpverleningsinstanties en politie/gemeente niets voor je zouden doen. Dat is namelijk absoluut niet waar! En ook hoef je niet persé op een slaapzaal met junks (alsof alleen die bij de opvang zijn :O). Daarnaast heeft je melden bij de politie wel degelijk een voordeel; namelijk dat je eerder aan de beurt bent bij MW. Er zullen ongetwijfeld regionale verschillen zijn, maar de mogelijkheden zijn er wel!

Mochten ze wel zulke uitspraken doen bij de gemeente (die PenP2014 noemt in de laatste post) dan zou ik vanuit de gemeente direct doorlopen naar het juridisch loket.

Als je een PB krijgt heb je altijd de keus om al dan niet te reageren, ongeacht de inhoud. Het is ook al meerdere keren aangegeven (gelijk ook al!) dat TS er misschien verstandig aan deed om contact op te nemen met een mod. Aangezien er zeker wel mogelijkheden zijn als bij een SA. Als je dan helemaal niet reageert op een PB ( je kunt ook reageren dat je het er niet mee eens bent ofzo) vindt ik dat toch wel merkwaardig.

Dat er nu onderdak en hulp geboden wordt is natuurlijk heel fijn hoor, daar niet van. Maar dit had helemaal niet zo 'uit de hand' hoeven lopen imo.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:10

PenP2014 schreef:
Gelukkig gaan we met zn allen ook verder niet kijken naar instanties. Gelukkig hebben we ook geen schrift gemaakt met alle tips die er voorbij zijn gekomen wat we kunnen rond bellen en uitzoeken.

Tja... Jij mag van mij ook vinden wat je wilt...

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:11

Petpa schreef:
PenP2014 schreef:

Tja... Jij mag van mij ook vinden wat je wilt...

Ik heb totaal geen mening over jou. Ik hoop als je zelf ooit zoiets overkomt dat je om hulp durft te vragen... dat hoop ik :)

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:32

Dan zal ik ook maar eens een antwoord geven. Ik heb namelijk precies in dezelfde situatie gestaan. En ik had een vrij groot sociaal netwerk en moet je dan eens kijken hoeveel mensen je helpen. Namelijk geen simpele ziel die mij geholpen heeft!

Ik ben naar de politie geweest, ik ben naar de jeugdzorg geweest, daar ben ik notabene jaren over de vloer geweest maar ik was 18 en toen sloegen alle deuren dicht. Gemeente doet niks, woningbouwverenigingen doen niks en mijn schoonouders deden ook niet. Want tsjah, die zijn geen hulpverleners (Eigen woorden). En dan zijn er hier mensen die zeggen een keertje je trots opzij zetten en naar de daklozenopvang. Heeft iemand enig idee dat je daar ook op tijd moet zijn? Omdat vol vol is? Ik heb toen mijn trots opzij gezet, en toen is het beetje wat ik nog bij me had gewoon gejat toen ik onder de douche stond. Een gezonde meid van die leeftijd hoort niet tussen de verslaafden en criminelen thuis!

En dan onder het mom van we zijn geen liefdadigheidsinstelling, ga je ergens in een hoekje zitten schamen. Deze woorden zijn ook tegen mij gebruikt door mijn eigen schoonouders, maar dat niemand je de mogelijkheid wil bieden om rustig adem te halen en op die manier even goed kan nadenken over hoe nou verder samen met iemand anders. Is in mijn ogen een verdomd goed excuus om je handen ergens vanaf te trekken en vooral je verantwoordelijkheid als mens maar niet te hoeven nemen. Dat klinkt dan op één of andere manier gerechtvaardigd. Als we elkaar maar niet hoeven te helpen als het puntje bij het paaltje komt.

Ik ben onwijs blij voor TS van het gesloten topic dat zij toch de mensen getroffen heeft die ik niet trof toen! Ik had er ook geen seconde over na hoeven denken als ik het op tijd gelezen had had ze warm en droog bij mij kunnen zitten. Zo'n topic op slot gooien onder het mom van we zijn bokt, geen maatschappelijk werk is toch veel te makkelijk? Gebruik je verstand, en spreek het stukje gevoel even aan bij jezelf. Geloof dat de modjes ook mensen zijn?!

EDIT: De mensen die haar geholpen hebben en zich zo druk om haar hebben gemaakt jullie hebben een hart van goud, en geweldig wat iedereen voor haar gedaan heeft. Op dat soort mensen mogen wij als maatschappij trots zijn. Die de tekortkomingen hier in het huidige systeem oplossen door er gewoon voor iemand te zijn!
Laatst bijgewerkt door ingeb0rg op 28-07-14 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:33

Amen to that!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:34

slimmerik schreef:

Ik denk dat je je dat alleen afvraagt vanwege een persoonlijke vete.

Ik ben blij dat TS geholpen is, en ik hoop dat ze snel een eigen plekje heeft zodat ze haar leven weer verder kan opbouwen.

Ik zeg ook niet heel snel meer kom maar hier vanwege persoonlijke ervaringen..
o.a iemand die gratis bij ons in woonde, geen huur hoefde te betalen maar ook geen cent aan het eten of andere dingen meebetaalde, ondertussen wel een nieuwe laptop en duur spul kopen.. Dus dat was niet zo'n succes..
Toch zou mijn deur niet dicht zijn als iemand echt in de problemen zit, als ik het echt nodig zou hebben hoop ik dat mensen mij ook helpen dus mijn deur zal niet dicht zijn als iemand in de problemen zit.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:42

dees_daan schreef:
slimmerik schreef:

Ik denk dat je je dat alleen afvraagt vanwege een persoonlijke vete.

Ik ben blij dat TS geholpen is, en ik hoop dat ze snel een eigen plekje heeft zodat ze haar leven weer verder kan opbouwen.

??? Hoezo?? Ik ken slachtoffer niet en ik ken PenP niet. Gaat mij erom dat slachtoffer opgevangen is door een particulier en hier eigenlijk niet de hulp krijgt of zal krijgen die ze zou moeten hebben. Maar lees trouwens in ander topic dat slachtoffer geen meiske is van een jaar of 18 maar een volwassen vrouw die nergens is ingeschreven of wat dan ook...... Vind ik persoonlijk heel vreemd. Wist niet eens dat iemand in dienst genomen kan worden zonder vaste woon of verblijfplaats.

Ken haar dus niet persoonlijk maar ik vind het raar dat iemand van die leeftijd zich in zo'n onmogelijke situatie weet te brengen.

Maar ik hoop ook voor haar dat het allemaal voor haar geregeld gaat worden.... en dat ze daar zelf ook haar steentje aan bij draagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:48

slimmerik schreef:

Nee hoor, dan had PenP2014 helemaal geen ander verhaal afgestoken. Dan hadden we nooit meer wat van haar gehoord |( En had de verschrikkelijk moordlustige dakloze TS (nadat ze de organen van PenP had verkocht) direct daarna fijn een nieuw topic kunnen aanmaken onder een nieuwe account, om zo andere onwetende bokkers in de val te lokken 8)7 Mijn god, bijzonder hoe jij zelfs aan een positieve en fijne post als die van PenP2014 nog een negatieve wending kan geven. Als als als... Hou toch op.

Oh, en het slachtoffer zit momenteel geloof ik op een prima plek en vanuit daar wordt er verder gekeken naar mogelijkheden. Waar dacht jij dat TS dan direct terecht kon? Welke instanties en plekken had jij in gedachte waar ze direct terecht kan en geholpen wordt?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:51

Ach ja, die van die organen was ik nog vergeten ....