Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LiesbethDW schreef:Ik spreek hier even voor mezelf, maar ik heb een heel onregelmatig en zeer druk werkschema, en een man en een paard die allebei ook graag aandacht krijgen. Wat ik doe voor de NR, doe ik tussendoor, bijvoorbeeld tijdens mijn middagpauze op het werk, op de trein naar het werk,... Ik ben op professioneel vlak ook bezig met redactiewerk, maar dan van het iets saaiere kaliber. Bokt zorgt hier voor een leuke afwisseling, maar mijn werk voor Bokt is geen prioriteit, dat is en blijft mijn echte job. In een ideale wereld zouden we inderdaad een redactievergadering organiseren, maar dat is praktisch gezien vrijwel onmogelijk.
Ik schrijf heel graag voor de NR, en ik sta open voor opmerkingen op de berichten die ik plaats (en in de tijd dat ik bij de NR ben, zijn dat er erg weinig geweest). Als ik een terechte opmerking krijg, pas ik graag mijn berichten aan en dan bedank ik de persoon van wie die opmerking kwam ook.
Ceriadwen schreef:Misschien moet er wekelijks zo een "vergadering" ingelast worden? Kan tegenwoordig heel grappig online met bijvoorbeeld Skype.
[b]Zoals ik al zei, vrijwillig is niet vrijblijvend. Bokt kan dus met de beslissers (hoofdmods, beheer ed) afspreken elke donderdag avond om 7 uur de lopende dingen te bespreken, te besluiten en af te tikken. Mocht er een mod niet kunnen dan kan er een volmacht gegeven worden. En dan hoeft het allemaal niet zo lang te duren. [/b]
Ceriadwen schreef:Sammie, als jij niet kan snappen dat dit soort dingen met een uurtje in de week via een skypevergadering afgetikt kunnen worden, dan moet je mij denk ik niet gaan wijzen op de (on)mogelijkheden van het organiseren van een primairproces in een drukke werkomgeving.
Sammie schreef:Ik probeer hier iets uit te leggen en daarbij zo neutraal en vriendelijk over te komen. Als ze zo niet overkomen spijt mij dat. Dat is werkelijk niet de bedoeling. Maar sommige opmerkingen komen hier bij mij en bij de andere nrleden wel degelijk over als lynchen en niks is goed meer over. Ook dat kan komen door de manier via internet, maar heeft imo meer te maken hoe iets gezegd wordt. Vandaar de aangehaalde opmerking over vechten tegen bierkaai, maar er zijn meer van dat soort banketstaaf opmerkingen geplaatst. Het is eerder gezegd, maar wij doen dit voor ons plezier. We vinden t leuk om jullie te voorzien van nieuws. Dat doen we als hobby, ter plezier. Ik kan bijv best genieten hoe een bericht zoals dat van dat meisje die een paard kreeg ontvangen wordt. Nu mag commentaar best gegeven worden. Meedenken wordt echt gewaardeerd, maar opmerkingen over vroeger toen die er nog was ging t beter. Het niveau is weer eens waardeloos en meer van dat soort juweeltjes dragen weinig bij. Je kan commentaar ook anders inpakken op een meer constructieve manier, zonder de nr compleet de grond in te trappen. Zo is het vast niet bedoelt, maar een aantal berichten in dit forum komen zo wel over. Dus ik zal proberen om niet te venijnig over te komen, mijn verzoek is jullie berichten ook anders te melden. (Beiden wordt t namelijk niet bedoelt)
@fifill. Wij mogen niet reageren op vn of on, tenzij het ter verduidelijking is. In een informatief artikel over het paardenpaspoort kunnen we bijv. wel reageren over een vraag over het paspoort (en wat daar bij komt kijken). Jammergenoeg kan ik zo even geen voorbeelden bedenken om het eea te verduidelijken. Het is iig niet de bedoeling dat wij in een mishandelingszaak zelf onze mening gaan geven over wat voor een eikel de dader is en wat er mee moet gebeuren.
Veel berichten worden nagelezen. Niet alles 'alles'. Het ligt ook een beetje aan het soort artikel(snelheid of kan het wachten) en of het een compleet eigen artikel is of een herschrijving van elders. Het stomme is dat je voor je eigen teksten gewoon een stuk blinder bent dan als je andermans artikel leest. Hoevaak je ook iets doorleest. Dan helpt het idd als iemand anders er ook een blik op werpt. En op die manier is er in t verleden al t eea aangepast. Maar we hebben t ook al eens gehad dat drie a vier man een tekst hadden doorgelezen en er toch nog een grammaticaal foutje in stond. Naar ons idee gaat het de laatste tijd toch echt een stuk beter.Ceriadwen schreef:Sammie, als jij niet kan snappen dat dit soort dingen met een uurtje in de week via een skypevergadering afgetikt kunnen worden, dan moet je mij denk ik niet gaan wijzen op de (on)mogelijkheden van het organiseren van een primairproces in een drukke werkomgeving.
Ik snap het heel goed. Ik heb niet aangegeven dat ik dat niet snap. Ik geef aan dat ik slechts uitleg waarom iets is zoals het is. En ik ben ook niet bij machte om daar iets aan te veranderen.
Sammie schreef:@ ceriadawin. Om verschillende redenen. Bokt runt gewoon grotendeels op vrijwilligers die ook niet altijd online zijn. Ander punt is dat alles ook bijna via het forum verloopt en niet via 8 uur knoppen doorhakken vergaderen in een zaal.
Sammie schreef:@fifill. Wij mogen niet reageren op vn of on, tenzij het ter verduidelijking is. In een informatief artikel over het paardenpaspoort kunnen we bijv. wel reageren over een vraag over het paspoort (en wat daar bij komt kijken). Jammergenoeg kan ik zo even geen voorbeelden bedenken om het eea te verduidelijken. Het is iig niet de bedoeling dat wij in een mishandelingszaak zelf onze mening gaan geven over wat voor een eikel de dader is en wat er mee moet gebeuren.
_Mondy_ schreef:Een professionele houding aannemen ??? Dit is wat ze allemaal vrijwillig doen na hun eigen werk hobby en gezin. Ik vind dat er nog aardig professioneel gereageerd wordt nav alle berichten. Als ze aangeven dat een vergadering niet kan dan kan er wel een ja maar overheen gegooid worden, het kan gewoon niet. Ik vind het al super dat al de vrijwilligers dit willen doenVeel van de eisen die voorbij komen kun je imo alleen vragen als dit hun beroep is en niet aan vrijwilligers. Tot nu toe zie ik ze overal op reageren en is het aan de rest om het te accepteren. Zoals ik het zie doen ze hun uiterste best. Ik zeg niet dat er geen goede tips gegeven zijn hoor maar er blijft door sommigen wel heel erg door gedouwd worden om vooral hun standpunt als waar te zien.
Winged schreef:Of in ieder geval de edit-functie onder nieuwsberichten te gebruiken voor eventuele aanpassingen/toevoegingen aan een artikel? Dan is het voor de gebruikers ook duidelijker wat ermee is gedaan.