Sfeer op Bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:00

mang schreef:
_Naomii_ schreef:
Maar harde en duidelijke reacties kunnen ook heel leerzaam zijn! Meisjes van 12 13 die een penny topic plaatsen reageer ik vaak niet op. Ook niet als er foto's geplaatst worden wat eigenlijk niet kan. Ik denk dan tsja ben zelf ook jong geweest en door de domme dingen die ik soms deed heb ik ook erg veel geleerd en ben ik een paar keer goed op me bek gegaan.

Bij ouderen kunnen harde reacties zeker weten een wereld van verschil maken. Maar ik denk dat 12 jarige daar nog te eigenwijs voor zijn, als ik naar mijn eigen topics van die tijd kijk :P

Haha ja, ik sprak in msn taal en ging vet stoer doen en raar reageren op rij topics haha.
Zat het heel toevallig laatst nog eens terug te lezen haha. Heb aardig vaak PB's ontvangen van mensen die zeiden doe eens even normaal! Haha..

mang

Re: Sfeer op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:04

Oh de msntaal viel bij mij gelukkig mee, wel wist ik uiteraard alles beter :+ Nu nogsteeds trouwens, is een vervelende eigenschap waar ik maar niet van af kom _O-

Ik weet ook dat er nu nog steeds mensen zijn die mij niet waarderen op bokt, omdat ik best hard kan zijn in mijn reacties. Maar persoonlijk aanvallen of een niet-onderbouwde zeikpost heb ik al lang niet meer geplaatst volgens mij.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:05

Ik denk dat jullie in de verkeerde topics rondhangen :D

Ik ervaar hier juist ook veel leuke topics, met veel onderlinge steun en hulp en aanmoediging.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:19

mang schreef:
Oh de msntaal viel bij mij gelukkig mee, wel wist ik uiteraard alles beter :+ Nu nogsteeds trouwens, is een vervelende eigenschap waar ik maar niet van af kom _O-

Ik weet ook dat er nu nog steeds mensen zijn die mij niet waarderen op bokt, omdat ik best hard kan zijn in mijn reacties. Maar persoonlijk aanvallen of een niet-onderbouwde zeikpost heb ik al lang niet meer geplaatst volgens mij.

Ik sprak op bokt echt aaah wat een schatjjjj! JBMA WJNK HVJ _O-
En ja ook ik wist uiteraard alles beter! Heb soms reacties gelezen toen ik een jaar of 14 was waarvan ik dacht Naomi schaam je! haha

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:28

janouk schreef:
Ik denk dat jullie in de verkeerde topics rondhangen :D

Ik ervaar hier juist ook veel leuke topics, met veel onderlinge steun en hulp en aanmoediging.

Waar kan ik die vinden?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:36

_Naomii_ schreef:
@ geryon, ik zal er over na denken. Wil het echt heel graag want ik stap soms gewoon niet meer op omdat ik met me handen in het haar zit, om haar gedrag.

Snap ik helemaal! Is ook erg lastig, paarden die bijv. bij het minste al in de staak gaan. Daar heb je echt hele ingewikkelde trainingsschema's en trainingen (opbouw) voor nodig. Om het staken zo min mogelijk te houden, zoveel mogelijk te voorkomen. Kan je wel heel erg veel van leren.

Ben benieuwd naar je topic!

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:48

Ik heb weleens een topic geopend met foto's daarin waar ik voor heb betaald.
Ik vroeg me alleen af welke het leukst was om af te drukken.
Zelf vond ik ze erg mooi gelukt, ik heb van meer mensen complimenten gehad, maar hier op bokt was het wel even anders.
Het zou belachelijk zijn dat ik voor dergelijke foto's moest betalen, en de kwaliteit zou afschúwelijk zijn.
De persoon die de foto's heeft geschoten fotografeert al jaren met spiegelreflex en was destijds best druk met fotoshoots.
Je zou toch denken; als je ze zo lelijk vindt, reageer dan niet.

Maar er zijn ook topics waarin het heel goed gaat. Ik zou bokt in ieder geval niet graag missen, want buiten het soms wat onaangepaste commentaar steek ik toch aardig wat op.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:56

Ik wilde vanmorgen nog een reactie plaatsen bij een paard gerelateerd subforum, maar ik merkte dat ik me eerst in 5 regels aan het indekken was. Omdat je anders compleet afgezeken kan worden en daar heb ik totaal geen trek in. Dus post weer verwijderd, op deze manier hoeft het van mij niet meer.

Ik kom eigenlijk nooit meer op subforums die over paarden gaan. Het lijkt alsof je het nooit goed kunt doen, op welke manier dan ook. Een topic plaatsen met alleen foto's kan ook niet, nee eerst moet je een boekwerk plaatsen waarin je jezelf indekt omdat je anders alleen gezeur krijgt. En als er echt iets verkeerd gaat (groot penny kind die op een mini shetlander rijdt bijvoorbeeld) is TS 99 van de 100 keer stronteigenwijs en wordt er niets met je tips gedaan en ontstaat er als klap op de vuurpijl een reltopic.

Ik vind Bokt hartstikke leuk, maar dan alleen het "leven zonder paarden'' enz. Daar gaat het meestal erg gemoedelijk. Ook in het huiskamer topic waar ik in zit zijn nooit problemen. Maar de rest daar kom ik bewust niet meer.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 23:06

Brilletje schreef:
Misschien zou het helpen als iedereen, voordat hij of zij wat schrijft zich afvraagt:

Zou ik dat ook zo zeggen als die persoon hier recht voor mij staat?

Denk dat dat al enorm zou schelen.

Nou in dat geval berg je dan maar :=
ik kan beter mijn tekst 3 x terug lezen en denken, nee dat was te grof, dan dat ik impulsief tegen je uitval in real life ;)

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 23:13

Ja zeker! (ojajoh) Als iemand voor je staat kan je ook zien hoe oud, staat iemand stevig in zn schoenen, ja of nee... Maar als je meteen reageert op bokt, zoals je het normaal zou doen, kan het nog heftiger overkomen omdat ze je gezichtsuitdrukking er niet bij zien.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 23:16

anne3000 schreef:
Ja zeker! (ojajoh) Als iemand voor je staat kan je ook zien hoe oud, staat iemand stevig in zn schoenen, ja of nee... Maar als je meteen reageert op bokt, zoals je het normaal zou doen, kan het nog heftiger overkomen omdat ze je gezichtsuitdrukking er niet bij zien.

ik denk toch echt dat het per persoon verschillend is hoor, want ik ben zelfs voor de grootste kenau niet bang (in woede dan) :+
en als ik zie dat je een zielig muisje ben , dan blaas ik helemaal over je heen...en met leeftijd heb ik weinig te schaften want als je oud genoeg bent om een grote bek te geven ben je ook oud genoeg om te incasseren :Y)

dus tekst is in mijn geval altijd beter! :j
ik lees mijn tekst namelijk regelmatig over, vooral als ik boos ben :P

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 23:23

ja ik snap wat je bedoeld! dan kan je er rustig over nadenken. Ik ben ook niet altijd tactisch genoeg als ik met iemand spreek. Over iemand heen blazen zou ik niet zo snel doen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 23:29

anne3000 schreef:
ja ik snap wat je bedoeld! dan kan je er rustig over nadenken. Ik ben ook niet altijd tactisch genoeg als ik met iemand spreek. Over iemand heen blazen zou ik niet zo snel doen.

ja dat probleem heb ik dus wel :o
ben heel erg impulsief (de H van de adhd)
en daarbij is mijn motto altijd " aanval is de beste verdediging"
iets wat ik overgehouden heb aan jaren gepest te zijn geweest, en dat haal je er niet meer uit :n

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 23:44

Ik sprak net iemand en ik weet gewoon spontaan het antwoord op het topic:

HP moet gewoon terug! :D

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 01:52

Goed, ben al in geen eeuwigheid op de paardenfora geweest (behalve als ik specifiek informatie zoek). Wat mij eerder wel opviel is dat de beste instructeurs en paardenkenners allemaal op Bokt zitten, en iedereen die mensen er in het echt bijhalen maar een waardeloze kneus lijkt te zijn. Terwijl aan een foto, ondanks dat die misschien verre van perfect zijn of zelfs ronduit slecht (rijtechnisch gezien), je vaak geen idee hebt waar de betreffende ruiter vandaan komt. En ook dingen als "ik rij al 3 jaar" zeggen niet zoveel. 3 jaar op een flutmanege waar men alleen maar in treintje rijdt en je in die jaren 2 x op kop hebt gereden op de "rotbok" van de manege die vergaat van de pijn, of 3 jaar lang 2 x per week een priveles van een goede instructeur op een behoorlijk paard maken een enorm verschil. De eerste zal er na 3 jaar nog steeds uitzien als een beginner (maar omdat Bokt nou eenmaal eist dat je een nivo neerzet bij HAW-topics zetten ze al snel B neer, omdat het gewoon niet in mensen en zeker kinderen op komt dat je ook kan zeggen "nog geen nivo"). En dan wordt iemand die nooit zelfs maar de kans heeft gekregen meer te leren dan blijven zitten in alle gangen, wel beoordeeld alsof die een serieuze B-proef kan rijden, en dus afgezeken terwijl zo'n kind gewoon niet beter weet, en ook niet in de omstandigheden is daar veel aan te veranderen. En Bokt als leerschool? Lijkt me toch niet helemaal verstandig als ik zie wat voor adviezen er soms gegeven worden, en dan wel door volwassenen.

En of iemand een DA erbij haalt? Is nog altijd iemands eigen zaak. Ondanks dat jullie (en ik misschien ook wel) dat wel zouden doen. Maar daar geldt ook: Niet iedereen is in staat goed te omschrijven wat er precies aan de hand is, en er is een goede kans dat een TS eigenlijk best ongeveer weet in welke hoek iets te zoeken, maar dat niet weet te omschrijven zodat de hele Bokt-meute gaat brullen over iets wat TS allang heeft gedaan of weet.

En soms open je dan gewoon een topic in de hoop een nieuwe invalshoek tegen te komen. Heb ik ook wel eens gedaan, een topic over iets openen. Juist omdat ik alle gangbare dingen al had geprobeerd zonder succes, hoopte ik dat iemand eens creatief dacht en met iets compleet anders/ nieuws op de proppen zou komen. En dat leverde dus heel veel reacties op van mijn kant dat ik de dingen die benoemd werden al had geprobeerd. Wat ook zo was, en zonder succes. Anders had ik nooit zo'n topic geopend. (uiteindelijk ben ik er wel zelf uitgekomen, met hulp van instructrice en was de oplossing zo simpel dat iedereen en met name ikzelf eroverheen keek. Het hele probleem was opgelost met 2 cm meer teugelruimte geven en fysiotherapie om m'n schouders los te werken. Iets wat je vanuit mijn omschrijving destijds onmogelijk had kunnen bedenken).

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 02:27

Ik heb eigenlijk meestal geen problemen persoonlijk, maar lees genoeg wat anders kan en soms reageer ik op een normale manier al word dat ook niet altijd zo opgepakt.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 02:33

Ojajoh schreef:
anne3000 schreef:

ja dat probleem heb ik dus wel :o
ben heel erg impulsief (de H van de adhd)
en daarbij is mijn motto altijd " aanval is de beste verdediging"
iets wat ik overgehouden heb aan jaren gepest te zijn geweest, en dat haal je er niet meer uit :n

Hoi dat heb ik ook en ik begrijp wat je bedoeld , maar dat lost het niet op, probeer eens een elastiekje om je arm te doen vandaag in gtst , als je iets van plan bent in te sturen trek dan aan het elastiekje zodat je een moment van bezinning hebt, auw hm misschien niet zon goede reactie. Of haal even adem en bedenk vooraf je het gaat versturen hoe zou ik hier zelf op reageren , draai het om en bedenk dan het effect wat het op jou zou kunnen hebben.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 09:15

franka75 schreef:
Hoi dat heb ik ook en ik begrijp wat je bedoeld , maar dat lost het niet op, probeer eens een elastiekje om je arm te doen vandaag in gtst , als je iets van plan bent in te sturen trek dan aan het elastiekje zodat je een moment van bezinning hebt, auw hm misschien niet zon goede reactie. Of haal even adem en bedenk vooraf je het gaat versturen hoe zou ik hier zelf op reageren , draai het om en bedenk dan het effect wat het op jou zou kunnen hebben.

als ik op dat punt ben, ben ik dat elastiekje allang vergeten. Dat moment gaat in een fractie van een seconde.....
maar jij zegt versturen, en daar heb ik al op gezegd, tekst,dat lees ik wel weer door ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:26

Ik vind het over het algemeen toch nog steeds best gezellig op Bokt :)

Je kunt natuurlijk ook zelf de topics opzoeken waar normaal volk zit :P
En soms eens je mond houden als je toch al weet dat het verspilde moeite gaat zijn :o

En vind het ook wel goed dat mensen die echt fout bezig zijn, ten koste van andere dieren of mensen, toch even duidelijk geprobeerd wordt de ogen te openen... dat is toch een soort sociale verantwoordelijkheid die je hebt vind ik.

De laatste (en volgens mij zo'n beetje enige gelukkig *\o/* ) vervelende ervaring / relletje die ik heb gehad is met een andere Bokker :+ toen het in een topic ging over vervelende ervaringen met kopers / verkopers en ik het lang slepende probleem er uit flapte, dat ik heb met een zekere bokker... en dat een vriendinnetje van haar bleek te zijn :P

Dus ik kan wel beamen dat dat over iemand heen blazen er idd. nogal diep in zit, ik werd meteen voor vanalles uitgemaakt en was een enorme leugenaar terwijl er serieus geen woord gelogen was, maar er zat meteen een rode waas voor de ogen geloof ik....daar had idd. geen elastiekje aan geholpen :P

Dat was niet echt tof om zo (onrechtvaardig!!) geschoffeerd te worden, maarja.

Wel een goede eigenschap op zich om je vrienden te verdedigen :j en ik had het niet openbaar mogen zeggen maar na jaren ergernis (en tot op de dag vandaag nog steeds geen enkele oplossing helaas, echt schandalig) word je het wel eens zat :o

Dus tja... de ene bokker behandelt de andere niet netjes, die andere is na jaren zoeken naar een oplossing ook dusdanig gefrustreerd dat die het eens openbaar uit, weer een ander ziet dat als onterechte aanval op haar vriendinnetje en staat er niet voor open dat die ander gewoon wel eens de waarheid kan vertellen...en we hebben een relletje :P

En ieder van de partijen vindt dat die een goede reden heeft voor zijn manier van reageren....

Zo heeft toch ieder zijn eigen manier van het aanpakken van zaken.

Net als met jaren gepest zijn, bij mij heeft dat er juist toe geleid dat ik niet zo snel mijn conclusies trek maar juist me er van bewust ben dat de zaken wel eens heel anders kunnen liggen dan ze op het eerste gezicht lijken :)

Soms zie ik dan ook wel dat de sfeer idd. niet zo best is omdat een aantal mensen niet goed leest, niet goed interpreteert, negatieve conclusies trekt waar die ook maar vagelijk mogelijk zijn... en dan heb je ineens zo'n soap van mensen die daar allemaal weer op door gaan waardoor het echte verhaal tot een soort klucht wordt getransformeerd :P
Laatst bijgewerkt door chevax op 13-03-13 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam andere Bokker uit post verwijderd

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:59

Bij zoiets kun je dus beter zeggen, wij worden het niet eens, geen energie meer in stoppen. ;-)

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:02

Meiden hallo! Ik probeer te zeggen kap hier met deze discussie! Doe dit lekker via PB maar niet hier! Kom op zeg!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:04

Wat ik van de sfeer op bokt vind?
Ik heb hier echt een hoop geleerd, veel nieuwe mensen leren kennen (zelfs een geweldige jongen :D ) en daar ben ik dan ook heel blij mee, je kunt gezellig praten over je hobby en daar dus ook weer een hele hoop van leren. Maar niet alles vind ik even positief, ik vind het altijd netjes als iemand je op je fouten wijst als je bijvoorbeeld een foto topic opent, maar om dat zelfde ding nou elke reactie weer te herhalen vind ik een beetje veel, natuurlijk zijn er mensen die niet luisteren naar het commentaar als ze bijvoorbeeld te groot zijn, maar om nou 100 keer te zeggen dat je bijvoorbeeld je paard te streng rijd en zegt dat je er zelf al mee aan de slag gaat/bent vind ik echt vervelend, je probeert het goed te doen, maar om dat nou zo vaak benadrukt te krijgen dat je het niet goed doet, vind ik een beetje jammer! Verder vind ik bokt leuk tijdverdrijf (misschien iets té) maar ikzelf denk ook wel even een paar keer na voordat ik bijvoorbeeld een fototopic open omdat ik bang ben dat ik wat verkeerds doe.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:06

Bokt is een verslaving haha! :Y)
Ben het eens met Dancer_

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:13

Jep! je hebt gelijk!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:45

Bij mij komt het wel altijd zo over pmarena. Altijd als jij commentaar geeft komtm dat heel vriendelijk en positief over!!