Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
[***] schreef:hmmm. heb het doorgelezen en volg dit topic, maar ik vrees dat dit niets oplost. inderdaad zoals gini zegt, ben ik bang dat je toch een soort van populairiteitswedstrijd gaat krijgen. wanneer iemand dus geen kudo's heeft en die zegt wel iets wat waar is en wat goed onderbouwd is, wordt dat straks niet aangenomen want 'diegene heeft geen kudo's'. ik weet niet of ik duidelijk mijn mening verkondig maar ik ben geen voorstander... ik vrees dat het niet veel goeds gaat brengen op lange termijn
Koper schreef:Gini schreef:Je kijkt ernaar vanuit je eigen perspectief, als je een grote Parelli-fanaat ben zal je een post over grondwerk sneller kudo'en dan wanneer je een doorwinterde boer bent die zijn paarden nog in stands houdt.
Je kijkt altijd vanuit je eigen perspectief naar een bepaalde situatie, dat is dan absoluut geen objectieve graadmeter voor de waarde van kennis.
Even dit als voorbeeld. Ik ben pertinent anti-parelli. Ik realiseer mij dat dat heel onflexibel klinkt maar ik vind het een afschuwelijke methode. Dat is mijn mening. Ik vind het niet nodig dat mensen mij hier PB's over sturen![]()
Dat neemt niet weg dat ik wel waardering kan hebben voor een pro-parellimensje die een nuchtere, fijne post plaatst.
Natuurlijk heb je je eigen aanpak. Dat neemt toch niet weg dat een fijne post van iemand met een heel andere visie geen waardering verdient?
Gini schreef:Als je ziet hoe in dit topic, dat daar eigenlijk niets mee te maken heeft, toch al meteen de NH-mensjes even door de mangel gehaald worden, durf ik er niet zomaar vanuit gaan dat die oprechtheid die jij hebt zich over het hele forum verspreid, Koper.
Ibbel schreef:Het is een systeem dat op heel veel fora gebruikelijk is en werkt. Dan vraag ik me wel af wat er dan zo vreselijk bijzonder aan bokt zou zijn dat het hier niet zou werken![]()
Je kunt allerlei beperkingen opleggen:
- een post moet minimaal 5x een 'thumbs up' krijgen wil de schrijver ervan een kudo krijgen.
- iemand met minder dan 200 eigen posts kan geen kudo's uitdelen.
- kudo's alleen op de informatieve paardenfora, en zichtbaar maken of ze op dat forum verdiend zijn. Dus bokker X heeft 80 kudo's: 30 kudo's op BEH en 50 op VS, dan is er "30" zichtbaar op BEH en "50" op VS
- pas kudo's zichtbaar maken als iemand er in totaal 30 heeft.
Ik noem maar wat.
[***] schreef:dat klopt inderdaad, maar daar denk ik niet altijd bij nadan kun je blijven kijken. net zoals mensen bij fel reageren niet altijd kijken naar de leeftijd van iemand. zo worden ook wel eens 11 jarigen afgebrand omdat men vergeet te kijken waarmee ze te maken hebben. (even een random voorbeeld hoor, ik weet niet of dit ergens op slaat
)
Koper schreef:Gini schreef:Als je ziet hoe in dit topic, dat daar eigenlijk niets mee te maken heeft, toch al meteen de NH-mensjes even door de mangel gehaald worden, durf ik er niet zomaar vanuit gaan dat die oprechtheid die jij hebt zich over het hele forum verspreid, Koper.
Er wordt niemand bij naam gemangeld. Volgens mij zijn het steeds voorbeelden? En waarom de NH-mensjes? Tja. Dat is nou eenmaal een groep met (soms te pas en te onpas) nogal uitgesproken teksten.
Maar we hadden net zo goed springruiters als voorbeeld kunnen nemen.
Kudos door moderators lijkt me een heel eng idee. Juist doordat dan de mods een inhoudelijk stempel zouden gaan drukken.
Gini schreef:Ik bedoel ermee te zeggen dat we onze eigen voorkeuren moeilijk van ons af kunnen zetten. En eigenlijk moeten we dat ook niet doen, we hebben recht op onze eigen voorkeur en eigen mening. Maar ik ga een mening die 100% haaks op die van mij staat nooit kudo'en. Hoe onderbouwd die mening ook is en hoeveel kennis die persoon ook bezit.
Jannepauli schreef:En waarom niet? Als iemand baarlijke nonsense verkoopt mag dat toch ook opgemerkt worden? Daar kunnen mensen ook van leren.
Jannepauli schreef:Hmm... ik ben helemaal niet aardig, kom ook niet op bokt om vriendjes te maken. Maar mijn kennis is enorm en ik zit langer in de paarden dan wie dan ook op bokt.
kudo of anti kudo?
ardo_iggy schreef:Maar om even op de vraag van ts terug te komen.
Iedereen denk het beter te weten en proberen ieder ander hun visie op te leggen.
Hier in het topic zie ik het ook weer gebeuren van mijn berichten zijn wel goed en van de rest niet en ik geef altijd zinnige antwoorden.
Mensen steek je zelf geen veer in je kont is nergens voor nodig.
ardo_iggy schreef:Maar om even op de vraag van ts terug te komen.
Iedereen denk het beter te weten en proberen ieder ander hun visie op te leggen.
Hier in het topic zie ik het ook weer gebeuren van mijn berichten zijn wel goed en van de rest niet en ik geef altijd zinnige antwoorden.
Mensen steek je zelf geen veer in je kont is nergens voor nodig.