Waarom een slotje op het weggeeftopic?! Oneens!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Re: Waarom een slotje op het weggeeftopic?! Oneens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:34

Ja, misschien is dat beter ja.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:37

Heeft iemand goede contacten met (een of meerdere) mod(s)?
Misschien kan diegene dat even voorstellen?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:38

De mods lezen het vanzelf.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:38

Hopelijk wel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:40

Aleeneh schreef:
Wat het probleem ook is met de regels voor 1 topic versoepelen... dan raakt het einde zoek, want waar trek je dan nog de grens. Dus dat snap ik op zich wel.

dat vind ik altijd zo'n onzin...
Dat heb je toch zelf in de hand?

Er zijn door de mods toch ook centrale topics geopend, terwijl dat voor 'normale' bokkers niet mag.... En dat loopt nu toch ook niet uit de hand?

Gewoon duidelijk de grens stellen dat er voor dit topic een uitzondering gemaakt wordt omdat het een goed en onschuldig initiatief is waar veel mensen baat bij hebben, en dat het verder, nog steeds, absolúút niet toegestaan is om andere advertenties te plaatsen :Y)

Shadow0 omschrijft precies hoe ik het zie...

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 13:41

Mijn bedoeling met het weggeeftopic was iets positiefs op te roepen bij andere bokkers, maar dit gaat echt totaal de andere kant uit. De meningen zijn heel erg verdeeld, dat mag en dat is zo leuk juist aan bokt.
Maar nu gaan mensen elkaar persoonlijk afvallen/belachelijk maken, terwijl het juist mijn bedoeling was dat mensen elkaar zouden helpen waardoor iedereen een stukje beter werd.

Karl66 schreef:
Volgens mij is het waarom toch niet zo ingewikkeld. Jij opent een topic, verzint er een aantal regels bij en verwacht dan dat de mods jouw regeltjes gaan uitvoeren. Tenzij je denkt dat mensen zich wel aan die regels houden, gewoon omdat jij vindt dat dat moet. Het is op zich een leuk idee, alleen de uitvoering, open maar een topic en de mods regelen wel dat het niet uit de hand loopt, was niet zo handig. Dan had je beter naar het team toe kunnen stappen met je idee en overleggen hoe het op een werkbare manier uitgevoerd had kunnen worden.

Nee, je begrijpt het niet goed geloof ik. Ik opende het topic uit enthousiasme (een spontane actie) en anderen werden er ook enthousiast door, en de reden erachter was ook goed, want minder spullen bij grof vuil -> beter voor het mileu, en in tijden van economische crisis is iets kopen niet altijd even makkelijk, ikzelf heb het momenteel door een reorganisatie ook heel erg krap en kan me niets veroorloven. Daarnaast is iets krijgen altijd leuk, en iemand blij maken geeft een normaal mens ook voldoening.
Toen ik het topic opende was dat inderdaad zonder regels en vooropgezet plan, omdat het een spontaan iets is, het was noooooit in mij opgekomen, geen enkele seconde dat liefdadigheid in de vorm van dit topic misschien wel niet zou mogen via de bokt-regeltjes en dat ik eerst een mod om toestemming zou moeten vragen en mijn idee zou moeten voorleggen.
De regels die ik er later aanhing waren pas NA het slotje. Als voorstel om onder die regels gewoon verder te kunnen met het topic, waar gelukkig veel animo voor was, er waren heel veel lieve bokkers bereid om spullen weg te geven. Maar de optie om het topic (evt. met toevoeging van voorgestelde regels, want bokt houdt van regels) toch weer te openen was niet ter sprake. En dat vind ik gewoon ontzettend jammer. Ik heb inmiddels nog steeds geen antwoord op het waarom. Waarom mag het niet volgens de regels? Verder dan 'omdat het een regel is' komt het steeds niet. Heeft bokt last van een dergelijk topic? Hebben gebruikers er last van? Wat is de achterliggende gedachte van de betreffende regel. Door rood rijden mag niet omdat er anders ongelukken ontstaan. Achter die regel zit toch ook een reden?

Maartje1990 schreef:
jemig zeg, 'zwaar teleurgesteld' gos gos, ze zijn toch aan het kijken wat de mogelijkheden zijn? En ja, de mogelijkheden op de bokt markt, maar wat is dáár mis mee? Ook niks toch? Ze willen het gewoon alle advertenties gewoon op 1 plek hebben, ook de grátis advertentie. Nou, nu zijn ze aan het kijken wat ze hiermee kunnen doen en nóg klaag je?!

Ja leuk dat ze naar de mogelijkheden kijken, en wat er mis is met de bokt-markt heb ik al meermaals uitgelegd: Ik (en ik denk velen met mij), ga niet op zoek via de markt of er iemand in mijn buurt nog een gratis appeltaart voor mij wil bakken. Ik vind persoonlijk de markt gewoon geen locatie hiervoor. Ik heb zoooo ontzettend veel dingen gratis aangeboden via bijv. marktplaats, maar ik krijg daar gewoon geen reacties op, of mensen eisen van alles aan iets dat je gratis weggeeft. Uiteindelijk blijft het liggen en beland het alsnog bij het grofvuil en dat is juist niet de bedoeling. Gisteren werden er in korte tijd al heel veel mensen blij gemaakt met spullen, en ook ik kreeg een hoop pb's. Dat is toch mooi? Ik vrees dat dat absoluut niet gaat gebeuren op de bokt-markt, mede omdat je daar veel minder mensen mee bereikt. Jij mag het 'klagen' noemen, dat is jouw goed recht. Ik uit gewoon mijn mening en dat is mijn goed recht, en ja ik uit in mijn mening mijn onvrede en soms komen daar emoties als teleurstelling bij kijken.

stef schreef:
Bokt verzuipt in de regeltjes. Je moet tegenwoordig eerst een half wetboek door spitten om te weten of je topic wel aan de regels voldoet.
Er mag geen topic gemaakt worden waarin mensen grátis spullen aanbieden waarmee ze een ander blij kunnen maken, want dat hoort op de markt :? Jongens kom op! Hoe bekrompen weer!
Op deze manier wordt een goed initiatief (mensen helpen elkaar niet meer zoveel tegenwoordig) wederom de kop in gedrukt. En waarom? "Omdat het de regels zijn".... Dan maak je een keer een uitzondering op de regels, of je past een regel aan. Ik snap echt niks meer van bokt. Het is zwart of wit, nooit grijs of gekleurd.
Op deze manier (niet specifiek dit geval, maar het aantal regels en hoe er mee om gesprongen wordt) jaag je mensen weg! Wanneer gaan jullie dat nou eens zien?

Kan niet anders zeggen dan: Eens!
Maar dat is natuurlijk logisch, dit topic is slechts een voorbeeld maar het is in veel meer gevallen zo helaas..

_Nelleke_ schreef:
Ik vind het ook erg jammer dat het topic weg is. Ik ga inderdaad niet met kortingskaartjes of oude nagellakjes leuren op de bokt-markt, terwijl ik het graag weggeef. :)

Ik heb het weleens geprobeerd via marktplaats, maar het kost veel tijd en schiet niet op want reacties komen er bijna niet.. Daarnaast moet je op de bokt-markt voor elk artikel opzich een aparte advertentie openen, dat is nogal een klus.

_Nelleke_ schreef:
Ik denk dat dat nieteens nodig is. Gewoon een Centraal weggeeftopic met een aantal criteria bijv.

Provincie:
Plaats:
Product(omschrijving):
Foto (in link).

Geen verdere vervuiling in het topic. Geen 'gezocht' berichten etc.

Dat lijkt mij nou prima te realiseren..

stef schreef:
Misschien moeten we met zijn allen eens een statement maken (een dag massaal niet bokken of weet ik veel)
Misschien gaan er dan wat oogkleppen af

Gaat toch niet lukken.. dan moet het permanent worden en massaal en dat is niet haalbaar. Maar ik ben wel van mening dat het beheer zich eens meer mag gaan beseffen dat bokt zonder gebruikers niets waard is, de bedragen die bokt nu vraagt zodat bedrijven kunnen adverteren ontstaan door dat jij en ik en alle andere bokkers hier lid zijn en posten, hoe meer bezoekers hoe meer de advertentieruimte waard is. Ik heb van niemand gehoord 'wat een stom topic, dat moet verwijderd worden ik ga een klacht indienen' volgens mij bezorgde het topic niemand overlast en was er veel positieve animo voor. Je kan dus wel stellen dat er vanuit de gebruikers interesse was in het topic maar aan die interesse wordt geen gehoor gegeven. (Misschien dan wel via een optie op de bokt-markt maar dat gaat naar mijn mening het doel voorbij.)

roxiie schreef:
Dit zijn toch soortgelijke topics?

[LZP] Wie kan ik blij maken deel 3

Die werden ook niet geslote. -O-

Dat topic heeft een heel ander doel, namelijk PAARDENspullen schenken aan een nader te bepalen goed doel. Het weggeef-topic ging om allerlei spullen en iedereen mocht er blij van worden niet een bepaald doel o.i.d. Wat ik mij dan afvraag, waarom mag dat topic wel? En een topic waarin individuen worden blij gemaakt niet?

roxiie schreef:
Dit noem ik dus meten met 2 maten, de insteek van dat topic is/was ook het weggeven van GRATIS spullen aan anderen die dat goed kunnen gebruiken (goede doelen uiteindelijk).. Maar kan een individu die moet rondkomen van een minimum en graag dat gratis kaartje voor t zwembad bij een bokker op wil halen, niet gezien worden als een goed doel?

Mij ontgaat hier de logica..

Juist, dat is wat ik bedoel maar jij verwoord het anders.

En dan ten slotte nogmaals mijn vraag aan het bokt-beheer.
WAAR in de regels precies vind ik dat het weggeef-topic niet mag?
WAAROM is die regel er? (of terwijl wat is de achterliggende gedachte waaruit de regel ontstaat)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:44

En Jaime_ is weer even helemaal geupdate :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:54

Ik vind dat er eerlijk gezegd een hoop drama wordt gemaakt om niets.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:55

MarcoBorsato schreef:

+1
Maar lieveli, wil je alsjeblieft stoppen met van die vervelende pb's te sturen?
Daar wordt ik niet vrolijker van, en jij denk ik ook niet... :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:56

XEefjuhX schreef:
MarcoBorsato schreef:

+1
Maar lieveli, wil je alsjeblieft stoppen met van die vervelende pb's te sturen?
Daar wordt ik niet vrolijker van, en jij denk ik ook niet... :=

Oh je bedoelt die pb's waarin je mij zegt dat ik heel bokt tegen me krijg? Ja hoor, daar mag je best mee stoppen. Graag zelfs! :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 13:58

lieveli schreef:

Dat is je goed recht!
Ik vind eerlijk gezegd dat jij je wat volwassener moet opstellen en niet steeds zo offtopic moet gaan, kom laten we elkaar niet afzeiken nergens voor nodig!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:58

Jaime_ schreef:
lieveli schreef:

Dat is je goed recht!
Ik vind eerlijk gezegd dat jij je wat volwassener moet opstellen en niet steeds zo offtopic moet gaan, kom laten we elkaar niet afzeiken nergens voor nodig!

En dat is jouw goed recht! :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:59

Lee Word je gestalkt?

onbarefeet

Ik houdt het nu even ontopic, maar eigenlijk toont lieveli zich nu wel héél onvolwassen :=
-- Nu ontopic!
In welk topic gaan de mods eigenlik hun definitieve bes;uit zeggen?
Deze, of het weggeef-topic, of het andere topic over het gratis deel op bokt? :o

onbarefeet

Ladybird schreef:
Lee Word je gestalkt?

Als je lieveli bedoelt: laten we er nu alsjeblieft over ophouden.
Niemand wordt hier vrolijker van, en straks sluiten de mods dit topic ook nog.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:00

Ladybird schreef:
Lee Word je gestalkt?

Ja nogal := Wat mij betreft houden we het lekker privé, maar blijkbaar niet ofzo.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:00

Lieveli en eefjuh: kunnen jullie dit buiten dit topic uit vechten?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:02

Stef, wat mij betreft was het al klaar, tot ik mijn naam hier weer zag verschijnen :)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:03

stef schreef:
Lieveli en eefjuh: kunnen jullie dit buiten dit topic uit vechten?

Mijn hele mailbox staat al vol met haar mailtjes, en eigenlijk ben ik er wel klaar mee.
Maar ze blijft keer op keer iets sturen :r
Daarom wilde ik haar vriendelijk verzoeken om op te houden, maar op dan stuurt
ze weer een cynisch berichtje terug, war ik helemaal niks mee kan.
Daarom hoopte ik dat ze, als ik t in t topic zou vragen, ermee zou stoppen, maar nee :n

Mary1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:05

lieveli schreef:
Ladybird schreef:
Lee Word je gestalkt?

Ja nogal := Wat mij betreft houden we het lekker privé, maar blijkbaar niet ofzo.

Ik word er nu wel wel heel nieuwsgierig van hoor :=

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:05

@XEefjuhX, je zit wel steeds vol te houden dat Lieveli vervelende pb's stuurt en steeds offtopic gaat, maar volgens mij ben jij ook iemand die steeds offtopic gaat ;) Als jullie volwassen zijn vechten jullie het samen over pb uit zonder offtopic tegaan ;)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:06

Mary1971 schreef:
Ik word er nu wel wel heel nieuwsgierig van hoor :=

Wat mij betreft mag je álle vervelende cynische mails die ze me stuurt lezen, ik stuur ze je zó door.
Bij haar laatste pb betrekt ze zelfs mijn ouders+opvoeding erbij?!
Dan denk ik echt van, doe even normaal...

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:07

Jeetje dames, als we allemaal zo blijven reageren zal dit topic ook wel op slot worden gegooid. Is dat wat jullie willen? :+

onbarefeet

amado7 schreef:
@XEefjuhX, je zit wel steeds vol te houden dat Lieveli vervelende pb's stuurt en steeds offtopic gaat, maar volgens mij ben jij ook iemand die steeds offtopic gaat ;) Als jullie volwassen zijn vechten jullie het samen over pb uit zonder offtopic tegaan ;)

Sorry voor de post die ik hiervoor heb gezet, ik lees dit nu pas ;)
Ik ga er ook niet meer op reageren, en gewoon de mails verwijderen :)
Zand erover, al heeft ze nu wel een reputatie bij me gemaakt :=

Winged

amado7 schreef:

Eens. Kan het nu - nogmaals - weer ontopic gaan? Ga dat moddergooien lekker ergens anders uitvechten.