Volwassenen die kinderen onderuithalen op Bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:39

LoveUggs schreef:
[***] schreef:

Ik wil ook een poging geven. Vind het jammer dat mensen gewoon bang zijn om iets te zeggen! Dat is toch geen communiceren...

SUPER *\o/* ......ik hoop dat er meer zijn die zich in willen zetten.....wie weet komen we dan nog ergens

Hoe wil je het precies gaan aanpakken..?
+1[/quote]

Ik hoop eerder op hoe we het met elkaar aan gaan pakken.
Of het gaat lukken zien we dan onderweg wel.
Ik heb al wat suggesties gedaan maar ik sta ook open voor andere suggesties.
Zowiezo is het per geval anders.
Ik stel voor om in ieder geval een gast slotje te vragen bij wie dan ook die online is.......liefst met meerdere bij de zelfde mod.
Dat scheelt wellicht al het feit dat het paginas vol alleen maar gaat over het zelfde commentaar.
Persoonlijk vind ik dat als iets al 5 x gezegd is dat het wel duidelijk is.
Dat is alvast een kleine start.
Als er ergens iets speelt en de link komt hier te staan dan kunnen we ook met elkaar voor dat slotje gaan zorgen en van daaruit verder kijken.

LoveUggs

Re: Volwassenen die kinderen onderuithalen op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:48

Maar ik vind niet per se dat een topic op slot moet omdat er 'rellen' ontstaan..
Ik denk persoonlijk dat Bokt meer bereikt met Bokkers laten 'afkoelen'.
Voor een paar uur geen reactie's laten plaatsen na 3 waarschuwingen van een mod. Snap je wat ik bedoel...? Geef de onrust stokers, waarbij je echt kan zien/lezen dat ze het negeren als iemand vraagt te stoppen, of die gewoon echt ongepast reageren, eerst een waarschuwing, bij een tweede waarschuwing word aangegeven wat er gebeurd als ze nog doorgaan, en bij de 3e waarschuwing heb je een tijdelijke 'ban' te pakken. Of gewoon helemaal geen Bokt, of alleen kunnen lezen, en in geen enkel topic kunnen reageren.

Ik denk dat je met acties als dat meer bereikt dan een topic op slot gooien, want in een ander topic gebeurd het gewoon weer. De volgende keer zullen deze mensen beter nadenken over hoe ze hun reacties verwoorden.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:50

Het kan ook andersom hoor, ooit heb ik bokt verlaten omdat een kind in mijn ogen bokt tegen mij opzetten. Ik heb heel lang getracht netjes te blijven maar wat was dat moeilijk destijds. Als volwassenen had ik het met haar te doen, maarhet kind in kwestie maakte zo'n drama dat bokt haar bij viel en ik totaal de grond in verdween. Of het kind destijds dat besef heeft gehad weet ik niet. Maar hier mee wil ik zeggen dat niet alleen volwassenen soms verkeerd reageren op topics maar ook kinderen heel wat kunnen aanstichten in hun "onschuld".

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:53

Ik kijk bij twijfel altijd even in het profiel van de ts om te zien wat de leeftijd is.
Ik vind het ook zo onsportief om die jonkies onderuit te halen.
Men HOEFT NIET te reageren,als je het een stom of dom onderwerp vind lees dan lekker een ander topic denk ik dan.

Iedereen heeft het recht om iets te plaatsen maar sommigen gaan wel heel cru te werk vind ik.(en dat is vaak niet alleen tegen de jonkies hoor!!)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:54

LoveUggs schreef:
Maar ik vind niet per se dat een topic op slot moet omdat er 'rellen' ontstaan..
Ik denk persoonlijk dat Bokt meer bereikt met Bokkers laten 'afkoelen'.
Voor een paar uur geen reactie's laten plaatsen na 3 waarschuwingen van een mod. Snap je wat ik bedoel...? Geef de onrust stokers, waarbij je echt kan zien/lezen dat ze het negeren als iemand vraagt te stoppen, of die gewoon echt ongepast reageren, eerst een waarschuwing, bij een tweede waarschuwing word aangegeven wat er gebeurd als ze nog doorgaan, en bij de 3e waarschuwing heb je een tijdelijke 'ban' te pakken. Of gewoon helemaal geen Bokt, of alleen kunnen lezen, en in geen enkel topic kunnen reageren.

Ik denk dat je met acties als dat meer bereikt dan een topic op slot gooien, want in een ander topic gebeurd het gewoon weer. De volgende keer zullen deze mensen beter nadenken over hoe ze hun reacties verwoorden.

Ik vind dit helemaal geen slecht idee.
Misschien kunnen we dat eens voorstellen bij de mods.
Alleen zullen wij dan wel even moeten helpen in de zin van het laten weten als we denken dat het nodig is.
@binky........Ik ben ook bekend met een jongere die van geen stoppen wilde horen, en ze kunnen best het een en ander veroorzaken. Alles heeft twee kanten zowel de volwassenen als de jeugd. Daarom is het ook goed dat dit topic er nu is.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:56

LoveUggs schreef:
[***] schreef:
Ik kan me wel aan topic's van kinderen ergeren als het een vraag is waar al duizenden topic's over zijn. Denk aan 'hoeveel kost een paard?', 'hoe haal ik mijn ouders over om een pony te kopen' of 'hoe krijg ik mijn paard aan de teugel'.

Ik ook. En dat is waarom ik ook in het topic heb gereageerd dat TS hier aanhaalt.
Niet om TS de grond in te boren, maar ik vind het gewoon onverantwoord om een meisje van 11 jaar de verantwoordelijkheid over 2 paarden te geven. Waarom? Omdat ik uit eigen ervaring weet hoe ik met bijrijdpaarden was. En omdat ik weet dat je op die leeftijd lang niet genoeg weet om zelf paarden te onderhouden. Papa mag dan nog zo veel dieren hebben, maar minstens 2 paarden op 20 vierkanten meter grond, verteld mij dat er weinig verstand van paarden aanwezig is.
Meisje is dan afhankelijk van een bijrijder 2 dagen in de week (en dan om de week, dus de ene week 2 keer, de andere week niet) , 3 dagen komt er niemand. Een meisje van 11 mag nog zo veel op Bokt rond hangen en lezen, maar wie zegt dat zij weet wat ze moet doen als haar paard koliek heeft? Wie zegt dat ze het uberhaupt zou herkennen?
Ik heb ook zo'n tijd gehad dat ik een eigen paard wou. Heb jaren de oren van mijn ouders hoofd af gezeurd om een eigen paard. Hier is ook de ruimte, en ongetwijfeld ook het geld. Alles is er. Maar tijd spelt ook een rol. En om eerlijk te zijn, ben ik nu blij dat ik geen eigen paard heb, en het nog altijd heerlijk heb met bijrijdpaarden, en weet ik het allemaal. Heerlijk om als je echt wat voor school moet doen, dat je kan zeggen, joh zullen we een dagje ruilen? Ik moet ECHT wat aan school doen.

Reacties als de mijne zijn lang niet altijd rot bedoeld, al komen ze ongetwijfeld wel zo over. -O-

Niet iedere 11-jarige is hetzelfde, ik had op mijn 11e ook een pony en ja ik wist wel wat ik moest doen als hij koliek kreeg. En al weten ze niet wat ze moeten doen, het enige wat ze echt moeten weten is dat als er iets mis is (of lijkt) ze zo snel mogelijk een volwassene moeten waarschuwen en dat is iets wat de meeste kinderen goed kunnen.

Ik denk dat als ik hier al 11-jarige op bokt had gezeten ik ook een groot probleem had gehad. Er zijn hier toch een aantal ongeschreven regels die je moet volgen om niet half bokt boos over je heen te krijgen.

Als je foto's plaatst kun je dit maar beter doen van een paard dat super fit en gespierd is, je rijkunsten moeten net zo goed zijn als die van Anky en je harnachement moet van de beste merken zijn en natuurlijk helemaal nagekeken zijn door experts.

Als je onder de 18 bent heb je geen ervaring en weet je niets, een eigen pony of paard is dan not done. Een verzorgpaard kan nog net, maar dan moet je wel meer ervaring hebben dan alleen de manege.
Een hengst of een jong paard mag je alleen aan beginnen als je jarenlange ervaring hebt en ook het liefst ouder dan 20 bent. Waar je die jaren lange ervaring op kan doen als je nooit met hengsten of jonge paarden om mag gaan dat vraag ik mij nog steeds af..
Oh en zelf een paard inrijden mag niet, want die word scheef en helemaal verneukt. Alleen professionals kunnen dat, aangezien elk paard toch minstens ZZ niveau moet worden.

Verder moet je mee gaan met de mening van de meerderheid, want als je dat niet doet word je finaal afgebrand in een discussie. Hoe populairder het onderwerp, hoe harder het er aan toe gaat.
In het ene topic is A het beste en in het andere topic B, maar als je dus voor A bent kun je beter niet in topic B gaan praten, want dan gaat het fout.

Als je een probleem hebt kun je beter van tevoren zeggen welke experts je er allemaal bij heb gehad en hoe goed je je best hebt gedaan om het op te lossen, doe je dit niet, ben er dan klaar voor om op je donder te krijgen. Neem daarna alle adviezen aan, want als je dit niet doet dan zorg je niet goed voor je paard.

Verder pas op met alle foto's en meningen die je plaatst, want er is altijd wel iemand die vind dat iets niet goed is of anders moet. Zoek daarom eerst uit wat de mening van de massa is en speel daarna het spelletje mee. Een dikke huid is ook nodig, want je moet er tegen kunnen dat mensen hun botte mening op internet gooien en dat ze daar mensen mee kwetsen is toch niet hun probleem?

Ik zal vast nog wel iets vergeten zijn, maar dit is wat ik heb geleerd op bokt om geen gezeik over mij heen te krijgen...?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:58

Ik ben ook niet altijd een lievertje, je hebt me ook snel op de kast, maar meestal reageer ik heel netjes.
En soms heb ik gewoon een rot dag, maar als ik dan rot reageer, en ik ben later afgekoeld bied ik mijn excuus ook weer openlijk in het betreffende topic aan.. :j

Misschien even een topic openen bij Forum Zaken..?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:59

we zitten al in forum zaken zag ik net :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:01

Elise_0o, Dat is ook wel zo hoor. Ik zeg ook niet dat het bij iedereen zo gaat, maar ik kan heel veel op noemen waarbij het niet goed gaat... Ik heb dan wel duidelijk erbij aangegeven dat mijn bericht niet rot bedoeld is. Dat vind ik heel anders dan iemand de grond in boren..
Verder kan ik je eigenlijk alleen maar gelijk geven. :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:01

quartel schreef:
we zitten al in forum zaken zag ik net :')

Ohh oeps... :') :')

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:08

LoveUggs schreef:
Elise_0o, Dat is ook wel zo hoor. Ik zeg ook niet dat het bij iedereen zo gaat, maar ik kan heel veel op noemen waarbij het niet goed gaat... Ik heb dan wel duidelijk erbij aangegeven dat mijn bericht niet rot bedoeld is. Dat vind ik heel anders dan iemand de grond in boren..

Ik heb ook kinderen gezien waarbij het helemaal fout ging, maar daar waren dan ook geen volwassenen aanwezig en nu dat die kinderen volwassen zijn gaat het nog fout helaas.

Het is gewoon zo dat op bokt naar perfectie word gestreefd en iedereen die het niet op de bokt manier doet word aangespoord om dat wel te gaan doen, aangezien dat de juiste manier is en dat gaat er hard aan toe.

(Bericht was trouwens niet alleen op jouw gericht, ik heb jouw toevallig gewoon gequote en van daaruit verder geschreven.)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:09

Ik vind nog meer inmenging van de mods eigenlijk niet nodig.
Er worden nu al topics gesloten waarbij ik denk, he, dat was nu toch ook weer niet nodig.

Verder maak je dan van de onruststokers nog meer het middelpunt. Het forum past zich aan aan de onruststokers, zij kunnen een topic maken of kraken. Zij moeten maar hun vingers knippen en een perfect opgesteld topic gaat op slot. Dat zou niet mogen zijn.
Als het echt uit de hand loopt, moeten mods natuurlijk ingrijpen. Dat doen ze nu al en zelfs voordat ik vind dat iets uit de hand loopt. Als je die controle nog strenger gaat maken, gaat ook een belangrijk deel van een discussieforum verloren en dat is dat discussies niet altijd op een gezapige manier verlopen. Dat is niet typisch bokt, zoals er dan dikwijls beweerd wordt, dat is typisch menselijk.

Wat ik denk dat voornamelijk helpt, is dergelijke onruststokende berichten te negeren. Want hoe verloopt zo een topic vaak? Nadat de onruststoker een dergelijk bericht geplaatst heeft, wordt dat gequote door anderen. En daar wordt weer op verdergegaan door een ander en het wordt nogmaals gequote etc. En eigenlijk wordt van dat 'slechte' bericht het middelpunt gemaakt. Iedereen reageert erop en de sfeer van het hele topic is beslist. De onruststoker heeft wat die wilt. Dus zelfs als je de TS verdedigt, door het telkens overnemen van het onruststokende bericht en door er op in te gaan, bouw je eigenlijk mee aan de negatieve sfeer van een topic.

Beter zou zijn om het bericht te negeren, te temmen en een mod achter de schermen een standje te laten geven.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:13

klopt gini, daarom is en tijdelijk slotje wellicht niet eens zo verkeerd, om te voorkomen dat het alleen maar toe neemt tot er wat aan gedaan word.

Wij kunnen die berichten denk ik wel probleemloos negeren maar er zullen er zat zin die zich geroepen voelen het toch even fijn aan te komen vullen. En dan kom je met negeren ook niet zo heel veel verder.
Stel iemand begint naar te doen en steekt anderen aan dan vind ik de optie om die persoon even niet te kunnen laten reageren helemaal geen verkeerde. Dan kan dat topic ook weer een andere wending gaan krijgen

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:20

Je ziet dit idd heel vaak. Zo sneu. En helaas doen ze het niet alleen bij kinderen maar ook bij ouderen mensen. Ze zitten toch veilig achter hun pc. En dit zoet mensen komen echt mee strot uit.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:29

Elise_0o schreef:
LoveUggs schreef:

Ik heb ook kinderen gezien waarbij het helemaal fout ging, maar daar waren dan ook geen volwassenen aanwezig en nu dat die kinderen volwassen zijn gaat het nog fout helaas.

Het is gewoon zo dat op bokt naar perfectie word gestreefd en iedereen die het niet op de bokt manier doet word aangespoord om dat wel te gaan doen, aangezien dat de juiste manier is en dat gaat er hard aan toe.

(Bericht was trouwens niet alleen op jouw gericht, ik heb jouw toevallig gewoon gequote en van daaruit verder geschreven.)

I know. := Ik reageerde er gewoon weer op. Ben het verder gewoon met je eens!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:04

quartel schreef:
klopt gini, daarom is en tijdelijk slotje wellicht niet eens zo verkeerd, om te voorkomen dat het alleen maar toe neemt tot er wat aan gedaan word.

Wij kunnen die berichten denk ik wel probleemloos negeren maar er zullen er zat zin die zich geroepen voelen het toch even fijn aan te komen vullen. En dan kom je met negeren ook niet zo heel veel verder.
Stel iemand begint naar te doen en steekt anderen aan dan vind ik de optie om die persoon even niet te kunnen laten reageren helemaal geen verkeerde. Dan kan dat topic ook weer een andere wending gaan krijgen

Ik denk nog altijd dat negeren en het achter de schermen laten oplossen door mods nog altijd het beste werkt.

Neem nu bv. het topic over gezette mensen die paaldansen.
Er zijn twee praktisch even grote groepen: de eerste groep die het filmpje gewoon ok vinden en een tweede groep die het filmpje ok vinden, maar daarbij wel het probleem van zwaarlijvigheid op een genuanceerde manier aan de kaak willen stellen.
En dan heb je nog een zeer klein derde groepje, een kleine minderheid van mensen die ongenuanceerd hun mening op tafel droppen met uitroepen als 'ik word er onpasselijk van'.

Wat voor een situatie krijg je nu in dat topic? Wel, de eerste groep voelt zich gekwetst door de uitspraken van de derde groep en gaan daartegenin. De tweede groep probeert de gemoederen te bedaren, te verduidelijken wat zij bedoelen met hun mening en zich te distantiëren van groep drie. De eerste groep valt echter zo hard over de uitspraken van de derde groep dat ze die blijven aanhalen, daarop blijven terugkomen. Dus wat krijg je dan uiteindelijk?
De eerste groep voelt zich uitermate gekwetst.
De tweede groep voelt zich alsof ze langs de eerste groep heen aan het praten is, want ze zijn het ermee eens dat de uitspraken van de derde groep niet ok zijn.
En de derde groep? Die zie je na die ene ongunstige uitspraak niet meer in het topic terug en zitten zich te verkneukelen in een hoekje, want he he, hun opzet is weer gelukt. Een negatief topic op de wereld zetten.

Wat zou er nu gebeurd zijn moesten de twee eerste groepen de uitspraken van de derde groep genegeerd hebben? Ik denk dat we dan een mooie discussie hadden gehad die op pagina 5 vanzelf al gestopt was.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:06

Echt super om te lezen dat gebruikers aan een beter Bokt willen werken.
Misschien is het een idee om er eens over na te denken of het wel nodig is om te reageren in een topic als je niets opbouwends hebt te vermelden.
Om maar even een voorbeeld te noemen, opmerkingen als "ik pak de popcorn er even bij" of "het is weer vakantie" voegen voor niemand iets toe en zorgen voor een vervelende sfeer in een topic.

Als je een bericht ziet waar je echt niet inhoudelijk op kan reageren of wat echt duidelijk een relbericht is negeer dat gewoon massaal en schakel een moderator in. Negatieve aandacht is ook aandacht en zo onstaan vaak de rellen waardoor een topic uiteindelijk op slot moet en waardoor degene die de rel begonnen is succes heeft. Ten koste van de topicstarter en de gebruiker die de discussie wel interessant vonden.

Een topic kan ook even tijdelijk op slot gezet worden voor opruiming dus aarzel niet om een moderator die op dat moment online is even aan te spreken.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:13

Marga schreef:
Echt super om te lezen dat gebruikers aan een beter Bokt willen werken.
Misschien is het een idee om er eens over na te denken of het wel nodig is om te reageren in een topic als je niets opbouwends hebt te vermelden.
Om maar even een voorbeeld te noemen, opmerkingen als "ik pak de popcorn er even bij" of "het is weer vakantie" voegen voor niemand iets toe en zorgen voor een vervelende sfeer in een topic.

Als je een bericht ziet waar je echt niet inhoudelijk op kan reageren of wat echt duidelijk een relbericht is negeer dat gewoon massaal en schakel een moderator in. Negatieve aandacht is ook aandacht en zo onstaan vaak de rellen waardoor een topic uiteindelijk op slot moet en waardoor degene die de rel begonnen is succes heeft. Ten koste van de topicstarter en de gebruiker die de discussie wel interessant vonden.

Een topic kan ook even tijdelijk op slot gezet worden voor opruiming dus aarzel niet om een moderator die op dat moment online is even aan te spreken.

En is het mogelijk de relschoppers te waarschuwen en desnoods een tijdelijke ban te geven?
Ik denk dat je dit dan niet lang zou hoeven doen voor Bokkers doorhebben wat er boven hun hoofd hangt als ze zich misdragen, en ze alle MOD berichten in een topic compleet negeren.

Ik noem even een voorbeeld; het topic van de KWPN x Mini. Ikzelf heb het topic vanaf de OP gevolgd, en heb meerdere MOD berichten voorbij zien komen met waarschuwingen als: 'houd het netjes', 'laatste waarschuwing of het topic gaat op slot'. Meerdere bokkers die dit compleet negeerden en vrolijk verder gingen met het gezeur en gezeik, terwijl dit op de eerste 20 pagina's van het eerste topic al was gebeurd.

Geef dat soort mensen dan een waarschuwing, geef ze een ban van weet ik veel hoeveel uur (als bijvoorbeeld een cooling down) en klaar. Weet zeker dat het dan binnen no-time minder word..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:21

Relschoppers krijgen een privébericht. Bij herhaling lopen ze het risico op een sanctie.
Uiteindelijk kan iemand tegen een permanente ban aanlopen maar dan moet je het ook wel erg bont maken.

Maar het is zeker niet zo dat relschoppers niet worden aangesproken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:23

Alles gelezen :)
Meestal hou ik wijselijk mijn mond als ik zoiets lees, want wanneer je het voor de TS opneemt, krijg je ook nog de volle lading..

Afijn, ik ben eigenlijk wel voor het idee van een cooling-down :)
Even een paar minuten geen bokt, kun je even afkoelen en nadenken over wat je hebt gezegd tegen een kind via het internet.
Daarna weer rustig verder kunnen bokken.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:33

Interessant topic en goed te lezen dat er zoveel Bokkers willen meedenken! :) En inderdaad had ik al naar FZ verplaatst omdat het me meer een Bokt-brede discussie leek dan een LZP-discussie. ;)

LoveUggs: In de huidige situatie wordt het negeren van mod-aanwijzingen in een topic vaak opgevolgd met een PB richting de betreffende gebruikers. Indien het meerdere keren gebeurt dan zitten er ook sancties aan het negeren van moderatoraanwijzingen. Tot op zekere hoogte doen wij dit dus al, sancties zetten op het nodeloos kwetsen of nutteloos reageren; al zou in jouw voorstel de sanctie wellicht 'harder' zijn - een ban, al is het maar voor enkele uren, wordt binnen het huidige beleid niet zomaar gegeven. Bans worden enkel gegeven na bijv. meerdere Officiële Waarschuwingen.

Zoals eerder gezegd; als je het idee hebt dat een topic uit de hand aan het lopen is, dan is het altijd mogelijk om een mod te vragen een 'tijdelijk slotje' te plaatsen. Dat soort slotjes zijn niet definitief maar in de eerste plaats bedoeld als afkoelperiode, en om eventueel achter de schermen wat tijd te hebben om eventueel het topic op te schonen of te bekijken of er dingen voorgevallen zijn die over de schreef gingen.

Eigenlijk lijkt dat aardig op het principe dat jij voorstelt, enkel is het dan dus een afkoelperiode voor alle betrokken, i.p.v. het selectief 'weren' van bepaalde gebruikers - wat altijd risico's met zich meebrengt en zodoende zou het hele proces vermoedelijk veel trager gaan, als telkens als zoiets gebeurt, er eerst bekeken moet worden welke gebruikers nu precies de 'boosdoeners' zijn en welke niet. Zeker in de door jullie geschetste situaties, waar er altijd nog wel gebruikers zijn die er ook nog even 'een schepje bovenop' doen, is het niet altijd direct duidelijk waar het nu precies is foutgegaan.

Marga's suggestie lijkt me een sterke; soms is het handig om bij jezelf na te gaan: heeft het zin om in dit topic te reageren? Voegt mijn reactie iets toe aan de discussie? En anderzijds, als jij meeleest/post in een topic en je ziet dat het uit de hand loopt, is de snelste weg de Tem-functie of een PB naar een moderator die op dat moment online is. Is er niemand van het subforum zelf online, dan kun je altijd een andere mod PB'en.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:43

Hanmar schreef:
Marga's suggestie lijkt me een sterke; soms is het handig om bij jezelf na te gaan: heeft het zin om in dit topic te reageren? Voegt mijn reactie iets toe aan de discussie? En anderzijds, als jij meeleest/post in een topic en je ziet dat het uit de hand loopt, is de snelste weg de Tem-functie of een PB naar een moderator die op dat moment online is. Is er niemand van het subforum zelf online, dan kun je altijd een andere mod PB'en.

Het probleem ligt hem in dat geval denk ik ook in het feit dat velen daadwerkelijk denk dat het nodig is om op zo'n manier te reageren. Die zien geen kwaad in hun reacties en denken ook niet eens dat ze iets toevoegen aan het topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:20

Misschien iets wat niet helemaal hiermee te maken heeft, maar wel iets kan helpen om een rel tegen een kind te voorkomen of tenminste te beperken.
Je merkt vaak dat gebruikers niet alle berichten lezen, dus ook de opmerkingen van de moderatoren halverwege de discussie of pagina's niet.
Misschien iets om het in de OP te vermelden?

Dit kan ook helpen tegen het 10x hetzelfde commentaar op 1 onderdeel te voorkomen.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:50

[***] schreef:
Misschien iets wat niet helemaal hiermee te maken heeft, maar wel iets kan helpen om een rel tegen een kind te voorkomen of tenminste te beperken.
Je merkt vaak dat gebruikers niet alle berichten lezen, dus ook de opmerkingen van de moderatoren halverwege de discussie of pagina's niet.
Misschien iets om het in de OP te vermelden?

Dit kan ook helpen tegen het 10x hetzelfde commentaar op 1 onderdeel te voorkomen.

Dat zou best een interessante optie zijn. Dus je stelt dan voor dat we, naast de moderatoropmerking in het topic zelf (op de 'plaats' in de discussie waar het topic op dat moment is), maar daarnaast ook in de OP van het topic aangeven dat er een moderatoropmerking is gemaakt & op welke pagina? :)

Wat betreft het tweede stukje: zou je die wat verder willen uitleggen? Bedoel je dat we ook in de OP zouden toevoegen dat iets al vele malen gezegd is? Dat zou misschien wel helpen, maar het zou wel een ongelofelijke hoeveelheid werk opleveren voor mods. Zoveel mankracht hebben we niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:57

Eerste deel, precies wat ik bedoel :D
Zo kunnen de 'nieuwe' gebruikers die reageren, gelijk zien dat er dus een opmerking is geweest en dan moeten ze zich er wel aan houden, lijkt mij :)

Tweede deel,
Dit slaat misschien op de opmerking, meestal staat er "TS vraagt om advies.. of TS wilt graag weten welke hoefsmid en niet iets anders.. (wat op dat moment voor een rel zorgt)

Meestal gaat het zo, de TS wilt graag iets weten en dat loopt op een gigantische discussie uit, iedereen geeft een mening waar TS bijv. niet op zit te wachten.

Om bijv. het topic aan te halen waar het in deze OP over gaat, de TS vraagt om advies over een pony en niet over het feit dat ze niet aan een pony moet beginnen :)

Iets duidelijker?