Hoe wordt de 'nieuwswaarde' van berichten bepaald?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceriadwen

Re: Hoe wordt de 'nieuwswaarde' van berichten bepaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:58

Sterker nog, ik geef de nieuwsredactie een paar posts terug nog een compliment!

Sammie, als jij niet kan snappen dat dit soort dingen met een uurtje in de week via een skypevergadering afgetikt kunnen worden, dan moet je mij denk ik niet gaan wijzen op de (on)mogelijkheden van het organiseren van een primairproces in een drukke werkomgeving.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:07

Ik spreek hier even voor mezelf, maar ik heb een heel onregelmatig en zeer druk werkschema, en een man en een paard die allebei ook graag aandacht krijgen. Wat ik doe voor de NR, doe ik tussendoor, bijvoorbeeld tijdens mijn middagpauze op het werk, op de trein naar het werk,... Ik ben op professioneel vlak ook bezig met redactiewerk, maar dan van het iets saaiere kaliber. Bokt zorgt hier voor een leuke afwisseling, maar mijn werk voor Bokt is geen prioriteit, dat is en blijft mijn echte job. In een ideale wereld zouden we inderdaad een redactievergadering organiseren, maar dat is praktisch gezien vrijwel onmogelijk.

Ik schrijf heel graag voor de NR, en ik sta open voor opmerkingen op de berichten die ik plaats (en in de tijd dat ik bij de NR ben, zijn dat er erg weinig geweest). Als ik een terechte opmerking krijg, pas ik graag mijn berichten aan en dan bedank ik de persoon van wie die opmerking kwam ook.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:16

LiesbethDW schreef:
Ik spreek hier even voor mezelf, maar ik heb een heel onregelmatig en zeer druk werkschema, en een man en een paard die allebei ook graag aandacht krijgen. Wat ik doe voor de NR, doe ik tussendoor, bijvoorbeeld tijdens mijn middagpauze op het werk, op de trein naar het werk,... Ik ben op professioneel vlak ook bezig met redactiewerk, maar dan van het iets saaiere kaliber. Bokt zorgt hier voor een leuke afwisseling, maar mijn werk voor Bokt is geen prioriteit, dat is en blijft mijn echte job. In een ideale wereld zouden we inderdaad een redactievergadering organiseren, maar dat is praktisch gezien vrijwel onmogelijk.

Ik schrijf heel graag voor de NR, en ik sta open voor opmerkingen op de berichten die ik plaats (en in de tijd dat ik bij de NR ben, zijn dat er erg weinig geweest). Als ik een terechte opmerking krijg, pas ik graag mijn berichten aan en dan bedank ik de persoon van wie die opmerking kwam ook.

Ik snap je post niet, en zeker niet als het gaat over wat ik geschreven heb over besluitvaardigheid. Ik heb namelijk geschreven
Ceriadwen schreef:
Misschien moet er wekelijks zo een "vergadering" ingelast worden? Kan tegenwoordig heel grappig online met bijvoorbeeld Skype.

[b]Zoals ik al zei, vrijwillig is niet vrijblijvend. Bokt kan dus met de beslissers (hoofdmods, beheer ed) afspreken elke donderdag avond om 7 uur de lopende dingen te bespreken, te besluiten en af te tikken. Mocht er een mod niet kunnen dan kan er een volmacht gegeven worden. En dan hoeft het allemaal niet zo lang te duren. [/b]

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:21

Ik probeer hier iets uit te leggen en daarbij zo neutraal en vriendelijk over te komen. Als ze zo niet overkomen spijt mij dat. Dat is werkelijk niet de bedoeling. Maar sommige opmerkingen komen hier bij mij en bij de andere nrleden wel degelijk over als lynchen en niks is goed meer over. Ook dat kan komen door de manier via internet, maar heeft imo meer te maken hoe iets gezegd wordt. Vandaar de aangehaalde opmerking over vechten tegen bierkaai, maar er zijn meer van dat soort banketstaaf opmerkingen geplaatst. Het is eerder gezegd, maar wij doen dit voor ons plezier. We vinden t leuk om jullie te voorzien van nieuws. Dat doen we als hobby, ter plezier. Ik kan bijv best genieten hoe een bericht zoals dat van dat meisje die een paard kreeg ontvangen wordt. Nu mag commentaar best gegeven worden. Meedenken wordt echt gewaardeerd, maar opmerkingen over vroeger toen die er nog was ging t beter. Het niveau is weer eens waardeloos en meer van dat soort juweeltjes dragen weinig bij. Je kan commentaar ook anders inpakken op een meer constructieve manier, zonder de nr compleet de grond in te trappen. Zo is het vast niet bedoelt, maar een aantal berichten in dit forum komen zo wel over. Dus ik zal proberen om niet te venijnig over te komen, mijn verzoek is jullie berichten ook anders te melden. (Beiden wordt t namelijk niet bedoelt)

@fifill. Wij mogen niet reageren op vn of on, tenzij het ter verduidelijking is. In een informatief artikel over het paardenpaspoort kunnen we bijv. wel reageren over een vraag over het paspoort (en wat daar bij komt kijken). Jammergenoeg kan ik zo even geen voorbeelden bedenken om het eea te verduidelijken. Het is iig niet de bedoeling dat wij in een mishandelingszaak zelf onze mening gaan geven over wat voor een eikel de dader is en wat er mee moet gebeuren.

Veel berichten worden nagelezen. Niet alles 'alles'. Het ligt ook een beetje aan het soort artikel(snelheid of kan het wachten) en of het een compleet eigen artikel is of een herschrijving van elders. Het stomme is dat je voor je eigen teksten gewoon een stuk blinder bent dan als je andermans artikel leest. Hoevaak je ook iets doorleest. Dan helpt het idd als iemand anders er ook een blik op werpt. En op die manier is er in t verleden al t eea aangepast. Maar we hebben t ook al eens gehad dat drie a vier man een tekst hadden doorgelezen en er toch nog een grammaticaal foutje in stond. Naar ons idee gaat het de laatste tijd toch echt een stuk beter.

Ceriadwen schreef:
Sammie, als jij niet kan snappen dat dit soort dingen met een uurtje in de week via een skypevergadering afgetikt kunnen worden, dan moet je mij denk ik niet gaan wijzen op de (on)mogelijkheden van het organiseren van een primairproces in een drukke werkomgeving.

Ik snap het heel goed. Ik heb niet aangegeven dat ik dat niet snap. Ik geef aan dat ik slechts uitleg waarom iets is zoals het is. En ik ben ook niet bij machte om daar iets aan te veranderen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:30

Sammie schreef:
Ik probeer hier iets uit te leggen en daarbij zo neutraal en vriendelijk over te komen. Als ze zo niet overkomen spijt mij dat. Dat is werkelijk niet de bedoeling. Maar sommige opmerkingen komen hier bij mij en bij de andere nrleden wel degelijk over als lynchen en niks is goed meer over. Ook dat kan komen door de manier via internet, maar heeft imo meer te maken hoe iets gezegd wordt. Vandaar de aangehaalde opmerking over vechten tegen bierkaai, maar er zijn meer van dat soort banketstaaf opmerkingen geplaatst. Het is eerder gezegd, maar wij doen dit voor ons plezier. We vinden t leuk om jullie te voorzien van nieuws. Dat doen we als hobby, ter plezier. Ik kan bijv best genieten hoe een bericht zoals dat van dat meisje die een paard kreeg ontvangen wordt. Nu mag commentaar best gegeven worden. Meedenken wordt echt gewaardeerd, maar opmerkingen over vroeger toen die er nog was ging t beter. Het niveau is weer eens waardeloos en meer van dat soort juweeltjes dragen weinig bij. Je kan commentaar ook anders inpakken op een meer constructieve manier, zonder de nr compleet de grond in te trappen. Zo is het vast niet bedoelt, maar een aantal berichten in dit forum komen zo wel over. Dus ik zal proberen om niet te venijnig over te komen, mijn verzoek is jullie berichten ook anders te melden. (Beiden wordt t namelijk niet bedoelt)

@fifill. Wij mogen niet reageren op vn of on, tenzij het ter verduidelijking is. In een informatief artikel over het paardenpaspoort kunnen we bijv. wel reageren over een vraag over het paspoort (en wat daar bij komt kijken). Jammergenoeg kan ik zo even geen voorbeelden bedenken om het eea te verduidelijken. Het is iig niet de bedoeling dat wij in een mishandelingszaak zelf onze mening gaan geven over wat voor een eikel de dader is en wat er mee moet gebeuren.

Veel berichten worden nagelezen. Niet alles 'alles'. Het ligt ook een beetje aan het soort artikel(snelheid of kan het wachten) en of het een compleet eigen artikel is of een herschrijving van elders. Het stomme is dat je voor je eigen teksten gewoon een stuk blinder bent dan als je andermans artikel leest. Hoevaak je ook iets doorleest. Dan helpt het idd als iemand anders er ook een blik op werpt. En op die manier is er in t verleden al t eea aangepast. Maar we hebben t ook al eens gehad dat drie a vier man een tekst hadden doorgelezen en er toch nog een grammaticaal foutje in stond. Naar ons idee gaat het de laatste tijd toch echt een stuk beter.

Ceriadwen schreef:

Ik snap het heel goed. Ik heb niet aangegeven dat ik dat niet snap. Ik geef aan dat ik slechts uitleg waarom iets is zoals het is. En ik ben ook niet bij machte om daar iets aan te veranderen.

Waarom schrijf je dan dit in je bericht?
Sammie schreef:
@ ceriadawin. Om verschillende redenen. Bokt runt gewoon grotendeels op vrijwilligers die ook niet altijd online zijn. Ander punt is dat alles ook bijna via het forum verloopt en niet via 8 uur knoppen doorhakken vergaderen in een zaal.

Ik denk ook vooral dat hoe de lezer het leest de ervaring maakt van het wel of niet lynchen, Als je over mijn complimenten heenleest en je leest alleen maar mijn kritiek en je vat het dan ook nog eens persoonlijk op. Dan kan ik het me voorstellen dat het erg onaangenaam is.

Leer een wat meer professionele houding aan te nemen (geld overigens voor alle mods)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:39

Een professionele houding aannemen ??? Dit is wat ze allemaal vrijwillig doen na hun eigen werk hobby en gezin. Ik vind dat er nog aardig professioneel gereageerd wordt nav alle berichten. Als ze aangeven dat een vergadering niet kan dan kan er wel een ja maar overheen gegooid worden, het kan gewoon niet. Ik vind het al super dat al de vrijwilligers dit willen doen ;) Veel van de eisen die voorbij komen kun je imo alleen vragen als dit hun beroep is en niet aan vrijwilligers. Tot nu toe zie ik ze overal op reageren en is het aan de rest om het te accepteren. Zoals ik het zie doen ze hun uiterste best. Ik zeg niet dat er geen goede tips gegeven zijn hoor maar er blijft door sommigen wel heel erg door gedouwd worden om vooral hun standpunt als waar te zien.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:42

Ceriadwen, mijn bericht was ook geen antwoord op jouw bericht, maar veeleer algemeen bedoeld.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:51

@ Mondy. Vrijwillig is niet vrijblijvend. Zeker een forum dat op vrijwilligers draait moet zorgen dat dit goed gefaciliteerd wordt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:07

Als ik zie wat wij doen durf ik heel stellig te zijn in het feit dat wij ons werk niet vrijblijvend nemen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:11

Dat zeg ik ook niet Sammie, ik zeg dat een forum dat op vrijwilligers draait goed gefaciliteerd moet worden, en dat bedoel ik nou met half lezen en dan verkeerde conclusies trekken en het ook nog op jou als persoon betrekken

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:33

Het is een opmerking die je al eerder heb gemaakt (ook zonder die aanvulling) Ik reageer daarop. Heeft imo niks met half lezen te maken. Een dergelijke opmerking maken is net zo zinnig als zeggen. Als je zo vaak niet begrepen wordt, wordt het misschien eens tijd om te kijken of het anders gebracht kan worden.. We schieten wel het doel van de discussie hier voorbij. En voor je het weet ben je alleen met randzaken bezig.. Dat vinden jullie niet fijn, maar wij ook niet.

Maar er is nu al een paar keer aangegeven dat skypevergaderingen (nu) niet wekelijks gepland kunnen worden, om die en die redenen. Waarom dan toch door blijven gaan met ja, maar? Het antwoord van ons kant verandert niet in vijf minuten. Wellicht wel over zes maanden of over een jaar, maar nu is het antwoord dat wekelijks skypevergaderingen op dit moment niet tot de mogelijkheden behoren.

Het faciliteer gedeelte is aan beheer. Wij kunnen ons werk op dit moment doen. Sommige delen/onderdelen vragen een work around, sommige delen zijn verouderd, sommige delen zouden zeker vernieuwd/aangepast en verbeterd kunnen worden, maar het is niet onmogelijk om het nieuws aan te bieden op vn. Het grootste gedeelte werkt. Ingaan op het faciliteren en hun ideeën daarover laat ik dus aan beheer over :)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:34

Ik blijf er niet over doorgaan, ik heb het aangegeven. Jullie beiden komen met een antwoord dat helemaal niks met mijn idee/advies/behulpzaam meedenken van doen heeft, waardoor ik daar op moet reageren door nog even aan te halen dat ik niet gezegd heb wat er in jullie antwoord staat. Dan dram ik niet door, dan zeg ik alleen dat je kennelijk niet begrepen heb wat ik geschreven heb.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:51

Een professionele houding aannemen lijkt me niet echt van toepassing, het blijft tenslotte vrijwilligerswerk, geen officiële baan... Mensen doen dit ook voor hun eigen plezier en steken er hun eigen tijd in. Ik vind het logisch dat het niveau niet hetzelfde zou zijn als dat van een krant, maar dat neemt niet weg dat het niveau wel eens beter is geweest. Heeft niks te maken met 'vroeger was alles beter' oid, het valt gewoon op dat het niveau omlaag is gegaan. Misschien komt het doordat er mensen weg zijn gegaan en/of er nieuwe mensen bij zijn gekomen die nog even ingewerkt moeten worden, kan allemaal. Maar er zijn schijnbaar al langere tijd klachten (anders was dit topic er niet) en als ik het zo doorlees krijg ik niet de indruk dat er veel veranderd is in die (bijna) 4 maanden.

Sammie (en andere NR leden), ik snap dat het vervelend is om zulke opmerkingen te lezen (mijn excuses mocht ik iets gezegd hebben wat onvriendelijk overkwam). Maar in plaats van dat jullie tips en suggesties overwegen lees ik vooral veel 'ja maar...'.
Het idee van Ceriadwen (even als voorbeeld) vind ik nog niet eens zo gek klinken. Ipv dat jullie het in overweging nemen en dat ook laten horen (wekelijks vind ik erg veel, maar wie weet maandelijks? Of eens in de zoveel maanden? Of als het een keer nodig is?) krijgen we alleen te horen over drukke werkschema's en dat het allemaal vrijwillig is. Op die manier wek je niet de indruk dat je open staat voor suggesties. Ik snap dat iedereen het druk heeft maar met roepen dat je weinig tijd hebt kom je ook niet veel verder. Je kunt ook op zoek gaan naar nieuwe oplossingen en daadwerkelijk laten merken dat je open staat voor tips ipv dat alleen te zeggen en vervolgens te beginnen over hoe druk je schema is, en ondertussen veranderd er nog niks.

Sammie schreef:

Dat snap ik, ik bedoelde meer in een topic zoals die met het evenement wat ik als voorbeeld gaf (topic gevonden: [VN] Wilde paarden scheren tijdens Rapa Das Bestas [foto's]) mag de nieuwsredactie wel uitleggen waarom ze iets plaatsen (het was namelijk alles behalve actueel, er waren al meerdere topics over op bokt geweest waarvan uit sommige materiaal was verwijderd ivm mishandeling en de foto's waren ook oud. Mensen vroegen zich vervolgens af waarom dit 'nieuws' op dat moment door de NR geplaatst werd). Valt dat dan onder verduidelijking?
Ik vroeg me gewoon af of jullie dat mochten uitleggen in het topic als meerdere mensen erom vragen, of dat iedereen jullie dan moet gaan pb'en.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:14

_Mondy_ schreef:
Een professionele houding aannemen ??? Dit is wat ze allemaal vrijwillig doen na hun eigen werk hobby en gezin. Ik vind dat er nog aardig professioneel gereageerd wordt nav alle berichten. Als ze aangeven dat een vergadering niet kan dan kan er wel een ja maar overheen gegooid worden, het kan gewoon niet. Ik vind het al super dat al de vrijwilligers dit willen doen ;) Veel van de eisen die voorbij komen kun je imo alleen vragen als dit hun beroep is en niet aan vrijwilligers. Tot nu toe zie ik ze overal op reageren en is het aan de rest om het te accepteren. Zoals ik het zie doen ze hun uiterste best. Ik zeg niet dat er geen goede tips gegeven zijn hoor maar er blijft door sommigen wel heel erg door gedouwd worden om vooral hun standpunt als waar te zien.

Met professionele houding bedoel ik niet de activiteiten die men in hun functie uitoefenen. Ik bedoel daar wel mee dat kritiek op dingen (of dat nou beheerszaken/modzaken/fouten of anderszins zijn) niet als persoonlijk opgevat word, en dat daar niet als zodanig op gereageerd wordt.

Als men kritiek heeft op het functioneren van een onderdeel op bokt (of dat nou een mod is, of zoals hier de NR, of het beheer zelf) en als bokker verpak je dit niet in 36 fluwelen handschoentjes, (als je al niet zo verstandig bent om maar niks te zeggen), dan krijg je een OW. Dat is alles behalve professioneel, menselijk dat wel, want kritiek is nooit leuk maar je kan er ook wat mee doen en bokt sterker maken.

In ieder geval merk ik dat hier in de discussie ook. Er is kritiek en mijn discussiegenoten doen net alsof wij kritische hun persoonlijk aan de schandpaal nagelen en dan ook nog eens in de fik steken. Dit is natuurlijk geenszins het geval. Wij wijzen gewoonweg op dingen die verbeterd kunnen worden, dingen die door een tunnelvisie (die iedereen dien lang op een postitie zit ontwikkeld) wellicht niet gezien worden.

Zoals ik in een eerdere post heb gemeld merk ik wel dat VPN wat beter is gaan functioneren, maar dat neemt niet weg dat ik graag blijf meedenken hoe dingen NOG beter kunnen. Bokt is een professionele site, met mensen op de loonlijst en al. Handel daar dan ook naar.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:27

Ik heb regelmatig commentaar op bepaalde zaken maar heb daar nog nooit een OW voor gehad, jij wel Ceriadwen? Zou wel een beetje jammer zijn.

Ben het wel met je eens overigens maar toch vind ik niet dat je dat altijd van ieder teamlid kan verwachten. Ik kan het me goed voorstellen dat als jij ergens je (vrije) tijd insteekt en men heeft er kritiek op je al snel in de verdediging wilt springen. Of dit goed/professioneel is is een tweede. Het komt inderdaad vaak voor als er commentaar is op het team en dat is jammer maar ik begrijp het ook wel. Het zou fijn zijn als men liet blijken daadwerkelijk open te staan voor tips en opbouwend commentaar. Het is leuk om dat te roepen, maar als je je vervolgens alles persoonlijk aan gaat trekken werkt dat een beetje averechts.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:53

ja ik wel en op de PB die ik daarop aan de versturende mod heb gestuurd 3 weken geleden heb ik nog geen antwoord.

Maargoed dat is een andere discussie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:14

@ fifill, ik heb dat topic doorgelezen, maar zie geen reactie van een nr lid? (Buiten de OP)

Wij pben mensen eigenlijk alleen als wij een PB krijgen met een vraag of opmerking, hoge uitzondering misschien daar gelaten.. Wij lezen niet alle reacties door dus is het ook haast niet mogelijk om een PB te gaan sturen op een off-topic vraag ergens gesteld in een topic. Heb je een opmerking of aanvulling PB of TER ons. Dergelijke opmerkingen op vn zijn dus off-topic, sinds enige tijd wordt daar ook strenger op gemodereerd en dus is de kans erg groot dat het off-topic gedeelte verwijderd wordt. Met misschien een sturende PB, maar dat is aan de mods. De nr plaatst alleen maar nieuws. De nr zijn dus ook geen mods en hebben ook niet dezelfde rechten noch bevoegdheden.

Ik bedenk mij trouwens net dat je het wrs anders bedoelt. Nee, wij mogen in dat topic eigenlijk niet reageren of uitleggen waarom het op vn staat. Ook dat is nl off-topic. Dus in dat geval kun je het beste als gebruiker ons een PB sturen en dat krijg je van ons een reactie, via ter of hier op FZ mag ook natuurlijk. Zie verder dan hier boven. :) de kans bestaat dan natuurlijk dat we een aantal vragen via PB 'dubbel' krijgen, maar dat is dan gewoon ons pakkie-an. We krijgen ook vaak nieuwsberichten dubbel.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:25

Is het geen idee om de NR wel het recht te geven te mogen reageren op (inhoudelijke) vragen die worden gesteld nav een nieuwsbericht? Of in ieder geval de edit-functie onder nieuwsberichten te gebruiken voor eventuele aanpassingen/toevoegingen aan een artikel? Dan is het voor de gebruikers ook duidelijker wat ermee is gedaan.

Verder vind ik het persoonlijk jammer dat het een soort 'drop and leave' mentaliteit is. Snel een artikel plaatsen en daarna niet meer omkijken naar de reacties. Ik begrijp dat mensen een eigen leven buiten bokt hebben, maar als een redactielid zijn/haar eigen artikelen bijhoudt mbt reacties kom je denk ik wel een heel eind. Toen ik destijds modde op VN/ON (met nog 4 fora erbij) las ik ook dagelijks bij. Ik weet niet voor hoeveel uur per week jullie worden gevraagd... Maar even snel reacties skimmen moet IMO kunnen. De meeste opmerkingen mbt het artikel zelf worden toch vaak op de eerste of tweede pagina gegeven. Een langlopend topic laten gaan is IMO logisch, dat is meer voor een mod. Ik vraag mij daarnaast ook af hoe de communicatie tussen de nieuwsmods en de NR is. Ik hoop dat hier wel enige samenwerking tussen is ontstaan.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:53

Dit soort opmerkingen horen helemaal niet in de topics op VN en ON en worden dus ook gewoon verwijderd omdat het off topic is.
Als je een bericht stuurt via pb, Tip de Nieuwsredactie of email krijg je een reactie en weet je dat een nieuwsbericht is aangepast. Dan is het ook niet nodig dat het in het topic zelf nog te vermelden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:55

Prima dat het wordt verwijderd, maar dan alsnog: Worden deze opmerkingen wel doorgegeven aan de NR? Niet iedereen gebruikt de pbknop voor de NR.... Zij kunnen wat met zulke opmerkingen + dat zij via de editfunctie en die mooie balk onderaan de post 'bericht aangepast vanwege' etc wijzigingen in het bericht vermelden. (of evt: 'Laatste update op 31 december om 11:53'). Hiermee geef je tenminste wel wat meer duidelijkheid.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:58

Als het goed is krijgen die gebruikers via een pb en een moderatoropmerking te horen dat ze hun bericht via pb, Tip de Nieuwsredactie of email kunnen sturen.
Dat hoeft dus niet doorgegeven te worden aan de NR want daar komen die gebruikers vanzelf terecht. :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:05

Marga: de meelezers die krijgen die PB niet. Daarnaast is het ook onmogelijk om te controleren wie er meeleest in 1 bepaald topic. Daarom nogmaals de vraag: Waarom wordt er geen gebruik gemaakt van de editfunctie om een eventuele update of wijziging aan te geven. Het is A) Geen schande als deze functie wordt gebruikt en B) er komt een hoop meer duidelijkheid rondom een artikel.

Als een artikel bijvoorbeeld halverwege wordt aangepast of er wordt 1 zinnetje toegevoegd: Dan zie ik vaak niet of er iets met dat artikel gebeurd. Wat mij wel opvalt is dat er gebruikers zijn die eerst met halve informatie zitten en die vervolgens op de vingers worden getikt door mensen die wél een geupdate OP hebben gelezen. Hierdoor ontstaat een minder gezonde discussie dan gewenst en dat vind ik erg zonde. Het is volgens mij begrijpelijk dat als je eenmaal een OP hebt gelezen je deze niet tig keer herleest omdat er kans is op aanpassingen.
Natuurlijk zie je als 'eerste poster' dan die edit misschien niet, maar dan is het voor een tweede of derde gebruiker wellicht wel duidelijk dat die eerste persoon de wijziging niet heeft gezien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:07

Winged schreef:
Of in ieder geval de edit-functie onder nieuwsberichten te gebruiken voor eventuele aanpassingen/toevoegingen aan een artikel? Dan is het voor de gebruikers ook duidelijker wat ermee is gedaan.

Is dit dan veranderd? In mijn tijd (gut, wat klinkt dat lang geleden :7 ) was het wel de bedoeling om na een aanpassing aan de openingspost even een opmerking eronder te zetten met 'bericht aangepast' of 'toevoeging' etc.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:08

Die discussie hoort helemaal niet in zo'n topic thuis en als het bericht is aangepast is het toch goed? Degene die de fouten hebben gezien hebben dat bij de NR gemeld (als het goed is) en hebben bericht gekregen dat de OP aangepast is en voor degene die dat niet gezien hebben maakt het verder ook weinig uit.

Als er echt iets wezenlijks veranderd wordt in de OP (een update bijvoorbeeld) wordt dat natuurlijk wel vermeld.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:11

Laten we het zo stellen: Ik heb het al een tijd niet meer gezien en zie wel vaak onrust in een topic verschijnen omdat er schijnbaar iets is aangepast. En het maakt mij niet uit of pietje, jantje, klaasje die verwarring maakt: Het gaat mij erom dat een nieuwsbericht klopt en kwalitatief goed in elkaar steekt. En dit is soms voordat een mod eventueel had kunnen ingrijpen. Offtopic reacties zijn in sommige topics simpelweg niet te vermijden als het gaat om een fout. (Gebruiker A wordt ook door gebruiker B aangepakt als hij/zij een lettertje verkeerd tikt bijvoorbeeld). Nogmaals: het gaat mij er niet om wát er in die edit komt te staan, zolang er maar duidelijkheid is dat er een wijziging is geweest.