Slotje voor overleg ????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:40

Pff, wat is dit een zeiktopic geworden zeg. Ik vond het topic van TS leuk, maar ik snap de modjes ergens wel.
Er moet ergens een grens getrokken worden anders gaat het van kwaad tot erger. Er worden hier topics aangehaald die totaaal niets met het onderwerp te maken hebben.
Mjetterd, in dat topic wordt die vriend niet bewust belachelijk gemaakt dat is i.m.o. een wezenlijk verschil.
Lalidan: eens. :j

@de rest: De regels zijn inderdaad wat vaag, maar met zoveel modjes en zoveel gebruikers is het lastig om het iedereen naar de zin te maken. Als jullie het zo goed weten: solliciteer dan naar een functie als mod. :) Want de beste stuurlui.. Juist. Niet tevreden met Bokt en geen groene ambitie? Lang leve het rode kruisje rechts in je scherm.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:44

Niwla schreef:
Mjetterd, in dat topic wordt die vriend niet bewust belachelijk gemaakt dat is i.m.o. een wezenlijk verschil.

Hij word wel neergezet als iemand die mogelijk vreemdgaat. Als jongen in kwestie zijde, zou ik ook niet blij zijn dit topic te lezen.

Maar dat is mijn punt dus niet.
Mijn punt is:
Prima dat het topic op slot is maar zeg dan dat het onder de noemer van cyberpesten valt.
In plaats van aan te komen met redenen als: prive communicatie openbaar maken.
Dat slaat nergens op in mijn ogen.

En DAT is mijn punt.
Niet het feit of het topic wel of niet dicht hoorde te zijn en of andere topics wel of niet dicht horen te gaan.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:45

Niwla schreef:
Pff, wat is dit een zeiktopic geworden zeg. Ik vond het topic van TS leuk, maar ik snap de modjes ergens wel.
Er moet ergens een grens getrokken worden anders gaat het van kwaad tot erger. Er worden hier topics aangehaald die totaaal niets met het onderwerp te maken hebben.
Lalidan: eens. :j

@de rest: De regels zijn inderdaad wat vaag, maar met zoveel modjes en zoveel gebruikers is het lastig om het iedereen naar de zin te maken. Als jullie het zo goed weten: solliciteer dan naar een functie als mod. :) Want de beste stuurlui.. Juist. Niet tevreden met Bokt en geen groene ambitie? Lang leve het rode kruisje rechts in je scherm.

Dit is geen zeiktopic maar een topic waar vragen worden gesteld door bokkers die bepaalde dingen niet begrijpen. Dit noemen ze opbouwende kritiek, en ik zeg nergens dat ik het beter kan, maar vraag wel om verduidelijking bij bepaalde dingen, net zoals andere bokkers dat doen.

Dit is de Russische regering niet he, hier mag je gewoon kritiek geven en vragen stellen zonder doodgezwegen te worden.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:57

Ik vind dat er onnodig doorgezaagd wordt over dingen die hier totaal niets mee te maken hebben of waarvan het punt al lang duidelijk is. Opbouwende kritiek prima, maar ik denk dat er over dit onderwerp genoeg is gezegd. Zowel door gebruikers als door mods.

@Mjetterd: Neonlight zegt op de eerste pagina al dat ze dit onder cyberpesten vindt vallen, toch?

Sees

Re: Slotje voor overleg ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:25

Niwla, ik ben het roerend met je eens. Veel reacties hier komen op mij een beetje als dreinen over :o. Ja het topic is gesloten, so what? De mods geven duidelijke uitleg waarom. Met de uitleg is niks mis maar een aantal mensen wil het er gewoon niet mee eens. Ook niet erg maar op een gegeven moment moet je je er toch bij neerleggen.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:31

Niwla, ja dat wordt op de eerste pagina van dit topic gezegd..niet in het topic dat gesloten is. Moeten we dan voor elk topic dat gesloten wordt een ander topic aanmaken om te vragen wat de sluitingsreden is?
Misschien is het handiger dat modjes er even bij vermelden waarom een topic op slot gaat

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:33

Volgens mij is dit de slotpost van het topic:
EvelijnS @ [LZP] Wat ik nu toch weer mee maak... Hilarisch!
Citaat:
Na overleg met het moderatorteam is besloten dat dit topic op slot blijft. De reden hiervan is dat in dit topic moedwillig een persoon belachelijk wordt gemaakt die zich niet kan verweren hier. Wat hier de aanleiding van is doet er in deze niet toe, dat speelt zich buiten Bokt af en daar kunnen wij dus niets mee doen.
Gedrag zoals in dit topic wordt vertoond valt onder cyberpesten en dat is iets wat wij op Bokt absoluut niet willen zien. Dit slot wordt daarom definitief.

Dus het staat wel degelijk in het topic waarom dat gesloten werd. Nee, op het moment dat dit topic geopend werd nog niet, omdat het toen nog een slotje voor overleg was. Is het echt te veel gevraagd het overleg even af te wachten?

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 01:06

Lalidan schreef:
Volgens mij is dit de slotpost van het topic:
EvelijnS @ [LZP] Wat ik nu toch weer mee maak... Hilarisch!
Citaat:
Na overleg met het moderatorteam is besloten dat dit topic op slot blijft. De reden hiervan is dat in dit topic moedwillig een persoon belachelijk wordt gemaakt die zich niet kan verweren hier. Wat hier de aanleiding van is doet er in deze niet toe, dat speelt zich buiten Bokt af en daar kunnen wij dus niets mee doen.
Gedrag zoals in dit topic wordt vertoond valt onder cyberpesten en dat is iets wat
wij op Bokt absoluut niet willen zien. Dit
slot wordt daarom definitief.

Dus het staat wel degelijk in het topic waarom dat gesloten werd. Nee, op het moment dat dit topic geopend werd nog niet, omdat het toen nog een slotje voor overleg was. Is het echt te veel gevraagd het overleg even af te wachten?

Dat stond er eerst niet alleen dat het gesloten was voor overleg.
Mijn enigste vraag was waarom omdat het op dat moment niet voor mij duidelijk was waarom..... Ik vondt dat er geen regels waren overtreden.
Na uitleg van de modjes begrijp ik dat wel.

In het vervolg is het misschien handiger om als mod al een klein beetje toe te lichten waarvoor er overleg nodig is....

Na overleg van de modjes is de tekst dus pas geplaatst Lalidan.

Mijn vraag is intussen beantwoord.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:04

Giolli lijkt wel voor de slotjes in overleg geboren. :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:19

Sandorra, dat schrijf ik toch? Dat er ten tijde van het openen van dit topic alleen stond dat het voor overleg was en dit er later gekomen is? Bovendien was mijn reactie een reactie op PineApple.

Slotjes voor overleg zijn precies dat wat ze zeggen, slotjes om de mods de tijd te geven te overleggen. Dat betekend dat een topic zich toch in een grijs gebied bevindt, want anders kan het gewoon gesloten worden. Het is niet altijd zinvol meteen redenen aan te geven, ookal lijkt dat misschien handig. Als een topic wel weer open gaat, kan het ook voor veel verwarring zorgen.
Als het goed is veranderd elk slotje voor overleg uiteindelijk in óf een slotje, óf een topic wat met een duidelijk bericht weer open gaat. In het vervolg is het dus misschien gewoon handiger om dat overleg gewoon even af te wachten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:24

Ceriadwen schreef:
anneliesdj schreef:
https://www.facebook.com/taalvoutjes?fref=ts

Vinden jullie (modjes) het ook een schande dat hier gelachen wordt om andermans fouten?

wat heeft dat met dit te maken?

Een mod zei hier in het begin dat je niet mag lachen om de fouten van een ander, ookal is het nog zo grappig en vraagt hij er zelf om door te liegen.
Dat vind ik dan net zoiets als lachen om de taalfout van een ander.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:30

Gini schreef:
Giolli lijkt wel voor de slotjes in overleg geboren. :D

:')

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:01

anneliesdj schreef:
Ceriadwen schreef:

wat heeft dat met dit te maken?

Een mod zei hier in het begin dat je niet mag lachen om de fouten van een ander, ookal is het nog zo grappig en vraagt hij er zelf om door te liegen.

op facebook?????? Waar heb je het over?

Wat heeft facebook met bokt te maken?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:58

Verbaast mij dat dit topic nog open is...

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:05

Denk inderdaad dat deze ook op slot gaat want je mag niet in een nieuw topic verder praten over een topic dat op slot zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:06

Amandavd schreef:

Aan het niveau van de topics momenteel is te merken dat het koud is buiten....... :')
Hele discussies en drama's om wie wat zegt en wie wat wel of niet mag en waarom iemand iets doet... gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap! Een ook ik heb het koud buiten ja en lees lekker warm binnen al die onzin mee. Prima vermaak! :+ )

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:07

onpaard schreef:
Denk inderdaad dat deze ook op slot gaat want je mag niet in een nieuw topic verder praten over een topic dat op slot zit.

Dat doe ik niet. Zeg alleen dat het mij verbaast dat deze nog open is.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:07

Anoniem schreef:
Amandavd schreef:

Aan het niveau van de topics momenteel is te merken dat het koud is buiten....... :')
Hele discussies en drama's om wie wat zegt en wie wat wel of niet mag en waarom iemand iets doet... gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap! Een ook ik heb het koud buiten ja en lees lekker warm binnen al die onzin mee. Prima vermaak! :+ )

Ik denk dat jij eens wat beter moet gaan lezen want het gaat hier niet om simpele dingen. Verder zeg ik niks voordat dit tot nog toe duidelijke discussie topic op slot gaat.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:11

Amandavd schreef:
onpaard schreef:

:? Schreef niet dat jij dat deed, verbaasde me alleen ook ;)

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:18

Ik heb niet de reacties gelezen maar ik ben het helemaal met je eens! Viel mij ook al op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:21

@Amandavd: neem je eigen advies ter harte.... je reageert al 2 keer imo wat apart op iemand die het met je eens is.......

ontopic: het topic waar dit om begon was hilarisch, maar ja, niet zo aardig tegenover de jongen waar het over ging. Al zou een ander hem er niet uit herkennen, hij zich zelf wel.....

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:30

onpaard schreef:
Amandavd schreef:

:? Schreef niet dat jij dat deed, verbaasde me alleen ook ;)

Dan snappen wij elkaar ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:25

Anoniem schreef:
@Amandavd: neem je eigen advies ter harte.... je reageert al 2 keer imo wat apart op iemand die het met je eens is.......

ontopic: het topic waar dit om begon was hilarisch, maar ja, niet zo aardig tegenover de jongen waar het over ging. Al zou een ander hem er niet uit herkennen, hij zich zelf wel.....

Excuses, heb verkeerd gelezen Tica.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 02:18

Ceriadwen schreef:
anneliesdj schreef:

op facebook?????? Waar heb je het over?

Wat heeft facebook met bokt te maken?

Doe niet zo hysterisch zeg.
Die pagina op facebook is wel vergelijkbaar met een forum.
Je hebt in elk geval een stel wildvreemden die grappen zitten maken om de fout van een ander, hoeveel verschilt dat van de situatie die hier aan de hand was?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 02:31

Neonlight schreef:
Punt 2 staat dat cyberpesten niet toegestaan is, op deze manier iemand zo te kakken zetten op internet valt onder cyberpesten.
Punt 14 zegt dat privecommunicatie niet openbaar geplaatst mag worden, ook dat wordt hier gedaan in de vorm van een facebook gesprek.

Goh en toch heb ik ooit eens getemd ergens op op een bokker die duidelijk in betreffende topic ''te kakken'' werd gezet. Heb er duidelijk nog bij gezet pestgedrag, de ene na de andere opmerking kreeg TS naar haar hoofd gesmeten, o.a. dat ze een verwend nest wat etc. etc ging maar door en door. De een na de ander. Betreffende mod dit alleen niks, was geen pestgedrag volgens deze mod. En dat ging 9 pagina's lang door :n Toen kwam er een hulk (van die mod) was dat tegen míj omdat ik betreffende bokkers vertelde dat dat pestgedrag belachelijk was (offtopic gaan). Er wordt regelmatig met 2 maten gemeten hier op bokt, erg jammer.