Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
PenP2014 schreef:Ik wilde hier eerst totaal niet op reageren.... Maar ik ga het toch doen. Ik wil namelijk graag even het eea ophelderen.
Als aller eerst, lees ik mensen zeggen '';het kon wel een oud ventje zijn''. Ja dat kan idd. Ik heb TS dan ook een pb gestuurd met de vraag of ik haar nummer mocht. Ik heb haar gebeld en persoonlijk aan de telefoon gehad, om zo haar stem, toon van stem en haar verhaal aan te horen. IK heb toen de beslissing gemaakt haar te willen helpen.
Ten 2e zie ik mensen zeggen'' koop een tentje, ga naar de daklozen opvang, ga naar het leger des heils, bel je vrienden''.
Laat me even iets vertellen. Ik heb zelf in exact dezelfde situatie gezeten. Mijn moeder had me op straat geknald en ik kwam er niet meer in. De angst die je op dat moment voelt is niet te beschrijven. Je kunt jedat vanuit je huisje veilig achter je pctje NIET voorstellen wat je op dat moment voelt.
Vrienden bellen? TS had geen beltegoed. IK heb ook vrienden gebeld. En het kwam ze eeeeeeven niet goed uit op dat moment. En ja, je sociale cirkel kan dan ineens heel klein zijn.
Ten 3e, ''je gaat niet op bokt op dat moment, zo een eerste bericht plaatsen. Kevertje40 las al heel lang mee op bokt. Ze wist mij topics van jaren geleden te noemen waar we nog smakelijk om hebben gelachen. Ze kende bokt dus, en wist dat als ze daar iets plaatste er reacties zouden komen.
Daarbij was het geen bij wie mag ik slapen oproep. Het was puur een wanhoopskreet. En je weet niet wat je op dat moment doet. Je weet niet of je - als je NIEMAND- meer over hebt een topic opent omdat je al een nacht wakker bent en niet meer weet of je van voor of achter leeft.
Ten 4e. Komen er hier modjes vertellen dat TS niet meer heeft gereageerd.
TS heeft een pb gehad dat haar topic op slot zat en de reden daarbij, en vriendelijke groet erachter. er stond niks maar dan ook NIKS in of ze de dialoog kon aangaan, dus ga niet doen alsof ze niks wil AUB. Hoe moet ze ruiken dat ze de dialoog aan kan gaan. Ze werd op de hoogte gesteld dat ze 25 nuttige berichten moest plaatsen en DAN de permissies kreeg, doe niet zo schijnheilig.
Dan nog even terug naar instanties. Wat denk je dat er met je gebeurt op een slaapzaaltje vol junks. Denk je dat je rustig slaapt? Denk je dat je je lekker veilig voelt? Nee. Met als gevolg dat je binnen de kortste keren je baan kwijt bent. Denkje dat je stinkend en half hallicunerend door de slaapgebrek nog lekker kan functioneren op je werk?? Denk je dat je dan ook maar kan bedenken hoe je verder moet?
Laat me je nog wat leuks vertellen over het gemeentehuis. En over maatschappelijk werk.
Weet je wat ze in het gemeente huis tegen je zeggen als je daar staat met je tassie? ''ja mevrouw, maar u bent volwassen, u kunt voor zichzelf zorgen. Daaag!''.
Weet je wat ze zeggen als je het MW opbelt? ''over 3 weken is er een plekje, kom dan maar langs!!''
Weet je wat ze bij het UWV tegen je zeggen als je daar huilend in je spreek uurtje zit???
''Wat erg he? Wat erg dat dit in Nederland kan he? Dit moet niet mogen he? Maar nee, wij kunnen ook niks doen!!''
Zaak 1. Is dat je een dak boven je hoofd heb. Dat er IEMAND. een poot naar je uitsteekt zodat je je ergens veilig kan voelen. En die heb ik haar geboden. Dat is MIJN keus.
En al deze argumenten............................ MAN jullie lijken het UWV wel met zn wegstuurbeleid. Dit is dus het excuus om maar niemand meer te hoeven helpen. Om elkaar maar in de stront te laten zakken. Man wat ben ik blij dat ik zo niet in elkaar steek.
''TS had zelf dingen moeten regelen. Moeten sparen..''
Waar ga je van sparen dan als je geen inkomen heb? TS was werkeloos. Succes met sparen!!
TS weet heus wel dat ze zich moet inschrijven om een GBA te hebben. Ja dat weet ze wel idd. En waar ga je je inschrijven dan als je moeder daardoor haar uitkering kwijt is??
Tot slot wil ik nog 1 ding kwijt.
Ik hoop niet, echt met heel mn hart niet. Dat jullie ooit in zo'n situatie komen te staan. En zo wel, stuur me maar een PB, ik ben er voor je
slimmerik schreef:Als het voor PenP2014 verkeerd was afgelopen, had ze een heel ander verhaal afgestoken. En er zijn instanties voor om mensen op te vangen. Daar krijgt ze ook verdere hulpverlening. Vraag me af of "slachtoffer" nu op goede plek zit en echt geholpen is....
Dat topic op slot ging is meer dan terecht.
slimmerik schreef:Als het voor PenP2014 verkeerd was afgelopen, had ze een heel ander verhaal afgestoken. En er zijn instanties voor om mensen op te vangen. Daar krijgt ze ook verdere hulpverlening. Vraag me af of "slachtoffer" nu op goede plek zit en echt geholpen is....
PenP2014 schreef:Gelukkig gaan we met zn allen ook verder niet kijken naar instanties. Gelukkig hebben we ook geen schrift gemaakt met alle tips die er voorbij zijn gekomen wat we kunnen rond bellen en uitzoeken.
Je mag van me vinden wat je wilt. Maar ga aub heeeel hard in de spiegel kijken.
Petpa schreef:PenP2014 schreef:Gelukkig gaan we met zn allen ook verder niet kijken naar instanties. Gelukkig hebben we ook geen schrift gemaakt met alle tips die er voorbij zijn gekomen wat we kunnen rond bellen en uitzoeken.
Je mag van me vinden wat je wilt. Maar ga aub heeeel hard in de spiegel kijken.
Tja... Jij mag van mij ook vinden wat je wilt...
dees_daan schreef:slimmerik schreef:Als het voor PenP2014 verkeerd was afgelopen, had ze een heel ander verhaal afgestoken. En er zijn instanties voor om mensen op te vangen. Daar krijgt ze ook verdere hulpverlening. Vraag me af of "slachtoffer" nu op goede plek zit en echt geholpen is....
Ik denk dat je je dat alleen afvraagt vanwege een persoonlijke vete.
Ik ben blij dat TS geholpen is, en ik hoop dat ze snel een eigen plekje heeft zodat ze haar leven weer verder kan opbouwen.