Strakker beleid tegen bokkers die NB'ers de grond in trappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:14

Er wordt thee gedronken en petitefours gebakken. Straks zitten we nog met zijn allen rond een kampvuur.
Verdraagzamer dan dit krijg je het niet. :)

jesito

Re: Strakker beleid tegen bokkers die NB'ers de grond in trappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:15

Jawel het word nog best gezellig.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:17

Gini schreef:
Er wordt thee gedronken en petitefours gebakken. Straks zitten we nog met zijn allen rond een kampvuur.

En dat allemaal bij Geerke in Frankrijk :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:20

TS volgens mij is het probleem niet dat mensen tegen NB zijn maar dat jij je persoonlijk aangevallen voelt als mensen zeggen dat het geen optie is.

Billy: Briljant taalgrapje!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:29

Het grapje is leuk verzonnen maar het is wel heel flauw natuurlijk om op die manier iemand meteen een steek te geven en een beetje belachelijk te maken. Wat dat betreft snap ik het sentiment van de TS wel, iemand leest NB (en de naam van de TS) en er moet meteen op de man gespeeld worden en een lüllige opmerking gemaakt worden :P

Bovendien klopt het ook niet: mijn ervaring is juist dat een goede bekapper de teen lekker kort en rond vijlt zodat de voorvoeten goed weg kunnen komen :j Werkt voor die van mij perfect +:)+

In tegenstelling tot van die lange platploten die je vaak ziet bij traditioneel bekapte / beslagen paarden :P
maarja je ziet daar net zo goed van die opgekropte hoge bokvoetjes met knijpende ijzertjes. En natuurlijk ook mooie hoeven :)

Prutswerk zie je gewoon overal, geen 1 stroming is heilig jammer genoeg...wat zou het anders allemaal makkelijk zijn :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:41

Pmarena, denk dat jij alleen maar slecht beslagen voeten hebt gezien.. Als je zelf kritisch bent is NB of gewoon beslaan gewoon goed. Je moet alleen een goede smid zoeken welke van de 2 die ook doet. Daarbij is radicaal veranderen van de voet niet goed voor pezen enz dus een paard met platte verzenen kan je wel iets op werken maar als je dat teveel doet kan het paard dit ook niet meer verwerken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:44

Hoe kom je daar nou bij dat ik alleen maar slecht beslagen voeten gezien zou hebben :)

Voor de rest uiteraard eens met je reactie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:50

Bokkers bespreken is net zo goed niet netjes... Aangezien je mij zo ongeveer nu letterlijk geciteert hebt in je openingspost....

Je wordt nergens de grond in getrapt maar het is wel zo dat er op bokt meerder NB-ers zijn die keer op keer er over doorzagen (niet specifiek in dat topic!) terwijl het niet voor alle paarden de beste optie is... Als iemand dan aangeeft voor mijn paard werkt dit niet dan moet het ook klaar zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:53

pmarena schreef:
Het grapje is leuk verzonnen maar het is wel heel flauw natuurlijk om op die manier iemand meteen een steek te geven en een beetje belachelijk te maken. Wat dat betreft snap ik het sentiment van de TS wel, iemand leest NB (en de naam van de TS) en er moet meteen op de man gespeeld worden en een lüllige opmerking gemaakt worden :P

Mwah, ik denk dat dit ook een beetje de toon is die TS zélf heeft gezet. Het komt over alsof TS een beschermende engel wil voor iedereen die pro NB is, en hiermee dus mensen de mond wil snoeren die lelijke dingen te zeggen hebben erover. Wat jammer zou zijn, want dan word het 'discussieforum' wel heel beperkt.

TS d'r naam heeft niet bijgedragen aan de opmerking denk ik zo, alleen het is gewoon een leuk woordgrapje in de hele 'NB/TB' kwestie. Dat het door anderen gelijk als een aanval overkomt op TS is dan heel erg vervelend. Maar dan wil ik ook een strakker beleid tegen bokkers die daar niet tegen kunnen en dus veel te zwaar aan tillen :+
En zo kan je overal wel de teugels strakker van houden (en nee, ik wil op niemand z'n tenen staan) en dan word het wel heel ongezellig en saai hier als je alleen maar met de grote groep mee mag gaan.

Als dat is wat TS wil kan ze denk ik beter haar eigen forum opstarten speciaal voor liefhebbers van natuurlijk bekappen. Maar net als dat er mensen zullen zijn die niet pro traditioneel bekappen zijn, zijn er ook mensen die gewoon niet pro natuurlijk bekappen zijn. En respect komt van twee kanten uit, en ik kan me best voorstellen dat je na 10x een post te hebben gelezen over 'natuurlijk bekappen .... (vul zelf maar in)' een TS wel kan zeggen 'nee, ik ga daar niet aan beginnen'. Dan kan je als aanhanger van natuurlijk bekappen twee dingen doen; je eigen ervaringen er toch ongevraagd doorheen gooien (terwijl zo'n TS dan dus heeft aangegeven hier niet voor open te staan) of je 'verlies' te nemen en gewoon niet te reageren; er is geen verplichting om te reageren natuurlijk!

TS (van dit topic, om verwarring te voorkomen :+ ) geeft aan graag meer respect te willen zien op bokt; ben ik het helemaal mee eens, maar respect komt wel van twee kanten. Door tegen alles aan te schoppen wat je niet zint, ongeacht je eigen ervaringen en of je het vroeger ook zo zag of niet, getuigd ook niet van respect en dan zul je dat respect zelf ook nooit krijgen of kunnen afdwingen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:08

Electra63 schreef:
Gini schreef:

:j gezellie!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:12

Geerke het word nog druk daar bij jouw in Frankrijk.
Maar je hebt een beeldige tuin waar vast ook nog wat tentjes in passen.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:15

chelle_dora schreef:
pmarena schreef:

Mwah, ik denk dat dit ook een beetje de toon is die TS zélf heeft gezet. Het komt over alsof TS een beschermende engel wil voor iedereen die pro NB is, en hiermee dus mensen de mond wil snoeren die lelijke dingen te zeggen hebben erover. Wat jammer zou zijn, want dan word het 'discussieforum' wel heel beperkt.

TS d'r naam heeft niet bijgedragen aan de opmerking denk ik zo, alleen het is gewoon een leuk woordgrapje in de hele 'NB/TB' kwestie. Dat het door anderen gelijk als een aanval overkomt op TS is dan heel erg vervelend. Maar dan wil ik ook een strakker beleid tegen bokkers die daar niet tegen kunnen en dus veel te zwaar aan tillen :+
En zo kan je overal wel de teugels strakker van houden (en nee, ik wil op niemand z'n tenen staan) en dan word het wel heel ongezellig en saai hier als je alleen maar met de grote groep mee mag gaan.

Als dat is wat TS wil kan ze denk ik beter haar eigen forum opstarten speciaal voor liefhebbers van natuurlijk bekappen. Maar net als dat er mensen zullen zijn die niet pro traditioneel bekappen zijn, zijn er ook mensen die gewoon niet pro natuurlijk bekappen zijn. En respect komt van twee kanten uit, en ik kan me best voorstellen dat je na 10x een post te hebben gelezen over 'natuurlijk bekappen .... (vul zelf maar in)' een TS wel kan zeggen 'nee, ik ga daar niet aan beginnen'. Dan kan je als aanhanger van natuurlijk bekappen twee dingen doen; je eigen ervaringen er toch ongevraagd doorheen gooien (terwijl zo'n TS dan dus heeft aangegeven hier niet voor open te staan) of je 'verlies' te nemen en gewoon niet te reageren; er is geen verplichting om te reageren natuurlijk!

TS (van dit topic, om verwarring te voorkomen :+ ) geeft aan graag meer respect te willen zien op bokt; ben ik het helemaal mee eens, maar respect komt wel van twee kanten. Door tegen alles aan te schoppen wat je niet zint, ongeacht je eigen ervaringen en of je het vroeger ook zo zag of niet, getuigd ook niet van respect en dan zul je dat respect zelf ook nooit krijgen of kunnen afdwingen.

En daar ben ik helemaal mee eens. Respect werkt twee kanten op, niet alleen de NBer dient die te krijgen en opmerkingen op itp van een fotoserie van beslagen hoeven en dan reageren met: verdiep je eens in hoeven in plaats van foto's te maken stuiten mij dan behoorlijk tegen de borst, daar kan ik weinig respect voor opbrengen.

Ik ben niet tegen of voor NB, mijn paarden staan toevallig ijzerloos omdat ze het niet nodig hebben, maar dat onnodige opdringen van bepaalde NBers staat me wel ontzettend tegen, terwijl ik weinig mensen ooit heb zien zeggen hier MOET een ijzer onder.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:27

MarjanB schreef:
Pmarena, denk dat jij alleen maar slecht beslagen voeten hebt gezien.. Als je zelf kritisch bent is NB of gewoon beslaan gewoon goed. Je moet alleen een goede smid zoeken welke van de 2 die ook doet. Daarbij is radicaal veranderen van de voet niet goed voor pezen enz dus een paard met platte verzenen kan je wel iets op werken maar als je dat teveel doet kan het paard dit ook niet meer verwerken.

Ik zie ook een hoop prutswerk om mij heen. En vaak is dat niet eens gekomen door de smid maar door de eigenaar die te laks is op tijd de smid te bellen.
Ik denk dat daar ook de hoofdoorzaak ligt van al die voet problemen. Mensen wachten te lang.
Ik heb altijd geleerd dat je moet bellen VOORDAT de voet over het ijzer heen groeit.
Maar tegenwoordig lijkt het wel normaal dat er eerst 3 los moeten zitten voor dat men belt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:38

:O

Als je bokt, moet je er tegen kunnen dat:

- niet iedereen jouw mening deelt, en niemand zich te beroerd voelt jouw mening dan ook te weerleggen
- 80 % van de bokkers gewoon de gezette toon van in het begin van een topic blijft volgen, goed of slecht
- als je foto's met je paard plaatst, je daar ofwel de hemel mee wordt ingeprezen, ofwel met de grond gelijk gemaakt
- je foto's van je eigen mooie kopie plaatst, je daar een hele horde onbekende mannen veel plezier mee doet
- het voor sommigen leuker/makkelijker is om hun eigen frustraties in een topic te weerspiegelen, eerder dan een fatsoenlijk onderbouwde reactie te geven
- er 1000 keer over hetzelfde onderwerp gediscussieerd wordt, om vervolgens nooit tot een conclusie te komen
- je altijd eerst een dierenarts of dokter moet hebben geraadpleegd alvorens een topic te openen
- er altijd muggenzifters zullen zijn, en er altijd "amen _/-\o_ "-mensen zullen zijn
- er bepaalde onderwerpen zijn die het altijd goed doen, en er bepaalde onderwerpen zijn die altijd een no-go zijn en gegarandeerd tot een tiental pagina's aan verwijten zullen leiden

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Zo te zien ben jij al een ervaren bokker, dus begrijp ik niet waar je je druk om maakt. Als je er niet tegen kan dat mensen geen zin hebben in jouw NB-verhaal, en vervolgens een vervelende reactie plaatsen, waarom stop je je energie er dan nog in?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:50

Robin_S schreef:
:O

Als je bokt, moet je er tegen kunnen dat:

- niet iedereen jouw mening deelt, en niemand zich te beroerd voelt jouw mening dan ook te weerleggen
- 80 % van de bokkers gewoon de gezette toon van in het begin van een topic blijft volgen, goed of slecht
- als je foto's met je paard plaatst, je daar ofwel de hemel mee wordt ingeprezen, ofwel met de grond gelijk gemaakt
- je foto's van je eigen mooie kopie plaatst, je daar een hele horde onbekende mannen veel plezier mee doet
- het voor sommigen leuker/makkelijker is om hun eigen frustraties in een topic te weerspiegelen, eerder dan een fatsoenlijk onderbouwde reactie te geven
- er 1000 keer over hetzelfde onderwerp gediscussieerd wordt, om vervolgens nooit tot een conclusie te komen
- je altijd eerst een dierenarts of dokter moet hebben geraadpleegd alvorens een topic te openen
- er altijd muggenzifters zullen zijn, en er altijd "amen _/-\o_ "-mensen zullen zijn
- er bepaalde onderwerpen zijn die het altijd goed doen, en er bepaalde onderwerpen zijn die altijd een no-go zijn en gegarandeerd tot een tiental pagina's aan verwijten zullen leiden

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Zo te zien ben jij al een ervaren bokker, dus begrijp ik niet waar je je druk om maakt. Als je er niet tegen kan dat mensen geen zin hebben in jouw NB-verhaal, en vervolgens een vervelende reactie plaatsen, waarom stop je je energie er dan nog in?

Amen _/-\o_

Sorry kon het niet laten. :o

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:44

Dat grapje was gewoon grappig bedoeld, moet je verder niks achter zoeken...
Als je dr gelijk een steek richting ts en belachelijk maken van wilt maken, raad ik je aan om humorpilletjes te halen...
Misschien helpt het......

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:05

Billy schreef:
Dat grapje was gewoon grappig bedoeld, moet je verder niks achter zoeken...
Als je dr gelijk een steek richting ts en belachelijk maken van wilt maken, raad ik je aan om humorpilletjes te halen...
Misschien helpt het......

Ik vind het erg respectloos om er gelijk een steek achter te zoeken... -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:12

Ik ben bang dat iemand in de gemoedstoestand van de TS tijdens het aanmaken van het topic, er echt even de humor niet van inziet hoor :P

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:24

Electra63 schreef:
Gini schreef:

Ik span vast in...wordt een hele rit....maar wel op ijzers.......

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:24

Jij blijkbaar ook niet, jij hebt het over een steek en belachelijk maken...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:43

papagroom schreef:

Als jij mij onderweg ff oppikt? Je komt er toch bijna langs ;)

@Geerke zet de thee maar klaar, ik beloof niet te knuffelen met jou :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:50

Electra63 schreef:
papagroom schreef:

Als jij mij onderweg ff oppikt? Je komt er toch bijna langs ;)

@Geerke zet de thee maar klaar, ik beloof niet te knuffelen met jou :D

je mag met mijn paardjes knuffelen :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:54

pmarena schreef:
Ik ben bang dat iemand in de gemoedstoestand van de TS tijdens het aanmaken van het topic, er echt even de humor niet van inziet hoor :P

Ik vind dat Maartje behoorlijk wordt onderschat hier. Maartje heeft overal, met name over NB, een sterke mening, ze kan behoorlijk doordrammen. Als je uitdeelt, moet je ook kunnen incasseren.

Het was een leuke woordspeling van Billy en om daar nu "de gemoedstoestand" van TS bij te halen, vind ik zwaar overdreven. Net als dit topic trouwens :D

Nederlandse profs worden hier op Bokt regelmatig helemaal afgebrand, dus laten we niet gaan overdrijven dat NB'ers de grond worden ingetrapt omdat iemand iets (want hoe weet je of jouw tip/advies wel goed is) niet aanneemt van jou?
Advies vraag je bij professionals, dus de dierenarts, instructeur, hoefsmid, zadelmaker, fysio enz. Deze moeten naar mijn mening het paard zien, voelen en bijv. ruiken. Een advies n.a.v. een vraag op Bokt kan zelfs gevaarlijk zijn, immers je weet misschien niet het hele verhaal.
Achtergrondinformatie kan je wel op een internetforum zoeken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:55

geerke schreef:
je mag met mijn paardjes knuffelen :D

Wat voor ras? Ik knuffel nl. niet met alles ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:02

spaans, fries,en shet... :+