Verdraagzamer dan dit krijg je het niet.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Het grapje is leuk verzonnen maar het is wel heel flauw natuurlijk om op die manier iemand meteen een steek te geven en een beetje belachelijk te maken. Wat dat betreft snap ik het sentiment van de TS wel, iemand leest NB (en de naam van de TS) en er moet meteen op de man gespeeld worden en een lüllige opmerking gemaakt worden
chelle_dora schreef:pmarena schreef:Het grapje is leuk verzonnen maar het is wel heel flauw natuurlijk om op die manier iemand meteen een steek te geven en een beetje belachelijk te maken. Wat dat betreft snap ik het sentiment van de TS wel, iemand leest NB (en de naam van de TS) en er moet meteen op de man gespeeld worden en een lüllige opmerking gemaakt worden
Mwah, ik denk dat dit ook een beetje de toon is die TS zélf heeft gezet. Het komt over alsof TS een beschermende engel wil voor iedereen die pro NB is, en hiermee dus mensen de mond wil snoeren die lelijke dingen te zeggen hebben erover. Wat jammer zou zijn, want dan word het 'discussieforum' wel heel beperkt.
TS d'r naam heeft niet bijgedragen aan de opmerking denk ik zo, alleen het is gewoon een leuk woordgrapje in de hele 'NB/TB' kwestie. Dat het door anderen gelijk als een aanval overkomt op TS is dan heel erg vervelend. Maar dan wil ik ook een strakker beleid tegen bokkers die daar niet tegen kunnen en dus veel te zwaar aan tillen![]()
En zo kan je overal wel de teugels strakker van houden (en nee, ik wil op niemand z'n tenen staan) en dan word het wel heel ongezellig en saai hier als je alleen maar met de grote groep mee mag gaan.
Als dat is wat TS wil kan ze denk ik beter haar eigen forum opstarten speciaal voor liefhebbers van natuurlijk bekappen. Maar net als dat er mensen zullen zijn die niet pro traditioneel bekappen zijn, zijn er ook mensen die gewoon niet pro natuurlijk bekappen zijn. En respect komt van twee kanten uit, en ik kan me best voorstellen dat je na 10x een post te hebben gelezen over 'natuurlijk bekappen .... (vul zelf maar in)' een TS wel kan zeggen 'nee, ik ga daar niet aan beginnen'. Dan kan je als aanhanger van natuurlijk bekappen twee dingen doen; je eigen ervaringen er toch ongevraagd doorheen gooien (terwijl zo'n TS dan dus heeft aangegeven hier niet voor open te staan) of je 'verlies' te nemen en gewoon niet te reageren; er is geen verplichting om te reageren natuurlijk!
TS (van dit topic, om verwarring te voorkomen) geeft aan graag meer respect te willen zien op bokt; ben ik het helemaal mee eens, maar respect komt wel van twee kanten. Door tegen alles aan te schoppen wat je niet zint, ongeacht je eigen ervaringen en of je het vroeger ook zo zag of niet, getuigd ook niet van respect en dan zul je dat respect zelf ook nooit krijgen of kunnen afdwingen.
MarjanB schreef:Pmarena, denk dat jij alleen maar slecht beslagen voeten hebt gezien.. Als je zelf kritisch bent is NB of gewoon beslaan gewoon goed. Je moet alleen een goede smid zoeken welke van de 2 die ook doet. Daarbij is radicaal veranderen van de voet niet goed voor pezen enz dus een paard met platte verzenen kan je wel iets op werken maar als je dat teveel doet kan het paard dit ook niet meer verwerken.
Robin_S schreef:![]()
Als je bokt, moet je er tegen kunnen dat:
- niet iedereen jouw mening deelt, en niemand zich te beroerd voelt jouw mening dan ook te weerleggen
- 80 % van de bokkers gewoon de gezette toon van in het begin van een topic blijft volgen, goed of slecht
- als je foto's met je paard plaatst, je daar ofwel de hemel mee wordt ingeprezen, ofwel met de grond gelijk gemaakt
- je foto's van je eigen mooie kopie plaatst, je daar een hele horde onbekende mannen veel plezier mee doet
- het voor sommigen leuker/makkelijker is om hun eigen frustraties in een topic te weerspiegelen, eerder dan een fatsoenlijk onderbouwde reactie te geven
- er 1000 keer over hetzelfde onderwerp gediscussieerd wordt, om vervolgens nooit tot een conclusie te komen
- je altijd eerst een dierenarts of dokter moet hebben geraadpleegd alvorens een topic te openen
- er altijd muggenzifters zullen zijn, en er altijd "amen"-mensen zullen zijn
- er bepaalde onderwerpen zijn die het altijd goed doen, en er bepaalde onderwerpen zijn die altijd een no-go zijn en gegarandeerd tot een tiental pagina's aan verwijten zullen leiden
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Zo te zien ben jij al een ervaren bokker, dus begrijp ik niet waar je je druk om maakt. Als je er niet tegen kan dat mensen geen zin hebben in jouw NB-verhaal, en vervolgens een vervelende reactie plaatsen, waarom stop je je energie er dan nog in?
Billy schreef:Dat grapje was gewoon grappig bedoeld, moet je verder niks achter zoeken...
Als je dr gelijk een steek richting ts en belachelijk maken van wilt maken, raad ik je aan om humorpilletjes te halen...
Misschien helpt het......
pmarena schreef:Ik ben bang dat iemand in de gemoedstoestand van de TS tijdens het aanmaken van het topic, er echt even de humor niet van inziet hoor